Strona 1 z 1

[P11/WP11] Stuki przy ruszaniu i zmianie biegów

: 2011-01-29, 16:29
autor: TeroM
Witam.
Otóż przy ruszaniu autem oraz podczas zmiany biegów (z 1 na 2, z 2 na 3 - tylko na tych biegach) słychać stuknięcie. Pojedynczy metalowy stuk. Który dobiega z lewej i z prawej strony.

Sprawdziłem całe zawieszenie i wszystko wygląda ok (całe zawieszenie praktycznie było robione na jesień zeszłego roku + drążki kierownicze wraz z ustawieniem geometrii).
Auto jedzie prosto, nie ściąga. Podczas jazdy na jakichkolwiek nierównościach nic absolutnie nie słychać.

Ale zauważyłem dodatkowo pewną nieprawidłowość, jak auto jest pod górkę (może być nawet i lekko pod górkę)i chce ruszyć to mam ten stuk który poszukuję. Na początku stukał od czasu do czasu, tzn nie przy każdym ruszaniu i nie za każdym razem jak zmieniam bieg. Teraz niestety się to nasiliło i ten stuk jest mocniejszy.
Stuk ten dodatkowo pojawia się podczas np jazdy na wstecznym i zahamowaniu samochodu. W momencie kiedy auto się już całkowicie zatrzymuje - jest ten stuk.

Podejrzenia padły mi na przeguby zew. Jednakże jak skręcę kierownicą i zacznę ruszać to nie ma jakiegokolwiek terkotania, ani na lewym ani na prawym przegubie.

Dolne i górne wahacze zrobione, wraz z końcowkami kierowniczymi. Wszystko firmowe robione albo na lemforderze, albo na 555. Natrzaskane mam może z 8 tyś.

Poduszki silnika sprawdzone - jest ok.

Co mogę jeszcze sprawdzić?
Na myśl mi dodatkowo przychodzi górne mocowanie amortyzatora, ale biorąć 'łom' i narywając od góry tą poduszką, wygląda ok.

Z kanału, narywając półośką jest lekki luz(ruszająć lewo prawo, od strony przegubu zew do przeg. wew.) wiem że luz zawsze lekki powinien być, jednakże stuka mi właśnie w przegubie zew jak narywam tą półośką, z jednej i z drugiej strony.

Jak lewa strona auta jest podniesiona, i ruszam kołem przód/tył to jest cicho od strony przegubu zew, stuk wydobywa się od strony przegubu wew lewej strony - ale z tego co pamiętam - jak długo te auto mam - tam zawsze był lekki luz i lekki stuk w tym przegubie wew. Także tego nawet nie biorę pod uwage.

Nic mi innego do głowy nie przychodzi, a nie chce wywalić ok 350 zł na 2 przeguby (upatrzone HDK) nie bedąc 100% pewnym czy to jest faktycznie to.

Primerka P11 2.0 150 km no i nalatane na dzień dzisiejszy 207700 km (może i przy tym przebiegu przyszedł czas na przeguby?)

: 2011-01-29, 16:47
autor: scubzik
Poduszka pod skrzynią ? może tak jak w N14 lubi się zerwać ..

: 2011-01-29, 16:50
autor: TeroM
Wszystkie poduszki całe. Sprawdzane, nie pourywane, nie poodkręcane itp, itd.

: 2011-01-29, 23:09
autor: tmx
Też bym stawiał na poduszki silnika. Chyba najlepsza opcja to zdrowe używki.

: 2011-01-29, 23:53
autor: nice-wawa
Sprawdź czy nakrętki na piastach czy któraś się nie poluzowała .
Ogólnie na początek proponuje podnieść koło i sprawdzić czy jest jakiś luz.
Poduszka pod silnikiem nie musi być zerwana żeby pukało .

: 2011-01-30, 11:49
autor: TeroM
Zapomniałem dopisać to w pierwszym poście.
Nakrętki są dokręcone - było to sprawdzane w pierwszej kolejności.
Luzów w kołach nie mam - także luzy w zwrotnicy też odpadają.

Co do poduszek. Tak jak mówie - brałem łom ewentualnie mocną rure i narywałem poduszką w każdą stronę jak się da. Luzów nie było i nie stukały. A narywałem nimi tak mocno - że można byłoby to spokojnie porównać do pracy jakie one wykonują.

Dodatkowo powiem tak: na jesień miałem swap silnika, wszystkie poduszki miałem na zewnątrz to im się dokładnie przyjrzałem, i były naprawde zdrowe. Od momentu swapa zrobiłem 6000 tyś km.

Dodatkowo zrobiłem pewną próbę.
Przy prędkości ok 50 km/h na 3 biegu, naciskałem energicznie i puszczałem pedał gazu. Auto mi w tym momencie nieprzyjemnie żabkowało, i nasłuchiwałem - cisza.
Wydaje mi się że to też jakiś dobry sposób na przetestowanie poduszek.

: 2011-01-30, 19:46
autor: Maniek-ol
Sprawdź dokręcenie łap poduszek do silnika i skrzyni. U mnie się tak działo i w końcu wyszło. Ścięło mi jedną śrubę od tylnej łapy poduszki.

: 2011-02-01, 14:21
autor: TeroM
Problem rozwiązany. Temat do zamknięcia.

Szlag trafił nakrętkę przy tulei wahacza dolnego. Wymieniłem nakrętkę na nową i jest cisza.