Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[n16] likwidowanie usterek

Moderatorzy: Seba WWA, sergiej

spayol
nowy na forum
Posty: 14
Rejestracja: 2018-07-01, 00:13

[n16] likwidowanie usterek

Post autor: spayol » 2018-07-01, 00:35

Witam Was serdecznie jako nowy zielony,
Zakupilem almerkę która ma kilka rzeczy do zrobienia i tu prosze Was o nakierowanie
A więć....
1.mam do wymiany skorodowany pas który znajduje sie centralnie pod chlodnicą klimy i na którym ona siedzi.
czy to ta częsć która znalazłem na allegro? Jeśli tak czy wymiana jest stosunkowo łatwa?
http://allegro.pl/nissan-almera-n16-bel ... 06298.html

2, wczoraj wycieraczki przednie dostały muła i bardzo wolno chodzą
domyślam się że silniczek do wymiany,czy też może być cos innego?
a jeśli silniczek to wymieniać sam czy z calym mechaniznem?

3. nie dziala podgrzewanie tylnej szyby
tzn nie wciska sie przycisk (nie ma tego kliku i pozostania przycisku wciśnietego jeśli wiecie o co mo chodzi)
czy da się wymienić sam jeden przycisk lub naprawić czy tez trzeba caly panel sterowania nawiewu

4. zaplająca sie kontrolka silnika
almerka jest w gazie i gdy na nim jezdzi wszystko jest ok kontrolka martwa,w przypadku gdy zmienie na benzyne czasem zapala się kontrolka
zapalenie się nie daje rzadnych negatywnych obiawów w jeżdzie,o prostu się pali i tle z tego wynika

5. wymiana radia
zakupiłem ramkę do wymiany z przejściówką ISO lecz ona nijak ma się do kostek z oryginalnego radia.po podłaczeniu tej większej białej z nissana (mała kostka nie pasuje do przejściówki) radio nie reaguje/Szkoda mi czasu na jeżdzenie do speca,a poza tym wiecie...satysfakcja z rękodzieła no i oczywiście nauka na przyszłość :)

będę wdzięczny za pomoc.

bandito
fanatyk nissana
Posty: 856
Rejestracja: 2012-11-26, 10:40
Lokalizacja: Maków Maz

Re: [n16] likwidowanie usterek

Post autor: bandito » 2018-07-01, 09:29

Ad2. wycieraczki zaczynają wolniej chodzić prawdopodobnie dla tego że zacierają się sworznie. Trzeba rozebrać ten mechanizm do którego przymocowane są ramiona wycieraczek, wyczyścić, przy trzec i przesmarowac.

Ad3. Byś musiał cały panel na drobne części rozłożyć. Gdzieś w necie widziałem jak to zrobic. Jeśli to przed lift to tanio dostaniesz drugi

Ad4. Sprawdź błędy i będzie wiadomo czego dotyczy ten check


Daj w opisie jaki masz motor moc i rok produkcji

bandito
fanatyk nissana
Posty: 856
Rejestracja: 2012-11-26, 10:40
Lokalizacja: Maków Maz

Re: [n16] likwidowanie usterek

Post autor: bandito » 2018-07-01, 09:33

I daj foty tej przejściówki z punktu 5tego.

spayol
nowy na forum
Posty: 14
Rejestracja: 2018-07-01, 00:13

Re: [n16] likwidowanie usterek

Post autor: spayol » 2018-07-01, 15:50

a więc...
pkt 3 zrobiony. okazało się że to tylko bezpiecznik
nad wycieraczkami właśnie pracuję
o to zdjęcia kostek do radia
pierwsze zdjecia kostki oryginalne nissan
zastanawia mnie do czego jest ta mniejsza kostka?
Obrazek

Obrazek

drugie zdjecie przejsciówka ISO kupiona w zestawie wraz z obudową panelu
Obrazek

trzecie zdjęcie kostka od radia.byla dziwnie poucinana/podlączona ale w poprzedniej corsie działało radio

Obrazek

czwarte zdjęcie podłączone wszystkie kostki. oczywiście wszystkie kolory w obu kostkach do siebie i dalej zero reakcji

Obrazek

oczwiście nie zwracajcie uwagi na jakość połączenia,to tylko na próbę :)

no i kurcze problemik.za cholerę nie moge zdjąć jednej wycieraczki,zasklepiło sie na amen,próbowałem podważać delikatnie, psikałem WD i nic. możę jakieś pomysły?

bandito
fanatyk nissana
Posty: 856
Rejestracja: 2012-11-26, 10:40
Lokalizacja: Maków Maz

Re: [n16] likwidowanie usterek

Post autor: bandito » 2018-07-02, 08:45

Te ramiona wycieraczek oporne są. Ja w ostateczności używam gumowego młotka.

Sprawdź radio na krótko. Tj podłącz bezpośrednio do akumulatora. Czerwony z mostkuj z żółtym daj do plusa a czarny do minusa. I radio powinno się uruchomić.

Jak masz jakiś miernik to sprawdź czy do kostek dochodzi prąd (czerwony - czarny, żółty- czarny) powinno być napięcie jak na akumulatorze. Jak nie będzie prądu to też bezpiecznik

bandito
fanatyk nissana
Posty: 856
Rejestracja: 2012-11-26, 10:40
Lokalizacja: Maków Maz

Re: [n16] likwidowanie usterek

Post autor: bandito » 2018-07-02, 08:46

Wgl to te przelotki pomimo że nowe, mogą nie stykać w kostkach i wtedy też są cyrki

spayol
nowy na forum
Posty: 14
Rejestracja: 2018-07-01, 00:13

Re: [n16] likwidowanie usterek

Post autor: spayol » 2018-07-02, 15:56

bezpieczniki sprawdzone a poza tym stare tzn oryginalne radio gra więc z kablami,napięciem jest wszystko ok jak i kostką.radio zamiennik rowniez świeżo wyjęte z poprzedniego auta oczywiście działające.
a właśnie jeśli chodzi o bezpieczniki. przy sprawdzaniu ich znalazlem jeden odpowiedzialny za lusterka,a wyżej wymienione mam manualne więc zachodzę w glowe po co ten bezpiecznik???
no i jeszcze prośba co do wymiany tej belki jeśli ktoś ma wiedze prosze o odpowiedz jak się ja wymienia
przykręcana jest czy trzeba ją zgrzać np migomatem
czy wiesz Bandito do czego jest ta druga biala mniejsza kostka wychodząca z nissana?

bandito
fanatyk nissana
Posty: 856
Rejestracja: 2012-11-26, 10:40
Lokalizacja: Maków Maz

Re: [n16] likwidowanie usterek

Post autor: bandito » 2018-07-02, 16:30

Może pełnić jeszcze inne funkcje nie opisane na tabliczce. Co do belki to Ci nie powiem.

A radio sprawdź na krótko tak jak wcześniej napisalem

spayol
nowy na forum
Posty: 14
Rejestracja: 2018-07-01, 00:13

Re: [n16] likwidowanie usterek

Post autor: spayol » 2018-07-02, 20:21

no tak tyle ze na tabliczce jest opisane mirror,a ustawiane sa recznie,więc dziwne to.
co do radia polączyłem tak jak chciałeś i wyszło to co pisałem-radio sprawne.
nie moge wciąż zdjąć tej cholernej wycieraczki ,próbowałem podważać uderzać z jednaj strony a z drugiej podważać itd :D
granat ręczny to pomoże :D:D

Awatar użytkownika
majchrzok
fanatyk nissana
Posty: 2063
Rejestracja: 2010-01-18, 19:37
Lokalizacja: Wągrowiec

Re: [n16] likwidowanie usterek

Post autor: majchrzok » 2018-07-03, 06:57

Są takie male sciagacze do ramion za ok 20-30 zl.
Ale da sie tez bez- złóż ramie do kąta 90st i wtedy poszarp na różne strony. W koncu puści. Musi:D

spayol
nowy na forum
Posty: 14
Rejestracja: 2018-07-01, 00:13

Re: [n16] likwidowanie usterek

Post autor: spayol » 2018-07-03, 17:41

Tak,już zamówiłem. Coś Ty.... zapieczone na amen,nic nie pomaga. Czy ktoś wie od czego jest ta mniejsza biała kostka od radia?

Awatar użytkownika
majchrzok
fanatyk nissana
Posty: 2063
Rejestracja: 2010-01-18, 19:37
Lokalizacja: Wągrowiec

Re: [n16] likwidowanie usterek

Post autor: majchrzok » 2018-07-03, 18:02

Jakas antena czy coś?
Jest na któryms pinie napiecie?

spayol
nowy na forum
Posty: 14
Rejestracja: 2018-07-01, 00:13

Re: [n16] likwidowanie usterek

Post autor: spayol » 2018-07-03, 18:10

antena jest na czarnym przewodzie, od tej bialej kostki wychodza cztery kabelki jak na zdjeciu i nie mam pojecia od czego ta kostka:)

bandito
fanatyk nissana
Posty: 856
Rejestracja: 2012-11-26, 10:40
Lokalizacja: Maków Maz

Re: [n16] likwidowanie usterek

Post autor: bandito » 2018-07-03, 18:45

A pilot na kierownicy masz do radia?
Skoro inne nie fabryczne radia działają na tej przelotce, to musisz prawidłowo poprowadzić zasilanie i radio będzie grało

spayol
nowy na forum
Posty: 14
Rejestracja: 2018-07-01, 00:13

Re: [n16] likwidowanie usterek

Post autor: spayol » 2018-07-03, 19:06

nie posiadam na kierownicy.wiec cos sie wyjasnilo,co slepemu po oczach.
zupelnie nie pokrywa sie kostka z przejsciowka.w innych miejscach sa piny

Obrazek

Obrazek

Obrazek
lecz dalej nie do konca rozwiazuje to problem w moim przypadku gdyz jest laikiem a kolory kabli sie nie pokrywaja
bede szukac schematow i probowal jakos to sparowac ale moze byc ciezko

Awatar użytkownika
matek_p
fanatyk nissana
Posty: 413
Rejestracja: 2016-07-06, 22:31
Lokalizacja: Gliwice

Re: [n16] likwidowanie usterek

Post autor: matek_p » 2018-07-05, 07:53

Poszukaj schematu auta i radia które chcesz wsadzić (radio zazwyczaj ma schemat pinów w kostce na naklejce) z reszta sobie poradzisz. Grunt to spokojne podejście i troszkę cierpliwości
Let the force be with you!

My EX. N15 GTi :arrow: N15 GTi SportLine

Aktualny projekt :arrow: BMW E60 Czarnulka

Awatar użytkownika
matek_p
fanatyk nissana
Posty: 413
Rejestracja: 2016-07-06, 22:31
Lokalizacja: Gliwice

Re: [n16] likwidowanie usterek

Post autor: matek_p » 2018-07-05, 08:17

Ta czarna kostka to zazwyczaj odpowiedzialna jest za zasilanie itp. Do tej brązowej zaś najczęściej podchodzą głośniki. Masz jakiś schemat na radiu? model radia? Podaj tutaj albo wrzuć zdj schematu, wszystkich kostek od przodu, które mają być ze sobą pospinane i damy jakoś rade :D Możliwe jest to, że radio/poprzednie auto mialo inaczej i dlatego kable po jego stronie są takie a nie inne :P Kolory nie koniecznie muszą się zgadzać... :P Z tego co udało mi się znaleźć to twoje radyjko aftermarketowe nie dostaje od nissana ani masy ani poprawnie plusowego zasilania :)
Let the force be with you!

My EX. N15 GTi :arrow: N15 GTi SportLine

Aktualny projekt :arrow: BMW E60 Czarnulka

spayol
nowy na forum
Posty: 14
Rejestracja: 2018-07-01, 00:13

Re: [n16] likwidowanie usterek

Post autor: spayol » 2018-07-06, 17:49

Dzieki Matek i juz daje informację
a więc radio oryginalne to Clarion PN-1629M
i jeszcze raz foto kostki originalnej z nissana
Obrazek

potrzebuję do niej podlączyc kable od radia Panasonic CQ-C3300N
kable sa w standardowych kolorach czyli
czerwony zółty czarny pomarańczowy brązowy i niebieski (kobieta zapewne niezgodzilyby sie z niebieskim,one maja swoje barwy morski etc) :D
to te ze zdjęcia

Obrazek

o ile glosniki raczej bedzie mi latwo sparowac,zasilania etc nie wiem do ktorych pinow polączyc


Jest jeszcze jedna mniejsza kosta od nissana o która juz Was pytałem ale myśle że chyba nie sluzy do dzialania radia a moze sie myle gdyz jakby nie było byla podlaczona do clariona
Obrazek
to ta z lewej oczywiscie.

będę wdzięczny za pomoc,nie chcę sam bawić sie metodą prób i blędów gdyz tylko moge narobić bigosu
a ta czarna kostka ze zdjecia o ktorej pisales Matek to akurat od przejsciowki nissan-ISO

Awatar użytkownika
Modzelitto
fanatyk nissana
Posty: 1561
Rejestracja: 2010-04-11, 22:08
Lokalizacja: Warszawa Włochy

Re: [n16] likwidowanie usterek

Post autor: Modzelitto » 2018-07-08, 20:26

Ech... skąd ja znam ten problem :)
Miałem ten sam problem, przejściówka totalnie nie pokrywała się z OEM kostką, więc wziąłem miernik w łapę i do boju:

Obrazek

A biała mniejsza kostka jest od sterowania radiem przy kierownicy.
QG15+
;-)

spayol
nowy na forum
Posty: 14
Rejestracja: 2018-07-01, 00:13

Re: [n16] likwidowanie usterek

Post autor: spayol » 2018-07-08, 21:52

No spoko jeśli znasz podstawy, jeśli nie znasz to miernik Ci nie pomoże .
Tyle że w kierownicy nie ma sterowania radiem. Czyżby wymieniona?

Awatar użytkownika
matek_p
fanatyk nissana
Posty: 413
Rejestracja: 2016-07-06, 22:31
Lokalizacja: Gliwice

Re: [n16] likwidowanie usterek

Post autor: matek_p » 2018-07-09, 07:37

A więc żółty, czerwony i czarny w czarnej kostce z przejściówki to po kolei:
-Pamięć radia,
-Napięcie 12v,
-Masa.


Zobacz czy w kostce od strony nowego radia czarny jest pod czerwonym to raz.

Jak oglądam wszystkie schematy to niestety ale nic mi nie pasuje pod twoją kostkę. Trzeba znaleźć tylko + i masę w twojej kostce by to uruchomić.
Let the force be with you!

My EX. N15 GTi :arrow: N15 GTi SportLine

Aktualny projekt :arrow: BMW E60 Czarnulka

spayol
nowy na forum
Posty: 14
Rejestracja: 2018-07-01, 00:13

Re: [n16] likwidowanie usterek

Post autor: spayol » 2018-07-09, 18:05

Ok pokombinuje,dzieki.
teraz wiekszy problem o ile nie do przejscia.
A wiec pod chlodnica klimy mam totalnie zardzewiala belke pasa przedniego,dzis bylem u blacharza ktory stwierdzil ze wymiana jej na nowa minimum 1 tys zl,wiec operacja malo oplacalna.
czy ktos z Was mial takowy problem i co w tej sytuacji najlepiej zrobic
1. probowac wzmocnic belke np pianka co zasugerowal Pan blacharz ( sam podobno majac taki problem a nie majac czasu w nissanie naprawiac tak zrobil) dodam jeszcze ze powiedzial ze nawet jesli calkiem pusci belka silnik nie wypadnie na ulice gdyz tylko daje ona stabilizacje hmmmm cos mi tu nie pasuje

2. jak najszybciej sprzedawac auto?
prosze tylko o pewne przemyslenia bez domniemanych aby nie robic mi w glowie i tak wiekszego balaganu

Awatar użytkownika
matek_p
fanatyk nissana
Posty: 413
Rejestracja: 2016-07-06, 22:31
Lokalizacja: Gliwice

Re: [n16] likwidowanie usterek

Post autor: matek_p » 2018-07-10, 06:43

Co do belki to porozmawiaj z ludźmi posiadającymi Primerki. Sami często muszą walczyć.

Co do sprzedaży auta... ile minęło od zakupu? Chcesz sprzedać z zyskiem czy nie?
Let the force be with you!

My EX. N15 GTi :arrow: N15 GTi SportLine

Aktualny projekt :arrow: BMW E60 Czarnulka

spayol
nowy na forum
Posty: 14
Rejestracja: 2018-07-01, 00:13

Re: [n16] likwidowanie usterek

Post autor: spayol » 2018-07-10, 11:04

Świeżo kupiony a raczej utopiony z miesiąc temu. Raczej odzyskać pieniądze co i tak będzie trudne.tak to jest jak laik sam się wybiera na zakupy. Czemu pytasz?

Awatar użytkownika
matek_p
fanatyk nissana
Posty: 413
Rejestracja: 2016-07-06, 22:31
Lokalizacja: Gliwice

Re: [n16] likwidowanie usterek

Post autor: matek_p » 2018-07-10, 11:32

Bo jeżeli miałbyś na tym zarobić i sprzedałbyś go za kwotę wyższa niż kwota zakupu i to przed upływem 6mies. od zakupu to musiałbyś rozliczyć się ze skarbowym -,-

Drogo przyszła? Może odratuj ten pas :)
Let the force be with you!

My EX. N15 GTi :arrow: N15 GTi SportLine

Aktualny projekt :arrow: BMW E60 Czarnulka

Awatar użytkownika
matek_p
fanatyk nissana
Posty: 413
Rejestracja: 2016-07-06, 22:31
Lokalizacja: Gliwice

Re: [n16] likwidowanie usterek

Post autor: matek_p » 2018-07-10, 11:40

A co do belki...

Pożyczone z innego forum bo tam znalazłem.

powiem tak, roboty jest od ch... i ciut, ciut. Pierwsza i najważniejsza rzecz, pas przedni do n16 przed fl i po fl są kompletnie różne. Na wielu aukcjach, w sklepach itd widziałem jak próbują wciskać kit że jest uniwersalny pas do obydwu modeli co jest kompletną bzdurą. Kolejna sprawa. W wielu modelach pas przedni jest jedynie przykręcony, tutaj niestety oprócz tego że jest przykręcony jest przyspawany i to wszedzie, tak więc nawiercania, cięcia co niemiara żeby zdemontowac (cały panel przedni to jeden zespolony element). Sam demontaż zajął mi dwa dni, oczywiście nie była to praca non stop ale i tak w huk czasu to było.



Po kolei. Zwalasz zderzak, wyciągasz lampy, demontujesz chłodnicę klimatyzacji i silnika razem z wentylatorami, zdejmujesz osłony z pod silnika. Następnie ściągasz belkę która jest za zderzakiem razem z mocowaniami do podłużnic plus mocowanie zderzaka. Następnie wyciągasz zamek maski, odłączasz wszelakie przewody które tamtędy biegną, odkręcasz belkę z pod silnika razem z mocowaniem silnika, klika śrub które mocują pas przedni od góry. Generalnie przygotowujesz sobie pole do popisu.



Jak wszystko jest wyczyszczone (powinno się też zdjąć obydwa błotniki żeby było łatwiej ale da radę i bez tego) bierzesz wiertarkę z naprawdę dobrym wiertłem i wiercisz wszystkie miejsca zgrzewów (spawów) gdzie pas przedni jest przymocowany do pozostałych elementów. Następnie dobry przecinak(używałem pneumatycznego) plus diax w niektórych miejscach i oddzielasz pas przedni od reszty nadwozia. Jak już wspominałem roboty jest co niemiara. Największy problem stwarza oddzielenie pasa przedniego od podłużnic z racji tego że naprawdę bardzo mocno się tam trzyma i u góry w okolicach lamp z tego wzglądu że wchodzi pod błotniki i jest problem z dostępem, dlatego też mówiłem o zdjęciu błotników(nadkoli. nie mówię o plastikowych nadkolach bezpośrednio nad kołem ale o elemencie karoserii). Po zabiegu szlifujesz ładnie wszystkie miejsca, malujesz, zabezpieczasz antykorozyjnie, malujesz pas przedni i montujemy z powrotem. Oczywiście trzeba go przyspawać tam gdzie był spawany wcześniej. Napewno jeszcze o czymś zapomniałem i jeżeli nie odstraszyłem Cię moim dotychczasowym opisem od wymiany a będziesz miał jakieś pytania to wał śmiało.



Mój opis dotyczy wymiany w N16 po FL.
Let the force be with you!

My EX. N15 GTi :arrow: N15 GTi SportLine

Aktualny projekt :arrow: BMW E60 Czarnulka

Awatar użytkownika
matek_p
fanatyk nissana
Posty: 413
Rejestracja: 2016-07-06, 22:31
Lokalizacja: Gliwice

Re: [n16] likwidowanie usterek

Post autor: matek_p » 2018-07-10, 11:42

I tutaj jeszcze jeden cytat.

Jeżeli tak nie wolno to proszę usunąć :)

Witam wszystkich jestem po wymianie beleczki i celem pomocy opiszę całą zabawę:

1. belka kupiona przez neta do wymiany należy przygotować:

- almera 2 ze zgniłą belka dolną :)

- nowa belka ( zamienniki bardzo słabo zabezpieczony antykorozyjnie, zabezpieczyć jak kto może i potrafi )

- Wiertarka

- wiertła tytan 6 + 8 ( nity ósemki )

- młotek 2kg

- młotek gumowy

- przecinak

- szlifierka kątowa

- 20 śrub 6mm dł min 20mm

- 40 podkładek 20 nakrętek

- 2 śruby 12x1,25 dł. min 30mm ( ciężko dostać, nie próbować wkręcać 12 metrycznej ) MOCOWANIE ŁOŻA PODUSZKI SKRZYNI

- 3 śruby 10x1,25 dł. min 20mm LEWE BOCZNE MOCOWANIE BELKI

- zestaw narzędzi: klucze, śrubokręty

- drut do odwieszenia chłodnic

- rękawice wskazane

- min 6 godzin roboty

- min 6 browarów

- dobrze by było mieć kanał... bez da rade ale będzie wiec ej zabawy



NO TO DO ROBOTY

1. ściągamy zderzak, krzyżak pierwsza śruba we wnęce koła od osłoną, druga od dołu pod osłoną, trzecia pod kierunkiem przednim. Analogicznie z

drugiej strony, Otwieramy maskę 5 klipsów plastikowych. Od dołu zderzak ma dwie łapy marne szanse że się czegoś trzymają bo mocowane są do zgniłej belki ale jakby co to 2 klipsy plastikowe. Uwaga na zatrzaski w błotnikach po jednym z każdej stronie na wysokości bocznych kierunków nie pourywać.

ZDERZAK UWOLNIONY DO ZDJĘCIA.

2. Oryginalnie belka trzyma się na 3 śrubach od strony kierowcy, 2 śruby od dołu ( łoże skrzyni )ok 12 zgrzewów z każdej strony, dodatkowo jest zawinięta i zgrzana od góry do podłużnic ( i już wiesz po co gumówka :) )

3. Na belce leżą: duża chłodnica bezpośrednio na 2 gumowych poduszkach, mała chłodnica klimy na 2 stojakach przykręconych do belki, wiązka elektryczna, nie zgubić i nie wyrzucić gumowych poduszek i podpór należy je wykorzystać w nowej belce.

4. Zaczynamy przewiercać wszystkie zgrzewy, ja nawiercałem 6 a potem na gotowe 8. Po nawierceniu wszystkich zgrzewów należy podwiesić chłodnice do ramy od góry, metoda dowolna ważne żeby nie spadły na ziemię ja użyłem drutu. Teraz najprzyjemniejsze młotek przecinak i napierdalanka :) Na bokach odbijamy lub tniemy jak komu wygodnie ogólnie łatwo odchodzi górę należy odciąć.

5. Nową belkę zaczynamy montować od strony kierowcy 3 oryginalnymi śrubami. Następnie dowiercamy na wymiar otwory w nowej belce na wzór otworów po przewierconych zgrzewach, sugeruję połowę opuścić nie ma sensu przykręcać więcej niż 8 śrubami. Po przyłapaniu jednej strony należy dopasować chłodnice, następnie przykręcamy dół 2 śruby 12x1,25 a na samym końcu nawiercamy prawą stronę i przykręcamy na gotowe.

Zderzak zakładamy w odwrotnej kolejności do ściągania. Wszystkie plastikowe klipsy były w stanie lekko mówiąc marnym zarówno pod maska jak i od dołu przy osłonach wszystko skręciłem śrubami 6mm. Zauważyłem super sztywność zderzaka.

6. PROBLEMY:

- po odcięciu lub odbiciu przecinakiem góry oryginalnych belek zostaną zadziory lub inne g..na ja w tym miejscu odgiąłem nowa belkę i tak nie ma tam możliwości podejścia więc odgiąłem to i przykręciłem nowa belkę tylko w osi

- namęczyłem się najbardziej przy montowaniu chłodnic do nowej belki... przydało by się 8 rąk :)



Mi zeszło 6 godzin, ale warto... cena za wymianę u magików min 500zł + belka

Jestem średnio uzdolniony ale dałem rade... powodzenia.
Let the force be with you!

My EX. N15 GTi :arrow: N15 GTi SportLine

Aktualny projekt :arrow: BMW E60 Czarnulka

spayol
nowy na forum
Posty: 14
Rejestracja: 2018-07-01, 00:13

Re: [n16] likwidowanie usterek

Post autor: spayol » 2018-07-10, 18:56

Dziekuje Ci bardzo.
Juz wiedzialem te tematy,gdyz zanim napisalem tu do Was przeszukalem neta ale.....
aby to zrobic trzeba miec sprzet (nie mam) chociaz mozna kupic
zapewne przydalby sie podnosnik (nie mam)
umiejetnosci hmmmm
i co najwazniejsze garaz,lub chociaz podworko aby almerka do skonczenia mogla stac rozebrana a ja niestety mieszkam w duzym miescie i troszke lipa.
jutro pojade jeszcze do jednego blacharza,zobaczymy co on powie.
czy warto ja ratowac?sam nie wiem,,,,,,,,
jesli chodzi o silnik jest naprawde spoko,w srodku jest zadbana zawieszenie czyli koncowki amory lozyska itd itd nie wymagaja na te chwile absolutnie pracy.elektryka rowniez jest ok
ale....jesli chodzi o spod auta tzn rdze nie jest wesolo,ogolnie cale podwozie jest pokryte rdza i obawiam sie ze kwestia czasu jest sypanie sie jej (dziur w podlodze na szczescie nie ma,moze to tylko powierzchowna rdza) niestety nikt nie zabezpieczal jej co rok i o to taki efekt

spayol
nowy na forum
Posty: 14
Rejestracja: 2018-07-01, 00:13

Re: [n16] likwidowanie usterek

Post autor: spayol » 2018-08-05, 07:05

Witam Was ponownie.
auto zaprowadziłem do blachary :)
zrobil to za 700 zl plus dwie belki ktore byly tak zgnite ze az cud ze silnik nie wylecial podczas jazdy.po wyjeciu gdy mi pokazywal zostalo ich okolo 40-50 % i giely sie w rekach................
dzis biore sie za te nieszczesne radio lecz nie rokuje zbyt wiele.......
jest jeszcze jeden problem a mianowicie spadek delikatny mocy np na 4 biegu na PB.gdy jade na lpg nie ma takich spadkow,jedzie jak marzenie.
czy ktos cos mial takiego.
filtry olej wymienione,poza tym w baku

a wiec udalo mi sie w koncu uruchomic radio zamienne.radio ruszylo ale niestety caly czas co chwile sie restartuje tzn po okolo 1-3 sec wylacza sie i znow samo wlacza i tak w kolko.
Jakies pomysly???
polaczylem zolty z czerwonym od strony radia wsadzilem pod 12 w nissanie,oraz mase czarny. innych kabli czyli pomarancz braz niebieski nie podlaczalem do koski nissana

co ciekawe teraz zobaczylem ze gdy podlaczam do auta tylko zolty zlaczony z czerwonym i czarnym radio dziala bez problemowo.a gdy podlaczam glosniki dzieje sie wlasnie ciagly restart.
dodam ze napewno nie ma zwarcia na glosnikach gdyz nissanowskie radio dziala

spayol
nowy na forum
Posty: 14
Rejestracja: 2018-07-01, 00:13

Re: [n16] likwidowanie usterek

Post autor: spayol » 2018-08-14, 21:44

nikt nic nie wie na temat resetowania radia po poodlaczeniu glosnikow?:)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Almera”