Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[N16] brak mocy - błąd czujnika położenia wałka rozrządu

Moderatorzy: Seba WWA, sergiej

Rambubu
nowy na forum
Posty: 6
Rejestracja: 2011-03-19, 11:07
Lokalizacja: Katowice

[N16] brak mocy - błąd czujnika położenia wałka rozrządu

Post autor: Rambubu » 2011-03-19, 11:59

Witam wszystkich,

Mam problem z moją almerką (n16 po lifcie, 1,5 benzyna, 2003 rok, 125 tys. przebiegu) jak w temacie. Bardzo straciła moc, jazda pod górkę jest męczarnią, na autostradzie udało mi się rozpędzić ją maksymalnie do 110 km/h. Dodatkowo nie chce odpalać bez dodawania gazu.

Raz na jakiś czas zdarza się też, że nie chce płynnie przyspieszać i szarpie na zimnym silniku. Zapala się wtedy często kontrolka silnika, ale gaśnie po jednym - dwóch dniach (ostatni taki przypadek 2 miesiące temu, natomiast moc stracił, o czym piszę wcześniej, w tym tygodniu).

Po podpięciu pod kompa pokazał się błąd czujnika położenia wałka rozrządu. Poszperałem trochę w internecie (również i na tym forum) i z tego co udało mi się ustalić, to zazwyczaj w takich sytuacjach przyczyną jest rozrząd... Natomiast w moim przypadku mechanicy rozebrali autko i ustalili, że rozrząd jest w porządku i to nie on jest sprawcą. Wykluczyli też nieprawidłową pracę pompy paliwa.

Czytałem też, że często się zdarza, że za "zamulenie" almerki odpowiada uszkodzony/zabrudzony przepływomierz (niestety nie mam możliwości, żeby pożyczyć od kogoś sprawny przepływomierz, musiałbym kupić nowy i wymienić na chybił trafił). Ale w takiej sytuacji chyba komp nie pokazywałby błędu czujnika położenia wałka rozrządu?

Jeżeli ktoś miał do czynienia z podobną sytuacją, to bardzo bym prosił o pomoc.

Pozdrawiam.

gm20
nowy na forum
Posty: 5
Rejestracja: 2011-01-27, 18:05
Lokalizacja: Kraków

Post autor: gm20 » 2011-03-19, 13:30

Nie pomogę wiele bo sam na razie nie wiem co się stało z moją almerą.
Na razie zdarzyło się tak raz. Bardzo duży spadek mocy, wolne wkręcanie na obroty, prędkość max w okolicach 80km/h. Nie świeciły się żadne kontrolki, brak niepokojących odgłosów.
Po przejechaniu 20km samo przeszło.

Awatar użytkownika
aBa
fanatyk nissana
Posty: 302
Rejestracja: 2009-12-09, 00:08
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Post autor: aBa » 2011-03-19, 13:38

A czujnik położenia wału korbowego/wałka rozrządu sprawdzali?Bo komputer może otrzymywać fałszywe sygnały i podawać paliwo i zapłon nie w tym momencie,mimo to powinien wyskoczyć check engine,chociaż kto wie jak ten komputer ma ustawione zasady dobierania parametrów,jak możesz to spróbuj odłączyć jak będzie tak samo to masz odpowiedź.

Rambubu
nowy na forum
Posty: 6
Rejestracja: 2011-03-19, 11:07
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Rambubu » 2011-03-20, 15:34

Dzięki za wypowiedzi.

O dziwo, chociaż mechanicy się poddali, to po odebraniu od nich autka wszystko wróciło do normy... Teraz jeździ tak jak wcześniej. Nie pokazywał się też żaden błąd, do momentu, aż postanowiłem autko "sprawdzić" - przy ok. 6-7tys. obrotów się zaksztusił, szarpnął i wywaliło check engine. Dalej jeździ ok, tylko pali się check. Nie kasowałem go, ale myślę, że sam zgaśnie jutro, pojutrze (tak zawsze do tej pory bywało).

Wiem w każdym razie jedno - te objawy ujawniają się raz na jakiś czas, a potem wszystko wraca do normy. Myślicie, że to może być sam czujnik do wymiany? I czy da się go sprawdzić w momencie, kiedy autko jeździ jak należy, czy trzeba znowu poczekać do momentu, kiedy zacznie szarpać albo tracić moc?

Awatar użytkownika
aBa
fanatyk nissana
Posty: 302
Rejestracja: 2009-12-09, 00:08
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Post autor: aBa » 2011-03-21, 11:22

Najlepiej wg. mnie było by sprawdzić go używając komputera i monitorując dane na bieżąco,chociaż możliwe że wystarczy zmierzyć np. oporność czy coś takiego.

Mas
fanatyk nissana
Posty: 890
Rejestracja: 2009-12-09, 08:44
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: Mas » 2011-03-21, 11:53

Wskazania z czujnika położenia wału i czujnika położenia wałka są porównywane przez ECU. Na podstawie tych wskazań jest określane w jakim stopniu wyciągnął się łańcuch.

Ze wskazań z czujnika położenia wału ECU ustawia także zapłon - jak daje błędne wskazania to auto może się zachowywać jak u Ciebie.

Spróbuj wymienić czujnik / czujniki a jak nie pomoże to jednak rozrząd...

Rambubu
nowy na forum
Posty: 6
Rejestracja: 2011-03-19, 11:07
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Rambubu » 2011-03-28, 07:02

Na szczęście w moim przypadku to był czujnik. "Na szczęście", bo koszt robienia rozrządu jest jednak znacznie wyższy.

Dziękuję wszystkim za pomoc ;-)

oblivion
nowy na forum
Posty: 11
Rejestracja: 2012-05-21, 08:57
Lokalizacja: Sanok
Kontakt:

Post autor: oblivion » 2012-07-31, 07:16

U mnie też komputer pokazał się błąd czujnika położenia wałka rozrządu, zakupiłem ori czujnik ale nie wiem jak wymienić :-| Wypiąłem elektrykę, odkręciłem jedyną śrubę, która trzyma czujnik i myślałem, że da się go wypiąć jak cewki zapł. w miarę lekko. Niestety, czujnik obraca się trochę ale nie chce wyjść - mam spróbować mocniej?
hilfe

Awatar użytkownika
maccio
wiem o czym pisze
Posty: 55
Rejestracja: 2012-08-28, 06:06
Lokalizacja: Lublin

Post autor: maccio » 2012-08-31, 21:13

Ja oddałem wymianę czujnika w ręce posiadaczy podnośnika.
Miałem jechać jutro na kanał znajomego, ale nie dojechałem - silnik co 100 metrów "szarp" i gasł. Od tygodnia zgłaszał błąd czujnika położenia wału.

Zakup i wymiana: 220 za czujnik, 60 zł za robotę.

Zanim odjechałem - kilka kółek obok serwisu - jeździ, nie gaśnie, nie szarpie.
Wróciłem do domu bez większych ekscesów.

15 minut odsapki i przejażdżka 7 km - w połowie drogi (silnik dobrze rozgrzany) porządne szarpnięcie, silnik pracuje (wskoczył na benzynę, po chwili znowu na gaz), a na panelu Check.
Jeszcze jestem spokojny, bo słyszałem, że komputer musi na nowo się nauczyć podzespołów.

4 godziny odpoczynek - droga powrotna. Tym razem w innym miejscu, ale powrót był o godzinie 21:30 - tak więc bez korków (i wcześniej tylko 15 minut) tak więc szarpnięcie wskazywałoby nie przejechanie jakiejś liczby kilometrów, a raczej osiągniętą daną temperaturę.

Jutro wracam do serwisu z reklamacją - szukam dalej.

oblivion
nowy na forum
Posty: 11
Rejestracja: 2012-05-21, 08:57
Lokalizacja: Sanok
Kontakt:

Post autor: oblivion » 2012-08-31, 21:23

Ja wymieniłem czujnik położenia wałka rozrządu (okazało się że trzeba mocniej pociągnąć) i okazało się, że kupiłem felerny - reklamacja i dostałem kolejny. Po wymianie jest ok :-D
W serwisie facet mnie zastrzelił - "360pln ale wymieniamy oba"...
Sprzedawca na allegro AutoCzęściZerd, czujnik oem nissan 170pln, robocizna - jedna śrubka, wtyczka i mocno pociągnąć ;-) polecam

Awatar użytkownika
maccio
wiem o czym pisze
Posty: 55
Rejestracja: 2012-08-28, 06:06
Lokalizacja: Lublin

Post autor: maccio » 2012-08-31, 21:30

Przed chwilą przeczytałem:
viewtopic.php?t=9248 że może być to cewka zapłonowa (świece wymieniłem we wtorek).

Ale też czytałem o przepływomierzu - już kupiłem preparat do czyszczenia - jutro odbieram.

Może i ten czujnik jest felerny...
Na razie szukam cewki...

oblivion
nowy na forum
Posty: 11
Rejestracja: 2012-05-21, 08:57
Lokalizacja: Sanok
Kontakt:

Post autor: oblivion » 2012-08-31, 21:35

A byłeś u diagnosty? Bo tak się będziesz w ciemno naciągał. Ja byłem u dwóch - u drugiego komp pokazał błąd położenia wałka rozrządu, 50pln za usługę. Teraz ten błąd jeszcze muszę jechać skasować z kompa, dodatkowe 50pln :lol:

Awatar użytkownika
maccio
wiem o czym pisze
Posty: 55
Rejestracja: 2012-08-28, 06:06
Lokalizacja: Lublin

Post autor: maccio » 2012-08-31, 21:38

Na razie bazuje na forum - i sam próbuję postawić diagnozę.
Co rozumiesz pod pojęciem diagnosta? ASO?

oblivion
nowy na forum
Posty: 11
Rejestracja: 2012-05-21, 08:57
Lokalizacja: Sanok
Kontakt:

Post autor: oblivion » 2012-08-31, 21:47

Niekoniecznie ASO, bo to zdziercy, znajdź stację diagnostyczną która podłączy Ci auto pod kompa ;-)

Awatar użytkownika
maccio
wiem o czym pisze
Posty: 55
Rejestracja: 2012-08-28, 06:06
Lokalizacja: Lublin

Post autor: maccio » 2012-08-31, 21:52

Tutaj też mieli kompa - odczytali, że to błąd czujnika położenia wału.
Wymienili i skasowali i błąd i mnie...

mcqg
nowy na forum
Posty: 29
Rejestracja: 2012-01-31, 12:12
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: mcqg » 2012-09-06, 14:57

maccio pisze:Tutaj też mieli kompa - odczytali, że to błąd czujnika położenia wału.
Wymienili i skasowali i błąd i mnie...
Błąd odczytów czujnika połączenia wałka i podane przez ciebie objawy są generowane również przez uszkodzony/zużyty rozrząd. Jeśli wymiana czujnika nie pomogła, to tu musisz szukać przyczyny.
Przerabiałem to niestety :(

pzdr

Awatar użytkownika
maccio
wiem o czym pisze
Posty: 55
Rejestracja: 2012-08-28, 06:06
Lokalizacja: Lublin

Post autor: maccio » 2012-09-06, 20:31

Tak, wiem.
Niestety po wymianie czujnika silnik miał dalej takie objawy: gasł, szarpał.
Udałem się z powrotem do serwisu - pierwsza diagnoza - rozrząd !!!
Na szczęście okazało się, że błędna.
Przy pierwszej wizycie panowie "fachowcy" wymienili nie ten czujnik co trzeba.
Wymienili sprawny, a uszkodzony został w samochodzie.
Tym razem bezkosztowo.

Już teraz jest ok.
Moja Ala w końcu zaczęła normalnie funkcjonować.

Awatar użytkownika
vgrzes
nowy na forum
Posty: 8
Rejestracja: 2012-06-20, 19:04
Lokalizacja: Marcinkowo

Post autor: vgrzes » 2012-12-22, 15:45

panowie w którym miejscu znajduje się ten czujnik położenia wałka ?
szczęśliwej drogi już czas

lordgod
nowy na forum
Posty: 15
Rejestracja: 2012-05-15, 18:28
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: lordgod » 2012-12-31, 13:36

Jak otworzysz maskę to na boku po prawej stronie u góry jest wkręcony.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Almera”