Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[N15] Uszczelka pod glowica?

Moderatorzy: Seba WWA, sergiej

Awatar użytkownika
EnDrIu
fanatyk nissana
Posty: 780
Rejestracja: 2009-12-08, 22:08
Lokalizacja: Warszawa

[N15] Uszczelka pod glowica?

Post autor: EnDrIu » 2011-09-15, 20:16

Hej,

W Almerze mojego ojca mamy problem. Ubywa plynu chlodniczego. Po odkreceniu korka od chlodnicy widac jakas biala maz. Olej nie zmienia koloru, natomiast z wydechu wydobywaja sie krople wody (nie wiem przypadkiem czy to nie przez to, ze w aucie jest LPG).

Umieszczam fotki pogladowe oraz filmik:

http://imageshack.us/photo/my-images/70 ... 015aft.jpg

http://imageshack.us/photo/my-images/842/dsc00016w.jpg

http://imageshack.us/photo/my-images/691/dsc00017sz.jpg

http://imageshack.us/photo/my-images/19 ... 020nm.jpg/

http://www.youtube.com/watch?v=asIyS0Pnwas

Czy to uszczelka?

Awatar użytkownika
alfabox
fanatyk nissana
Posty: 1023
Rejestracja: 2009-12-04, 23:42
Lokalizacja: Bydgoszcz-Kapy
Kontakt:

Post autor: alfabox » 2011-09-15, 20:37

Samo pojawienie się białej mazi w płynie chłodzącym świadczy już o przedostawaniu się oleju do płaszcza wodnego bloku poprzez uszkodzoną uszczelkę.może to być niewielka nieszczelność w okolicy kanału łączącego magistralę olejową z kanałem smarującym idącym do głowicy.Do puki płyn nie przedostaje się do oleju nie jest to takie groźne ,natomiast może mieć wpływ na wydajność chłodzenia,osadzając się na ściankach chłodnicy i izolując dodatkowo.Co do kropli wody z wydechu jest to normalne zjawisko przy LPG ,ponieważ podczas jego spalania wydziela się duża ilość pary wodnej,która to skrapla się w niedogrzanym wydechu.Kontroluj na bieżąco olej czy nie robi się emulsja w połączeniu z płynem. Maź w układzie chłodzenia może być też wynikiem wypłukiwania tłustych osadów z bloku po przebytej (kiedyś) awarii uszczelki lub zanieczyszczonym płynie i nie musi oznaczać wcale że uszczelka jest teraz uszkodzona.
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
Wieshaq
fanatyk nissana
Posty: 1725
Rejestracja: 2009-12-06, 18:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wieshaq » 2011-09-15, 20:42

Endriu a oleju też ubywa??
Olej zmienia kolor??

Ten nalot może być od koncentratu płynu chłodzącego jeżeli był w zbyt dużym stężeniu wlewany.
Była Y10 2.0D
Była W10 1.6
Była P11 2.0TD
Była K11 1.0 Jive
Było jakieś kombi, i kolejne kombi.
Teraz jest Smok chociaż z fabryki wyjechał jako Subaru Forester ;-)

Awatar użytkownika
bonzo
fanatyk nissana
Posty: 4005
Rejestracja: 2009-11-29, 12:58
Lokalizacja: Bolechowo Osiedle
Kontakt:

Post autor: bonzo » 2011-09-15, 20:53

Olej zmienia kolor??
EnDrIu pisze:Olej nie zmienia koloru
Datsun280Z
Przyszła pora na Patrola
był Z31 Y60 N14 gti, gti-r,C23M



SCHODY DREWNIANE

Awatar użytkownika
EnDrIu
fanatyk nissana
Posty: 780
Rejestracja: 2009-12-08, 22:08
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: EnDrIu » 2011-09-15, 21:01

alfabox pisze:Maź w układzie chłodzenia może być też wynikiem wypłukiwania tłustych osadów z bloku po przebytej (kiedyś) awarii uszczelki lub zanieczyszczonym płynie i nie musi oznaczać wcale że uszczelka jest teraz uszkodzona.
Hmmm....auto jest u nas od nowości, nie było wcześniej przygód z uszczelką. A skąd mógłby być zanieczyszczony? Faktem jest, ze moj ojciec nie dba w ogole o samochod, plyn chlodniczy pewnie byl nie wymieniany przez 5 lat...czy to moze byc spowodowane powstania bialego osadu czy raczej to jest olej?

Jakie sa przyblizone koszta wymiany uszczelki w tym silniku?

Awatar użytkownika
sergiej
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2009-12-07, 20:01
Lokalizacja: Szczecin k.Kluczkowa

Post autor: sergiej » 2011-09-16, 09:07

za komplet uszczelek do glowicy plailem kiedys 280 zl
planowanie 50 zl
nowy olej plus filtr 150 zl
plyn od razu tez wymien do chlodnicy :P
plus robota nie wiem ile w wawie biora

w 1000 zl powinienes sie zamknac ...

jak wymienialem to sie okazalo jeszcze ze rozrzad jest do wymiany bo napinacze juz byly na wykonczeniu wiec moze byc dodatkowy koszt

Awatar użytkownika
BaSsGrU
fanatyk nissana
Posty: 1359
Rejestracja: 2010-04-19, 21:57
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BaSsGrU » 2011-09-19, 10:48

lepiej słupek silnika kupić i przełożyć.
Dark Shadow

Awatar użytkownika
EnDrIu
fanatyk nissana
Posty: 780
Rejestracja: 2009-12-08, 22:08
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: EnDrIu » 2011-09-24, 15:08

Uszczelka wymieniona...niestety nadal ubywa plynu chlodzacego...nie widze już białego osadu w chlodnicy, ale na 20 km ubylo caly zbiorniczek wyrownawczy :roll: Co dziwne samochod nie dymi na benzynie na LPG troche, ale nie duzo. Nie widze jakiegos wycieku pod autem. Czy mozliwe, ze cos sie dzieje z parownikiem od LPG? Ile wchodzi plynu chlodzacego do 1.4?

Awatar użytkownika
GRZECHu
Administrator
Posty: 2365
Rejestracja: 2009-12-06, 19:54
Lokalizacja: z internetu
Kontakt:

Post autor: GRZECHu » 2011-09-24, 15:42

Na forach lpg opisują nawet przypadki gdzie parownik puszczał gaz w instalację wodną. Lepiej to dokładnie sprawdzić, może na jakiś czas wyłączyć lpg i zamiast trójnika do reduktora dać zwykłą rurkę, będzie wiadomo czy to wina instalacji.
100nx - sprzedany
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu ;)
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz" :)

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2011-09-24, 17:08

Ja miałem podobnie w Sunnym. USzczelka była cała, a okazało się, że pęknięta jest głowica. Dopiero na przeswietleniu wyszło

Awatar użytkownika
sergiej
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2009-12-07, 20:01
Lokalizacja: Szczecin k.Kluczkowa

Post autor: sergiej » 2011-09-24, 17:52

no ja sie obawiam ze tez glowa pekla ...

Awatar użytkownika
EnDrIu
fanatyk nissana
Posty: 780
Rejestracja: 2009-12-08, 22:08
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: EnDrIu » 2011-09-25, 09:03

Czy przy planowaniu glowicy wyszloby, ze jest peknieta?

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2011-09-25, 09:09

EnDrIu pisze:Czy przy planowaniu glowicy wyszloby, ze jest peknieta?
Jeśli nie sprawdzali szczelności to nie.
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2011-09-25, 09:23

EnDrIu pisze:Czy przy planowaniu glowicy wyszloby, ze jest peknieta?
NIe. CZęsto jest to wewnetrzne mikropęknięcie

Awatar użytkownika
sergiej
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2009-12-07, 20:01
Lokalizacja: Szczecin k.Kluczkowa

Post autor: sergiej » 2011-09-25, 09:27

a przy wymianie uszczelki bylo na niej widac przedmuch ?

Awatar użytkownika
EnDrIu
fanatyk nissana
Posty: 780
Rejestracja: 2009-12-08, 22:08
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: EnDrIu » 2011-10-03, 20:25

Historia zakonczyla sie swapem. Dzieki alfabox za silnik :). Wszystko z nim ok:)

Awatar użytkownika
alfabox
fanatyk nissana
Posty: 1023
Rejestracja: 2009-12-04, 23:42
Lokalizacja: Bydgoszcz-Kapy
Kontakt:

Post autor: alfabox » 2011-10-03, 20:33

EnDrIu pisze:Historia zakonczyla sie swapem. Dzieki alfabox za silnik :). Wszystko z nim ok:)
Byłem jego pewny,ponieważ jeździł jakiś czas temu u mnie pod maską i nie bylo z nim problemów,ale znając naszych mechaników (bo był wkładany w warsztacie), wszystkiego można się spodziewać :shock: .
Niech posłuży długie lata i pamiętaj jaki olej i filtry ;)

[ Dodano: 2011-10-03, 21:38 ]
ps.chociaż w sumie daliśmy ciała,bo mogłem wysłać go kurierem,ale przynajmniej zrobiliście sobie rodzinną wycieczkę (Pozdrówki dla rodziców :) )
ObrazekObrazek

Slawek189
nowy na forum
Posty: 18
Rejestracja: 2011-09-25, 23:42
Lokalizacja: CAL/Toruń

Post autor: Slawek189 » 2011-10-06, 08:46

Niedawno kupiłem almerę i zauważyłem że co kilka dni ubywa płynu, że muszę robić dolewki raz na 3-5 dni po pół litra płynu, nie widzę u siebie białej mazi.
Też mam gaz i po gazowaniu w miejscu leci dużo wody z tłumika, czy to musi być coś z głowicą/uszczelką? Wymieniałem niedawno upg w astrze, nic przyjemnego, duże koszta... a potem się żałuje że wymieniło się tylko uszczelki a nie zrobiło odrazu remontu silnika...
Ile mniej więcej taka operacja kosztuje w Ali?
Im mniej wiesz, tym lepiej śpisz.

Awatar użytkownika
sergiej
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2009-12-07, 20:01
Lokalizacja: Szczecin k.Kluczkowa

Post autor: sergiej » 2011-10-06, 10:02

wyzej napisalem

Awatar użytkownika
BaSsGrU
fanatyk nissana
Posty: 1359
Rejestracja: 2010-04-19, 21:57
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BaSsGrU » 2011-10-06, 10:30

taniej jest kupić silnik niż remontować


jeżeli nie masz tej mazi to sprawdź bo gdzieś płyn ucieka.
Dark Shadow

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2011-10-06, 10:31

Kumpel własnie w Avensisie przerabiał. Koszt 1700 PLN :/

Podobno strasznie gaz się zepsuł i stąd takie jazdy

Awatar użytkownika
alfabox
fanatyk nissana
Posty: 1023
Rejestracja: 2009-12-04, 23:42
Lokalizacja: Bydgoszcz-Kapy
Kontakt:

Post autor: alfabox » 2011-10-06, 19:25

A czasami nie czujesz w kabinie specyficznego zapachu petrygo ?
Kumpel miał ubytki (fiat bravo) ,a okazało się że ma wyciek w okolicy nagrzewnicy i płyn dostawał się gdzieś pod dywany :-?
ObrazekObrazek

Slawek189
nowy na forum
Posty: 18
Rejestracja: 2011-09-25, 23:42
Lokalizacja: CAL/Toruń

Post autor: Slawek189 » 2011-10-06, 19:43

Nie czuć, benzyną czasem zaleci ale nie płynem.
Szczerze mówiąc nie mam orientacji gdzie znajduje się owa nagrzewnica...
Ale nie jestem jeszcze załamany, dzisiaj zauważyłem że jest wyciek na wężu który łączy się z parownikiem od gazu (Lovato), wyjaśni mi ktoś zasade działania parownika? dlaczego tam jest wąż od chłodzenia, nie rozumiem... Ale póki mniej wiem to mam nadzieję że to tylko jakiś wąż który będzie można wymienić stosunkowo niskim nakładem pieniężnym. :-)
Im mniej wiesz, tym lepiej śpisz.

Awatar użytkownika
alfabox
fanatyk nissana
Posty: 1023
Rejestracja: 2009-12-04, 23:42
Lokalizacja: Bydgoszcz-Kapy
Kontakt:

Post autor: alfabox » 2011-10-06, 21:07

Parownik musi być ogrzewany płynem chłodzącym z obiegu ponieważ propan-butan podczas rozprężania się w znacznym stopniu obniża swoją temperaturę i parownik nie podgrzewany,nawet w środku lata po prostu by zamarzł.
ObrazekObrazek

szymektoja
aktywny forumowicz
Posty: 159
Rejestracja: 2010-12-30, 19:04
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: szymektoja » 2011-10-06, 22:49

Jesli czuc u Ciebie benzyna to sprawdz jeszcze stan blachy wokół korka wlewu paliwa i rur od wlewu paliwa(jedna gruba i druga cienka - odpowietrzenie). U mnie tez czasem czuc paliwo i ostatnio po tankowaniu do pelna okazalo sie, ze mam dziure w rurce od odpowietrzenia. Paliwko ciurkiem mi uciekalo :p

ODPOWIEDZ

Wróć do „Almera”