Strona 1 z 1

[N15] Konserwacja profili zamkniętych

: 2012-10-07, 12:06
autor: killer2000
mam zamiar zakonserwować profile zamknięte tylko za bardzo nie wiem w które miejsca napsikać wiem ,że pod listwą progową są dziury ale gdzie jeszcze można napsikać zima się zbliża i wypadało by to zrobić aha i jakie środki polecacie

: 2012-10-07, 14:43
autor: komorokoro
też mam zamiar się zabrać za temat
w drodze jest APP B100 i U200 na podwozie

pózniej prawdopodobnie do zamkniętych APP F410 lub F400 nabędę

: 2012-10-07, 14:55
autor: majchrzok
teraz w "auto świat porady" był poruszony temat zabezpieczania profili zamkniętych. były tam również wymienione jakieś środki do tego przeznaczone.

: 2012-10-07, 15:50
autor: Jastrząb
killer2000 u siebie robiłem takie rzeczy, jest jedna sprawa, warto zastosować środek valvoline ML Tectyl, ponieważ nie dość że konserwuje to zatrzymuje rozpoczęty proces korozji. W przypadku almer n15.........sooory ale nie ma takiej sztuki która nie miała by rudej. Ale dobra pora przejść do sedna:
- rozbierz od środka tylne nadkola, włącznie z boczkiem (jest trochę roboty ale warto) będziesz musiał zdemontować siedzenia itd. w tym miejscu przydaje się sonda, tam zbiera się duuużo wilgoci, będzie tam dostęp też do tylnych części progów.
- jak zdejmiesz tylny zderzak zobaczysz że na rogach/bokach są kratki wentylacyjne do wyrównywania ciśnienia w kabinie, ja swoje kratki zdemontowałem i wyczyściłem miejsce które było za nimi, rdzy było sporo. Nie wiem dlaczego tak to zrobili, ale tam dostaje się woda i gnije ! , jest tam też gumowa zaślepka prawdopodobnie do spuszczania wody. Te kratki mają takie dyndające fartuszki gumowe, są one do dupy, cała woda z tylnych kół jaka dostaje się pod zderzak wpada właśnie tam, Ja pokombinowałem i zrobiłem po swojemu aby woda nigdy tam się nie dostała a ciśnienie z kabiny miało którędy uciekać.
- przednie błotniki to standard, warto je zdemontować i zabezpieczyć.
- przednia belka
- pas trzymający przedni zderzak
- drzwi od środka, ale to najlepiej rozebrać i najpierw wyczyścić bo syfu sporo.
- tylna klapa od środka (to obowiązek ją rozebrać i sprawdzić co tam się dzieje w szczególności pod tablicą i w miejscu podświetlenia tablicy.

Jeszcze parę rzeczy bym wymienił, ale jest tego sporo, ja miałem rozebraną almę w 60% i to co zobaczyłem i naprawiłem, zakonserwowałem to moje, a powiem wam że Japońce nie przyłożyli się do zabezpieczenia antykorozyjnego nic a nic.

: 2012-10-07, 19:30
autor: killer2000
mam zamiar właśnie użyć tego valvolina tectyl ml albo terotex hv 400 ten drugi to podobno hi end wśród zabezpieczeń profili ale nie wiem jeszcze ciężko sie te boczki z tyłu rozbiera, chyba bede musiał to zrobić zobaczymy co tam kwitnie

: 2012-10-07, 20:45
autor: Jastrząb
terotex hv 400 też używałem jest ok ale na miejsca gdzie jeszcze nie występuje korozja. Ja dałem go na wewnętrzna stronę błotników jak je miałem zdjęte.

: 2012-10-08, 12:32
autor: maniek_NKP
Ja stosowałem BOLL, do profili zamkniętych. Z tym, że taka moja rada aby trochę podgrzać puszkę np. na jakimś kaloryferze tak aby lepiej się rozprowadził i "wlał" we wszystkie zakamarki.