[N15] Konserwacja profili zamkniętych
Moderatorzy: Seba WWA, sergiej
- killer2000
- fanatyk nissana
- Posty: 2169
- Rejestracja: 2010-09-06, 12:57
- Lokalizacja: Łódź
[N15] Konserwacja profili zamkniętych
mam zamiar zakonserwować profile zamknięte tylko za bardzo nie wiem w które miejsca napsikać wiem ,że pod listwą progową są dziury ale gdzie jeszcze można napsikać zima się zbliża i wypadało by to zrobić aha i jakie środki polecacie
Honda boy: "NO! How can I lose to a Nissan!? I got vtec w/ 200+ hp... What? Torque, you say?? WTF is 'torque'?"
- komorokoro
- fanatyk nissana
- Posty: 986
- Rejestracja: 2009-12-18, 22:51
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
teraz w "auto świat porady" był poruszony temat zabezpieczania profili zamkniętych. były tam również wymienione jakieś środki do tego przeznaczone.
100NX... 17 rok i nadal jeździ..
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
killer2000 u siebie robiłem takie rzeczy, jest jedna sprawa, warto zastosować środek valvoline ML Tectyl, ponieważ nie dość że konserwuje to zatrzymuje rozpoczęty proces korozji. W przypadku almer n15.........sooory ale nie ma takiej sztuki która nie miała by rudej. Ale dobra pora przejść do sedna:
- rozbierz od środka tylne nadkola, włącznie z boczkiem (jest trochę roboty ale warto) będziesz musiał zdemontować siedzenia itd. w tym miejscu przydaje się sonda, tam zbiera się duuużo wilgoci, będzie tam dostęp też do tylnych części progów.
- jak zdejmiesz tylny zderzak zobaczysz że na rogach/bokach są kratki wentylacyjne do wyrównywania ciśnienia w kabinie, ja swoje kratki zdemontowałem i wyczyściłem miejsce które było za nimi, rdzy było sporo. Nie wiem dlaczego tak to zrobili, ale tam dostaje się woda i gnije ! , jest tam też gumowa zaślepka prawdopodobnie do spuszczania wody. Te kratki mają takie dyndające fartuszki gumowe, są one do dupy, cała woda z tylnych kół jaka dostaje się pod zderzak wpada właśnie tam, Ja pokombinowałem i zrobiłem po swojemu aby woda nigdy tam się nie dostała a ciśnienie z kabiny miało którędy uciekać.
- przednie błotniki to standard, warto je zdemontować i zabezpieczyć.
- przednia belka
- pas trzymający przedni zderzak
- drzwi od środka, ale to najlepiej rozebrać i najpierw wyczyścić bo syfu sporo.
- tylna klapa od środka (to obowiązek ją rozebrać i sprawdzić co tam się dzieje w szczególności pod tablicą i w miejscu podświetlenia tablicy.
Jeszcze parę rzeczy bym wymienił, ale jest tego sporo, ja miałem rozebraną almę w 60% i to co zobaczyłem i naprawiłem, zakonserwowałem to moje, a powiem wam że Japońce nie przyłożyli się do zabezpieczenia antykorozyjnego nic a nic.
- rozbierz od środka tylne nadkola, włącznie z boczkiem (jest trochę roboty ale warto) będziesz musiał zdemontować siedzenia itd. w tym miejscu przydaje się sonda, tam zbiera się duuużo wilgoci, będzie tam dostęp też do tylnych części progów.
- jak zdejmiesz tylny zderzak zobaczysz że na rogach/bokach są kratki wentylacyjne do wyrównywania ciśnienia w kabinie, ja swoje kratki zdemontowałem i wyczyściłem miejsce które było za nimi, rdzy było sporo. Nie wiem dlaczego tak to zrobili, ale tam dostaje się woda i gnije ! , jest tam też gumowa zaślepka prawdopodobnie do spuszczania wody. Te kratki mają takie dyndające fartuszki gumowe, są one do dupy, cała woda z tylnych kół jaka dostaje się pod zderzak wpada właśnie tam, Ja pokombinowałem i zrobiłem po swojemu aby woda nigdy tam się nie dostała a ciśnienie z kabiny miało którędy uciekać.
- przednie błotniki to standard, warto je zdemontować i zabezpieczyć.
- przednia belka
- pas trzymający przedni zderzak
- drzwi od środka, ale to najlepiej rozebrać i najpierw wyczyścić bo syfu sporo.
- tylna klapa od środka (to obowiązek ją rozebrać i sprawdzić co tam się dzieje w szczególności pod tablicą i w miejscu podświetlenia tablicy.
Jeszcze parę rzeczy bym wymienił, ale jest tego sporo, ja miałem rozebraną almę w 60% i to co zobaczyłem i naprawiłem, zakonserwowałem to moje, a powiem wam że Japońce nie przyłożyli się do zabezpieczenia antykorozyjnego nic a nic.
- killer2000
- fanatyk nissana
- Posty: 2169
- Rejestracja: 2010-09-06, 12:57
- Lokalizacja: Łódź
mam zamiar właśnie użyć tego valvolina tectyl ml albo terotex hv 400 ten drugi to podobno hi end wśród zabezpieczeń profili ale nie wiem jeszcze ciężko sie te boczki z tyłu rozbiera, chyba bede musiał to zrobić zobaczymy co tam kwitnie
Honda boy: "NO! How can I lose to a Nissan!? I got vtec w/ 200+ hp... What? Torque, you say?? WTF is 'torque'?"
- maniek_NKP
- fanatyk nissana
- Posty: 425
- Rejestracja: 2010-02-17, 20:17
- Lokalizacja: DW