Strona 1 z 1

: 2010-01-04, 17:48
autor: Wojtas BILA
Witam szanowne grono w nowym roku !!
Co do hamowni to na razie jednak się wstrzymam... za to mam do Was pytanko drodzy Forumowicze, wczoraj wróciłem z sylwestrowej wyprawy znad morza i niestety katalizator siadł mi doszczętnie... wydaje już takie basy, że w drogę powrotną wytrzymać nie mogłem. Wnioskuje że to katalizator bo jeszcze z kumplem wczoraj doszukiwaliśmy się dziury gdzieś w tłumiku, ale nawet jak go przytkałem to nigdzie powietrze nie uchodziło. No i teraz pytanie do Was :-) Co robić? Wstawiać nowy kat? Czy starego wybebeszyć wspawać tam jakąś rurę i później martwić się o przeglądy? Zaznaczam, że nie jestem fanatykiem basowych tłumików ;-) A może jakieś inne pomysły? Ja jestem typowi laik jeśli chodzi o mechanikę także tak czy inaczej wyląduje w jakimś warsztacie. HELP :-D

: 2010-01-04, 20:19
autor: Wojtas BILA
Coyot a na ile KM mogę liczyć przy czymś takim? jest to kwestia 1-2 czy chociaż z 5 ? :-) hehe No i jak z kwestą dźwięku? Bo słyszałem o jakiś patentach, że wiara wybebesza puszkę od kata tam wspawuje podziurkowaną rurkę i później upycha tam jeszcze jakieś waty czy szmaty sam nie kojarzę dokładnie jak to było ale właśnie po to by nieco wygłuszyć :)

A skoro już zaczęliśmy temat podnoszenia mocy... w zasadzie chciałem to poruszyć jak już się spotkamy live, ale... pytanie co mogę jeszcze zrobić z moja Almerką, żeby jej troszkę tej mocy dodać? Mam silnik 1,4, z zamulonej niemieckiej wersji 75 KM, czyli z tego co wyczytałem można kolektor ssący wymienić, tak? Kto co jeszcze kombinował w swoich nissanach?
Czysto teoretycznie ile w ogóle jestem w stanie wyciągnąć jeszcze z tego samochodu? i już wystarczy bo się za bardzo rozpisałem :-)

: 2010-01-04, 20:21
autor: Dodo
dokładnie, nowego kata bym nie wstawiał bo mija się to z celem :-P a na przeglądach się nie doczepią...

no niestety mi dzisiaj nie pasowało, bo ze szkolenia puścili nas wcześniej i za długo bym czekał, a wolałem do córki pojechać. Na hamownię to chętnie- nawet bardzo ;-)

: 2010-01-04, 23:02
autor: LISIDŁO
Wojtas,zapodaj jakąś strumienice (nie są drogie),odblokujesz ok 2-3 koni jak dobrze pójdzie,kata się nie opłaca mieć,jak DODO powiedział nikt Ci nic nie powie na przeglądzie (u nich grunt,że jest szczelny wydech).

: 2010-01-05, 10:29
autor: Dodo
Wojtas nie wkładaj strumienicy nic nie daje lepiej kawałek prostej rurki i będzie ok a czy odblokujesz 2-3KM to nie wiem liczyłbym bardziej na 1-2KM... miałem 1.4 75KM w sunny i trochę tam dłubałem... ;-)

: 2010-01-05, 11:17
autor: słoma79
Na starym forum Coobcio pisał coś o strumiennicach i nic z tego dobrego nie wynikało.U mnie też pójdzie rura tylko się cieplej zrobi :-D

: 2010-01-05, 12:10
autor: Wojtas BILA
Dodo a ile suma sumarów wyciągnąłeś z tego silnika?
No dokładnie to samo o strumienicach mówił mi znajomy, z reszta on tez do wszelkich stożków, magnetyzerów, strumienic itp jest sceptycznie nastawiony, twierdząc, że to gra niewarta świeczki. Ale jak nie to, to czym innym podnosić moc w tak małym silniku? Co Wy sądzicie w tym temacie?

I wracając do tematu rurki, jak z dźwiękiem? Nie będzie uciążliwy? :)

P.S. jak momentami zadaje głupie pytania to mnie sprostujcie bo jak wcześniej wspominałem z mechanika nie mam nic wspólnego,dopiero zaczynam się uczyć ;)

: 2010-01-05, 19:31
autor: słoma79
Podobno nie ma głupich pytań, są tylko głupie odpowiedzi!

Dość dokładnie przestudiowałem temat na starym forum dotyczący ograniczonej mocy w ga14.W tym silniku aby podnieść moc w grę wchodzi kolektor 73c (jak masz niemca to masz 74c) wałki od ga16 najlepiej od DS, dolot i wydech.Zależy jaką kasę chce się w to wrzucić.

Chyba dobrze pamiętam?Jak nie niech ktoś mnie poprawi!

A najlepszym sposobem podnoszenia mocy w ga14 jest swap na ga16 :cool:

Oj chyba się rozpędziłem!Temat jest w końcu o czymś innym ;(

RURA!

: 2010-01-05, 19:48
autor: Dodo
słoma79, spoko wybaczymy ale i tak Wojtas miał plany zwiększenia mocy więc może się podciągnie Twojego posta i będzie oki :-P

: 2010-01-06, 23:03
autor: LISIDŁO
słuchaj widziałem same rury (niestety tylko chromowane),ew. do przycięcia i dopasowaniaw Moto Shopie w Suchym Lesie.Możesz też zobaczyć w Cerwonaku mają tanio i dość duży wybór-zrobią Ci to na miejscu.

: 2010-01-07, 11:32
autor: sergiej
a ja widzialem ostatnio tlumiki przelotowe w ksztalcie katalizatora ...produkcji el-tec czyli dobrej znanej na naszym rynku firmy tlumikarskiej i z tego co pamietam mniej niz 100 zl to kosztowalo wiec moze cos takiego zaloz ... a jesli chodzi o odblokowanie mocy to cos tam dojdzie ...byly np ga16ds na japonski rynek ktore mialy 95 km wlasnie bez kata ...na europe ten silnik ma 90km ;)

[ Dodano: 2010-01-07, 11:34 ]
a słoma dobrze prawi najlepszy sposob do swap na GA16DE ... :) ze skrzynia biegow z GA14 wytniesz nawet doda :)

: 2010-01-07, 20:01
autor: Dodo
sergiej pisze: ze skrzynia biegow z GA14 wytniesz nawet doda :)
hehe :-o :hah:

właśnie wróciłem z hamowni i jest znowu nie co więcej pod maską :P

: 2010-01-08, 00:26
autor: LISIDŁO
Wysłany: Wczoraj 11:32 Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

a ja widzialem ostatnio tlumiki przelotowe w ksztalcie katalizatora ...produkcji el-tec czyli dobrej znanej na naszym rynku firmy tlumikarskiej i z tego co pamietam mniej niz 100 zl to kosztowalo wiec moze cos takiego zaloz ... a jesli chodzi o odblokowanie mocy to cos tam dojdzie ...byly np ga16ds na japonski rynek ktore mialy 95 km wlasnie bez kata ...na europe ten silnik ma 90km



no właśnie 90.....i to mnie boli!!!!stale mi za mało :-/

: 2010-01-10, 08:50
autor: Wojtas BILA
Witam i przepraszam za zniknięcie na parę dni....
Dzięki za wszelkie informację, ale podkusiło mnie i pojechałem wczoraj do znajomego na podnośnik jeszcze raz i co się okazało jednak dziura w środkowym tłumiku !! nie wiem jakim sposobem przeoczyłem ją ostatnio !!! A swoja droga jak to możliwe że w nowym tłumiku - no prawie :) - wymieniałem go podajże półtora roku temu już się dziurka zrobiła !!?? Walnąć w nic nie walnąłem....

Pzdr!
Wojtas

: 2010-01-10, 09:16
autor: Dodo
to nic ale kata i tak bym wywalił :-P to trochę zbędna rzecz jak dla mnie przynajmniej ;-)

: 2010-01-10, 21:21
autor: GrzyBek80
Wojtas BILA, wycinaj kata, u mnie dało to przyrost ca. 7KM (razem z przyspieszeniem zapłonu). Dźwięk się troszkę zmienił i przy 3000rpm występuje delikatny rezonans, ale ja jestem zadowolony! :-D

: 2011-02-20, 00:09
autor: Mishi
HeY

Mam takie pytanko, które może bezpośrednio nie dotyczy dokładnie tematu ale jest jakby nie było jej częścią. Otóż chciałem się dowiedzieć jaka jest średnica przelotu w ga14? No i jaka byłaby najlepsza i pożądana gdybym chciał trochę rozprężyć wydech i zrobić cały przelot?

Proszę o wyrozumienie w temacie oraz konkretne i konstruktywne jak zawsze wypowiedzi:)

Pozdrawiam

Mishi