Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[N15] Wymiana Osłon przegubu i przekładni kierowniczej

Moderatorzy: Seba WWA, sergiej

filip9122
nowy na forum
Posty: 11
Rejestracja: 2013-03-26, 15:15
Lokalizacja: Poznań

[N15] Wymiana Osłon przegubu i przekładni kierowniczej

Post autor: filip9122 » 2013-07-06, 11:41

Witam Posiadam Almera 96 1,4 75 km chciał bym wymienić Osłon przegubu przedniego i przekładni kierowniczej bo mam mocno popękane a nie chciał bym żeby coś wiecej nawaliło , ale nie wiem jak w to dokładnie sie zabrać zna może ktoś na forum jakiś poradnik albo wytłumaczyć pokoleii w kilku słowach w jaki sposób i jak to wymienić
Dzieki z góry :) za każdą pomoc :) !

tagujemy tematy :)
Ostatnio zmieniony 2013-07-23, 07:22 przez filip9122, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
garygary
fanatyk nissana
Posty: 724
Rejestracja: 2012-05-07, 11:33
Lokalizacja: WPR

Post autor: garygary » 2013-07-06, 12:16

Jeśli chodzi o osłony gumowe to bardzo prosta sprawa. Przede wszystkim warto też sprawdzić jak się mają same przegubu bo do zmiany osłon i tak trzeba je zdemontować. Ale po kolei.

Po pierwsze,
Po po zdjęciu koła zaznacz sobie jak są ustawione śruby do regulacji geometrii( na przednim amortyzatorze ) żebyś mógł to ustawić tak samo, musisz ogólnie rzecz biorąc zdemontować zwrotnice. a potem zdjąć przegub z półosi.

Od zwrotnicy odkręcasz amortyzator u Ciebie są to 2 śruby. końcówkę drążka (śruba zabezpieczona zawleczką od dołu), i przede wszystkim musisz odkręcić nakrętkę która trzyma przegub w zwrotnicy(duża śruba na nasadkę 32).
Następnie odkręcasz od zwrotnicy zacisk i podwieszasz drutem do sprężyny, ściągasz tarcze hamulcową.

Pozostaje tylko nakrętka trzymająca sworzeń wachacza ale to akurat może zostać jak jest :)

Zwrotnice mamy zdjętą, więc zabieramy się za przegub.

Młotek i delikatnie zbijasz przegub w dół uderzając, najbliżej środka przegubu. Wymieniasz gumową osłonę i składasz do kupy.

Ważna sprawa, jak będziesz montował przegub z powrotem, to załóż na niego rurę i uderzając w rurę młotkiem nabij go na półoś.

Tu masz schemat.

http://nissan4u.com/parts/almera/el_n15 ... tration_2/

Myślę że, sobie poradzis :mrgreen:

Aaaa, potrzebujesz na pewno:

Kombinerki klucze płaskie 17, 15, 19 lub 21
Nasadki 17, 32, 19.

Przedłużkę taką na którą można założyć rurę(śruby pewnie będą stały sztywno, a dobra rura to podstawa :mrgreen: )

Młotek i oczywiście WD40 lub coś w tym stylu.

Ale sie rozpisałem sam się dziwie :shock:

[ Dodano: 2013-07-06, 13:18 ]
Poprawcie jak o czymś zapomniałem :->

GrzyBek80
aktywny forumowicz
Posty: 177
Rejestracja: 2009-12-12, 23:08
Lokalizacja: Masuren

Post autor: GrzyBek80 » 2013-07-06, 14:49

Robiłem to niedawno i ...
I. Osłona przegubu:
1. Najpierw poluzuj nakrętkę przegubu (tę na klucz 32) póki auto stoi na kole, potem odkręć koło.
2. Odkręć sworzeń wahacza od zwrotnicy i łącznik stabilizatora od wahacza.
3. Wyjmij przegub z półosią i zbij przegub (trzeba użyć trochę siły i robić to równomiernie).
4. Dobrze przemyj przegub, nasmaruj, nałóż osłonę i wbij przegub na półoś (uważaj na gwint przegubu!).
5. Złóż wszystko do kupy.

II. Osłona przekładni:
1. Rozłączyć drążek od zwrotnicy.
2. Odkręcić końcówkę drążka.
3. Wymienić osłonę.
4. Złóż alles zusammen.

Powodzenia :-D
Blue Thunder

Awatar użytkownika
garygary
fanatyk nissana
Posty: 724
Rejestracja: 2012-05-07, 11:33
Lokalizacja: WPR

Post autor: garygary » 2013-07-06, 14:57

Zapomniałem o łączniku stabilizatora :P Nie wiem jak w almie, u mnie w N13 sworzeń został w zwrotnicy, wystarczył odciągnąć wahacz w dół, przegub w bok, i wyszedł pod kontem :)

filip9122
nowy na forum
Posty: 11
Rejestracja: 2013-03-26, 15:15
Lokalizacja: Poznań

Post autor: filip9122 » 2013-07-09, 11:53

Dzieki Wielkie :) za pomoc,wrócę z Wakacji i sie za to zabieram ,
jeszcze raz dzieki !

ODPOWIEDZ

Wróć do „Almera”