Strona 1 z 1

[N15] Bebny

: 2011-01-25, 23:44
autor: clooks
Zbieram sie do kupienia bebnow i szczek, lecz narodzilo sie pytanie.
Czy warto to robic? Bebny sa oryginalne... Czy kupowac calosc czy tylko szczeki ?

Na allegro cale zestawy po 200 juz w tym wysylka, za to same szczeki po 50/60 zl.
Do tego dodam, ze nie warto kupic osobno bebnow i tarcz, komplet wychodzi taniej. (niby normalne, ale zdarzajasie takie paradoksy)

: 2011-01-26, 09:02
autor: scubzik
clooks, jeśli bębny są zdrowe.. to bierz tylko szczęki ..i obadaj cylinderki (zobacz czy się ciekną , czy się nie pocą) .. jeśli to w prostej lini pochodna tego co było w N14 to lubią puszczać, niby żadnej tragedii nie ma .. ale to jednak hamulce :)

: 2011-01-26, 11:49
autor: clooks
Dokladnie te same co w sunniaku.
Co znaczy zdrowe po 15 latach zycia ;) ?

: 2011-01-26, 12:06
autor: scubzik
clooks pisze:Dokladnie te same co w sunniaku.
Co znaczy zdrowe po 15 latach zycia ;) ?
wiesz .. u mnie są zdrowe po 19tu :)) a poważnie .. w bębnie nie za bardzo jest co się "popsuć". U mnie zatroszczyłem się o stan szczęk choć te były "cacy" no i wspomniane cylinderki... a na rdzę nie patrz.. zawsze możesz je przelecieć papierkiem czy szczotą drucianą i zabezpieczyć lakierem do hamulców
a czemu chcesz zmieniać ? coś się dzieje ?

: 2011-01-29, 15:40
autor: clooks
Mialem crash silnika, i bylem holowany. Mieszkam w szklarskiej porebie, a auto padlo przed jelenia. Zjechalem na recznym z tak wielkiej gory, ze 90% was takiej na wlasno czy nie widzialo ;)
I od tej pory jak mam mocniejsze hamowanie, to dziwny halas jest. Widzialem, ze klocki z przodu starly sie krzywo, wiec moze to one. Ale tak czy siak kupilem nowe bebny,szczeki i cylinderki - zestaw za 160 zl. Wiec to juz bardziej niz postanowione :)

: 2011-01-29, 16:44
autor: scubzik
clooks, słusznie .. jeśli chodzi o bezpieczeństwo .. to nie ma co oszczędzać ..

: 2011-01-29, 17:21
autor: TeroM
Tak na przyszłość - jakby ktoś to inny czytał.

Jeżeli bębny nie były mocno zużyte (poprzedni właściciel też w końcu mógł bębny wymienić) to wystarczyłoby bębny przetoczyć, sprawdzić czy nie mają owalu, założyć tylko szczęki i smigać na nich dalej.

: 2011-01-29, 20:36
autor: dualowiec1111
przy bębnych najważniejsze jest by średnica MAXymalna nie została przekroczona. U mnie auto miało przekulane 260 tys. km na oryginałach i średnica była o 0,5 mm już ponad wymiar ( 181,5mm ). Może to się wydawać nie dużo ale nawet świeżo założone szczęki będą dłużej docierały się do tej NADwymiarowej średnicy. Druga sprawa to owalność bębna. Swego czasu próbowałem toczyć bębny na prawie nowej tokarce i stwierdzam że bez profesjonalnej wytaczarki ciężko jest wycentrować bęben by nie miał bicia.

Na koniec chciałem dodać że koszt 2 szt bębnów 180mm to 140 pln , a spokój ducha BEZCENNE.

: 2011-02-01, 19:00
autor: clooks
Jutro zabieram sie za robote. W almerzenie robilem jeszcze tego, moze ktos jakas lopatologiczna instrukcje wrzuci ?:)

[ Dodano: 2011-02-04, 19:25 ]
Niestety okazalo sie, ze przewod hamulcowy zapiekl sie w cylinderku, wiec operacje przesunelem w czasie. Ale jak juz mialem wszystko rozbebeszone, to zdemontowalem i zmontowalem wszystko raz jeszcze zeby zobaczyc o co chodzi.

I teraz tak, czy przy zakladaniu musze cos regulowac? Czy po prostu w miejsce starych czesci nowe i z glowy?