Strona 1 z 1

[N15] Problem z obrotami

: 2012-11-01, 19:25
autor: H_N15
Witam
Mam ze swoją almerą odwieczny problem, z którym nie mogę sobie poradzić. Historia zaczęła się rok temu kiedy nagle zaczęła szarpać po dodaniu gazu lub zdjęciu nogi z pedału gazu. Wymieniłem wtedy świece, przewody.. To nie pomogło. Pojechałem do mechanika by coś na to poradził. Przeczyszczono mi przepustnicę. Czyszczenie pomogło. Szarpać przestało, ale wtedy zaczęła się magia. Obroty za wysokie na zimnym silniku (2000) a na rozgrzanym po włączeniu wszystkich odbiorników energii (nawiew, podgrzewanie szyby tylniej, świateł...) obroty spadały do 450 i silnik zaczął się dławić. Co ciekawe podczas wrzuceniu biegu (przy wciśniętym pedale sprzęgła) obroty rosły o jakieś 300obr. Gdy wrzucałem na luz obroty spadały. Podmieniałem po kolei: silniczek krokowy, czujnik położenia przepustnicy, czujnik położenia dźwigni zmiany biegów. Nie przyniosło to żadnych efektów - pieniądze wyrzucone w błoto.
Przez rok bujałem się od mechanika do mechanika i nic.
W końcu jeden jedyny mi powiedział że winowajcą jest osoba czyszcząca przepustnicę - przestawiła czujnik położenia przepustnicy, który w ogóle nie powinien być ruszany. Wymieniłem komplet przepustnicy, na "nieruszany".
Dolegliwości minęły ALE... znów jest szarpanie :razz:
Dodatkowym objawem jest brak płynnej kontroli nad obrotami pedałem gazu. Płynnie jest do 1500obr/min.
Później obroty falują między 1500-1900. Częstotliwość falowania zależy od tego jak bardzo jest wciśnięty pedał gazu. Falowanie mija od pewnego położenia pedału, ale wtedy jest potężny skok obrotów do samego końca skali.

Dodam jeszcze informację, że obroty są za wysokie choć linka gazu jest prawidłowo napięta a wkręt do regulacji obrotów krzywką jest już maksymalnie wkręcony.

A diagnoza oczywiście nic nie wykazała....

To chyba już na tyle...

Macie może jakieś teorie co do tego co to może być?

Mam nadzieję, że znajdzie się jakaś konkretna osoba, która wie jak sobie z tym poradzić bo już mnie męczy to... :?


Pozdrawiam

: 2012-11-02, 08:25
autor: bonzo
H_N15 pisze:Wymieniłem komplet przepustnicy, na "nieruszany".
Dolegliwości minęły ALE... znów jest szarpanie :razz:
Wyczyść przepustnice nie ruszając TPS :)

: 2012-11-02, 13:15
autor: H_N15
Przepustnicę czyściłem przed zamontowaniem. Krokowy też.

[ Dodano: 2012-11-03, 16:25 ]
Widzę, że nikt nie potrafi zdiagnozować "choroby" :/
Dziś sprawdziłem kody błędów za pomocą zwierania pinów gniazda diagnostycznego i obserwacji kontrolki CHECK ENGINE. Wyszło że jest wszystko OK.

Tutaj macie film, który dziś nagrałem by zwizualizować co się dzieje

http://www.youtube.com/watch?v=xyVOT-r_ ... e=youtu.be

: 2012-11-10, 17:02
autor: Darth Vader
Witam, hmm w sumie jestem laikiem, ale podobne objawy mialem w swojej almerze, skonczylo sie na wymianie regulatora przeplywu paliwa, koszty 750 zl z robocizna, wymieniane 2 lata temu, powodzenia w szukaniu awarii i szybkiego rozwiazania problemu!

: 2012-11-11, 09:32
autor: H_N15
Też o tym regulatorze słyszałem. Już namierzyłem za 100zł, co prawda używkę ale się dogadałem że jak to będzie to to wtedy wezmę. Zobaczymy czy to jest to... Jak tylko uda mi się usunąć awarię to wtedy poinformuję Was

: 2012-11-11, 23:12
autor: alfabox
Spróbuj na odpiętej lambdzie odpalić czy też będą takie cyrki z falowaniem obrotów.
Przeprowadź adaptację przepustnicy,tj:
1 przy zgaszonym silniku odpinamy wtyczkę od czujnika położenia przepustnicy ( brązowa)
2 zapalamy silnik przegazowujemy 3krotnie do około 3000rpm
3 plastikowym wkrętem regulacji biegu jałowego w przepływce (czarny) ustawiamy 750-+ 50rpm.
4 po regulacji zapinamy wtyczkę