Strona 1 z 1

[N15] Swap 1.4 na 2.0

: 2016-06-15, 09:01
autor: filipbosss98
Jestem posiadaczem almerki n15 1.4 benzyna. Mój problem polega na tym że, posiadam silnik od nissana Primery p10 sr20 na pojedynczym wtrysku, mam wszystko cały osprzęt do niego, skrzynie, okablowanie ecu, ecu, półosie, dosłownie cały osprzęt. Byłem już gotow aby go wsadzić do mojej almerki ale podtrzymał mnie jeden mankament taki, że w tej wiązce od ecu od Primery jest tylko jedna wtyczka (kostka) która idzie do kabiny samochody a u mnie w Almerze są dwie... Na elektronice mało się znam, poradźcie coś bo nie wiem co robić ;(

: 2016-06-15, 09:21
autor: vixo
Z tego zestawu to nada Ci sie tylko silnik osprzęt skrzynia i to w sumie tyle

: 2016-06-15, 09:26
autor: filipbosss98
A co z podłączeniem wiązki ? Moja Almera jest na wtryskach a silnik od Primery jest na pojednyczym wtrysku może dlatego się podłączenie różni...

: 2016-06-15, 09:52
autor: vixo
Nawet jakby było na wielopunkcie to i tak rzeźba

: 2016-06-15, 17:34
autor: filipbosss98
Dobrze rozumiem że trzeba rzeźbić. Ale czy ktoś mi podpowie co i jak mam zrobić żeby podołączyć te ecu ?

: 2016-06-15, 18:10
autor: janusz
filipbosss98, nie podłączysz ECU od MPI do SPI - zapomnij.
Chcąc wkładać silnik 2.0 musisz zmienić zwrotnice, hamulce, półosie, wiązka silnika, w zasadzie wiązka kabinowa też.
No chyba, że masz tyle czasu i samozaparcie, żeby pożenić ze sobą wiązki z dwóch różnych aut..... Szybciej będzie zmienić w tym SR20Di kolektor ssący i aparat zapłonowy na taki z P11, oraz dorwać kompletną wiązkę z Almery GTI

: 2016-06-15, 19:39
autor: DubSon
Zgadzam sie z Januszem jesli chodzi o czas i samozaparcie, bo cos o tym wiem :mrgreen:

: 2016-06-15, 19:49
autor: filipbosss98
Tylko ze ja mam ecu do tego sr20Di razem z wiazką

: 2016-06-15, 20:50
autor: janusz
filipbosss98, na upartego jakoś to pożeni, ale to będzie rzeźba w gó...ie. Jeśli chcesz zrobić takie coś, to czeka cię kilka/kilkanaście długich wieczorów ze schematami.......

: 2016-06-15, 21:06
autor: Cubuś
Sprzedaj silnik i Almerę. Trochę dołożysz i będziesz miał oryginalna Almerę GTI. Bez kombinowania i denerwowania się, że nic nie pasuje.

: 2016-07-28, 10:01
autor: sliwa55
Witam
Również posiadam Almere 1.4 75km 99r i też mam w planach swap silnika na se20de. I moje pytanie jest następujące co będę musiał wymienić po swapie? Jak ze skrzynią biegów oraz hamulcami. Dodam że mam 4 tarcze. Co do silnika mam zamiar kupić kompletny. Czy warto robić swap czy lepiej kupić Almere GTI?

: 2016-07-28, 10:11
autor: bombel
sliwa55 wszystko do wymiany, silnik, skrzynia, komputer, wydech itd. Przy obecnych cenach lepiej kupić GTI, chyba, że masz bude w super stanie

: 2016-07-28, 10:52
autor: majchrzok
To i tak lepiej kupić gti. Są części do almery git które na rynku wtórnym sa prawie nieosiągalne.

: 2016-07-28, 11:46
autor: sliwa55
A czy komputer od Primery można dać do Almery? Oczywiście mam tu na myśli kupno silnika sr20de z primery.

: 2016-07-28, 14:40
autor: vixo
Można

: 2016-07-28, 15:28
autor: sliwa55
a czy zawieszenie będę mógł zostawić z 1,4 czy muszę znaleźć specjalne z gti?

: 2016-07-28, 17:29
autor: vixo
Zawieszenie możesz zostawić w spokoju

: 2016-07-28, 20:50
autor: bonzo
Piasty są te same :idea:

: 2016-07-28, 22:14
autor: sliwa55
o to super :D tyle chciałem wiedzieć, dziękuję za informację :D