Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[N15] Swap 1.4 -> 2.0

Moderatorzy: Seba WWA, sergiej

clooks
wiem o czym pisze
Posty: 62
Rejestracja: 2009-12-27, 17:13
Lokalizacja: Jelenia Gora/Wroclaw

[N15] Swap 1.4 -> 2.0

Post autor: clooks » 2010-12-02, 22:19

Jak w temacie. Bylo wiele tego typu tematow, ale nigdzie nie znalazlem konretow.

Co poza silnikiem bezie trzeba przelozyc ?
Czy mozna zrobic to z angola?
Gra warta swieczki ?

pozdrawiam

Awatar użytkownika
sergiej
fanatyk nissana
Posty: 4154
Rejestracja: 2009-12-07, 20:01
Lokalizacja: Szczecin k.Kluczkowa

Post autor: sergiej » 2010-12-02, 22:26

mozna z angola ... musisz miec skrzynie z polosiami ...ecu ...troche zezby z kablami bedzie ...zobacz temat doda z prezentacjach ...on w prawdzie z 1.6 robil 2.0 ale 1.6 to ten sam silnik co 1.4 ...tam znajdziesz odpowiedzi i zadawaj pytania

Awatar użytkownika
Mishi
fanatyk nissana
Posty: 927
Rejestracja: 2010-03-31, 19:09
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Mishi » 2010-12-02, 22:27

HeY

Z tego co wiem to z angola na pewno da radę. Gra na pewno warta świeczki. Radość z jazdy po zmianie na pewno bezcenna. Tak przynajmniej słyszałem. Co do przekładek to niech się wypowiedzą osoby, które znają temat z autopsji:)

Pozdrawiam

Mishi

Awatar użytkownika
Jarzyn
fanatyk nissana
Posty: 487
Rejestracja: 2010-01-10, 04:19
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Jarzyn » 2010-12-03, 05:16

Z Angola będziesz miał problem z wiązką (będzie trzeba przedłużać kable) no i nie przełożysz klimy.

A przełożyć trzeba praktycznie wszystko:

- silnik z osprzętem (półosie, alternator, skrzynia, pompy, chłodnica, dolot)
- cały wydech,
- piasty kompletne z hamulcami, zwrotnice, mcphersony, sprężyny i amortyzatory tył
- nie wiem, czy każdy N15 ma korektory z tyłu, jak tylko 2.0, to też do przełożenia, albo wywalenie
- wiązki,
- pompę hamulcową, serwo, jak nie masz abs to pompę abs i wszystkie przewody miedziane z przodu i wiązkę abs na tył (u mnie w N14 trzeba bak zrzucić, żeby ją zainstalować)
- pompa paliwa,
- rozpórka przód (w N15 GTI w serii),
- licznik, ecu
- linkę ręcznego (w GTI są tarcze z tyłu)
- linka przepustnicy (moźe z angola nie pasować), (może sprzęgła, u mnie są takie same w N14)
-nie wiem czy w N15 jest , ale w N14 mam chłodnicę oleju wspomagania, też trzeba rurki do magla przerzucić
- filtr par benzyny (jak jest w N15, bo nie wiem ;) )
- kosmetyka, czyli np elektryczne lusterka, szyby, centralny zamek (jak nie masz- wtedy już i wiązki drzwiowe też raczej), zderzaki, fotele, kierownica, lotka

i jeszcze pewnie 152534 innych pierdół o których zapomniałem ;)
Generalnie to jest mocarny SWAP, dużo prościej jest wrzucić SR20DET albo SR20VE zamiast SR20DE niż do 1,4/1,6 wrzucać 2.0.
Ogólnie sporo zabawy ;)

Awatar użytkownika
Jarzyn
fanatyk nissana
Posty: 487
Rejestracja: 2010-01-10, 04:19
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Jarzyn » 2010-12-03, 10:15

Ty robiłeś swap'a, czy jesteś mistrz-teoretyk?
Nie chcesz piast przekładać? Linka przepustnicy też nie? Za krótka jest w GA.
Pompa hamulcowa zostaje z 1,6?

Weź się ogarnij i nie pisz tu herezji koledze, bo się zabije jak tak zrobi jak mu radzisz.

No chyba, że ktoś uwielbia druciarstwo.

Awatar użytkownika
lukasgt
fanatyk nissana
Posty: 779
Rejestracja: 2009-12-20, 22:26
Lokalizacja: praga północ

Post autor: lukasgt » 2011-01-11, 18:23

PROPONUJĘ PRZERZUCIĆ TEMAT NA DZIAŁ TUNINGU- :mrgreen:
Robimy PSSST,195km300nm program by Coobcio

Saab znajdzie nowego wasciciela,zapraszam na Pw

Awatar użytkownika
Osa
stały bywalec
Posty: 107
Rejestracja: 2009-12-09, 00:28
Lokalizacja: warszawa
Kontakt:

Post autor: Osa » 2011-01-11, 19:50

Jarzyn pisze:Z Angola będziesz miał problem z wiązką (będzie trzeba przedłużać kable) no i nie przełożysz klimy.

A przełożyć trzeba praktycznie wszystko:

- silnik z osprzętem (półosie, alternator, skrzynia, pompy, chłodnica, dolot)
- cały wydech,
- piasty kompletne z hamulcami, zwrotnice, mcphersony, sprężyny i amortyzatory tył
- nie wiem, czy każdy N15 ma korektory z tyłu, jak tylko 2.0, to też do przełożenia, albo wywalenie
- wiązki,
- pompę hamulcową, serwo, jak nie masz abs to pompę abs i wszystkie przewody miedziane z przodu i wiązkę abs na tył (u mnie w N14 trzeba bak zrzucić, żeby ją zainstalować)
- pompa paliwa,
- rozpórka przód (w N15 GTI w serii),
- licznik, ecu
- linkę ręcznego (w GTI są tarcze z tyłu)
- linka przepustnicy (moźe z angola nie pasować), (może sprzęgła, u mnie są takie same w N14)
-nie wiem czy w N15 jest , ale w N14 mam chłodnicę oleju wspomagania, też trzeba rurki do magla przerzucić
- filtr par benzyny (jak jest w N15, bo nie wiem ;) )
- kosmetyka, czyli np elektryczne lusterka, szyby, centralny zamek (jak nie masz- wtedy już i wiązki drzwiowe też raczej), zderzaki, fotele, kierownica, lotka

i jeszcze pewnie 152534 innych pierdół o których zapomniałem ;)
Generalnie to jest mocarny SWAP, dużo prościej jest wrzucić SR20DET albo SR20VE zamiast SR20DE niż do 1,4/1,6 wrzucać 2.0.
Ogólnie sporo zabawy ;)
chłopaku ogarnij się, żeś wymienił tego :-P
co do pytania co trzeba przełożyć zeby miec 2,0 pod maska
napewno silnik :->
do tego skrzynia z poduszka
oczywiście cały osprzęt typu alternator i pompa wspomagania razem z przewodem linka przepustnicy
chłodnice
półosie
wydech (można jeździć na takim z 1,4 :-P )
przydało by się tylna belkę jeżeli masz bębny wtedy też linki ręcznego
idąc za ciosem zaciski z gti na przod
na pewno ecu (z wiązka silnika)
i pojechał :hah:
to tak z grubsza bo zawsze sie cos jeszcze do wymiany znajdzie ale do odpalenia auta i wyjechania na droge to wystarczyc powinno ;-)
no chyba ze o czymś zapomniałem 8-)
Części i akcesoria motoryzacyjne.
Oleje i plyny Gulf, Liqui Moly.
www.sr20.pl

Awatar użytkownika
Jarzyn
fanatyk nissana
Posty: 487
Rejestracja: 2010-01-10, 04:19
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Jarzyn » 2011-01-11, 20:39

Osa, jasne, nie trzeba zawiasu i hamulców, wydechu itp itd żeby to jeździło robić, ale ja opisałem, żeby to miało ręce i nogi, a nie odwalić drucianą fuszerkę. Ja bym nie chciał jeździć takim pseudo/quasi GTIkiem.

Awatar użytkownika
Osa
stały bywalec
Posty: 107
Rejestracja: 2009-12-09, 00:28
Lokalizacja: warszawa
Kontakt:

Post autor: Osa » 2011-01-11, 21:58

Jarzyn pisze:Osa, jasne, nie trzeba zawiasu i hamulców, wydechu itp itd żeby to jeździło robić, ale ja opisałem, żeby to miało ręce i nogi, a nie odwalić drucianą fuszerkę. Ja bym nie chciał jeździć takim pseudo/quasi GTIkiem.
spoko luz :)
ja tylko chciałem zaznaczyć fakt ze nie trzeba zmieniać zwrotnic żeby tu nie wprowadzać w błąd
pompa paliwa tez jest taka sama czy to 1,4 czy 2,0
czy chociażby licznik który to rożni sie wyskalowaniem obrotka
niektóre rzeczy po prostu można pominąć
jasne ze idziesz w moc to o hamulcach tez lepiej pomyśl...
Części i akcesoria motoryzacyjne.
Oleje i plyny Gulf, Liqui Moly.
www.sr20.pl

Awatar użytkownika
Dodo
fanatyk nissana
Posty: 1731
Rejestracja: 2009-12-09, 10:10
Lokalizacja: Manieczki

Post autor: Dodo » 2011-01-12, 00:05

kolejny swapik hmm fajna zabawa z tym :-P u mnie poszło do swapa tylko silnik, skrzynia, półosie, chłodnica, i komp od GTi oraz trochę wiązki z pod maski od GTi
a jak Osa Twój prędkościomierz już działa :?:
z NISSANEM od 2006r. :)
GTI :P "jedyna taka" sprzedana

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2011-01-12, 13:40

Filtr weglowy jest w wiekszosci aut. Trzeba zmieniac zawieszenie a dlaczego? Jesli ktos nie bedzie jezdzil po torze to nie widze takiej potrzeby. Jezdzenie z wydechem od 1.4 to "druciana fuszerka"? Mozna tak troche pojezdzic zanim uzbiera sie na jakis fajny wydech, na pewno nic zlego nam sie przez to nie stanie. Hamulce jak najbardziej :-)

Awatar użytkownika
Michalllo
fanatyk nissana
Posty: 2156
Rejestracja: 2009-12-09, 00:24
Lokalizacja: Płock

Post autor: Michalllo » 2011-01-12, 14:09

W sumie to chyba najprościej to sprzedać 1.4 a kupić 2.0
Ale przecież nie chodzi o to żeby było najprościej :)
Cała frajda jak się ze swojego zamulonego 1.4 zrobi szybkie 2.0 :)
Wiec jak kolega będzie miał angola do dyspozycji to niech przekłada wszystko co się da :) i co jest konieczne
A czy przełoży zawieszenie i hamulce to już jego sprawa czy chce jeździć bezpiecznie czy z duszą na ramieniu (aczkolwiek nie wiemy czy już nie wsadził gwintu i hamulców od GTI) :)
Nasze Nisma
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM :)

Awatar użytkownika
Jarzyn
fanatyk nissana
Posty: 487
Rejestracja: 2010-01-10, 04:19
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Jarzyn » 2011-01-12, 15:48

dylson pisze:Filtr weglowy jest w wiekszosci aut. Trzeba zmieniac zawieszenie a dlaczego? Jesli ktos nie bedzie jezdzil po torze to nie widze takiej potrzeby. Jezdzenie z wydechem od 1.4 to "druciana fuszerka"? Mozna tak troche pojezdzic zanim uzbiera sie na jakis fajny wydech, na pewno nic zlego nam sie przez to nie stanie. Hamulce jak najbardziej :-)
Ciekawe dlaczego do różnych silników się daje różne zawieszenia.. Ah te koncerny motoryzacyjne, zawsze coś pochrzanią.
A może to inny rozkład mas, inne przechyły boczne, przeciążenia?

Wydech można sobie nawet z Micry 1.0 dać, ale to w takim razie przekładka na 2.0 mija się z celem, żeby wkładać większy motor i dławić go słomką.

Ja tu się kłócić nie chcę z nikim, ale Wy tu proponujecie półśrodki, które moim zdaniem przy takiej przekładce nie mają sensu.
Tak jak Michallo napisał - jak się nie chce tego robić, to wystarczy kupić gotowe 2.0.

Awatar użytkownika
Zell
stały bywalec
Posty: 111
Rejestracja: 2009-12-09, 08:17
Lokalizacja: Lbn

Post autor: Zell » 2011-01-12, 16:30

Nie skopiował ktoś mojego tematu ze starego forum ? Tam było już obgadane i obadane, temat stary jak świat.
Wiązki nie trzeba przedłużać (przynajmniej w N15). Właściwie jeśli się ma auto przed FL to swap to tylko wymiana jednych części na drugie. Jak się ma po FL to trzeba przeswapować część wiązki IMMO z dawcy angielskiego.
Mocowanie silnika różni się jedną poduszką.
A co do wagi to.. no cóż GA jest niewiele lżejsze więc wystarczy wyrzucić aku do bagażnika i już masz prawidłową wagę na przodzie :D
Różnica między zwykłym zawieszeniem a tym z GTi jest na sprężynie, GTi siedzi 10mm niżej.
Reszta właściwie już została powiedziana, ale jak już na coś swapować to lepiej na SR20VE, roboty praktycznie tyle samo, tyle że nie da się kupić całego dawcy tylko częściami trzeba zbierać.

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2011-01-12, 16:58

To ze gti ma nizsze i bardziej twarde zawieszenie nie ma nic wspolnego z tym, ze ma wiecej koni od np 1.4. Maxima ma 200km a zawias jest wysoki i miekki, nissan zrobil blad w sztuce? Znam osoby ktore do primery gt zakladali zawias od zwyklej 2.0 bo im za twardo bylo, samobojcy? Naprawde uwazasz, ze to 20km wiecej w gt wymagalo bardziej sportowego zawieszenia? Chodzi o to, ze nie kazdy kto ma 2.0 w almerze musi od razu jezdzic po oes-ach. Co do wydechu to chodzi mi o to, ze zostawienie go z wersji 1.4 czy 1.6 nie jest druciarstwem, wiadomo ze nie zawsze mozna zrobic wszystko naraz.

Awatar użytkownika
Osa
stały bywalec
Posty: 107
Rejestracja: 2009-12-09, 00:28
Lokalizacja: warszawa
Kontakt:

Post autor: Osa » 2011-01-12, 21:55

Dodo pisze:kolejny swapik hmm fajna zabawa z tym :-P u mnie poszło do swapa tylko silnik, skrzynia, półosie, chłodnica, i komp od GTi oraz trochę wiązki z pod maski od GTi
a jak Osa Twój prędkościomierz już działa :?:
tak mój prędkościomierz działa i nawet nic więcej nie dłubałem wypiąłem i wpiąłem kostkę przy skrzyni i mu się poprawiło :D
gmeralem tam wczesniej i nic nie dawało myślałem ze coś w elektryce źle "zdrutowane" przez co z pol roku jezdzilem bez licznika <idiota>
Części i akcesoria motoryzacyjne.
Oleje i plyny Gulf, Liqui Moly.
www.sr20.pl

Awatar użytkownika
Dodo
fanatyk nissana
Posty: 1731
Rejestracja: 2009-12-09, 10:10
Lokalizacja: Manieczki

Post autor: Dodo » 2011-01-13, 00:12

u mnie poszło za pierwszym razem, chodzi o licznik :-P a zawias zostawiłem seryjny od 1.6SR to prawie jak GTi ;-) odnośnie hamulcy dają radę ale myślę nad czymś innym np od GTI jest pare mm różnicy w wielkości tarczy i klocków a to już dużo lepsze hamulce
z NISSANEM od 2006r. :)
GTI :P "jedyna taka" sprzedana

Awatar użytkownika
Zell
stały bywalec
Posty: 111
Rejestracja: 2009-12-09, 08:17
Lokalizacja: Lbn

Post autor: Zell » 2011-01-13, 11:03

przód GTi a nie GTi to może jest parę mm średnicy ale aż 8mm grubości, także przody naprawdę warto wrzucić bo jest różnica, tył jak sprawny można zostawić

Awatar użytkownika
sergiej
fanatyk nissana
Posty: 4154
Rejestracja: 2009-12-07, 20:01
Lokalizacja: Szczecin k.Kluczkowa

Post autor: sergiej » 2011-01-13, 11:56

tyl sprawny w Sr i Gti o ile sie nie myle jest taki sam ...tzn srednica tarcz ...

Awatar użytkownika
Zell
stały bywalec
Posty: 111
Rejestracja: 2009-12-09, 08:17
Lokalizacja: Lbn

Post autor: Zell » 2011-01-17, 11:13

nie, w GTi tarcze są 259mm a w pozostałych 249mm, mam SR na podwórku więc jak ktoś ma inaczej to na pewno nie z fabryki

Awatar użytkownika
Misiek
fanatyk nissana
Posty: 1360
Rejestracja: 2009-12-07, 23:22
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Misiek » 2011-09-01, 21:27

clooks, jeżeli masz czas, możliwości i wiedzę żeby zrobić to samemu to na pewno się opłaca i coś fajnego z tego może być, jeżeli chcesz to komuś zlecać to naprawdę nie ma sensu (koszty), ładną gti'znę można za 8k wyrwać, jeżeli swojego sprzedasz np za 4,5k to na pewno taniej wyjdzie niż swap :-)

p.s. uwierz mi że moc seryjnej GTi wystarczy CI na miesiąc i będzie mało :P
169 KM/ 183 Nm i rośnie: http://tinyurl.com/omxvb66
z klubem Nissana od grudnia 2005

Awatar użytkownika
killer2000
fanatyk nissana
Posty: 2169
Rejestracja: 2010-09-06, 12:57
Lokalizacja: Łódź

Post autor: killer2000 » 2011-09-01, 21:45

Misiek pisze:p.s. uwierz mi że moc seryjnej GTi wystarczy CI na miesiąc i będzie mało
na miesiąc to może nie ale na dwa napewno :-)
Honda boy: "NO! How can I lose to a Nissan!? I got vtec w/ 200+ hp... What? Torque, you say?? WTF is 'torque'?"

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2013-05-05, 08:09

To takie moje pytanie teraz :) mam N15 1.6sr silnik wyskoczył spod maski :) mam też parę kompletnych swapow na 2.0 z tym tylko, że do P10.
Plan jest taki żeby wsadzić to 2.0 do N15.
Co podejdzie p&p co trzeba rzeźbić. Co potrzeba dodatkowo :?:
Od razu mówię że chodzi i prosty swap żeby Almera jeździła :) nie chce przekładać elektryki szyb itd ;)
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-05-05, 08:25

vixo pisze:Co podejdzie p&p co trzeba rzeźbić
Nic p&p pompę paliwa mozesz zostawić :)

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2013-05-05, 08:33

czyli wszystkie poduszki od GTI muszą być i półosie :?:
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
bonzo
fanatyk nissana
Posty: 4005
Rejestracja: 2009-11-29, 12:58
Lokalizacja: Bolechowo Osiedle
Kontakt:

Post autor: bonzo » 2013-05-05, 08:35

vixo, taki z Ciebie bystrzacha a pytania zadajesz jakbyś od wczoraj na forum był
Sprawdź namacalnie
Datsun280Z
Przyszła pora na Patrola
był Z31 Y60 N14 gti, gti-r,C23M



SCHODY DREWNIANE

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2013-05-05, 08:40

Nic nowego do tematu tym nie wniosłeś ale chwała za błyskotliwość :D
Ostatnio zmieniony 2013-05-05, 09:54 przez vixo, łącznie zmieniany 1 raz.
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-05-05, 09:04

vixo jakby było łatwo to by nikt nie jezdził GA :P

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2013-05-05, 09:07

No jakby miał 4 sr'ki w garażu to napewno :-P
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

cienki
nowy na forum
Posty: 1
Rejestracja: 2012-07-11, 10:28
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: cienki » 2013-05-22, 19:26

Jako nowicjusz waszej marki proszę o pomoc.
Silnik, skrzynia, wiązka i ecu będzie z Primery P10.
Czy oprócz łap silnika i półosi napędowych z almery GTI coś potrzebuję >??
Czy może łapy i półosie z P10 będą pasować do n15 ??

ODPOWIEDZ

Wróć do „Almera”