[N16] Brak mocy na niskich obrotach, szarpanie na gazie
: 2017-04-23, 21:10
Witam!
Niestety od niemal miesiąca miewam problemy z moją Almerą N16 po lifcie, 2003 rocznik, silnik 1.5 benzyna + LPG.
Samochód poniżej 2500 obrotów prawie w ogóle nie przyśpiesza, każde wciśnięcie gazu do pełna, gdy obroty są niższe niż 2500, powoduje jedynie powolne zwiększanie obrotów, słychać, że silnik inaczej pracuje (standardowe "jakby chciał, ale nie mógł"), ale prędkość prawie w ogóle nie wzrasta.
Dopiero powyżej ~2500 obr. samochód ożywa i reaguje na naciśnięcie gazu (czuć,że przyśpiesza, ale i tak bez szału).
Brak mocy na niskich obrotach występuje na gazie i benzynie.
Szarpie tylko czasami, wyłącznie na gazie i tylko wtedy, gdy pedał gazu jest wciśnięty do pełna.
Wyprzedzanie możliwe jest tylko na dwójce, a pod górkę czasem nawet na jedynce muszę jechać...
Jeśli chodzi o niedawne "naprawy" to tak :
Wymienianie były oba czujniki położenia wału (około 2 tyg. temu), przepustnica również wymieniana kilka tygodni temu, sprzęgło niemal nowe(jakieś 2 kkm).
Katalizator jest wywalony, egr również.
Mimo, że checka nie ma już od dawna, to po podpięciu pod komputer ukazał się jeden błąd:
P0011 - Regulacja położenia wałka rozrządu po stronie dolotu - za mocno wyprzedzony(Bank 1).
Z czym to ustrojstwo jest związane i jak to naprawić...?
I jak wasze Almery się zbierają ? Od jakich obrotów i na jakim biegu wyprzedzacie?(Wiem, że pytanie bez sensu no ale co tam..)
Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc.
Niestety od niemal miesiąca miewam problemy z moją Almerą N16 po lifcie, 2003 rocznik, silnik 1.5 benzyna + LPG.
Samochód poniżej 2500 obrotów prawie w ogóle nie przyśpiesza, każde wciśnięcie gazu do pełna, gdy obroty są niższe niż 2500, powoduje jedynie powolne zwiększanie obrotów, słychać, że silnik inaczej pracuje (standardowe "jakby chciał, ale nie mógł"), ale prędkość prawie w ogóle nie wzrasta.
Dopiero powyżej ~2500 obr. samochód ożywa i reaguje na naciśnięcie gazu (czuć,że przyśpiesza, ale i tak bez szału).
Brak mocy na niskich obrotach występuje na gazie i benzynie.
Szarpie tylko czasami, wyłącznie na gazie i tylko wtedy, gdy pedał gazu jest wciśnięty do pełna.
Wyprzedzanie możliwe jest tylko na dwójce, a pod górkę czasem nawet na jedynce muszę jechać...
Jeśli chodzi o niedawne "naprawy" to tak :
Wymienianie były oba czujniki położenia wału (około 2 tyg. temu), przepustnica również wymieniana kilka tygodni temu, sprzęgło niemal nowe(jakieś 2 kkm).
Katalizator jest wywalony, egr również.
Mimo, że checka nie ma już od dawna, to po podpięciu pod komputer ukazał się jeden błąd:
P0011 - Regulacja położenia wałka rozrządu po stronie dolotu - za mocno wyprzedzony(Bank 1).
Z czym to ustrojstwo jest związane i jak to naprawić...?
I jak wasze Almery się zbierają ? Od jakich obrotów i na jakim biegu wyprzedzacie?(Wiem, że pytanie bez sensu no ale co tam..)
Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc.