Strona 1 z 1

[N15] Ukręcona szpila od piasty Pytanie

: 2010-04-13, 14:11
autor: Dudi
No więc stało się... ostatnia szpila przy wymianie kół wszystkie poszły jakoś bez problemu (może przy niektórych musiałem się wspomóc troszkę nogą) a ta jedna menda mimo tego że bez dużej siły próbowałem na początek ją odkręcić poszłaaaa, pytanie co teraz... podjechałem do jakiegoś kolesia co spawa tłumiki powiedział żeby jeździć na 3 przykręconych i się nie przejmować.. że on by tak zrobił... w sumie ja nie czuję się bezpiecznie... mimo wszystko czasami osiągam spore prędkości z moją GTi :) Nie chcę żeby auto w jedną stronę a koło w drugą.... pytanie co teraz zrobić... koleś powiedział że trzeba by nową piastę zakładać... albo rozkręcać tą ale to już by kosztowało dużo więcej niż piasta i robocizna wymiany... czekam na jakiekolwiek rady od was :) raczej na dłuższą metę nie zamierzam jeździć na 3 śrubkach ;] w almerce koło ma je 4 a nie 3... i jak dla mnie to jedyna słuszna ilość ;]

TAGUJ TEMATY!!!

: 2010-04-13, 14:28
autor: Szyman
Też mi się wydaję że taniej by było kupić nową piastę i zamontować... Przy naprawie po pierwsze by było więcej roboty i bawienia się z tym dlatego będzie drożej kosztować tak to weźmie mechanik odkręci założy nowy przykręci i papa ;)

: 2010-04-13, 14:38
autor: homik123456
Nie wiem czy jest tak jak w sunny ze sa szpilki ale moze sie przyda.
Zapewne masz alusy wiec te sa dluzsze nic normalne szpilki specjalnie dlatego zeby do alusow pasowaly. Masz tu link moze sie przyda.
http://www.allegro.pl/item990698336_szp ... blota.html

: 2010-04-13, 17:59
autor: Maniek-ol
Powiem tak. Ze szpilkami nie widzę problemu , a jeśli chodzi o przód to tym bardziej. U siebie kiedyś wymieniałem i zajęło to ok 20 minut. Musisz mieć tylko drugą szpilkę , może byś ze starej piasty. Trzeba wybić uszkodzoną i wbić nową. Trzeba tylko koło zdjąć.

: 2010-04-13, 18:30
autor: homik123456
Mi tez to szybko poszlo w moim ale ja jeszcze tez sobie tarcze wymienialem wiec wszytko dokladnie na widoku mialem. Porzadnie walnac i wyjdzie pozniej z drugiej strony nowa walnac i gotowe.

: 2010-04-14, 09:26
autor: hansior
homik123456 pisze:Zapewne masz alusy wiec te sa dluzsze nic normalne szpilki specjalnie dlatego zeby do alusow pasowaly
Głupoty kolego opowiadasz :mrgreen:. Mam w sunny 3 komplet alu i do żadnego nie potrzeba było dłuższych szpilek i nawet miejsca trochę jeszcze jest :mrgreen:

Dudi
Ja bym tam same szpilki wymieniał.
Nie napisałeś czy ukręciłeś z przodu czy z tyłu ale jeśli z tyłu to tam jest piasta razem z łożyskiem- ceny zaczynają się od ok 150zł i wg mnie przynajmniej są wątpliwej jakości :-/ . Wiem bo w 2 aucie wymieniałem nie tak dawno pisaty z tyłu i łozyszka po ok 20kkm znowu szumią...
Jeśli u ciebie łożyska nie szumią to poświęcił bym 50 zł i sam wymienił szpilki...

: 2010-04-14, 09:55
autor: dylson
Nie komplikujmy prostej rzeczy. Wystarczy kupic jedna szpilke i zmienic. Do niektorych alusow sa potrzebne dluzsze szpilki ale nie do kazdych. Szpilka ma miec takie parametry jak ta z linkahomik123456, czyli
# średnica - M 12
# gwinty - 1,25
# długość całkowita szpilki - 51mm*
# średnica radełka - 14,2mm

*tutaj nie musi byc 51mm. Oryginalna ma pewnie ok 45-48mm.

: 2010-04-14, 14:07
autor: franz
Miałem podobny problem. Zdejmujesz koło, wybijasz szpile młotkiem i dajesz nową. Oczywiście na wal za mocno, najlepiej młotkiem gumowym :P
Nie wiem czy dokładnie o to chodziło. W serwisie oryginalna szpila kosztuje do 20 zł (przynajmniej w szczecinie tyle kosztowała), a radze wymienić niz latac na 3
Pozdro

: 2010-04-14, 15:21
autor: Dudi
Wymienię raczej... chodzi o szpilę z tyłu... podjadę do znajomego mechaniora i dowiem się dokładniej co i jak.. po załatwieniu sprawy wrzucę wam orientacyjną cenę za wszystko... u mnie nie skrzypią łożyska jeszcze... :D

: 2010-05-06, 12:10
autor: Kondziu
Jak podpowiadają koledzy też bym samą szpilkę wymienił, przy okazji można sprawdzić stan pozostałych i jeśli gwint zniszczony to pokusił bym się o wymianę wszystkich

: 2010-05-16, 12:47
autor: lukasz_k
Hej,

Oryginalna szpilka w serwisie Nissana kosztuje ok 10zł + nowa nakrętka ok 8zł.
Bez problemu mozna wybić ją z piasty - i to zarówno koła przedniago (bez rozbijania łozyska - tylko z piastą na półosi - ale ze zdjętą tarczą hamulca) jak i tylnego.

pozdrawiam Forumowiczów.

: 2010-06-01, 06:40
autor: Dudi
Dokładnie tak jak kolega mówił... zabieg trwał może z opieprzaniem się 30 minut. Szpila pięknie pasowała kupiona w intercarsie za 8 zł nakrętka 6 i wszystko chodzi jak złoto ;) tylko wymieniać ;p