Strona 1 z 1

[N16] Felgi 17'

: 2016-01-19, 16:16
autor: chlorek95
Witam. Chciałbym się dowiedzieć czy felgi 17' 7,5' ET 40 podejdą bez problemu do Almery n16 przed liftem? Dodam, że chciałbym założyć na nie opony 195/45 r17 . Z góry dzięki za odpowiedź :)

: 2016-01-19, 18:09
autor: Fogo
Ja mam w swojej 17, tylko nie znam dokladnych wymiarow dokladnych. A opony mam 205/45. Nic nie obciera i spoko jezdzi :) zdjecia masz u mnie w temacie :)

: 2016-01-19, 19:12
autor: bombel
Et 40 może być za duze i koło może obcierac o nadkole wewnatrz, ale zawsze można dać dystanse

: 2016-01-20, 17:49
autor: bartek9108
Miałem w N16 przed liftem 17" ET35, przód 7,5 cala z oponką 215/40, tył 8 cali 235/35 i na zawiasie -38mm nic nie ocierało.

[ Dodano: 2016-01-20, 17:55 ]
Zależy też od felgi.
Na ET 35 mniej więcej tak to siedziało.

Obrazek

[ Dodano: 2016-01-20, 17:56 ]
chlorek95 pisze:Witam. Chciałbym się dowiedzieć czy felgi 17' 7,5' ET 40 podejdą bez problemu do Almery n16 przed liftem? Dodam, że chciałbym założyć na nie opony 195/45 r17 . Z góry dzięki za odpowiedź :)
Daj 205/45, albo 215/40, 195 to już będzie duży naciąg, a jeszcze większy koszt oponki.
Poniżej masz foto jak jest naciągnięte 215/40 na 7,5 cala.

Obrazek

: 2016-03-27, 01:11
autor: michalmichal
Ja mam 17x7 et35 i opona 205x45 , przy maksymalnym skręcie jak sprawdzałem mogę włożyć ciasno palec miedzy opone a wewnętrzną część nadkola. 7.5 cala z et 40 prawdopodobnie będzie obcierać jak kolega bombel napisał.

: 2016-03-27, 04:51
autor: Juras18
Ja na twoim miejscu poszukał bym jakiś 16-tek.Ciut mniejsze koszta kupna opon, szybsze hamowanie, mniejsze zużycie układu zawieszenia tym bardziej jak dużo latasz po mieście, lepsze przyspieszenie ,niższe spalanie ,a i tak ładnie będzie siedziało .Pomyśl... Oczywiście na 17-ach lepiej wypełni nadkole jak na np. focie u bartka9108 (z lewej fajne eg-jajko :-P)

: 2016-03-28, 22:27
autor: bartek9108
Juras18 pisze:Ja na twoim miejscu poszukał bym jakiś 16-tek.Ciut mniejsze koszta kupna opon, szybsze hamowanie, mniejsze zużycie układu zawieszenia tym bardziej jak dużo latasz po mieście, lepsze przyspieszenie ,niższe spalanie ,a i tak ładnie będzie siedziało .Pomyśl... Oczywiście na 17-ach lepiej wypełni nadkole jak na np. focie u bartka9108 (z lewej fajne eg-jajko :-P)
Miałem później auto na 16 OZ, tych 6 ramiennych które szły do nissanów z oponką 205/50. Różnica w spalaniach czy kosztach opon nieduża tak naprawdę (zawsze kupowałem opony letnie zimą i odwrotnie, wiadomo promocje), a w spalaniu to chyba żadna, jak dbas zo właściwe cisnienie.
O komforcie nie piszę, bo dając poli, sprężynę i regulowany amor tak żeby to jechało raczej nie zwracałem na to uwagi, oczekiwania od zawiasu były inne.
Jedyne co mogę powiedzieć, to że na 17 zrobiłem dość dużo kilometrów po całej Polsce, po różnych drogach. Nie zdarzyło mi się ich skrzywić, nie musiałem nigdzie jechać przysłowiowe 40km/h i jakoś drastycznie też nie wpłynęły na zawieszenie (biorąc pod uwagę, że przy 260tys, dopiero wyleciały fabryczne końcówki czy wahacze). W srebrnej z fot, też było podobnie, aczkolwiek raz wpadłem w zalaną dziurę wyciętą przez naszych drogowców w koleinie i oczywiście nieoznaczoną. Chyba nie musze mówić, że na feldze nie wróciłem już do domu, ale w zawiasie na całe szczęście nic się nie stało.
A jajko... ;P Jeździ teraz gdzieś w opolu, pomalowane w mat i rzucone na glebę chyba z -130.