Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P12/WP12] stuki w zawieszeniu i układzie kierowniczym

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

Bruno2010
nowy na forum
Posty: 11
Rejestracja: 2010-08-03, 08:16
Lokalizacja: lodz

[P12/WP12] stuki w zawieszeniu i układzie kierowniczym

Post autor: Bruno2010 » 2010-11-14, 10:46

Cześć,
Mam kilka pytań dotyczących zawieszenia i układu kierowniczego w P12 1.9 dCi - hatchback.
Od pewnego czasu dochodzą stuki i dziwne "trzaski" na nierównościach - strona kierowcy. Na stacji obsługi powiedziano mi, że uszkodzony jest drążek kierowniczy. Ale z tego co czytam, to przyczyn może być dużo więcej - wahacze, łączniki stabilizatora itd.
I tutaj pojawia się problem, że podobno w dieslach ciężko jest dostać drążki kierownicze jako część zamienną - jest inny gwint czy to prawda?
Ponadto jest strasznie twarde zawieszenie, czy diesle tak mają, czy można jest zmienić sprężyny lub amortyzatory - może będzie bardziej "miękko".
A może ten model ma taką charakterystykę zawieszenia?
Ponadto przy prędkościach powyżej 120km/h zaczyna bujać samochodem, a układ kierowniczy jest trochę mało stabilny. To dziwne zjawisko nie spotkałem się wcześniej z takim zachowaniem.
Od czego zacząć ewentualną naprawę, aby nie wymienić pół samochodu.

Pozdrawiam
Bruno2010
Ostatnio zmieniony 2015-07-14, 11:01 przez Bruno2010, łącznie zmieniany 1 raz.

TeroM
wiem o czym pisze
Posty: 65
Rejestracja: 2009-12-11, 12:32
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: TeroM » 2010-11-14, 18:31

Auto było porządnie przetestowane na trzepakach?

Jeżeli tak - i stwierdzili drążek - to masz go uszkodzony, spróbuj wymienić najpierw to, i zobaczysz czy Ci przeszło.

Na odległość nie jest się w stanie powiedzieć co komuś w aucie może stukać - a wymieniać pół zawieszenia mija się z celem. Zacznij od tego co wiesz, co masz uszkodzone.

Układ kierowniczy wg Ciebie jest mało stabilny - jak drążek jest wyjechany i jest luz w układzie kierowniczym to wydaje mi się że to normalne zjawisko.

Do 1.9 dCi znalazłem koncówki drążków.

Dodam od siebie: coś mi zaczeło postukiwać na prostej drodze na lekkich nierównościach. Podjechałem na stacje diagnostyczną, na szarpakach zawieszenie wyszło piknie, ale wyszedł bardzo minimalny luz na lewej końcowce drążka kierowniczego. Wymieniłem od razu oba przy jednej robocie wraz z geometrią - jak reką odjął.

Także zacznij od oczywistych rzeczy.
Możesz spróbować jeszcze zrobić taką rzecz.

Weź drugą osobę i poproś aby Ci kręciła kierownicą lewo/prawo (najlepiej na włączonym silniku - na wył. silniku będzie Ci stukać z maglownicy, co jest normalne) przyłóż rękę na końcowki i wyczuj czy masz luzy.
Było: Micra K10, Sunny N14 GA14DS 4d, Sunny N14 GA14DE 3d

Jest: Primera P11 SE -> GT SR20DEH

Awatar użytkownika
voy78
stały bywalec
Posty: 119
Rejestracja: 2015-07-09, 03:07
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: voy78 » 2015-07-13, 21:16

TeroM pisze:Dodam od siebie: coś mi zaczeło postukiwać na prostej drodze na lekkich nierównościach. Podjechałem na stacje diagnostyczną, na szarpakach zawieszenie wyszło piknie, ale wyszedł bardzo minimalny luz na lewej końcowce drążka kierowniczego. Wymieniłem od razu oba przy jednej robocie wraz z geometrią - jak reką odjął.
Chyba mam taki sam objaw i na stacji też wyszło wszystko OK .
Na lekich nierównosciach jest metaliczny stuk . Nie chciałbym zeby to była przekładania :(
Zawieszenie ok i nie wiem może faktycznie końcówki drążków .
Już się zastanawiałem czy to nie ten sworzeń który łąćzy zwrotnice z mcphersonem ( ale tam są podobno łożyska i objaw jest inny )
Addicted to driving

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie”