Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[N15] Wahacze czy sworznie?

Moderatorzy: Seba WWA, sergiej

Quest1
wiem o czym pisze
Posty: 64
Rejestracja: 2011-02-07, 18:32
Lokalizacja: Siedlce

[N15] Wahacze czy sworznie?

Post autor: Quest1 » 2011-12-13, 16:29

Znalazłem luz na sworzniu wahacza, lecz on mi wygląda na nie wymienny. W sklepie zaś widzę albo całe wahacze albo same sworznie , nie wiem tylko co kupić.
Była Micra był Quest jest Almera

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2011-12-13, 16:57

Quest1 jest wymienny ale wyciska sie na prasie stad moze Ci sie wydawac ze jest całość

Quest1
wiem o czym pisze
Posty: 64
Rejestracja: 2011-02-07, 18:32
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: Quest1 » 2011-12-13, 17:35

Koniecznie musi być prasa? Planowałem samodzielnie wymienić. Może da się młotkiem czy też w imadle wycisnąć? Zresztą mechanicy też często pras nie posiadają.
Była Micra był Quest jest Almera

Awatar użytkownika
bonzo
fanatyk nissana
Posty: 4005
Rejestracja: 2009-11-29, 12:58
Lokalizacja: Bolechowo Osiedle
Kontakt:

Post autor: bonzo » 2011-12-13, 17:37

Tak jak pisze bombel, prasa albo bez młota nie robota :mrgreen: tylko wcześniej zabezpieczenie w postaci segera trzeba zdjąć
Datsun280Z
Przyszła pora na Patrola
był Z31 Y60 N14 gti, gti-r,C23M



SCHODY DREWNIANE

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2011-12-13, 17:52

Quest1 pisze:Koniecznie musi być prasa? Planowałem samodzielnie wymienić.
Jak źle zrobisz to wahacz tez bedziesz mial do wymiany

Awatar użytkownika
bonzo
fanatyk nissana
Posty: 4005
Rejestracja: 2009-11-29, 12:58
Lokalizacja: Bolechowo Osiedle
Kontakt:

Post autor: bonzo » 2011-12-13, 18:13

Co tam można źle zrobić :?:
Datsun280Z
Przyszła pora na Patrola
był Z31 Y60 N14 gti, gti-r,C23M



SCHODY DREWNIANE

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2011-12-13, 19:00

Jak bedzie zamiast pionowo uderzał w boki to wyrobi dziure w wahaczu

Awatar użytkownika
bonzo
fanatyk nissana
Posty: 4005
Rejestracja: 2009-11-29, 12:58
Lokalizacja: Bolechowo Osiedle
Kontakt:

Post autor: bonzo » 2011-12-13, 19:07

ee nie przesadzaj jak by tak miało być to na polskich dziurach pogubił byś sworznie po 100 kilometrach :mrgreen: :mrgreen:
Datsun280Z
Przyszła pora na Patrola
był Z31 Y60 N14 gti, gti-r,C23M



SCHODY DREWNIANE

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2011-12-13, 19:19

Znam taki przypadek wiec przytaczam :P

Quest1
wiem o czym pisze
Posty: 64
Rejestracja: 2011-02-07, 18:32
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: Quest1 » 2011-12-13, 21:29

By wymienić sworzeń , trzeba w takim razie odkręcić cały wahacz? Czy może da się się wybić go bez demontażu wahacza?
Była Micra był Quest jest Almera

Awatar użytkownika
bonzo
fanatyk nissana
Posty: 4005
Rejestracja: 2009-11-29, 12:58
Lokalizacja: Bolechowo Osiedle
Kontakt:

Post autor: bonzo » 2011-12-13, 21:58

Da się bez wywalania wahacza
Datsun280Z
Przyszła pora na Patrola
był Z31 Y60 N14 gti, gti-r,C23M



SCHODY DREWNIANE

Quest1
wiem o czym pisze
Posty: 64
Rejestracja: 2011-02-07, 18:32
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: Quest1 » 2011-12-13, 22:11

znaczy młotkiem wybiję stary i wbiję równo nowy?
Była Micra był Quest jest Almera

Awatar użytkownika
bonzo
fanatyk nissana
Posty: 4005
Rejestracja: 2009-11-29, 12:58
Lokalizacja: Bolechowo Osiedle
Kontakt:

Post autor: bonzo » 2011-12-13, 22:17

Tak ale dobrze jakbyś mial wahacz podparty do wybijania najlepiej jakąś tuleją rurą
a przy nabijaniu podparty sworzeń i w/w rurę przyłożyć do wahacza i przez nią nabijać
Datsun280Z
Przyszła pora na Patrola
był Z31 Y60 N14 gti, gti-r,C23M



SCHODY DREWNIANE

jes
aktywny forumowicz
Posty: 162
Rejestracja: 2009-12-09, 19:23
Lokalizacja: Skoczów

Post autor: jes » 2011-12-14, 18:30

Na aucie żle się to robi. Raczej wyciągaj wachacz - poza autem możesz dowolnie nim obracać żeby wybić/nabić sworzeń. Do nabijania konieczna jest tulejka (kawałek rury), dobrze gdy jest też imadło i młotek 500g. :D

smeru
fanatyk nissana
Posty: 397
Rejestracja: 2009-12-09, 07:35
Lokalizacja: Góra Kalwaria

Post autor: smeru » 2011-12-14, 19:03

Na aucie jest ciężko. Jeszcze Ci się ręka obsunie i błotnik porysujesz. Zobacz jak jest przykręcony i czy dużo roboty z wyjęciem, bo w P11 to były 4 śruby. Popsikaj WD40 na śruby już dzień wcześniej, bo na pewno będzie problem z odkręceniem.
Była P11 2.0 16V - rozbita
Jest P11.144 2.0 16V LPG oraz Accord VII 2.4 LPG

Quest1
wiem o czym pisze
Posty: 64
Rejestracja: 2011-02-07, 18:32
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: Quest1 » 2011-12-14, 20:33

No tak, odkręcę więc zapewne wahacz by było łatwiej. Najbardziej obawiam się że może być problem z odkręceniem, a raczej wyjęciem sworznia z piasty. W poprzednim aucie nie dałem rady go wybić i przez wagę też nie wyskoczył, mimo że w ruch poszły rury, montówki i młotki. Musiał to zrobić mechanik, ale tak szybko wydłubał go, że nie zdążyłem zobaczyć jak to zrobił, a tajemnicy nie ujawnił:)
Była Micra był Quest jest Almera

Awatar użytkownika
BaSsGrU
fanatyk nissana
Posty: 1359
Rejestracja: 2010-04-19, 21:57
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BaSsGrU » 2011-12-14, 22:48

użył widelca. :-P
Dark Shadow

Quest1
wiem o czym pisze
Posty: 64
Rejestracja: 2011-02-07, 18:32
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: Quest1 » 2011-12-15, 14:52

Dzięki za rady. Sworzeń wymieniony, lecz robota niestety stoi. Wyjęcie wahacza to odkręcenia koła i 4 śrub. Zajęło mi ok 1 godzinki, gdyż sworzeń mocno trzymał w piaście i przyhamował pracę. Postanowiłem przy okazji wymienić tylną tuleję i tu zawaliłem sprawę. Wbiłem nową ponad połowę i stanęła. Zostało dosłownie 1cm. Nie dałem też rady z powrotem jej wybić. Wypada teraz ją ciąć i ponownie nową nabijać. Gdybym wiedział ze tak będzie to od razu cały kompletny wahacz bym kupił. Wyszło by prościej i taniej.
Była Micra był Quest jest Almera

ODPOWIEDZ

Wróć do „Almera”