[P11/WP11] P11 GT - amortyzatory, tarcze, klocki - jakie ser
Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol
[P11/WP11] P11 GT - amortyzatory, tarcze, klocki - jakie ser
Witam
Jestem tutaj nowy wiec pragne pozdrowic wszystkich wlascicieli nissanow a w szczegolnosci primera GT/SportLine/STW ). Jezeli pisze w nie odpowiednim dziale to bardzo przepraszam ale zazwyczaj do starych nikt nie zaglada takze jezeli sprawa zostanie wyjasniona to mozna wrzucic. Za ok 1-3miesiecy bede posiadaczem czerwonego nissana primera p11 GT 97'r. oryg.przebieg 125tys. praktycznie caly seryjny bez zadnych ingerencji w silniku itp. ( kupuje od ojca takze jestem tego pewny bo byl pierwszym wlascicielem w polsce od 98r.) z tego co wiem bede zmuszony juz wymienic w najblizszym czasie amortyzatory a co a tym idzie sprezyny oraz tarcze wraz z klockami. Przegladajac ponad 30 tematow nie znalazlem odpowiedzi dotyczacej : jakie seryjne zawieszenie oraz tarcze posiada nissan primera p11 gt..? doczytalem sie jedynie, ze wersja sportline byla wyposazona w sprezyny eibach co do tarcz to tylko znam rozmiar, ze na przod 280x22mm tyl 257x10mm. Glownie mnie interesuje to aby zostac przy serii lub w miare mozliwosci przy japonskich czesciach. 2). Jezleli nie macie pojecia to mam pytanie a mianowicie aby troszke obnizyc primere o 20-30mm jakie polecacie amortyzatory wyczytalem, ze sa dobre Monroe, Kayaba,Tokico a spreyny to sam nie wiem jakie bo eibach sa troche drogie a po drugie ciezko dostepne do primery ( glownie mi chodzi o to aby zachowac sztywnosc zawieszenia ) ponoc sprezyny monroe tez dobrze sie sprawuja ale sam nie wiem... co do tarcz... tak jak wspomnialem interesowaly by mnie seryjne (ale nie wiem jakie byly montowane gdzies znalazlem, ze mozliwe takie - Tarcze TRW LUCAS DF 4169 + Klocki TRW LUCAS GDB 3168 ale nie wiem czy to prawda) jezeli tez nie wiecie to jakie polecacie w przystepnych cenach..? widzialem, ze pare osob polecalo TRW/Mikoda ale jak naprawde sie sprawuja..? zagladalem ostatnio na brembo ktore ku mojemu zdziwieniu komplet przednich w granicach 270zł a tylnich 140 - czy polecacie jakies jeszcze lepsze w tej cenie..? doszly mnie rowniez sluchy, ze tarcze nawiercane szybciej sie zuzywaja czy to prawda..? . Co do klockow czytalem, ze ponoc sa dobre ferodo premier oraz greenstuff, na alledrogo sa tez japonskie akebono czy ktos mial z nim istycznosc..? Z gory przepraszam za wprowadzenie malego chaosu w tej rozpisce, licze na kilka odpowiedzi mam nadzieje, ze wy "nissanomaniacy" mi pomozecie w doborze.
Pozdrawiam serdecznie!
Jestem tutaj nowy wiec pragne pozdrowic wszystkich wlascicieli nissanow a w szczegolnosci primera GT/SportLine/STW ). Jezeli pisze w nie odpowiednim dziale to bardzo przepraszam ale zazwyczaj do starych nikt nie zaglada takze jezeli sprawa zostanie wyjasniona to mozna wrzucic. Za ok 1-3miesiecy bede posiadaczem czerwonego nissana primera p11 GT 97'r. oryg.przebieg 125tys. praktycznie caly seryjny bez zadnych ingerencji w silniku itp. ( kupuje od ojca takze jestem tego pewny bo byl pierwszym wlascicielem w polsce od 98r.) z tego co wiem bede zmuszony juz wymienic w najblizszym czasie amortyzatory a co a tym idzie sprezyny oraz tarcze wraz z klockami. Przegladajac ponad 30 tematow nie znalazlem odpowiedzi dotyczacej : jakie seryjne zawieszenie oraz tarcze posiada nissan primera p11 gt..? doczytalem sie jedynie, ze wersja sportline byla wyposazona w sprezyny eibach co do tarcz to tylko znam rozmiar, ze na przod 280x22mm tyl 257x10mm. Glownie mnie interesuje to aby zostac przy serii lub w miare mozliwosci przy japonskich czesciach. 2). Jezleli nie macie pojecia to mam pytanie a mianowicie aby troszke obnizyc primere o 20-30mm jakie polecacie amortyzatory wyczytalem, ze sa dobre Monroe, Kayaba,Tokico a spreyny to sam nie wiem jakie bo eibach sa troche drogie a po drugie ciezko dostepne do primery ( glownie mi chodzi o to aby zachowac sztywnosc zawieszenia ) ponoc sprezyny monroe tez dobrze sie sprawuja ale sam nie wiem... co do tarcz... tak jak wspomnialem interesowaly by mnie seryjne (ale nie wiem jakie byly montowane gdzies znalazlem, ze mozliwe takie - Tarcze TRW LUCAS DF 4169 + Klocki TRW LUCAS GDB 3168 ale nie wiem czy to prawda) jezeli tez nie wiecie to jakie polecacie w przystepnych cenach..? widzialem, ze pare osob polecalo TRW/Mikoda ale jak naprawde sie sprawuja..? zagladalem ostatnio na brembo ktore ku mojemu zdziwieniu komplet przednich w granicach 270zł a tylnich 140 - czy polecacie jakies jeszcze lepsze w tej cenie..? doszly mnie rowniez sluchy, ze tarcze nawiercane szybciej sie zuzywaja czy to prawda..? . Co do klockow czytalem, ze ponoc sa dobre ferodo premier oraz greenstuff, na alledrogo sa tez japonskie akebono czy ktos mial z nim istycznosc..? Z gory przepraszam za wprowadzenie malego chaosu w tej rozpisce, licze na kilka odpowiedzi mam nadzieje, ze wy "nissanomaniacy" mi pomozecie w doborze.
Pozdrawiam serdecznie!
Jelsli chodzi o sprezyny to tutaj masz moj temat viewtopic.php?t=8419 z Eibacha Pro kit zestaw
Amory to do wyboru Bilstein B4 lub drozsze B6 z KYB excel-g oraz topowe AGX (z mozliwoscia regulacji twardosci)
Amory to do wyboru Bilstein B4 lub drozsze B6 z KYB excel-g oraz topowe AGX (z mozliwoscia regulacji twardosci)
DiLGT pisze:Jelsli chodzi o sprezyny to tutaj masz moj temat viewtopic.php?t=8419 z Eibacha Pro kit zestaw
Amory to do wyboru Bilstein B4 lub drozsze B6 z KYB excel-g oraz topowe AGX (z mozliwoscia regulacji twardosci)
Ja od siebie mogę polecić tarcze hamulcowe firmy febitarcze hamulcowe firmy FEBI BILSTEIN
Firma jedna z przodujących na rynku.
Na amorach się tyle nie znam żeby coś godnego polecić ale tarcze zmieniałem i kolega polecił mi właśnie Febi.
Dzieki za odpowiedzi dzieki za stronke iparts.pl czy juz ktos z was kupowal moze stąd te tarcze brembo..? Aaa.. macie pojecie moze jakie p11 gt mial w standardzie te tarcze i amortyzatory wraz ze sprezynami.. ?
czyli cos takiego polecacie.. - http://www.iparts.pl/czesc/amortyzator, ... 41228.html
a jakie do tego sprezyny zeby obnizyly tak o 20-30mm ?
czyli cos takiego polecacie.. - http://www.iparts.pl/czesc/amortyzator, ... 41228.html
a jakie do tego sprezyny zeby obnizyly tak o 20-30mm ?
Powiem, że i sprawę tarcz, i amortyzatorów przerabiałem. Z tarcz polecam firmę TRW, mam je z klockami boscha (oczywiście tarcza 280) i jak dla mnie rewelacja, a mój jest cięższy bo diesel. Przy okazji wymieniłem przewody elastyczne przednie, również na TRW. Warto na nie zwrócić uwagę, żeby nie robić dwa razy. Zrobiłem na nich 20k km i diagnosta na pierwszy rzut oka stwierdził że hamulce z przodu są świeżo zamontowane. Dopiero jak się przyjżał to zauważył
Cena: 115 zł za klocki, po 74 zł za przewody, tarcze już nie pamiętam, ale chyba koło 120 za sztukę.
Amortyzatory kupiłem KYB Excel G. 4 wraz z odbojami i osłonami kosztowały mnie 781 zł z przesyłką z allegro. Jeżdżę na nich od kwietnia, zrobiłem może z 5k km więc za dużo nie mogę powiedzieć, ale jak na zwykłe amortyzatoA i chciałbyry zachowują się bardzo przywoicie.
A i zapomniałem dodać, że chociaż oryginalne miałem monroe ze znaczkami i nazwą marki nissan, to dzisiejsze monroe uchodzą za towar mocno średniej jakości, bynajmniej do japończyków. Polecane to na pewno Bilstein, KYB
![;)](./images/smilies/oczko.gif)
Amortyzatory kupiłem KYB Excel G. 4 wraz z odbojami i osłonami kosztowały mnie 781 zł z przesyłką z allegro. Jeżdżę na nich od kwietnia, zrobiłem może z 5k km więc za dużo nie mogę powiedzieć, ale jak na zwykłe amortyzatoA i chciałbyry zachowują się bardzo przywoicie.
A i zapomniałem dodać, że chociaż oryginalne miałem monroe ze znaczkami i nazwą marki nissan, to dzisiejsze monroe uchodzą za towar mocno średniej jakości, bynajmniej do japończyków. Polecane to na pewno Bilstein, KYB
P11 Turbo Diesel Intercooler <-- klik
Na prędkości...co do setu Mikoda GT plus Ferodo premier bo takowe miałem przed przeszczepem przodu na 4 tłoczki.Ja jak najbardziej te tarcze polecam..ale były przypadki ich pęknięć więc musisz wziąć to pod uwagę jak to Ryba już napisał,ja je użytkowałem bez problemu a leżą w garażu sobie.Klocek prawie rok po montażu,solidnym spokojnym dotarciu jest prawie na wykończeniu nie katując hamulcy jakoś strasznie,ot normalne użytkowanie czasem shamowanie z jakiej większej prędkości.(przelot roczny u mnie to 25/30 tyś km).Ferodo bym ci jednak nie polecał,hamują bardzo dobrze po rozgrzaniu,natomiast na spokojnie TRW bądź ATE.Gdy będą piszczeć po ułożeniu po prostu szlifujesz ranty klocka i dalej do przodu
No i przede wszystkim podstawa to dobry płyn hamulcowy.Aha..prokity Eibacha są cholernie twarde i lubią pękać tylne co temat przerabiałem w piątek,tylna prawa w trasie mi pękła.Wstawiłem seryjne i jest może na oko z centymetr dupka wyżej ![:-)](./images/smilies/usmiech2.gif)
![:-)](./images/smilies/usmiech2.gif)
![:-)](./images/smilies/usmiech2.gif)
Po kolei..N14 GA14DE,P10 SRi,P11GT SportLine ----> ![:)](./images/smilies/wesoly.gif)
![:)](./images/smilies/wesoly.gif)