Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Poliuretany do Primery

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

Awatar użytkownika
tmx
stały bywalec
Posty: 100
Rejestracja: 2011-01-29, 23:02
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: tmx » 2013-04-27, 15:21

No troche juz pojeździłem - jakieś 2 kkm. Kupiłem czerwone na dolny wahacz i polecam. nie jest jakoś specjalnie twardo ani za miękko. jest tak jak być powinno.
Droga z małymi dziurami lub typu - łata na łacie - jakby głośniej niż guma
Droga z dziurami jak paszcza wieloryba - naprawdę spoko - słychać i czuć mniej niż na gumie.
generalnie pozytyw.
sprzedam wałki p11 gt, półoś lewą używaną 395mm 32/32 zęby

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2013-04-28, 10:57

To ja skrobnę parę słów na temat żółtych w górnych wahaczach. Również zrobiłem ok 2 kkm i jako uzupełnienie w zawieszeniu GT po stokroć polecam.

Na plus:
-mniejszy przechył na zakrętach
-pewniejsze prowadzenie na nierównej nawierzchni
-znacznie polepszyła się reakcja na kręcenie kierownicą przy większych prędkościach, nie wiem jaki mają wpływ na to wahacze, ale nic innego nie robiłem, a problem pływania znikł kompletnie

Na minus:
-skrzypi na dużych nierównościach i przy wjeżdżaniu na krawężniki
-bez obróbki w postaci podcięcia tuleji, o której pisałem wcześniej, skrzypi jak uszkodzony wahacz z gumami

Podsumowując, nie mam porównania do czerwonego zestawu, może mniej skrzypią, bo są miększe. Osobiście jestem ogromnie zadowolony, GT prowadzi się znacznie pewniej, a skrzypienie to niestety efekt uboczny, z którym trzeba się pogodzić, nie jest ono jakieś super głośne i audio, czy jak u mnie głośniejszy wydech skutecznie je zagłusza.
Polecam szczególnie tym, którzy bardziej niż komfort i ciszę cenią sobie sportowe walory swoich Nysek :)

Pozdrawiam.
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2013-04-28, 12:51

A jak to wygląda w porównaniu z wahaczami ułożyskowanymi? Jak w wahaczu są tuleje metalowo-gumowe to koło nie trzyma geometrii (kładzie się) jak wahacz jest ułożyskowany to koło stoi normalnie. Jak ma to się z poliuretanami? Koło się nie kładzie? Czy wahacze ułożyskowane nie będą twardsze i bardziej trwałe?

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2013-04-29, 05:23

Co do trwałości to już było na forum, że są kiepskie. Co do geometrii, to faktycznie na tulejach gumowych zdarzało się oponom piszczeć, na poli póki co tego nie uraczyłem, a jeżdżę na zimówkach jeszcze.
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

cooliguana

Post autor: cooliguana » 2013-05-02, 22:09

Po założeniu poli do dolnych wahaczy i na łączniki stabilizatora byłem zadowolony pod względem walorów jezdnych. Niedawno tzn około 750km temu założyłem tuleje do górnego wahacza i na stabilizator. Efekt jak dla mnie jest masakryczny. Po pierwsze jak już wcześniej było napisane tuleje skrzypią jak zużyte zwykłe wahacze. Po drugie musiałem je trochę skrócić gdyż wychodziły po wciskaniu tulejki metalowej. Po trzecie podczas jazdy jak wykonuje się delikatne ruchy lewo prawo czuć jak auto pływa sobie i nie czuję tej pewności co miałem przed zamontowaniem. Jeden plus to taki że podczas demontażu okazało się że mój 2 letni wahacz miał pęknięcie co mnie trochę przeraziło. Ps podczas zmian wahaczy górnych zmieniałem również opony na letnie ale to raczej powinno dodatkowo usztywnić względem zimowych więc tą opcję wykluczam że opony są winowajcą tego stanu. To tyle jeśli chodzi o moje wrażenia.

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2013-05-03, 07:04

Skoro wahacz miał pęknięcie to mógł powodować pływanie, a dwa w ogóle jeśli masz/miałeś efekt pływania to były gdzieś luzy, równie dobrze sprężyny mogą być już wygwizdane i się uginają za mocno.
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Awatar użytkownika
Boro1989
fanatyk nissana
Posty: 1082
Rejestracja: 2011-01-16, 12:15
Lokalizacja: Kętrzyn/Giżycko

Post autor: Boro1989 » 2013-05-03, 09:50

efekt pływania mogą powodować po prostu wybite amory ;) a po 2 nasze primery mimo wszystko strasznie "pływają" , więc proponuje zapodać jakieś springi -40 i uwierz że będzie sztywno i twardo ;) tyle że mało komfortowo :)
viewtopic.php?t=4676 - Moja Ruda <3 "Kiedyś będę piękna"

cooliguana

Post autor: cooliguana » 2013-05-03, 20:31

Amortyzatory wszystkie były wymienione pół roku temu oczywiście wszystkie łącznie z nowymi odbojami przód jak i tył z resztą tak samo jak i sprężyny komplet. Wahacz był pęknięty przed założeniem poli - przecież nie montowałem do uszkodzonego wahacza nowych tulei. Z resztą na tym pękniętym lepiej się prowadziła niż teraz.
Edit: Zapomniałem dopisać jakby ktoś dalej chciał brnąć w luzy że sworznie wahacza, drążki kierownicze, końcówki drążków i łączniki stabilizatora też są nowe - wymienione 3 m-ce temu.

Awatar użytkownika
tmx
stały bywalec
Posty: 100
Rejestracja: 2011-01-29, 23:02
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: tmx » 2013-05-05, 20:39

Jak brać poli górnych wahaczy to tylko żółte.
sprzedam wałki p11 gt, półoś lewą używaną 395mm 32/32 zęby

cooliguana

Post autor: cooliguana » 2013-05-05, 22:05

tmx pisze:Jak brać poli górnych wahaczy to tylko żółte.
jeśli o mnie chodzi to mam cały komplet żółtych

Awatar użytkownika
Toshiba
fanatyk nissana
Posty: 453
Rejestracja: 2011-04-10, 18:43
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Toshiba » 2013-05-06, 15:00

do ktorych wahaczy mozna zakładać te tulejki ? Chodzi mi o firme czy raczej kazdy producent ma te same średnice pod tulejki ? Pytam bo mam z jednej wahacz Febi z drugiej Lemforder.

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2013-05-06, 17:35

Lemforder na pewno podejdzie 555, Yamato, co do Febi to nie wiem, niech się wypowie użytkownik.
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Awatar użytkownika
Toshiba
fanatyk nissana
Posty: 453
Rejestracja: 2011-04-10, 18:43
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Toshiba » 2013-05-14, 11:53

na stronie Strongflex przy tych tulejkach do przednich górnych jest taka
UWAGA!

Tuleja 34mm pasuje tylko do oryginalnych wahaczy.
Tuleja 33mm pasuje tylko do zamienników wahaczy.
Sprawdź rozmiar przed zakupem.

które mam zamówić żeby mi wlazło do Lemforder i Febi ?

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2013-05-14, 14:33

Ja do Lemfordera wcisnąłem 34mm, wtedy jeszcze nie było takiego wyboru, zamówiłem żółte poli, zmierzone miało 34mm niecałe, podobnie jak wahacz, poli wszedł ręką, a metalową tuleję trzeba było wcisnąć przy użyciu imadła, zrobione 1500km do teraz i jest OK

[ Dodano: 2013-05-16, 18:16 ]
Mam pytanko, kończą mi się łączniki stabilizatora, mam zamiar założyć poliuretan, ale do jakich łączników ?? Seryjne, czy jakieś lepsze ?? Mocniejsze ?? Może jakiś patent z innego modelu, krótsze, dłuższe ??
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Pablo's
stały bywalec
Posty: 118
Rejestracja: 2009-12-08, 23:32
Lokalizacja: Sępólno Kr

Post autor: Pablo's » 2013-05-17, 22:17

witam wszystkich w tym wątku,
wszystko ładnie pięknie z zawieszeniem a znaleźliście może poduszki silnika poli?

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2013-05-18, 06:49

ja na dniach będę wzmacniał klejem do szyb BOLL'a, u mnie sporo ludzi na tym jeździ i chwalą sobie
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Pablo's
stały bywalec
Posty: 118
Rejestracja: 2009-12-08, 23:32
Lokalizacja: Sępólno Kr

Post autor: Pablo's » 2013-05-18, 10:45

wszystko ok tylko nie bardzo chce mi się co jakiś czas to robić a strasznie stuka mi poduszka nad skrzynią jest to cholernie wkurzające podczas ruszania stuka jakby coś miało się rozlecieć :-/
sprzedam silnik SR 20 DEH lub na części

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2013-05-18, 11:17

jak to zrobisz dobrze to będzie na długi czas
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Pablo's
stały bywalec
Posty: 118
Rejestracja: 2009-12-08, 23:32
Lokalizacja: Sępólno Kr

Post autor: Pablo's » 2013-05-18, 21:50

zobaczymy co i jak i pomyślimu hehe ale te 48h przestoju nie mam takiej możliwości

abc1234xx
doświadczony forumowicz
Posty: 231
Rejestracja: 2010-07-16, 23:17
Lokalizacja: KCH

Post autor: abc1234xx » 2013-05-22, 02:13

ja obserwuje temat :) czekam na opinie poli do gornych kolejne :) moje lozyskowane domecze az zaczna skrzypiec :) stukanie lekkie mi nie przeszkadza ale pisk powoduje u mnie niesamowite nerwy ;D widze ze zaczynaja sie pojawiac wpisy o piskach poli a tego bym nie przezyl.. moze powod byl w zlym posmarowaniu calosci przed montazem?

Awatar użytkownika
tmx
stały bywalec
Posty: 100
Rejestracja: 2011-01-29, 23:02
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: tmx » 2013-05-23, 10:58

O skrzypieniu poli do górnych wahaczy było juz mówione na forach zagranicznych. Skrzypią energysuspension i superpro - po prostu taka specyfika ich pracy w tym miejscu. Pewnym rozwiązaniem moze być montaż kalamitek i smarowanie co jakiś czas
sprzedam wałki p11 gt, półoś lewą używaną 395mm 32/32 zęby

Awatar użytkownika
ANDREW
fanatyk nissana
Posty: 682
Rejestracja: 2009-12-10, 12:25
Lokalizacja: Lodz,Kutno

Post autor: ANDREW » 2013-06-04, 22:54

Zobaczymy jak to będzie z tymi poliuretanami.
Jestem w trakcie zakładania czerwonego kompletu.Góra, dół, łączniki stabilizatora.
Jestem bardzo ciekaw jak to się będzie sprawdzać.
Opiniami na pewno się podzielę.

Awatar użytkownika
DiLGT
fanatyk nissana
Posty: 670
Rejestracja: 2009-12-09, 20:14
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: DiLGT » 2013-06-23, 19:16

jaaaaak to skrzypiii...!!!

cooliguana

Post autor: cooliguana » 2013-06-23, 21:31

Skrzypi masakrycznie i prowadzenie tragiczne. Żałuję zakupu. Teraz muszę wymieniać na zwykłe. Mam nadzieję że tylko górne wahacze.

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2013-06-24, 05:57

Może chcesz odsprzedać :D
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

smeru
fanatyk nissana
Posty: 397
Rejestracja: 2009-12-09, 07:35
Lokalizacja: Góra Kalwaria

Post autor: smeru » 2013-06-24, 05:59

cooliguana pisze:prowadzenie tragiczne
Zrobiłeś geometrię? Co jest nie tak z prowadzeniem?
Była P11 2.0 16V - rozbita
Jest P11.144 2.0 16V LPG oraz Accord VII 2.4 LPG

cooliguana

Post autor: cooliguana » 2013-06-24, 08:41

smeru pisze:
cooliguana pisze:prowadzenie tragiczne
Zrobiłeś geometrię? Co jest nie tak z prowadzeniem?
Oczywiście geometria zrobiona. Jadąc po prostym odcinku prędkość około 80km/h lekkie szybkie ruchy lewo prawo samochód zamiast ładnie reagować to wpada w takie pływanie. Co do sprzedaży jak najbardziej ale na razie muszę wymienić na seryjne i wtedy dam znać.

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2013-06-24, 13:04

Jak Ci auto pływa to są luzy, albo Twoje GT to jakiś ewenement, że po założeniu sztywniejszych tulei zrobiło się ospałe. Że skrzypi mówiłem, ja poli podciąłem, ponownie nasmarowałem i na razie jest spokój skrzypi tylko przy wjeżdżaniu na krawężnik i progi zwalniające. Co do pływania to coś jest źle złożone, bo to jest po prostu niemożliwe.

I jedno pytanie geometria robiona "w powietrzu", czy na kołach ?? Bo są dwie technologie ustawiania zbieżności, jedna to na obrotowych talerzykach, z samochodem na ziemi, druga to z założoną aparaturą z samochodem w powietrzu.
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

beben1982
wiem o czym pisze
Posty: 57
Rejestracja: 2010-06-15, 20:44
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: beben1982 » 2013-06-28, 16:12

Witam ja ok 2tyg. temu wymieniłem oba wahacze górne na poliuretanowe i po tym czasie dzisiaj zaczął mi skrzypieć prawy wahacz. Czy jest możliwość żeby coś z tym zrobić żeby go jakoś przesmarować żeby nie skrzypiał? Z góry dzięki za odpowiedzi.

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2013-06-28, 16:26

skracałeś tuleje ?? czy wbiłeś tak jak przyszły ?? Bo jeżeli tylko wbiłeś bez skracania, to nie wiem czy przy wszystkich typach wahacza, ale może być tak, że tuleje się ułożyły i wystają po za metalową tulejkę i trą o mocowanie, w takim przypadku trzeba zdemontować tuleje i skrócić je i przede wszystkim dużoooooo smaru, ja kupiłem normalnie smar poliuretanowy w sklepie budowlanym, to nie ma wyglądać to ma działać :]
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie”