Witam Posiadam Almera 96 1,4 75 km chciał bym wymienić Osłon przegubu przedniego i przekładni kierowniczej bo mam mocno popękane a nie chciał bym żeby coś wiecej nawaliło , ale nie wiem jak w to dokładnie sie zabrać zna może ktoś na forum jakiś poradnik albo wytłumaczyć pokoleii w kilku słowach w jaki sposób i jak to wymienić
Dzieki z góry za każdą pomoc !
tagujemy tematy
[N15] Wymiana Osłon przegubu i przekładni kierowniczej
Moderatorzy: Seba WWA, sergiej
[N15] Wymiana Osłon przegubu i przekładni kierowniczej
Ostatnio zmieniony 2013-07-23, 07:22 przez filip9122, łącznie zmieniany 1 raz.
Jeśli chodzi o osłony gumowe to bardzo prosta sprawa. Przede wszystkim warto też sprawdzić jak się mają same przegubu bo do zmiany osłon i tak trzeba je zdemontować. Ale po kolei.
Po pierwsze,
Po po zdjęciu koła zaznacz sobie jak są ustawione śruby do regulacji geometrii( na przednim amortyzatorze ) żebyś mógł to ustawić tak samo, musisz ogólnie rzecz biorąc zdemontować zwrotnice. a potem zdjąć przegub z półosi.
Od zwrotnicy odkręcasz amortyzator u Ciebie są to 2 śruby. końcówkę drążka (śruba zabezpieczona zawleczką od dołu), i przede wszystkim musisz odkręcić nakrętkę która trzyma przegub w zwrotnicy(duża śruba na nasadkę 32).
Następnie odkręcasz od zwrotnicy zacisk i podwieszasz drutem do sprężyny, ściągasz tarcze hamulcową.
Pozostaje tylko nakrętka trzymająca sworzeń wachacza ale to akurat może zostać jak jest
Zwrotnice mamy zdjętą, więc zabieramy się za przegub.
Młotek i delikatnie zbijasz przegub w dół uderzając, najbliżej środka przegubu. Wymieniasz gumową osłonę i składasz do kupy.
Ważna sprawa, jak będziesz montował przegub z powrotem, to załóż na niego rurę i uderzając w rurę młotkiem nabij go na półoś.
Tu masz schemat.
http://nissan4u.com/parts/almera/el_n15 ... tration_2/
Myślę że, sobie poradzis
Aaaa, potrzebujesz na pewno:
Kombinerki klucze płaskie 17, 15, 19 lub 21
Nasadki 17, 32, 19.
Przedłużkę taką na którą można założyć rurę(śruby pewnie będą stały sztywno, a dobra rura to podstawa )
Młotek i oczywiście WD40 lub coś w tym stylu.
Ale sie rozpisałem sam się dziwie
[ Dodano: 2013-07-06, 13:18 ]
Poprawcie jak o czymś zapomniałem
Po pierwsze,
Po po zdjęciu koła zaznacz sobie jak są ustawione śruby do regulacji geometrii( na przednim amortyzatorze ) żebyś mógł to ustawić tak samo, musisz ogólnie rzecz biorąc zdemontować zwrotnice. a potem zdjąć przegub z półosi.
Od zwrotnicy odkręcasz amortyzator u Ciebie są to 2 śruby. końcówkę drążka (śruba zabezpieczona zawleczką od dołu), i przede wszystkim musisz odkręcić nakrętkę która trzyma przegub w zwrotnicy(duża śruba na nasadkę 32).
Następnie odkręcasz od zwrotnicy zacisk i podwieszasz drutem do sprężyny, ściągasz tarcze hamulcową.
Pozostaje tylko nakrętka trzymająca sworzeń wachacza ale to akurat może zostać jak jest
Zwrotnice mamy zdjętą, więc zabieramy się za przegub.
Młotek i delikatnie zbijasz przegub w dół uderzając, najbliżej środka przegubu. Wymieniasz gumową osłonę i składasz do kupy.
Ważna sprawa, jak będziesz montował przegub z powrotem, to załóż na niego rurę i uderzając w rurę młotkiem nabij go na półoś.
Tu masz schemat.
http://nissan4u.com/parts/almera/el_n15 ... tration_2/
Myślę że, sobie poradzis
Aaaa, potrzebujesz na pewno:
Kombinerki klucze płaskie 17, 15, 19 lub 21
Nasadki 17, 32, 19.
Przedłużkę taką na którą można założyć rurę(śruby pewnie będą stały sztywno, a dobra rura to podstawa )
Młotek i oczywiście WD40 lub coś w tym stylu.
Ale sie rozpisałem sam się dziwie
[ Dodano: 2013-07-06, 13:18 ]
Poprawcie jak o czymś zapomniałem
Robiłem to niedawno i ...
I. Osłona przegubu:
1. Najpierw poluzuj nakrętkę przegubu (tę na klucz 32) póki auto stoi na kole, potem odkręć koło.
2. Odkręć sworzeń wahacza od zwrotnicy i łącznik stabilizatora od wahacza.
3. Wyjmij przegub z półosią i zbij przegub (trzeba użyć trochę siły i robić to równomiernie).
4. Dobrze przemyj przegub, nasmaruj, nałóż osłonę i wbij przegub na półoś (uważaj na gwint przegubu!).
5. Złóż wszystko do kupy.
II. Osłona przekładni:
1. Rozłączyć drążek od zwrotnicy.
2. Odkręcić końcówkę drążka.
3. Wymienić osłonę.
4. Złóż alles zusammen.
Powodzenia
I. Osłona przegubu:
1. Najpierw poluzuj nakrętkę przegubu (tę na klucz 32) póki auto stoi na kole, potem odkręć koło.
2. Odkręć sworzeń wahacza od zwrotnicy i łącznik stabilizatora od wahacza.
3. Wyjmij przegub z półosią i zbij przegub (trzeba użyć trochę siły i robić to równomiernie).
4. Dobrze przemyj przegub, nasmaruj, nałóż osłonę i wbij przegub na półoś (uważaj na gwint przegubu!).
5. Złóż wszystko do kupy.
II. Osłona przekładni:
1. Rozłączyć drążek od zwrotnicy.
2. Odkręcić końcówkę drążka.
3. Wymienić osłonę.
4. Złóż alles zusammen.
Powodzenia
Blue Thunder