Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[N16] Stuki przy ruszaniu

Moderatorzy: Seba WWA, sergiej

Awatar użytkownika
osiak_89
stały bywalec
Posty: 91
Rejestracja: 2014-06-21, 13:53
Lokalizacja: Gdańsk

[N16] Stuki przy ruszaniu

Post autor: osiak_89 » 2017-10-18, 11:49

Panie i Panowie,

piszę temat bo już skończyły mi się pomysły. Auto przy ruszaniu, hamowaniu oraz na wybojach stuka z prawej strony (przód, wydawać by się mogło, że okolice nóg pasażera, deski rozdzielczej). Jest to już na tyle irytujące, mimo, że zarówno mechanik jak i diagnosta nie wiedział nic co może powodować stuki.

co do tej pory zadziało się w temacie:
- pełna diagnostyka na SKP (porządnie nie na odwal), wszystkie szarpaki, testy wzorowo
- diagności we dwóch szukali przyczyny (jeden pod autem, drugi ruszał i hamował), później we dwóch jeździli autem, sprawdzili organoleptycznie zawieszenie - zero zastrzeżeń
- wrzuciłem ostatnio nowe tarcze+klocki, był pomysł luźnych klocków - to nie to, mają blaszki, siedzą sztywno
- była wywalona jedna poducha pod silnikiem - wymieniona. Nie wpłyneło to na stuki (może nawet słychać je teraz bardziej).

Auto było do tym kątem sprawdzone przez zaufanego mechanika, wg. niego wszystko sztywne, wahacze, końcówki na bieżąco robione, poza tym raczej by wyszło na diagnostyce. Jak on nie dał rady pojechałem na SKP.

Almera prowadzi się ok, nie zauważyłem, żeby ją ściągała, żeby pływała czy cokolwiek innego. Moimi pomysłami jest jeszcze łożysko (co prawda nie ma luzu ale kto wie) lub przegub. Czy jest jakaś opcja sprawdzić bez wymieniania połowy samochodu?

Ewentualnie coś się mogło poluzować i obijać przy ruszaniu "w bebeach" deski rozdzielczej? Jak mnie pamięć nie myli to to pukanie pojawiło się niedługo po wymianie szyby czołowej.. może to jakiś trop?

sorry za długi wywód ale witki mi opadły, a autem jeździ się z niepokojem od tych stuków :x

z góry dzięki za jakiekolwiek wskazówki!

Awatar użytkownika
Suwakovsky
wiem o czym pisze
Posty: 69
Rejestracja: 2015-06-16, 05:24
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Suwakovsky » 2017-11-08, 20:17

Może coś nie tak z półosiami? Półosie najlepiej byłoby zdiagnozować poprzez ich demontaż i rozebranie, ale najpierw sprawdz czy osłony nie są poluzowane, czy opaski (zabezpieczenia) są. jeżeli będą uszkodzone osłony, to 90% przeguby są wywalone, bo nie jest tam wskazana wilgoć. może mocowanie amoryzatora do zwrotnicy? tam są dość grube śruby, ale warto je przejrzeć... wahacze i amortyzatory z sprężynami na pęknięcia przeglądnięte? nic więcej nie przychodzi mi do głowy...

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2017-11-08, 20:53

Ja bym sprawdził przeguby ;]
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

ODPOWIEDZ

Wróć do „Almera”