Strona 1 z 1

[N16] Stosunek obrotów do prędkości??

: 2014-12-09, 20:29
autor: Alamanissanaa
Cześć! Niedawno zakupiłem almerkę 2002 rok, benzyna 1.8... i zastanawiają mnie właściwe obroty dla tego silnika..

Dość szybko wchodzi mi na wysokie obroty
na 5 biegu przy prędkości 100 km/h obrotomierz wskazuje ok 3000
na 4 przy 80 km.h dzieje sie tak samo

podejrzewałem ślizgające się sprzęgło, w zakresie 2500 / 3000 obrotów przyśpieszenia było brak... Sprzęgło wymienione, lepiej ciągnie, ale obroty w tym stosunku sie nie zmieniły

Czy to właściwe obroty dla tego silnika ? szukałem odpowiedzi na innych forach, ale właściwie wszyscy którzy mieli taki problem posiadali silniki olejowe, podejrzewając podmienioną skrzynie biegów od benzyniaka...
Przy benzynie to normalne ? Jaki powinien być statyczny obrót w stosunku do biegu i prędkości.??

: 2014-12-09, 20:40
autor: bombel
Alamanissanaa, bo to japoński silnik. Jest gdzies taki watek już na forum. Jak chcesz jeździc normalnie to musisz go do 3500-4000 obrotów krecić. Poniżej to muł

: 2014-12-09, 21:38
autor: osiak_89
mi się właśnie taka charaterystka podoba;p fakt na 5 to 4 tysiące i 120 km/h ;p

: 2014-12-09, 23:48
autor: Alamanissanaa
Czyli rozumiem, że to charakterystyczne dla tych silników i problemu którego się doszukuje na obrotach nie ma ? i powinienem się martwić gdyby tak nie było ?

dzięki za odpowiedź.

: 2014-12-10, 19:28
autor: grzeg255
Taka charakterystyka, nie masz się czym przejmować. W qg trochę spartolili to przełożenie, bo przy 3000 obr. powinno być 120km/h.

: 2014-12-10, 19:50
autor: osiak_89
ogólnie to silnik po prostu lubi wyższe obroty, normalnie zmieniam biegi przy 3,5-4tys i wydaje mi się to chyba najbardziej optymalne.

przynajmniej w miarę żwawo się jedzie, a spalanie ekonomicznie wychodzi. zmieniając bieg np. przy 2- 2,5 tys łańcuch chyba bardziej dostaje w kość, a przynajmniej u mnie czuć takie "mało płynne" zmienianie przełożeń ;)