Strona 1 z 1
					
				[N15] stuki z przodu :)
				: 2011-03-15, 23:11
				autor: kj9120
				Wiem ze temat wielokrotnie poruszany na forum, ale chodzi o to ze końcówki drążków kierowniczych, końcówki drążków stabilizatora, sworznie wahacza, i te gumowe elementy montowane z tylu wahacza były wymieniane, w tamtym roku tez regenerowałem przekładnie kierowniczą u kumpla wiec zrobione jest porządnie, wymieniane były przy tym drążki kierownicze...a stuki dochodzą z prawej strony podczas wolnej jazdy i praktycznie tylko na poprzecznych nierównościach, bo pokonując tę samą przeszkodę po skosie nie ma takich dźwięków...czy ktoś ma jakiś pomysł, i czy przyczyną tych odgłosów mogą być zużyte przeguby, ponieważ słychać je już powoli troszkę??
			 
			
					
				
				: 2011-03-16, 10:35
				autor: konopiec
				No to sprawdz te przeguby, a moze to cos z lozyskiem amortyzatora??
			 
			
					
				
				: 2011-03-16, 11:42
				autor: kj9120
				przeguby mam napewno do wymiany, a o łożysko amortyzatora chodzi Ci o gorne mocowanie?? czy tam jest to łożysko?? bo juz innych pomysłów nie mam, ponieważ czasami są dzwięki a czasem nie ma a zapomnialem napisac ze czasami pokonując np lezacych policjantów słychac z przodu delikadne slychać jakby coś skrzyopiało 

 
			
					
				
				: 2011-03-16, 19:42
				autor: konopiec
				tak dokladnie o to mi chodzi...a skoro skrzypi to moze cos ze sprezynami...?
mi tez skrzypi jakby wlasnie sprezyny i nie wiem co z tym zdziałać?!?!:(
			 
			
					
				
				: 2011-03-16, 21:33
				autor: kj9120
				sprężyny bym chyba wyeliminowal, po rozmowie ze znajomym mechanikiem apropo skrzypienia mogą skrzypiec rozne elementy gumowe i to nawet dosc bardzo 

 a to stukanie doprowadza mnie do szalu tym bardziej ze nie czuc zadnych luzow...a cos puka 

 
			
					
				
				: 2011-03-16, 22:01
				autor: Modzelitto
				A tuleje na wahaczach kolega wymieniał 

 ?
 
			
					
				
				: 2011-03-16, 22:14
				autor: kj9120
				no wlasnie wymienialem ale być może juz je szlak trafil, nie sa drogie wiec moge sprobowac z nimi powalczyc 

 
			
					
				
				: 2011-03-16, 22:20
				autor: Modzelitto
				Nie kupuj tanich zamienników, ja pokusiłem się kiedyś o tanie sworznie i po niecałych 3000km poszły do wymiany.
BTW
Jak wymieniasz elementy gumowe - wymieniaj parami. 

 
			
					
				
				: 2011-03-17, 12:24
				autor: kj9120
				dziekuje wszystkim za podpowiedzi 

 zobaczymy co z tego wyjdzie 

 
			
					
				
				: 2011-04-03, 19:21
				autor: marans
				Czy na drobnych nierównościach też stuka?
Spróbuj na postoju bujać autem na boki bardzo mocna i sprawdź czy wtedy stuka
Daj odpowiedź czy któryś z tych objawów występuje
			 
			
					
				
				: 2011-04-04, 09:19
				autor: konopiec
				Ja mam taka sama przypadlość...
Przed weekendem wymieniłem całe wahacze z tulejami i sworzniami, koncówki drążków, łaczniki, gumy stabilizatora i huk....dalej coś puka 
 
 
Jakis chohlik siedzi gdzieś i napieprza małym młoteczkiem żeby mnie wkur... 

 
			
					
				
				: 2011-04-04, 10:42
				autor: Modzelitto
				To w takim razie pozostały łożyska i poduszki amortyzatorów lub same amorki...
			 
			
					
				
				: 2011-04-04, 20:11
				autor: BaSsGrU
				u mnie skrzypi przy powolnym przejeżdżaniu przez prostopadłe wzniesienia(garby)  ale skośnie.
na bank są to łączniki stabilizatora z wahaczami.  

 
			
					
				
				: 2011-04-08, 07:42
				autor: konopiec
				BaSsGrU
tez u mnie skrzypioło, po wymianie cisza...
tylko to dziwne pukanie..
A i jeszcze jakas taka sztywna kierownica sie zrobiła i na ustawianiu zbierznosci mechanicy powiedzieli ze cos to jednak za ciezko choodzi, bo ponoc w japonczykach powinno leciutko...nie wiem ocb???
			 
			
					
				
				: 2011-04-09, 00:49
				autor: Mishi
				HeY
Dzisiaj miałem wymienione końcówki drążków oraz tuleje stabilizatora i rzeczywiście kierownica ciężej jakoś chodzi. Zamierzam jutro ustawić zbieżność to zobaczę czy coś to pomoże.
Pozdrawiam
Mishi
			 
			
					
				
				: 2014-02-27, 10:28
				autor: Angi93
				@kj9120
wiesz co kolego mi też skrzypiało jak mialam stare mocowania amortyzatorów górnych i wymienione zostało parami i nie skrzypi pamietaj parami sie wymienia bo to zawieszenie tego nie mozna oszczedzac 
ale ap ropo walenia to mi też coś wali jak lokomotywa z przód lewy i nie wiem ... 

 łączniki stabilizatorów było wymienione łożysko rzekomo dokręcone to nie wiem miałam takich mechaników ze szlag ich niech trafi co wyjadę z warsztatu to coś waliło zawsze eh 

 może coś nie dokręcone... wewnętrzny przegub zepsuli musiałam kupować ale oni się nie przyznają do winy no bo jak mechanik ! 

 pół oś mam dobrą wiec nie wiem
 
			 
			
					
				
				: 2014-02-28, 01:31
				autor: Mishi
				HeY
A może wahacz górny padł?
Pozdrawiam
Mishi