Strona 1 z 1

[P11/WP11] Ściąganie w lewo

: 2012-03-21, 15:39
autor: radziejwwl
Witam , pomocy ;)
Ostatnim czasem ściaga moja p11 w lewo wiec postanowilem pojechac na zbieznosc . Tam okazało sie ze mam wybity jeden girny wachacz i łożyska w zwrotnicy , oczywiście wymieniłem odrazu. Pojechalem spowrotem a tu zbieżność idealna, za to jedno koło ma pochył 0,40 a drugie 1,45. Jako ze tego co ma wiecej nie dalo sie przestawic w odpowiednie miejsce , to ten drugi został przyrownany do tamtego , bez zmian. Lekko zostały przestawione końcówki drążków , bez zmian. Jeden z lepszych mechaników w okolicy od zawieszeń powiedzial ze rozkłada rece. Co tu robic na co jeszcze spojrzec ? Ktos moze ma jakis pomysł?

a Zapomnialem dodac ze kola były przekładane i nie maja z tym nic wspolnego ;)

: 2012-03-21, 17:58
autor: Michalllo
Może śruby od mocowania amortyzatora są podcięte lub coś z kielichem nie tak ?

: 2012-03-21, 20:11
autor: Piotrek_S
Jakiej firmy kupiłeś górne wahacze ? Pewnie chinole jakieś i wymiary nie trzymają. Ja mam to samo u siebie.
PS ile płacisz za zbieżność i geometrie?

: 2012-03-22, 22:39
autor: radziejwwl
Tak jak gadalismy na gg tak zrobie , ale kurde albo jestem zboczony albo ciraz bardziej ciagnie , a moze maglownica ?;/

: 2012-03-22, 22:41
autor: Piotrek_S
Ciśnienie w oponach masz równe ?
Może być i magiel - ale to by się tak gwałtownie nie sypało raczej.
Mi to ciężko tak na prawdę coś radzić, bo sam na to choruje :) Ale na razie brak mi kasy na leki ;)

: 2012-03-22, 22:44
autor: radziejwwl
Mi tez , ale i lekarza znalezc nie moge . Kurr ;P

: 2012-03-23, 16:46
autor: vincetti
Mi też ciągnie ale tylko na letnich. Na zimowych jest ok. Najprawdopodobniej coś jest u mnie z lewą oponą bo jak przełożę je miejscami to ciągnie na prawo :-x

: 2012-03-24, 09:37
autor: zuh
Jeżeli kąty pochylenia kół są niewłaściwe to ani opony ani drążki ani maglownica nie ma z tym nic wspólnego. To jest wina albo wahaczy albo ich mocowań ewentualnie coś z zwrotnicą jest nie halo. Jeżeli wymieniałeś górny wahacz i i w to koło właśnie stoi krzywo to jest wina tego wahacza no chyba że przydzwoniłeś w coś tym kołem. Jeżeli kupiłeś tańsze wahacze które mają metalowo-gumowe tulejki to guma się "ugina" i koło się kładzie. Ja miałem u siebie tak że wymieniałem górne wahacze z dwóch stron na te tańsze i koła się położyły a co za tym idzie zbieżność się wali. Po wymianie wahaczy na leprze (z tulejami teflonowymi albo łożyskowane) zbieżność wróciła i koła się wyprostowały. Nie pamiętam jaki kąt koła powinien być, dużo ucieka od normy?
Nie jestem pewny ale chyba da się zamontować lewy górny wahacz na prawą strone do góry nogami, jeżeli tak to zamień wahacze. Będziesz i jeżeli kąty kół się zamienią to będziesz wiedział co jest przyczyną a jeżeli dalej będzie tak jak było to trzeba szukać w dolnym wahaczu albo w mocowaniach wahaczy.