Strona 1 z 1
[P/WP11.144] Przednie zawieszenie
: 2009-12-29, 15:47
autor: hochoł
Czy przednie zawieszenie ewntualnie też tylne w P11 i P11.144 się czymś różni

Pytam się dlatego bo tak patrzę w instrukcję Hainsa i raczej różnic żadnych nie widzę pomiędzy tym co jest w książce a tym co widzę u siebie w Primerce(chyba że nie potrafię dostrzec różnic

)
Dzięki za wszystkie podpowiedzi

: 2009-12-29, 17:17
autor: nice-wawa
Takie same zawieszenie w P11 czy P11.144 .
Różnica występuje tylko w sprężynach i amortyzatorach miedzy modelami i wersjami .
: 2009-12-29, 18:29
autor: ulisses
W przednim zawieszeniu z tego co wiem nie ma różnic między różnymi modelami i wersjami P11 i P11.144.
: 2009-12-29, 19:06
autor: hochoł
Dzięki bardzo za info bo mam do wymiany łącznik stabilizatora z lewej i z prawej łożysko(?) zwrotnicy i się zastanawiałem czy samemu z książką sobie tego nie zrobić

: 2009-12-29, 21:26
autor: nice-wawa
Wymiana łożyska zwrotnicy jest prosta a łącznika banalnie proste .
Musisz odkręcić wahacz górny od strony kolumny , amortyzator na dole , łącznik stabilizatora i przewód od ABS od kolumny . Pod tarczę podłóż lewarek lub coś innego żeby ci się przypadkiem zwrotnica nie opuściła bo półoś może się wysunąć .
: 2009-12-30, 09:57
autor: hochoł
Dzięki bardzo za pomoc

Po Nowym roku biore sie za to bo coraz bardziej zaczyna mi tłuc z przodu.

: 2010-01-05, 16:21
autor: johny_fellow
hochoł z tymi łożyskami możesz mieć troche zabawy ale jest to do ogarnięcia w pojedynkę. Piszę w liczbie mnogiej bo są dwa. Do nabycia jako cały zestaw naprawczy.
U mnie objaw był taki, że występowało pojedyńcze stuknięcie przy zmianie kierunku jazdy. Dokładnie gdy ruszałem do przodu po wcześniejszej jeździe na wstecznym i vice-versa. Okazało się, że górne (mniejsze łożysko) było już poprostu pęknięte.
: 2010-01-12, 12:11
autor: hochoł
Wiem że są dwa łożyska bo już rozglądałem się za nimi w sklepie.Jakoś postaram się z pomocą Hainsa je wymienić,bo klepanie to mam na nierównościach i jak mam podniesione koło to widać jak "chodzi" całe koło w lewo i w prawo oraz góra-dół
Wałka z łożyskami zakończona sukcesem,chociaż nie obyło się bez pewnych strat

Kapturek na łożysko został lekko uszkodzony a do dostania jest tylko w ASO za ok 31 PLN-ów.Dolne łożysko te większe to była miazga tak że po zdemontowani kolumny jedna bieżnia została na zwrotnicy a druga w kolumnie.Trochę się z tym namęczyłem ale się udało za to wymiana łącznika stabilizatora poszła bardzo szybko
Jeszcze raz dzięki za wszystkie podpowiedzi jak się za to zabrać

: 2010-05-02, 10:41
autor: oskazip
panowie w p11 i p11.144 jest to samo zawieszenie różni sie tylko wesja p11 gt,sri od reszty p11,p11.144 inne górne mocowania ze względu na zastosowanie rozpórki są tam dodatkowe śruby i inne osłony amorka i sprężyny
: 2011-05-10, 19:07
autor: hyzios
Podłącze się pod temat. Otóż pękł mi drążek stabilizatora po wjechaniu w"ubytek w nawierzchni"

Wiem że wymiana nie jest trudna, ale mam pytanko - czy po wymianie trzeba zbieżność ustawiać czy też nie jest to konieczne, oraz czy można z tą usterką jeszcze jechać (musze dotrzeć do domu potem do pracy)
[ Dodano: 2011-05-15, 11:21 ]
No i po kłopocie, wymiana nie była klopotliwa ani skomplikowana

jezdzić mozna ale nie polecam- samochód nie reaguje na ruchy kierownicą tak jak powinien i slychac potworne stuki na kazdej nawet drobnej nierownosci w nawierzchni.
: 2012-04-27, 23:10
autor: Toshiba
Czy moze mi ktos podac wymiary tulejek na wahaczu dolnym część przednia.