Strona 1 z 1
[N16] Wspomaganie
: 2010-01-11, 10:25
autor: borrego
Witam. Mam problem z wspomaganiem kierownicy w mojej Almerce N16 . Tzn problem polega na tym ze przy starcie silnika (zimny) okropnie piszczy po złapaniu temperatury jest ok kierwonic chodzi płynnie tylko przy maksymalnym skręcie popiskuje? Czytalem o wymianie płynu byc moze starcił juz swoje własciwosci ale z drugiej strony jest on czerwony taki jak ma byc . Mechanik mówi ze to pompa ze łożysko padło i sie rozleci za 2 dni...

? prosze o pomoc

! Pozdrawiam
Re: Wspomaganie
: 2010-01-11, 11:25
autor: Mas
borrego pisze:Witam. Mam problem z wspomaganiem kierownicy w mojej Almerce N16 . Tzn problem polega na tym ze przy starcie silnika (zimny) okropnie piszczy po złapaniu temperatury jest ok kierwonic chodzi płynnie tylko przy maksymalnym skręcie popiskuje? Czytalem o wymianie płynu byc moze starcił juz swoje własciwosci ale z drugiej strony jest on czerwony taki jak ma byc . Mechanik mówi ze to pompa ze łożysko padło i sie rozleci za 2 dni...

? prosze o pomoc

! Pozdrawiam
A to jakiś zaufany mechanik?
Przy maksymalnym skręcie jest największe obciążenie.
W pierwszej kolejności sprawdziłbym stan paska klinowego i jego naciąg - to najczęstsza przyczyna pisków.
Płyn możesz profilaktycznie wymienić (ale to nie od tego piszczy).
Pozdr
: 2010-01-11, 11:31
autor: bombel
borrego jak nie piszczy po nagrzaniu i plyn nie ucieka to Twój mechanik Cie chce naciagnąć. U mnie tez tak bylo ale podciagnalem pasek i jest cisza
Wspomaganie
: 2010-01-11, 13:06
autor: borrego
Ale nie wiem czy to dobry objaw jak przy zimnym silniku blokuje kierownice tzn nie chodzi ona płynnie jak powinna. A mechanik jak mechanik u mnie nie wiem czy uczciwego znajde.Pasek niby naciagniety i ze w dobrym stanie nie trzeba zmieniac. A skoro jak sie nagrzeje układ i chodzi płynnie to raczej nie pompa?! Płyn jak piszecie nie od niego piszczy to o co chodzi?

: 2010-01-23, 11:59
autor: Ambro
U mnie też układ wspomagania "piszczał" na zimnym silniku a na ciepłym było wszystko OK.
Powodem była niewystarczająca ilość płynu - jedna z opasek była poluźniona i się płyn wydostawał

No ale u mnie nie było żadnego blokowania kierownicy więc to może być poważniejsza usterka niż niedokręcona opaska na wężu.
Wspomaganie
: 2010-01-23, 17:08
autor: borrego
Powodem tego blokowania piszczenia i całej reszty była uszkodzona pompa wody . Gdyż razem ze wspomaganiem maja wspólny pasek blokowało koło od pompy wodnej to i wspomaganie się kraczyło. Żaden z wszechwiedzących mechaników nie miał pojęcia dopiero mój ojciec to zauważył.Pozdrawiam
: 2010-02-23, 17:05
autor: 19pietruch81
ja tez to mialem wymienilem paski i mam spokuj a co do mechanikow to mialem taka sama sytulacje z klima piszczala jak dluzej pochodzila apan fachowiec stwierdzil ze to pompa iwycenil to na 4000tys wymienilem pasek i wszystko ok...

: 2011-12-05, 08:29
autor: Kicaj
ja mam natomiast taki problem ze na zimnym koła jak by mi przeskakuja i sie blokuja i wspomaganie pracuje zdecydowanie głośniej. co to moze byc?