Strona 1 z 1

[N15] ułamana rurka klimy

: 2012-09-24, 16:07
autor: gery
witam,jestem swiezym wlascicielem almerki z roku 1998,silniczek diesel 2.0,dzisisj zauwazylem ze mam ulamany przewod-rurke przy sklaplaczu-osusacz,jedna z dwoch rurek -ta dobra biegnie do gory przy mechanizmie zamka klapy,natomiast druga rurka ta uszkodzona- biegne w dół do chłodnicy klimatyzacji,czy mozna taka rurke naprawic czy musze wymienic chlodnice klimatyzacji ,jaki jest jej koszt?dzieki za pomoc.

: 2012-09-24, 21:52
autor: Kruczek
Najlepiej jak podjedziesz do klimiarza i niech oceni czy da radę pospawać
Sam wiele razy do znajomego jeździłem i ratował mi tyłek przed drogą wymianą chłodnicy
My nie jesteśmy w stanie Ci powiedzieć czy da radę czy nie niestety

: 2012-09-25, 07:13
autor: jes
To zależy wszystko od rozmiarów uszkodzenia. W większości przypadków można pospawać metodą TIG. Wrzuć foto i podaj w przybliżeniu wielkość uszkodzenia w mm, to Ci powiem czy da radę.

: 2012-09-25, 13:42
autor: gery
witam,przesylam zdjecia z uszkodzoną rurka od chłodnicy klimatyzacji.dzwonilem do zakładu ktory naprawia chłodnice cena naprawy 50-80zl,tylko ze musze chłodnice klimatyzacji wymontowac.
Obrazek
Obrazek

: 2012-09-25, 18:10
autor: Modzelitto
Zabezpiecz czymś osuszacz po demontażu skraplacza- pochłania wilgoć z powietrza i traci swoje właściwości!

: 2012-09-25, 20:31
autor: gery
juz pewnie stracil swoje wlasciwosci ,gdyz ta usterka juz od dawna jest.

: 2012-09-25, 20:35
autor: BaSsGrU
w takim razie przy okazji naprawy i nabici układu koniecznie wymień osuszacz na nowy.

: 2012-09-26, 11:45
autor: jes
Ktoś pojechał na maxa, rurka jest całkowicie złamana. W moich stronach spawanie czegoś takiego kosztuje między 100 do 150 zeta.
Po spawaniu zrob próbę szczelności, a dopiero potem wymień osuszacz i napełnij układ. Jeśli się okaże, że spawanie nie poszło jak trzeba i osuszacz wymienisz wcześniej, to będzie niepotrzebny wydatek.

Powodzenia 8-)

: 2012-09-26, 15:43
autor: gery
w BYTOMIU gosciu ma warsztat i wycina i wlutuje rurki max 80zl ze sprawdzeniem szczelnosci.

[ Dodano: 2012-09-26, 16:46 ]
moze ktos podpowie mi krok po kroku jak wymontowac chlodnice klimy,czy musze demontowac chlodnice plynu chlodzacego ,wedlug mnie to musze wymontowac zamek klapy,klakson,powinna wyjsc do gory ,prosze o podpowiedz.

: 2012-09-26, 15:54
autor: bonzo
Wywal chłodnicę wody będzie prościej

: 2012-09-26, 18:00
autor: Modzelitto
Ja to robiłem w zeszłym roku- dobre 2h roboty łącznie z montażem nowej :P
Musisz wymontować zamek maski i najlepiej chłodnicę wody. Ja jej nie wyciągałem, bo nie wiedziałem jak odpowietrzyć układ, a auto było mi potrzebne natychmiast. Dlatego tyle mi zeszło :P

: 2012-09-26, 19:55
autor: Almeras
Odkrecasz chlodnice wody tylko uchwyty na belce bez odkrecania wezy,nie musisz zamka wykrecac,najlepiej jeszcze wyjac wentylatory bedzie wiecej miejsca,skraplacz wyjdzie bez problemu.15 minut roboty

: 2012-09-28, 18:17
autor: gery
te 15minut to troszke przesadziles,trzeba sie nameczyc troszke aby wyciagnac ta chlodniczke klimy .

: 2012-09-28, 18:43
autor: Modzelitto
Almeras pisze:15 minut roboty
:-|
Jak dla mnie awykonalne.

: 2012-09-28, 20:21
autor: Almeras
No moze 16 minut. :-o Skraplacz wyciagalem chyba z 5 razy jak montowałem klimę,wiec już opanowałem temat.Przydalaby sie druga osoba co by trzymała chłodnicę wody.

: 2012-09-30, 14:02
autor: Kruczek
Almeras pisze:No moze 16 minut. :-o Skraplacz wyciagalem chyba z 5 razy jak montowałem klimę,wiec już opanowałem temat.Przydalaby sie druga osoba co by trzymała chłodnicę wody.
No jak druga osoba jest to ok a jak samemu to nagraj film i wrzuć to sobie te 15-16 minut pooglądam
No bez przesady już