Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[N15] Gaśnie i szarpie - tylko na gorącym silniku

Moderatorzy: Seba WWA, sergiej

counterox
wiem o czym pisze
Posty: 79
Rejestracja: 2009-12-24, 13:05
Lokalizacja: Poznań

[N15] Gaśnie i szarpie - tylko na gorącym silniku

Post autor: counterox » 2012-10-21, 20:36

Cześć

Kumpel kupił almerę 1.4 16V , wymienił w niej świece na bkr5e i nowe przewody.
Ogólnie autko ładnie się spisywało i dobrze śmigało, jednak od czasu do czasu po dojeździ do świateł po prostu zgasło - 2-3 razy na miesiąc.

Wczoraj jechał, stanął na skrzyżowaniu, zdechła i nie mógł odpalić.
Po 10-15 minutach stania odpaliła bez zająknięcia, jednak po rozgrzaniu zaczęły falować obroty i tak jakby ją zalewało.

Wymieniliśmy przepustnice, zmierzyliśmy czujnik położenia przepustnicy, przepływomierz, czujnik temperatury cieczy do ECU, zawór bocznikowy ( krokowca ) i dalej to samo.
Sondę lambda sprawdziliśmy Auto diagnozą, brak błędów w komputerze.

Gdy się rozgrzeje - po dodaniu dynamicznie gazu krztusi się. Gdy nagrzeje się, że aż załącza się wentylator - wtedy jakiekolwiek dotknięcie pedała gazu powoduje zgaśnięcie i nie możliwość odpalenia.

Gdy zatkałem dolot powietrza do filtra - auto odpaliło - powyżej 2000 obrotów nie ma szarpania i auto dobrze jedzie.
Kumpel ostatnio zauważył, że almera zaczeła mu palić ok 12 l na 100 km, jednak sonda lambda i czujnik temperatury są na 100% sprawne.

Patrzyłem, to ssanie również powoduje, że krzywka się unosi.

Zastanawiałem się, czy to może być wina złego paliwa - ale wtedy chyba miałby problemy cały czas, nie tylko na rozgrzanym silniku ?
Myślę nad sprawdzeniem kompresji silnika - może rozgrzany ją traci ?
Może wtrysk któryś niedomaga od czasu do czasu ? Ale czy to odbywałoby się też tylko na rozgrzanym silniku i niskich obrotach ?



Co jeszcze sprawdzić, ewentualnie zrobić, bo ręce mi opadają :(

Pozdrawiam

szymektoja
aktywny forumowicz
Posty: 159
Rejestracja: 2010-12-30, 19:04
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: szymektoja » 2012-10-22, 02:23

Kompresja jak najbardziej.

Awatar użytkownika
BaSsGrU
fanatyk nissana
Posty: 1359
Rejestracja: 2010-04-19, 21:57
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BaSsGrU » 2012-10-22, 14:12

przepływka może być brudna lub niesprawna.
Dark Shadow

counterox
wiem o czym pisze
Posty: 79
Rejestracja: 2009-12-24, 13:05
Lokalizacja: Poznań

Post autor: counterox » 2012-10-23, 20:10

O przepływce pisałem, że jest OK

Chyba cewka albo aparat zapłonowy świruje

[ Dodano: 2012-10-25, 19:34 ]
Jednak cewka padła. Była spuchnięta, czasami dawałą napięcie na świece, czasami nie...

Wkręciliśmy świece od mojej primery, to wogóle iskry nie było ( większa rezystancja ) !!

Przyczyna zjarania się cewki :
- poprzedni właściciel zmienił palec ( oryginalny miał węglik na sprężynce ) z nieruchomym węglikiem, oryginalna kopułka w n15 1.4 ma również nieruchomą kopułkę - dołożony zamiennik ma już ruchomy YEC i wszystko pasuje...


Auto w h..... paliwa jarało - ok 12 litrów !! Za słaba iskra i auto musiało przepalić w cholerę więcej beny, żeby jechać tak jak jeździło wcześniej, teraz zbiera się jak 1.6 :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Almera”