[N16] Czy to rozrząd ??
Moderatorzy: Seba WWA, sergiej
[N16] Czy to rozrząd ??
Jeśli temat źle umiesciłam prosze o przeniesienie tam gdzie trzeba:)
Witam.
Od okolo 2 miesiecy posiadam almere n16 benzyna + lpg z 2001r.
Prawie od poczaatku był z nią problem podczzas przyspieszania -muliła strasznie - nie czuło się kopa przy dociskaniu gazu.
Była u mechanika - wymienili czujnik wału korbowego filtr powietrza, świece ale problem nie zniknął,, powiedzieli takze ze bedzie do wymiany rozrzad bo lancuch juz naciagniety. Ok, wszystko byloby ok, gdyby nie teraz, spadek temp. a auto zaczelo miec problem z odpalaniem, czasem dopiero za 3 razem odpalil, gdzie za kazdym razem krecilo sie ok 10sec - problem byl tylko po zimniejszej nocy lub po wielu godzinach stania na dworze.
2 dni temu przełom na niekorzyść, auto przy +3 , po nocy nie odpaliło, prob okolo 10 i nic, nawet nie bylo slychac jakby cos chcial zalapac, wczesniej gdzie odpalal za 3 razem przy 1-2 razie bylo slychac jakby chcial a teraz 0 , kompletnie nic. Wezwalam mechanika, podlaczyl do kompa, pokazal mu ze uszkodzony czujnik walu korbowego, Kolejne 5 prób, w tym proba awaryjnego uruchomienia na gazie takze nie udana ponewaz zaraz zapalil sie check do gazu i zaczal pikac, check ogolny swieci sie caly czas mimo wymienionego czujnika walu korbowego. Mechanik takze stwierdzil ze stawia na rozrząd, bo jak powiedzial cos zle przeskoczyc moglo, zle info do komputera, zle informacje dla czujnikow . Dodam też ze auto pali sporo, bo 10 litrow i przejechane 80km wiec strasznie, to takze jak powiedzialo mi dwoch mechanikow wina rozrzadu.
Czasem także po jezdzie wysiadajac z auta czulam zapach benzyny.
Teraz czeka mnie laweta do mechanika i naprawa.
Co o tym myślicie? Miał ktoś taki problem?
Witam.
Od okolo 2 miesiecy posiadam almere n16 benzyna + lpg z 2001r.
Prawie od poczaatku był z nią problem podczzas przyspieszania -muliła strasznie - nie czuło się kopa przy dociskaniu gazu.
Była u mechanika - wymienili czujnik wału korbowego filtr powietrza, świece ale problem nie zniknął,, powiedzieli takze ze bedzie do wymiany rozrzad bo lancuch juz naciagniety. Ok, wszystko byloby ok, gdyby nie teraz, spadek temp. a auto zaczelo miec problem z odpalaniem, czasem dopiero za 3 razem odpalil, gdzie za kazdym razem krecilo sie ok 10sec - problem byl tylko po zimniejszej nocy lub po wielu godzinach stania na dworze.
2 dni temu przełom na niekorzyść, auto przy +3 , po nocy nie odpaliło, prob okolo 10 i nic, nawet nie bylo slychac jakby cos chcial zalapac, wczesniej gdzie odpalal za 3 razem przy 1-2 razie bylo slychac jakby chcial a teraz 0 , kompletnie nic. Wezwalam mechanika, podlaczyl do kompa, pokazal mu ze uszkodzony czujnik walu korbowego, Kolejne 5 prób, w tym proba awaryjnego uruchomienia na gazie takze nie udana ponewaz zaraz zapalil sie check do gazu i zaczal pikac, check ogolny swieci sie caly czas mimo wymienionego czujnika walu korbowego. Mechanik takze stwierdzil ze stawia na rozrząd, bo jak powiedzial cos zle przeskoczyc moglo, zle info do komputera, zle informacje dla czujnikow . Dodam też ze auto pali sporo, bo 10 litrow i przejechane 80km wiec strasznie, to takze jak powiedzialo mi dwoch mechanikow wina rozrzadu.
Czasem także po jezdzie wysiadajac z auta czulam zapach benzyny.
Teraz czeka mnie laweta do mechanika i naprawa.
Co o tym myślicie? Miał ktoś taki problem?
-
- nowy na forum
- Posty: 5
- Rejestracja: 2014-10-22, 08:24
- Lokalizacja: Wygnanów
- Kontakt:
Jutro przyjadą mi po niego . Akumulator chyba jest ok bo ok 20 prób odpalenia czyli ciągłego kręcenia a on nadal kreci szybko . Generalnie problemy zaczęły się jak temp spadła. Dodatkowo jeszcze przy zimnym silniku po dodaniu gazu tak jakby skakał. Odnośnie silnika to poprzedni mechanicy mówili że silnik jest ok tylko ze ten łańcuch od rozrzadu juz się trochę rozciągnąl , oni stawiali ze zimę przejezdze ale to było chyba na oko. Mam nadzieje ze to nic innego jak rozrzad i ze po jego wymianie będzie juz tylko lepiej. Ja poprostu tylko nie umiem zrozumieć tego ze on kreci i kręci a odpalic za nic nie chce .
Pokazuje tylko ze błąd czujnika wału korbowego . Ale ja go miałam wymieniony a nadal wyświetla się błąd. I tylko ten , żaden inny . Cały czas się świeci mimo wymiany jak juz pisałam .
[ Dodano: 2014-10-27, 23:39 ]
No ale czy jakby To był jakiś inny czujnik to także by nie szło odpalić auta? 20 prób i nic ? Nawet nie słychać ze chciałby zaskoczyć. Ciągle tylko kreci i kręci i nic
[ Dodano: 2014-10-27, 23:39 ]
No ale czy jakby To był jakiś inny czujnik to także by nie szło odpalić auta? 20 prób i nic ? Nawet nie słychać ze chciałby zaskoczyć. Ciągle tylko kreci i kręci i nic
-
- nowy na forum
- Posty: 5
- Rejestracja: 2014-10-22, 08:24
- Lokalizacja: Wygnanów
- Kontakt:
Wymieniony był czujnik wału korbowego. Jak wykasowali go na kompie to znów się pojawił po mocniejszym przygazowaniu i nie zniknął. Objawy jakie jeszcze były podczas jazdy na zimnym silniku szczególnie jak się ochłodzilo to szarpanie - skakanie . Wcześniej przed zmianą czujnika to po odpaleniu spadały obroty i gasl chyba że dodałam gazu to już nie gasl, ale potrafił zgadnąć np. Jak stałam przed rondem lub jak jechałam na luzie i skręcalam po wymianie juz tego nie było .
napisze wam jutro, bo puki co tylko telefonicznie rozmawialismy:) Mechanik wycenil robote na 300zzł wiec kupil rozrząd za 850 bo 1150 mam zaplacic lacznie.
A odnosnie dbania to napewno bede, ale jak mam ją nie cale miesiace a juz raz mnie koszowal mechanik z czesciami 1600 no i teraz to. Mam nadzieje ze jutro tez odpali bez problemu i w inne wszystkie dni takze. Powiedzcie mi czy powinnam powiedziec mechanikowi zeby dal mi stary rozrząd ? jak zapytam o firme to czy mi udzieli takich informacji? oraz czy powinnam dostać jakąś gwarancje?
[ Dodano: 2014-10-31, 23:02 ]
A że tak zapytam , co znaczy ze nie bierze oleju ? po czym to poznam? Mechanik mowil tez ze dlatego mam odebrac jutro bo zabezpieczyl sylikonem uszczelki czy cos tam czy olej nie uciekal.
A odnosnie dbania to napewno bede, ale jak mam ją nie cale miesiace a juz raz mnie koszowal mechanik z czesciami 1600 no i teraz to. Mam nadzieje ze jutro tez odpali bez problemu i w inne wszystkie dni takze. Powiedzcie mi czy powinnam powiedziec mechanikowi zeby dal mi stary rozrząd ? jak zapytam o firme to czy mi udzieli takich informacji? oraz czy powinnam dostać jakąś gwarancje?
[ Dodano: 2014-10-31, 23:02 ]
A że tak zapytam , co znaczy ze nie bierze oleju ? po czym to poznam? Mechanik mowil tez ze dlatego mam odebrac jutro bo zabezpieczyl sylikonem uszczelki czy cos tam czy olej nie uciekal.
850 to pewnie oryginał. nie bierze oleju to znaczy czy go nie spala, bo często gęsto te silniki przepalają olej przez pierścienie. jak auto już od jakiegoś czasu jest w Twoim posiadaniu to pewnie olej był już zmieniany więc sprawdzaj na bieżąco jego stan na bagnecie czy nie ubywa. jeśli masz 1.5 to większa szansa że będzie ok
Auto odebrane odrazu widać różnicę w jeździe. Mechanik powiedział ze tak rozciągniętego łańcucha nie widział jeszcze . Wszystko pięknie ladnie ale jest jeden problem , zaraz po odpaleniu auto gaśnie, ale jak dodam lekko gazu to już jest ok, ten sam problem miałam przed wymiana czujnika wału korbowego także gasnal zaraz po odpaleniu, a zapobiegalo temu odrazu prz6gazowanie. W czym teraz może tkwić problem ? Może być ten łańcuch do regulacji czy znowu mam czujnik do wymiany ?
sprawdz sobie przepływomierz wpinając się miernikiem w jego przewody, na którymś powinno być na wolnych obrotach 1.3V, to jedynie naprowadzi ale nie potwierdzi czy to jego wina bo jeszcze może pokazywać inną masę powietrza przepływającego a tego bez specjalistycznego komputera nie zobaczysz. Czasami bywa i tak, że nawet jeśli pokaże dobrą masę powietrza to i tak zdarza się że przepływka jest uszkodzona. Co do gaśnięcia to może być jeszcze jedna rzecz, jeśli przed wymianą łańcucha to było to możliwe że ktoś próbował grzebać przy przepustnicy i silniczek krokowy jest do ustawienia no i do tego również przydałby się komputer, nie powiem że taki mamy bo mamy ale do Nas trochę drogi jest więc tyle ile mogę pomóc to pomogę. Musisz znaleźć jakiegoś sensownego mechanika w okolicy który ma jakieś większe pojęcie o Nissanach niż o innych markach
strasznie dużo pytań jeśli to wina silniczka krokowego a raczej próby wyczyszczenia przepustnicy przez poprzedników to my to robimy przez podpięcie komputera na miejscu, ustawienie trwa po nagrzaniu auta chwilę, pod warunkiem że to tylko tego przyczyna. jeśli nie tego przyczyna to zwykle znalezienie tej przyczyny nie zajmuje więcej niż kilka godzin koszty? zależne od tego co rzeczywiście trzeba zrobić
Jakie są koszty wyczyszczenie i ustawienia tego silniczka? A jakie wymiany tego przwplywomierza? Czy warto kupić wtedy używany?
[ Dodano: 2014-11-01, 22:46 ]
A skoro po wym. Czujnika walu nie gasloo , a po wym. Rozrzadu gaśnie to na co stawiacie ? Bo chyba przepływomierz uszkodzony nie przestałby być uszkodzony po wym. Czujnika walu tylko wydaje mi się ze nie zmieniło by się to .
[ Dodano: 2014-11-02, 20:49 ]
Zauwazylam dziś jedna rzecz, pojechałam autem bez gaszenia ok 20 min
Po tym zgasilam silnik i odpalilam i nie zgasl. Zgasilam i znowu odpalilam i znów nie zgasł. Sprawdzę jutro na zimnym ponownie. A wy jak myślicie ? Bo ja już zglupialam.
[ Dodano: 2014-11-01, 22:46 ]
A skoro po wym. Czujnika walu nie gasloo , a po wym. Rozrzadu gaśnie to na co stawiacie ? Bo chyba przepływomierz uszkodzony nie przestałby być uszkodzony po wym. Czujnika walu tylko wydaje mi się ze nie zmieniło by się to .
[ Dodano: 2014-11-02, 20:49 ]
Zauwazylam dziś jedna rzecz, pojechałam autem bez gaszenia ok 20 min
Po tym zgasilam silnik i odpalilam i nie zgasl. Zgasilam i znowu odpalilam i znów nie zgasł. Sprawdzę jutro na zimnym ponownie. A wy jak myślicie ? Bo ja już zglupialam.
Jestem tutaj nowy.mag pisze:napisze wam jutro, bo puki co tylko telefonicznie rozmawialismy:) Mechanik wycenil robote na 300zzł wiec kupil rozrząd za 850 bo 1150 mam zaplacic lacznie.
A odnosnie dbania to napewno bede, ale jak mam ją nie cale miesiace a juz raz mnie koszowal mechanik z czesciami 1600 no i teraz to. Mam nadzieje ze jutro tez odpali bez problemu i w inne wszystkie dni takze. Powiedzcie mi czy powinnam powiedziec mechanikowi zeby dal mi stary rozrząd ? jak zapytam o firme to czy mi udzieli takich informacji? oraz czy powinnam dostać jakąś gwarancje?
[ Dodano: 2014-10-31, 23:02 ]
A że tak zapytam , co znaczy ze nie bierze oleju ? po czym to poznam? Mechanik mowil tez ze dlatego mam odebrac jutro bo zabezpieczyl sylikonem uszczelki czy cos tam czy olej nie uciekal.
Moja Almera wczoraj przy przebiegu 204500km miała wymieniony łańcuch, napinacz, ślizgi i kola rozrządu.
Czy po wymianie rozrządu konieczny jest jakiś czas na ułożenie się elementów czy można śmigać w pełnym zakresie obrotów silnika?