Strona 1 z 1

[P11/WP11] Głuche stuki w przednim zawieszeniu - lewa strona

: 2011-10-01, 12:55
autor: Wiooreck
Witam,

Szukałem podobnego przypadku na forum, nie znalazłem, może to moje nierozgarnięcie.

Mam następujący problem. Coś tłucze w przednim zawieszeniu z lewej strony (od kierowcy). Usłyszałem lekkie głuche stukania podczas tegorocznego powrotu z wczasów, dokładnie we Włocławku. Jak wiadomo, tam jest cudowna droga więc można testować zawieszenia...

Stukania objawiają się, gdy koło pracuje z dużą częśtotliwością w pionie po wpadnięciu w dół lub przy przejeździe po drodze z poprzecznymi nierównościami.

Wymieniłem górny wahacz, bo prawy wymieniałem miesiąc wcześniej i nadal tłucze. Wymontowałem łącznik stabilizatora, okazało się, że już była padlina, założyłem nowy, ale nadal tłucze. Pojechałem na diagnostyke, wyszarpali, brak luzów, diagnosta stwierdził, że wszystko ok, nie ma prawa nic stukać, ale przejechał się moim samochodem i mówił, że czuć podłogowe stuki, więc postawił na dolny wahacz. Poduszki dolnych wahaczy wymieniałem na nowe w tamtym roku w listopadzie więc to odpadło. Wymieniłem sworzeń i nadal tłucze. Przedniej tulei nie mogłem dostać, ale wydawało mi się że jest ok. Amortyzatory były wymieniane przez poprzedniego właściciela 3 lata temu, a od tamtej pory samochodem zrobiłem niecałe 30k km.

Teraz rodzi się pytanie, gdzie szukac luzów?? Czy to ta przednia tuleja wahacza dolnego, czy tuleja przy amortyzatorze, czy poduszka amortyzatora..??

Dorzucę jeszcze, że wymieniałem łożysko w piaście, półoś.

Pozdrawiam

: 2011-10-01, 13:11
autor: bombel
Ja bym jeszcze sprezyny sprawdził. Co do amorków czy sworzni to sa to rzeczy które nawet po roku moga byc do smieci

: 2011-10-01, 13:35
autor: Wiooreck
Wizualnie amortyzator jest ok, jedynie to gumowa osłona pękła na dwie. Owszem, brałem pod uwagę sprężyny, ale to stukanie od sierpnia się nasilało i tak się zastanawiałem, bo przecież gdyby coś nie tak z nimi było, to stałoby się to w momencie, czy by pękła czy ukruszyła się... Z resztą wszystko możliwe, samochód ma już 12 lat i 227k km licznikowe.
Jedyne co po tych wszystkich wymianach się stało, to usztywniło zawieszenie i nie słychać tego głuchego stukania na każdej nierówności, tylko przy większych prędkościach i większych nierównościach.

: 2011-10-01, 19:41
autor: krzysiek1958
Moze jeszcze sprawdz te gumowe tuleje na drazku stabilizatora . ja bym jeszcze sprawdzil czy sanki sa dobrze przykrecone do podwozia

: 2012-05-01, 20:19
autor: Wiooreck
Wracając do tematu, po połowie roku zastanawiania się i szukania dziury w całym, wymieniłem w końcu wszystkie amortyzatory. Co do tematowych stuków: cisza i spokój, ustało.

Przyczyna: wyeksploatowany amortyzator + uszkodzony odbój (pęknięty).

Teraz się okazuje, że poprzedni właściciel wcale nie wymieniał tych amorków przed moim kupnem, tylko o wiele wcześniej, bądź wcale, bo były jeszcze znaczone logiem nissana i Monroe (nie wiedziałem że nissan kładł w oryginale monroe).

Dziękuję za pomoc, myślę że komuś może przydać się mój przypadek, choć był on dość kosztowny ;-)

Pozdrawiam