[P11/WP11] Stuki przy ruszaniu i zmianie biegów
: 2011-01-29, 16:29
Witam.
Otóż przy ruszaniu autem oraz podczas zmiany biegów (z 1 na 2, z 2 na 3 - tylko na tych biegach) słychać stuknięcie. Pojedynczy metalowy stuk. Który dobiega z lewej i z prawej strony.
Sprawdziłem całe zawieszenie i wszystko wygląda ok (całe zawieszenie praktycznie było robione na jesień zeszłego roku + drążki kierownicze wraz z ustawieniem geometrii).
Auto jedzie prosto, nie ściąga. Podczas jazdy na jakichkolwiek nierównościach nic absolutnie nie słychać.
Ale zauważyłem dodatkowo pewną nieprawidłowość, jak auto jest pod górkę (może być nawet i lekko pod górkę)i chce ruszyć to mam ten stuk który poszukuję. Na początku stukał od czasu do czasu, tzn nie przy każdym ruszaniu i nie za każdym razem jak zmieniam bieg. Teraz niestety się to nasiliło i ten stuk jest mocniejszy.
Stuk ten dodatkowo pojawia się podczas np jazdy na wstecznym i zahamowaniu samochodu. W momencie kiedy auto się już całkowicie zatrzymuje - jest ten stuk.
Podejrzenia padły mi na przeguby zew. Jednakże jak skręcę kierownicą i zacznę ruszać to nie ma jakiegokolwiek terkotania, ani na lewym ani na prawym przegubie.
Dolne i górne wahacze zrobione, wraz z końcowkami kierowniczymi. Wszystko firmowe robione albo na lemforderze, albo na 555. Natrzaskane mam może z 8 tyś.
Poduszki silnika sprawdzone - jest ok.
Co mogę jeszcze sprawdzić?
Na myśl mi dodatkowo przychodzi górne mocowanie amortyzatora, ale biorąć 'łom' i narywając od góry tą poduszką, wygląda ok.
Z kanału, narywając półośką jest lekki luz(ruszająć lewo prawo, od strony przegubu zew do przeg. wew.) wiem że luz zawsze lekki powinien być, jednakże stuka mi właśnie w przegubie zew jak narywam tą półośką, z jednej i z drugiej strony.
Jak lewa strona auta jest podniesiona, i ruszam kołem przód/tył to jest cicho od strony przegubu zew, stuk wydobywa się od strony przegubu wew lewej strony - ale z tego co pamiętam - jak długo te auto mam - tam zawsze był lekki luz i lekki stuk w tym przegubie wew. Także tego nawet nie biorę pod uwage.
Nic mi innego do głowy nie przychodzi, a nie chce wywalić ok 350 zł na 2 przeguby (upatrzone HDK) nie bedąc 100% pewnym czy to jest faktycznie to.
Primerka P11 2.0 150 km no i nalatane na dzień dzisiejszy 207700 km (może i przy tym przebiegu przyszedł czas na przeguby?)
Otóż przy ruszaniu autem oraz podczas zmiany biegów (z 1 na 2, z 2 na 3 - tylko na tych biegach) słychać stuknięcie. Pojedynczy metalowy stuk. Który dobiega z lewej i z prawej strony.
Sprawdziłem całe zawieszenie i wszystko wygląda ok (całe zawieszenie praktycznie było robione na jesień zeszłego roku + drążki kierownicze wraz z ustawieniem geometrii).
Auto jedzie prosto, nie ściąga. Podczas jazdy na jakichkolwiek nierównościach nic absolutnie nie słychać.
Ale zauważyłem dodatkowo pewną nieprawidłowość, jak auto jest pod górkę (może być nawet i lekko pod górkę)i chce ruszyć to mam ten stuk który poszukuję. Na początku stukał od czasu do czasu, tzn nie przy każdym ruszaniu i nie za każdym razem jak zmieniam bieg. Teraz niestety się to nasiliło i ten stuk jest mocniejszy.
Stuk ten dodatkowo pojawia się podczas np jazdy na wstecznym i zahamowaniu samochodu. W momencie kiedy auto się już całkowicie zatrzymuje - jest ten stuk.
Podejrzenia padły mi na przeguby zew. Jednakże jak skręcę kierownicą i zacznę ruszać to nie ma jakiegokolwiek terkotania, ani na lewym ani na prawym przegubie.
Dolne i górne wahacze zrobione, wraz z końcowkami kierowniczymi. Wszystko firmowe robione albo na lemforderze, albo na 555. Natrzaskane mam może z 8 tyś.
Poduszki silnika sprawdzone - jest ok.
Co mogę jeszcze sprawdzić?
Na myśl mi dodatkowo przychodzi górne mocowanie amortyzatora, ale biorąć 'łom' i narywając od góry tą poduszką, wygląda ok.
Z kanału, narywając półośką jest lekki luz(ruszająć lewo prawo, od strony przegubu zew do przeg. wew.) wiem że luz zawsze lekki powinien być, jednakże stuka mi właśnie w przegubie zew jak narywam tą półośką, z jednej i z drugiej strony.
Jak lewa strona auta jest podniesiona, i ruszam kołem przód/tył to jest cicho od strony przegubu zew, stuk wydobywa się od strony przegubu wew lewej strony - ale z tego co pamiętam - jak długo te auto mam - tam zawsze był lekki luz i lekki stuk w tym przegubie wew. Także tego nawet nie biorę pod uwage.
Nic mi innego do głowy nie przychodzi, a nie chce wywalić ok 350 zł na 2 przeguby (upatrzone HDK) nie bedąc 100% pewnym czy to jest faktycznie to.
Primerka P11 2.0 150 km no i nalatane na dzień dzisiejszy 207700 km (może i przy tym przebiegu przyszedł czas na przeguby?)