[N16] [PROJEKT] Webasto w N16 ? Żaden problem !
: 2015-01-20, 21:24
Znów zimno ...
Trochę schodzi zanim alma się nagrzeje tak więc postanowiłem wsiadać do ciepłego auta
Oto projekt montażu webasta w N16 (lift)
Na początek nowy króciec do węża paliwa w zbiorniku
Najlepsze webasta to BW50 (moc 5kW) dostępne po śmieszych cenach (500zł)
Wyróżniamy 2 rodzaje , przelewowe (wpinane na powrót paliwa z listwy)
oraz takie z jednym podpięciem z dołączoną pompką (eletrozawór - jeden takt to jedna dawka paliwa).
W N16 niestety powrotu nie ma tak więc padło na webasto z zewn. pompką.
Króciec dorobiony poprzez wywiercenie dodatkowej dziury w głowicy modułu pompy oraz pływaka. Kupiłem 2 złączki (skręcane ze sobą) w sklepie z akcesoriami pneumatycznymi, jedna kątowa druga prosta która wchodzi do zbiornika. Na nią wężyk sięgający dna zbiornika a na jego końcu założony filterek zakupiony w sklepie gdzie serwisują kosiarki oraz pilarki (11zł)
Wąż idzie pod autem w listwie z resztą przeowodów.
Webasto zamontowane jest po stronie kierowcy pod półką akumulatora (jedyne sensowne miejsce) a wydech pod podłogą kierowcy zabezpieczony blachą taką jak idzie pod tłumikiem aby temperatura nie zadziałała na podłogę. Wydech wypuszczony odrazu pod auto z tłumika.
na razie tyle ... dziś okazało się że brakło ruri do wydechu i będę dorabiać jutro.
Webasto podpięte będzie na radiolinii (na pilota) oraz załączane recznie.
Niestety nie mam do niego zegara a kupno używanego to koszt połowy webasta tak więc
na razie olałem sprawę
Oto fotki.
Webasto na testach :
https://plus.google.com/photos/11772676 ... 1446132484
Pod spodem od zbiornika
https://lh5.googleusercontent.com/-mjDE ... M00740.jpg
https://lh5.googleusercontent.com/-Gv-u ... M00741.jpg
https://plus.google.com/photos/11772676 ... 1446132484
https://plus.google.com/photos/11772676 ... 1446132484
Jutro ciąg dalszy ...
[ATUALIZACJA]
Webasto już zamontowane i przetestowane.
Po 10 min pracy nagrzewa się do maksymalnej temperatury i się wyłącza.
Wskaźnik temp silnika po przekręceniu kluczyka jest w połowie połowy mówiąć łopatologicznie
Dmuchawa na razie nie wpięta ponieważ moje FL posiada elektroniczne sterowanie dmuchawą (PWM) i muszę dorobić extra układ sterujący. Oczywiście mogę się wpiąć
bezpośrednio pod dmuchawę ale szkoda akumulatora ...
Problemem uzyskania większej temperatuty może być to że reduktor LPG mam wpięty
równolegle a wydaje mi się że powinien być szeregowo tj na wyjście z pompy cieczy, wtedy ciecz będzie płynąć przez całość a nie głównie przez redukor ...
Kolejna modyfikacja jest taka że układ poniżej do sterowania całością został przebudowany.
Na moje szczęscie radiolinia posiada 2 przekaźniki ... sterowane oddzielnie 4 przyciskami
na pilocie (włacz wyłącz x2)
Tym sposobem załaczam jednym zasilanie na całość a drugim je uruchamiam ...
To uzyty przezemnie sterownik :
http://www.elektrobim.pl/sklep/2-kanalo ... 433-92mhz/
Spreparuje schemat i wrzucę niebawem ..
na razie tyle ... jutro pierwszy test po nocy na lekkim mrozie ... zobaczymy ...
Trochę schodzi zanim alma się nagrzeje tak więc postanowiłem wsiadać do ciepłego auta

Oto projekt montażu webasta w N16 (lift)
Na początek nowy króciec do węża paliwa w zbiorniku
Najlepsze webasta to BW50 (moc 5kW) dostępne po śmieszych cenach (500zł)
Wyróżniamy 2 rodzaje , przelewowe (wpinane na powrót paliwa z listwy)
oraz takie z jednym podpięciem z dołączoną pompką (eletrozawór - jeden takt to jedna dawka paliwa).
W N16 niestety powrotu nie ma tak więc padło na webasto z zewn. pompką.
Króciec dorobiony poprzez wywiercenie dodatkowej dziury w głowicy modułu pompy oraz pływaka. Kupiłem 2 złączki (skręcane ze sobą) w sklepie z akcesoriami pneumatycznymi, jedna kątowa druga prosta która wchodzi do zbiornika. Na nią wężyk sięgający dna zbiornika a na jego końcu założony filterek zakupiony w sklepie gdzie serwisują kosiarki oraz pilarki (11zł)
Wąż idzie pod autem w listwie z resztą przeowodów.
Webasto zamontowane jest po stronie kierowcy pod półką akumulatora (jedyne sensowne miejsce) a wydech pod podłogą kierowcy zabezpieczony blachą taką jak idzie pod tłumikiem aby temperatura nie zadziałała na podłogę. Wydech wypuszczony odrazu pod auto z tłumika.
na razie tyle ... dziś okazało się że brakło ruri do wydechu i będę dorabiać jutro.
Webasto podpięte będzie na radiolinii (na pilota) oraz załączane recznie.
Niestety nie mam do niego zegara a kupno używanego to koszt połowy webasta tak więc
na razie olałem sprawę

Oto fotki.
Webasto na testach :
https://plus.google.com/photos/11772676 ... 1446132484
Pod spodem od zbiornika
https://lh5.googleusercontent.com/-mjDE ... M00740.jpg
https://lh5.googleusercontent.com/-Gv-u ... M00741.jpg
https://plus.google.com/photos/11772676 ... 1446132484
https://plus.google.com/photos/11772676 ... 1446132484
Jutro ciąg dalszy ...
[ATUALIZACJA]
Webasto już zamontowane i przetestowane.
Po 10 min pracy nagrzewa się do maksymalnej temperatury i się wyłącza.
Wskaźnik temp silnika po przekręceniu kluczyka jest w połowie połowy mówiąć łopatologicznie

Dmuchawa na razie nie wpięta ponieważ moje FL posiada elektroniczne sterowanie dmuchawą (PWM) i muszę dorobić extra układ sterujący. Oczywiście mogę się wpiąć
bezpośrednio pod dmuchawę ale szkoda akumulatora ...
Problemem uzyskania większej temperatuty może być to że reduktor LPG mam wpięty
równolegle a wydaje mi się że powinien być szeregowo tj na wyjście z pompy cieczy, wtedy ciecz będzie płynąć przez całość a nie głównie przez redukor ...
Kolejna modyfikacja jest taka że układ poniżej do sterowania całością został przebudowany.
Na moje szczęscie radiolinia posiada 2 przekaźniki ... sterowane oddzielnie 4 przyciskami
na pilocie (włacz wyłącz x2)
Tym sposobem załaczam jednym zasilanie na całość a drugim je uruchamiam ...
To uzyty przezemnie sterownik :
http://www.elektrobim.pl/sklep/2-kanalo ... 433-92mhz/
Spreparuje schemat i wrzucę niebawem ..
na razie tyle ... jutro pierwszy test po nocy na lekkim mrozie ... zobaczymy ...