almera n15 gti abs / problem z odpowietrzeniem
: 2013-05-25, 10:32
Witam,
Problem niby banalny a jednak jest (almera n15 gti ABS) :
Zmienione zaciski przednie na dwutoczkowe z mitsubishi oraz tarcze od clio 280mm.
Zaciski szczelne po regeneracji nic nie cieknie wszystko szczelne i gładko pracuje - jedyny problem to dość mało miejsca i tarcza z klockami jest nieco na styk, kto wkładał ten wie
Przed odkręceniem zacisków starych przewody z przodu zaciśnięte po podłączeniu nowych nie były od razu odpowietrzane tylko na sam koniec roboty.
Więc hamulce złożone i zaczęło się odpowietrzanie > najpierw standardowo , silnik zgaszony pompujemy i odpowietrzamy od najdalszego koła > efekt pedał w pół twardy po zapaleniu silnika kapeć. Płyn już przelatywał nowy, ciśnienie w zaciskach bardzo mocne strumień płyny na pół metra
No to odpowietrzanie na zapalonym silniku > efekt to samo , odpowietrzanie samowolne zero powietrza w układzie > efekt taki sam.
Pewnie kwestia ABS > nie zaszkodzi spróbować > aku odłączone zaczynamy odpowietrzać kilkakrotnie pierwszy zacisk przy pompie abs itd. > Efekt zerowy
Aktualnie nadal jakby był zapowietrzony przód > zapalamy samochód pedał do podłogi wpada i nic jak jedziemy i szybko zahamuje dwa razy za pierwszym mieki za drugim mieki ale przy końcówce załapie i koło zblokuje. Podczas odpowietrzania efekt taki > za pierwszym razem pedał w podłogę za drugim już twardy , za trzecim twardy itd. wystarczy odczekać 10 sekund i przy pierwszym w ciśnięciu pedał w podłogę póżniej twardy .....
Problem może być nadal z zapowietrzoną pompą ABS, problem może być z przednimi zaciskami chociaż wszystko wygląda dobrze podczas nabierania ciśnienia widać że chcą pracować i są szczelne. Pompa raczej ok > wcześniej działała i cisnienie jest a raczej za słaba nie będzie. Sam już nie wiem ...
może problem tkwi w braku miejsca pomiędzy klockami i tarczą co skutkuje że tłoczek nie może się wysunąc jakkolwiek. JAKIEŚ POMYSŁY 
Problem niby banalny a jednak jest (almera n15 gti ABS) :
Zmienione zaciski przednie na dwutoczkowe z mitsubishi oraz tarcze od clio 280mm.
Zaciski szczelne po regeneracji nic nie cieknie wszystko szczelne i gładko pracuje - jedyny problem to dość mało miejsca i tarcza z klockami jest nieco na styk, kto wkładał ten wie

Przed odkręceniem zacisków starych przewody z przodu zaciśnięte po podłączeniu nowych nie były od razu odpowietrzane tylko na sam koniec roboty.
Więc hamulce złożone i zaczęło się odpowietrzanie > najpierw standardowo , silnik zgaszony pompujemy i odpowietrzamy od najdalszego koła > efekt pedał w pół twardy po zapaleniu silnika kapeć. Płyn już przelatywał nowy, ciśnienie w zaciskach bardzo mocne strumień płyny na pół metra

No to odpowietrzanie na zapalonym silniku > efekt to samo , odpowietrzanie samowolne zero powietrza w układzie > efekt taki sam.
Pewnie kwestia ABS > nie zaszkodzi spróbować > aku odłączone zaczynamy odpowietrzać kilkakrotnie pierwszy zacisk przy pompie abs itd. > Efekt zerowy
Aktualnie nadal jakby był zapowietrzony przód > zapalamy samochód pedał do podłogi wpada i nic jak jedziemy i szybko zahamuje dwa razy za pierwszym mieki za drugim mieki ale przy końcówce załapie i koło zblokuje. Podczas odpowietrzania efekt taki > za pierwszym razem pedał w podłogę za drugim już twardy , za trzecim twardy itd. wystarczy odczekać 10 sekund i przy pierwszym w ciśnięciu pedał w podłogę póżniej twardy .....
Problem może być nadal z zapowietrzoną pompą ABS, problem może być z przednimi zaciskami chociaż wszystko wygląda dobrze podczas nabierania ciśnienia widać że chcą pracować i są szczelne. Pompa raczej ok > wcześniej działała i cisnienie jest a raczej za słaba nie będzie. Sam już nie wiem ...

