Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[N15] Konserwacja profili zamkniętych

Moderatorzy: Seba WWA, sergiej

Awatar użytkownika
killer2000
fanatyk nissana
Posty: 2169
Rejestracja: 2010-09-06, 12:57
Lokalizacja: Łódź

[N15] Konserwacja profili zamkniętych

Post autor: killer2000 » 2012-10-07, 12:06

mam zamiar zakonserwować profile zamknięte tylko za bardzo nie wiem w które miejsca napsikać wiem ,że pod listwą progową są dziury ale gdzie jeszcze można napsikać zima się zbliża i wypadało by to zrobić aha i jakie środki polecacie
Honda boy: "NO! How can I lose to a Nissan!? I got vtec w/ 200+ hp... What? Torque, you say?? WTF is 'torque'?"

Awatar użytkownika
komorokoro
fanatyk nissana
Posty: 986
Rejestracja: 2009-12-18, 22:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: komorokoro » 2012-10-07, 14:43

też mam zamiar się zabrać za temat
w drodze jest APP B100 i U200 na podwozie

pózniej prawdopodobnie do zamkniętych APP F410 lub F400 nabędę

Awatar użytkownika
majchrzok
fanatyk nissana
Posty: 2064
Rejestracja: 2010-01-18, 19:37
Lokalizacja: Wągrowiec

Post autor: majchrzok » 2012-10-07, 14:55

teraz w "auto świat porady" był poruszony temat zabezpieczania profili zamkniętych. były tam również wymienione jakieś środki do tego przeznaczone.

Awatar użytkownika
Jastrząb
fanatyk nissana
Posty: 1053
Rejestracja: 2009-12-09, 17:19
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Jastrząb » 2012-10-07, 15:50

killer2000 u siebie robiłem takie rzeczy, jest jedna sprawa, warto zastosować środek valvoline ML Tectyl, ponieważ nie dość że konserwuje to zatrzymuje rozpoczęty proces korozji. W przypadku almer n15.........sooory ale nie ma takiej sztuki która nie miała by rudej. Ale dobra pora przejść do sedna:
- rozbierz od środka tylne nadkola, włącznie z boczkiem (jest trochę roboty ale warto) będziesz musiał zdemontować siedzenia itd. w tym miejscu przydaje się sonda, tam zbiera się duuużo wilgoci, będzie tam dostęp też do tylnych części progów.
- jak zdejmiesz tylny zderzak zobaczysz że na rogach/bokach są kratki wentylacyjne do wyrównywania ciśnienia w kabinie, ja swoje kratki zdemontowałem i wyczyściłem miejsce które było za nimi, rdzy było sporo. Nie wiem dlaczego tak to zrobili, ale tam dostaje się woda i gnije ! , jest tam też gumowa zaślepka prawdopodobnie do spuszczania wody. Te kratki mają takie dyndające fartuszki gumowe, są one do dupy, cała woda z tylnych kół jaka dostaje się pod zderzak wpada właśnie tam, Ja pokombinowałem i zrobiłem po swojemu aby woda nigdy tam się nie dostała a ciśnienie z kabiny miało którędy uciekać.
- przednie błotniki to standard, warto je zdemontować i zabezpieczyć.
- przednia belka
- pas trzymający przedni zderzak
- drzwi od środka, ale to najlepiej rozebrać i najpierw wyczyścić bo syfu sporo.
- tylna klapa od środka (to obowiązek ją rozebrać i sprawdzić co tam się dzieje w szczególności pod tablicą i w miejscu podświetlenia tablicy.

Jeszcze parę rzeczy bym wymienił, ale jest tego sporo, ja miałem rozebraną almę w 60% i to co zobaczyłem i naprawiłem, zakonserwowałem to moje, a powiem wam że Japońce nie przyłożyli się do zabezpieczenia antykorozyjnego nic a nic.

Awatar użytkownika
killer2000
fanatyk nissana
Posty: 2169
Rejestracja: 2010-09-06, 12:57
Lokalizacja: Łódź

Post autor: killer2000 » 2012-10-07, 19:30

mam zamiar właśnie użyć tego valvolina tectyl ml albo terotex hv 400 ten drugi to podobno hi end wśród zabezpieczeń profili ale nie wiem jeszcze ciężko sie te boczki z tyłu rozbiera, chyba bede musiał to zrobić zobaczymy co tam kwitnie
Honda boy: "NO! How can I lose to a Nissan!? I got vtec w/ 200+ hp... What? Torque, you say?? WTF is 'torque'?"

Awatar użytkownika
Jastrząb
fanatyk nissana
Posty: 1053
Rejestracja: 2009-12-09, 17:19
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Jastrząb » 2012-10-07, 20:45

terotex hv 400 też używałem jest ok ale na miejsca gdzie jeszcze nie występuje korozja. Ja dałem go na wewnętrzna stronę błotników jak je miałem zdjęte.

Awatar użytkownika
maniek_NKP
fanatyk nissana
Posty: 425
Rejestracja: 2010-02-17, 20:17
Lokalizacja: DW

Post autor: maniek_NKP » 2012-10-08, 12:32

Ja stosowałem BOLL, do profili zamkniętych. Z tym, że taka moja rada aby trochę podgrzać puszkę np. na jakimś kaloryferze tak aby lepiej się rozprowadził i "wlał" we wszystkie zakamarki.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Almera”