N16 - wymiana glosnikow
Moderatorzy: Seba WWA, sergiej
- hordagoga78
- stały bywalec
- Posty: 128
- Rejestracja: 2010-01-30, 23:31
- Lokalizacja: london
N16 - wymiana glosnikow
witam brac.
pytanie zgola proste - jak wymienic glosniki w przednich drzwiach.
po stronie kierowcy zaczal przerazliwie charczec juz przy minimlanych poziomie glosnosci.
czy zdejmujac panel w drzwiach moge lub raczej na pewno zniczsza sie owe zatrzaski?
jak w ogole sie dobrac do srodka?
pytanie zgola proste - jak wymienic glosniki w przednich drzwiach.
po stronie kierowcy zaczal przerazliwie charczec juz przy minimlanych poziomie glosnosci.
czy zdejmujac panel w drzwiach moge lub raczej na pewno zniczsza sie owe zatrzaski?
jak w ogole sie dobrac do srodka?
n16 / 1.8 16v / 2005 / automat
prosta sprawa ![;)](./images/smilies/oczko.gif)
na dole drzwi masz śrubkę, w przedniej części, pod lusterkiem drugie mocowanie - plastikowy zaczep. wyjmujesz obie.
teraz trudniejsza część - musisz zdjąć panel z kieszenią (tą od zamykania drzwi). Najlepiej podważyć delikatnie od brzegu / tyłu aż wyskoczy z pierwszego zatrzasku. Następnie trzeba szarpnąć ten element w górę - na dnie tej kieszeni jest kolejny zatrzask.
Później to już prosta sprawa - zdejmujesz panel od sterowania szybami i odpinasz od niego wtyczkę. Masz wtedy na widoku 2 śruby - wykręcasz. Następnie od dołu drzwi (jest tam takie podebranie, że można złapać) wypinasz boczek z kolejnych mocujących go zatrzasków. Gdy już wypniesz ze wszystkich podpychasz cały boczek do góry i zdejmujesz go - i masz już wszystko na wierzchu![:)](./images/smilies/wesoly.gif)
![;)](./images/smilies/oczko.gif)
na dole drzwi masz śrubkę, w przedniej części, pod lusterkiem drugie mocowanie - plastikowy zaczep. wyjmujesz obie.
teraz trudniejsza część - musisz zdjąć panel z kieszenią (tą od zamykania drzwi). Najlepiej podważyć delikatnie od brzegu / tyłu aż wyskoczy z pierwszego zatrzasku. Następnie trzeba szarpnąć ten element w górę - na dnie tej kieszeni jest kolejny zatrzask.
Później to już prosta sprawa - zdejmujesz panel od sterowania szybami i odpinasz od niego wtyczkę. Masz wtedy na widoku 2 śruby - wykręcasz. Następnie od dołu drzwi (jest tam takie podebranie, że można złapać) wypinasz boczek z kolejnych mocujących go zatrzasków. Gdy już wypniesz ze wszystkich podpychasz cały boczek do góry i zdejmujesz go - i masz już wszystko na wierzchu
![:)](./images/smilies/wesoly.gif)
- hordagoga78
- stały bywalec
- Posty: 128
- Rejestracja: 2010-01-30, 23:31
- Lokalizacja: london
- hordagoga78
- stały bywalec
- Posty: 128
- Rejestracja: 2010-01-30, 23:31
- Lokalizacja: london
gwoli scislosci - przod --> srednica 165mm / glebokosc 56.5mm / offset 5.5 mm
a tyl? nie wiem
mam tu kilka do wyboru za niewielkie pieniadze - nie chce pakowac w auto kasy
mysle ze jakis do £30 za sztuke powinien wystarczyc...
http://www.caraudiocentre.co.uk/categor ... ageItem=10
tylko jaka moc?
moze powinienem jeszcze wymienic z tylu?
latwy dostep i w ogole rowne granie?
a tyl? nie wiem
mam tu kilka do wyboru za niewielkie pieniadze - nie chce pakowac w auto kasy
mysle ze jakis do £30 za sztuke powinien wystarczyc...
http://www.caraudiocentre.co.uk/categor ... ageItem=10
tylko jaka moc?
moze powinienem jeszcze wymienic z tylu?
latwy dostep i w ogole rowne granie?
n16 / 1.8 16v / 2005 / automat
z tyłu są takie małe elipsy, nie pamiętam wymiarów, ale lepiej chyba je po prostu wyciszyć bo strasznie słabo to grahordagoga78 pisze:gwoli scislosci - przod --> srednica 165mm / glebokosc 56.5mm / offset 5.5 mm
a tyl? nie wiem
mam tu kilka do wyboru za niewielkie pieniadze - nie chce pakowac w auto kasy
mysle ze jakis do £30 za sztuke powinien wystarczyc...
http://www.caraudiocentre.co.uk/categor ... ageItem=10
tylko jaka moc?
moze powinienem jeszcze wymienic z tylu?
latwy dostep i w ogole rowne granie?
![;)](./images/smilies/oczko.gif)
dostęp dosyć prosty - składasz tylne siedzenia, zdejmujesz półkę i odkręcasz wszystkie widoczne śruby (część pod zaślepkami).
co do głośników na przód to niech się ktoś mądrzejszy w temacie wypowie.
- hordagoga78
- stały bywalec
- Posty: 128
- Rejestracja: 2010-01-30, 23:31
- Lokalizacja: london
chlopaki, powiedzcie mi prosze jaka jest moc wzmacniacza fabrycznego Clarion CY460?
przypomne ze to z modelu SX - climatronic...
fotka - troche przydlugawy adres![;)](./images/smilies/oczko.gif)
http://www.google.co.uk/imgres?imgurl=h ... m=1&itbs=1
jaka moc glosnikow dobrac (przod - tyl) aby sygnal byl najlepszy?
dodam ze nie poluje na extra sprzet - tylko nieco lepszy od firmowego
przypomne ze to z modelu SX - climatronic...
fotka - troche przydlugawy adres
![;)](./images/smilies/oczko.gif)
http://www.google.co.uk/imgres?imgurl=h ... m=1&itbs=1
jaka moc glosnikow dobrac (przod - tyl) aby sygnal byl najlepszy?
dodam ze nie poluje na extra sprzet - tylko nieco lepszy od firmowego
n16 / 1.8 16v / 2005 / automat
- hordagoga78
- stały bywalec
- Posty: 128
- Rejestracja: 2010-01-30, 23:31
- Lokalizacja: london
w almerze jest 4 glosniki - dwa z przodu, dwa z tylu i dwie piszczalki (tych nie licze
jak wiec zaplanowac moc poszczegolnych?
czy owe radio ma jakies rozgraniczenia na moce - tyle na przod a tyle na tyl?
jakie moce dales do swojego dupowoza?
czy moge wsadzic mocniejsze glosniki anizeli radio zapoda mocy?
wiem ze slabsze glosniki beda harczec juz w polowie skali - a jak sie to ma z mocnymi zestawami?
jak wiec zaplanowac moc poszczegolnych?
czy owe radio ma jakies rozgraniczenia na moce - tyle na przod a tyle na tyl?
jakie moce dales do swojego dupowoza?
czy moge wsadzic mocniejsze glosniki anizeli radio zapoda mocy?
wiem ze slabsze glosniki beda harczec juz w polowie skali - a jak sie to ma z mocnymi zestawami?
n16 / 1.8 16v / 2005 / automat
to moc max a mocy rzeczywistej 25-27W...gwaltek pisze:Radia samochodowe z reguły nie mają więcej niż 50W RMS (moc ciągła)
seryjne radio nie ma nawet tyle - nie wiem jak w Twoim modelu, u mnie było z tego co pamiętam po 17W na kanał w seryjnym radiu.
[ Dodano: 2011-10-26, 23:46 ]
wysokotonówki z przodu są podłączone równolegle do głośników w drzwiach.hordagoga78 pisze:w almerze jest 4 glosniki - dwa z przodu, dwa z tylu i dwie piszczalki (tych nie licze
jak wiec zaplanowac moc poszczegolnych?
czy owe radio ma jakies rozgraniczenia na moce - tyle na przod a tyle na tyl?
jakie moce dales do swojego dupowoza?
czy moge wsadzic mocniejsze glosniki anizeli radio zapoda mocy?
wiem ze slabsze glosniki beda harczec juz w polowie skali - a jak sie to ma z mocnymi zestawami?
co do głośników pod samo radio jest wiele godnych polecenia - ja polecałbym coś od Sinuslive.
Sprawdzona marka, która świetnie sobie radzi zasilana z radia.
- hordagoga78
- stały bywalec
- Posty: 128
- Rejestracja: 2010-01-30, 23:31
- Lokalizacja: london
oj, nie chce bawic sie w upiekszanie auta...
nie jest model w ktory warto pakowac kase...
popatrzcie na to:
http://www.ebay.co.uk/itm/Nissan-Almera ... 25613770fd
a moze cos z serii:
http://www.ebay.co.uk/itm/Replacement-P ... 5196eae70a
jakie moce polecacie do fabrycznego clariona CY460?
dodam ze nie chce montowac zadnych wzmacniaczy...
nie jest model w ktory warto pakowac kase...
popatrzcie na to:
http://www.ebay.co.uk/itm/Nissan-Almera ... 25613770fd
a moze cos z serii:
http://www.ebay.co.uk/itm/Replacement-P ... 5196eae70a
jakie moce polecacie do fabrycznego clariona CY460?
dodam ze nie chce montowac zadnych wzmacniaczy...
n16 / 1.8 16v / 2005 / automat
Tak gwoli ścisłości moc o której pisałem to moc DIN czyli moc znamionowa.gwaltek pisze:PMPO to jest moc chwilowa - max
RMS to moc ciągła
A seryjne radia samochodowe jak napisałeś mają w okolicach 25W RMS
I tak dla krótkiego przykładu - mój wzmacniacz ma 4x 375W RMS, ale mocy DIN 4x 208W.
Jeszcze cytując z elektrody:
Jeśli chodzi o moc muzyczną to sprawa sie przedstawia tak, że każda firma produkująca sprzęt sama sobie ustala warunki w jakich odbywaja sie pomiary mocy i aby być leprzym od innych to moc musi być jak najwieksza i np. mierzona przez 1 sekundę.Przypominam sobie jak na bazarach parę lat temu można było nabyć np. radiomagnetofon typu ,,jamnik" o mocy muzycznej: miusic power 2*1200wattsw rzeczywistości to 10W nie miał.
Jeśli chodzi o moc DIN to warunki w jakich odbywają się pomiary , sygnał testowy , czas trwania pomiaru jest dokładnie określona
- hordagoga78
- stały bywalec
- Posty: 128
- Rejestracja: 2010-01-30, 23:31
- Lokalizacja: london
nie wiem jaka moc ma moje radio...
zdecydowalem sie wziazc serie, tzn Blaupunkt...
najwyzej wymienie za rok na inne
trudno...
dzieki za wsparcie
teraz tylko dobrac sie do srodka drzwi - w sobote mam zamiar zabrac sie za demontarz obicia...
mam nadzieje ze niczego nie schrzanie
[ Dodano: 2011-11-09, 11:32 ]
spiesze z relacja dla tych ktorzy nie zagladali jeszcze pod tapicerke na drzwiach.
fabryczne glosniki to Blaupunkt o mocy 40 W kazdy (n16, 2005, przod)
niestety, jak to czesto w moim przypadku jest, nie obylo sie bez strat - przednia gorna plastikowa srubka przytrzymujaca tapicerke, poszla sie pasc - myslalem ze to zatrzask i wylamalem ja.
Poza tym wymiana jest stosunkowo latwym procesem.
jak to pisal Mas,po odkreceniu dwoch srub tapicerki (przednia-gorna oraz dolna), trzeba delikatnie (ale stanowczo), pociagnac tapicerke od drzwi (przod) oraz po ukosie do gory/tylu (tyl). mala kieszen oraz przyciski sterujace szybami sa na zatrzaskach - delitatne podwazanie szerokim srubowkretem pomoze wyjac elementy. potem to juz dwie sruby przytrzymujce panel (kieszen i przyciski sterujace) i jestesmy w domu...
dzieki za wsparcie, chlopaki
zdecydowalem sie wziazc serie, tzn Blaupunkt...
najwyzej wymienie za rok na inne
trudno...
dzieki za wsparcie
teraz tylko dobrac sie do srodka drzwi - w sobote mam zamiar zabrac sie za demontarz obicia...
mam nadzieje ze niczego nie schrzanie
[ Dodano: 2011-11-09, 11:32 ]
spiesze z relacja dla tych ktorzy nie zagladali jeszcze pod tapicerke na drzwiach.
fabryczne glosniki to Blaupunkt o mocy 40 W kazdy (n16, 2005, przod)
niestety, jak to czesto w moim przypadku jest, nie obylo sie bez strat - przednia gorna plastikowa srubka przytrzymujaca tapicerke, poszla sie pasc - myslalem ze to zatrzask i wylamalem ja.
Poza tym wymiana jest stosunkowo latwym procesem.
jak to pisal Mas,po odkreceniu dwoch srub tapicerki (przednia-gorna oraz dolna), trzeba delikatnie (ale stanowczo), pociagnac tapicerke od drzwi (przod) oraz po ukosie do gory/tylu (tyl). mala kieszen oraz przyciski sterujace szybami sa na zatrzaskach - delitatne podwazanie szerokim srubowkretem pomoze wyjac elementy. potem to juz dwie sruby przytrzymujce panel (kieszen i przyciski sterujace) i jestesmy w domu...
dzieki za wsparcie, chlopaki
n16 / 1.8 16v / 2005 / automat