[P12/WP12] stuki w zawieszeniu i układzie kierowniczym
: 2010-11-14, 10:46
Cześć,
Mam kilka pytań dotyczących zawieszenia i układu kierowniczego w P12 1.9 dCi - hatchback.
Od pewnego czasu dochodzą stuki i dziwne "trzaski" na nierównościach - strona kierowcy. Na stacji obsługi powiedziano mi, że uszkodzony jest drążek kierowniczy. Ale z tego co czytam, to przyczyn może być dużo więcej - wahacze, łączniki stabilizatora itd.
I tutaj pojawia się problem, że podobno w dieslach ciężko jest dostać drążki kierownicze jako część zamienną - jest inny gwint czy to prawda?
Ponadto jest strasznie twarde zawieszenie, czy diesle tak mają, czy można jest zmienić sprężyny lub amortyzatory - może będzie bardziej "miękko".
A może ten model ma taką charakterystykę zawieszenia?
Ponadto przy prędkościach powyżej 120km/h zaczyna bujać samochodem, a układ kierowniczy jest trochę mało stabilny. To dziwne zjawisko nie spotkałem się wcześniej z takim zachowaniem.
Od czego zacząć ewentualną naprawę, aby nie wymienić pół samochodu.
Pozdrawiam
Bruno2010
Mam kilka pytań dotyczących zawieszenia i układu kierowniczego w P12 1.9 dCi - hatchback.
Od pewnego czasu dochodzą stuki i dziwne "trzaski" na nierównościach - strona kierowcy. Na stacji obsługi powiedziano mi, że uszkodzony jest drążek kierowniczy. Ale z tego co czytam, to przyczyn może być dużo więcej - wahacze, łączniki stabilizatora itd.
I tutaj pojawia się problem, że podobno w dieslach ciężko jest dostać drążki kierownicze jako część zamienną - jest inny gwint czy to prawda?
Ponadto jest strasznie twarde zawieszenie, czy diesle tak mają, czy można jest zmienić sprężyny lub amortyzatory - może będzie bardziej "miękko".
A może ten model ma taką charakterystykę zawieszenia?
Ponadto przy prędkościach powyżej 120km/h zaczyna bujać samochodem, a układ kierowniczy jest trochę mało stabilny. To dziwne zjawisko nie spotkałem się wcześniej z takim zachowaniem.
Od czego zacząć ewentualną naprawę, aby nie wymienić pół samochodu.
Pozdrawiam
Bruno2010