[P11/WP11] Geometria kół
Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol
- waichwaich
- fanatyk nissana
- Posty: 308
- Rejestracja: 2009-12-22, 10:19
- Lokalizacja: Kamionka/Swindon UK
[P11/WP11] Geometria kół
Witam
Dziś postanowiłem sobie ustawić zbieżność kół bo zaczęło mi ścinać prawą oponę. Zajeżdżam na stacje sprawdzają a tu się okazuje że zbieżność ok pytam co może być nie tak mówi że trzeba sprawdzić geometrię no to podjeżdżam pod stanowisko a kolo mi mówi że w P11 nie ma możliwość regulacji tych wszystkich kątów i że nie da się z tym nic zrobić może mi jedynie powiedzieć czy wszystko jest w normie Mam pytanie czy jest tak jak on mówi czy jednak jest jakaś możliwość bo szkoda mi opon.
Dziś postanowiłem sobie ustawić zbieżność kół bo zaczęło mi ścinać prawą oponę. Zajeżdżam na stacje sprawdzają a tu się okazuje że zbieżność ok pytam co może być nie tak mówi że trzeba sprawdzić geometrię no to podjeżdżam pod stanowisko a kolo mi mówi że w P11 nie ma możliwość regulacji tych wszystkich kątów i że nie da się z tym nic zrobić może mi jedynie powiedzieć czy wszystko jest w normie Mam pytanie czy jest tak jak on mówi czy jednak jest jakaś możliwość bo szkoda mi opon.
Kąt pochylenia koła jest regulowany górnym wahaczem. Jak wahacz jest dobry to jest OK , ale jak zaczyna mieć luzy to zmienia się kąt pochylenia. Jako takiej regulacji nie ma.
BYŁA - PRAWDOPODOBNIE NAJSTARSZA P10 W POLSCE
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,75 " na razie tylko , będzie więcej
Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,75 " na razie tylko , będzie więcej
Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie
- waichwaich
- fanatyk nissana
- Posty: 308
- Rejestracja: 2009-12-22, 10:19
- Lokalizacja: Kamionka/Swindon UK
Regulacji kątów jako takiej nie ma ale jeśli wcześniej było OK. to znaczy że padł Ci górny wahacz lub co bardziej prawdopodobne - łożysko zwrotnicy. A tak na marginesie to jak fachura jest myślącym człowiekiem to znajdzie sposób żeby wyregulować nieregulowalne kąty. Ja widziałem jak fachmen podkładał cieniutkie podkładki między element mocujący wahacz a nadwozie. Odpowiednia grubość podkładki i koło odzyskuje właściwy kąt. Dla chcącego nic trudnego - jak mówi przysłowie.
waichwaich w W-wie ma takiego speca który to robi. Za 80 pln zrobił mi przód całą geometrie tyle że z okolic Lublina to trochę mało opłacalny taki przejazd.
Była Y10 2.0D
Była W10 1.6
Była P11 2.0TD
Była K11 1.0 Jive
Było jakieś kombi, i kolejne kombi.
Teraz jest Smok chociaż z fabryki wyjechał jako Subaru Forester
Była W10 1.6
Była P11 2.0TD
Była K11 1.0 Jive
Było jakieś kombi, i kolejne kombi.
Teraz jest Smok chociaż z fabryki wyjechał jako Subaru Forester
- waichwaich
- fanatyk nissana
- Posty: 308
- Rejestracja: 2009-12-22, 10:19
- Lokalizacja: Kamionka/Swindon UK
Proszę bardzo wedle życzenia.
Prymasa 1000-lecia 79a za stacją Orlenu tel.226322284
http://mapa.targeo.pl/,19,20.95724,52.2 ... 873e4c398d
Prymasa 1000-lecia 79a za stacją Orlenu tel.226322284
http://mapa.targeo.pl/,19,20.95724,52.2 ... 873e4c398d
Była Y10 2.0D
Była W10 1.6
Była P11 2.0TD
Była K11 1.0 Jive
Było jakieś kombi, i kolejne kombi.
Teraz jest Smok chociaż z fabryki wyjechał jako Subaru Forester
Była W10 1.6
Była P11 2.0TD
Była K11 1.0 Jive
Było jakieś kombi, i kolejne kombi.
Teraz jest Smok chociaż z fabryki wyjechał jako Subaru Forester
Dziękuję za namiary, na szczęście to koło mnie akurat:)
Pewnie sie tam przejadę, ale wcześniej czeka mnie wymiana górnego wahacza, bo okazało sie ze juz sie praktycznie rozleciał. Ciekawi mnie tez, czy ten zużyty wahacz, może być przyczyna ściągania? Zaznaczam ze popsuty wahacz jest lewy, a sciaga mnie w prawo? możliwe?
Pewnie sie tam przejadę, ale wcześniej czeka mnie wymiana górnego wahacza, bo okazało sie ze juz sie praktycznie rozleciał. Ciekawi mnie tez, czy ten zużyty wahacz, może być przyczyna ściągania? Zaznaczam ze popsuty wahacz jest lewy, a sciaga mnie w prawo? możliwe?
Tak jak najbardziej możliwe.bziku pisze:Ciekawi mnie tez, czy ten zużyty wahacz, może być przyczyna ściągania? Zaznaczam ze popsuty wahacz jest lewy, a sciaga mnie w prawo? możliwe?
Była Y10 2.0D
Była W10 1.6
Była P11 2.0TD
Była K11 1.0 Jive
Było jakieś kombi, i kolejne kombi.
Teraz jest Smok chociaż z fabryki wyjechał jako Subaru Forester
Była W10 1.6
Była P11 2.0TD
Była K11 1.0 Jive
Było jakieś kombi, i kolejne kombi.
Teraz jest Smok chociaż z fabryki wyjechał jako Subaru Forester
Odgrzewam kotleta
Wymieniłem wczoraj praktycznie całe zawieszenie z przodu:
wahacze górne, dolne, łożyska sworznia zwrotnicy, końcówki drążków, łączniki stabilizatora.
Dziś pojechałem na zbieżność i wyniki takie:
LEWA:
Kąt PK - 0°45'
Kąt WSZ - 3°40'
Zbieżność - 0°03'
Kąt PSZ - 14°09'
Suma kątów PK i PSZ - 14°54'
PRAWA:
Kąt PK - 0°10'
Kąt WSZ - 3°16'
Zbieżność - 0°01'
Kąt PSZ - 14°13'
Suma kątów PK i PSZ - 14°23'
Tolerancje są takie:
Kąt PK - -0°45' do 0°45'
Kąt WSZ - 1°10' do 2°40'
Zbieżność - 0°00' do 0°06'
Kąt PSZ - 13°45' do 15°15'
Suma kątów PK i PSZ - 13°00' do 16°00'
Wszystkie części nowe, auto nigdy nie bite. Macie pomysły czemu WSZ jest poza tolerancją?
Wymieniłem wczoraj praktycznie całe zawieszenie z przodu:
wahacze górne, dolne, łożyska sworznia zwrotnicy, końcówki drążków, łączniki stabilizatora.
Dziś pojechałem na zbieżność i wyniki takie:
LEWA:
Kąt PK - 0°45'
Kąt WSZ - 3°40'
Zbieżność - 0°03'
Kąt PSZ - 14°09'
Suma kątów PK i PSZ - 14°54'
PRAWA:
Kąt PK - 0°10'
Kąt WSZ - 3°16'
Zbieżność - 0°01'
Kąt PSZ - 14°13'
Suma kątów PK i PSZ - 14°23'
Tolerancje są takie:
Kąt PK - -0°45' do 0°45'
Kąt WSZ - 1°10' do 2°40'
Zbieżność - 0°00' do 0°06'
Kąt PSZ - 13°45' do 15°15'
Suma kątów PK i PSZ - 13°00' do 16°00'
Wszystkie części nowe, auto nigdy nie bite. Macie pomysły czemu WSZ jest poza tolerancją?
Nie masz czasem obniżonego zawiasu z przoduPiotrek_S pisze:Wszystkie części nowe, auto nigdy nie bite. Macie pomysły czemu WSZ jest poza tolerancją?
Zużyte sprężyny i amorki też mogą mieć wpływ na te wyniki tak mi się wydaje.
Była Y10 2.0D
Była W10 1.6
Była P11 2.0TD
Była K11 1.0 Jive
Było jakieś kombi, i kolejne kombi.
Teraz jest Smok chociaż z fabryki wyjechał jako Subaru Forester
Była W10 1.6
Była P11 2.0TD
Była K11 1.0 Jive
Było jakieś kombi, i kolejne kombi.
Teraz jest Smok chociaż z fabryki wyjechał jako Subaru Forester
Zawias nie jest obniżony - to seria.Wieshaq pisze:Nie masz czasem obniżonego zawiasu z przodu
Zużyte sprężyny i amorki też mogą mieć wpływ na te wyniki tak mi się wydaje.
Co do zużycia - w sumie nie wiem tego bo nie sprawdzałem. Wydaje mi się, że amorki mogą byś świeże, bo jak auto przyjechało to nakrętki amorków były praktycznie nowe
Ale mogę podjechać na diagnostykę i sprawdzić zużycie w sumie.
No możliwości nie mam zbytnio jedno ustawianie zbieżności 120 złSaffira pisze:nie tylko wydaje Wieshaq ale to pewnik...
a poza tym niech popróbuje jak masz możliwośc 2-3 razy zrobic badanie dla pewności
No tyle kosztujeSaffira pisze:120?!
a może oni maja spierniczone urządzenia? a pokazywał ci na kanale podzespoły?
Urządzenia na bank mają sprawne i dobre, i sam pomiar też jest na pewno robiony dobrze.
Diagnosta u którego to robię ma dobrą opinię na różnych forach i w różnych auto klubach, więc zły pomiar jako przyczynę stawiałbym na samym końcu.
Podzespołów mi nie musiał pokazywać we wczorajsze popołudnie wystarczająco się na nie napatrzyłem instalując to wszystko
Ja się jeszcze zastanawiam nad jedną możliwością - czy przy wybijaniu starych i nabijaniu nowych łożysk nie skrzywiłem tego trzeciego wahacza. W sumie jest to kawał blachy z różnymi przetłoczeniami i chyba nie powinno się nic stać od nabicia łożyska ?
Szczerze to nie miałem jeszcze okazji od spodu zerknąć na wahaczeSaffira pisze:i co, rozwiązała sie sprawa po moim telefonie czy nic?
Byłem w Gdańsku teraz tydzień, były chęci podjechać na najazd (dzięki koledze Ulisses ) ale się okazało, że najazd chyba dla malucha bo tylko zewnętrznymi rantami opony się na niego łapałem
Postaram się w tym tygodniu wyskrobać trochę czasu i się położyć pod auto.
Coś mi też zaczęło skrzypieć z lewej strony - przy hamowaniu i przyśpieszaniu, w momencie gdy przód auta idzie góra-dół. Więc albo górny wahacz albo dolny
Te mocowania wahaczy - tak jak mówiłaś przez tel. - wydają mi się ok, bo przy montażu tego wszystkiego wszystko wyglądało prosto i nie było podgięte nigdzie, uderzone itd.
Obstawiam nie wymiarowy wahacz chiński Szkoda tylko, że nie mam namiarów na jakiegoś taniego dobrego diagnostę co by mi sprawdzał czy jest ok. A tak średnio mnie stać po każdej zmianie robić zbieżność za 120 zł
- johny_fellow
- fanatyk nissana
- Posty: 1837
- Rejestracja: 2009-12-07, 12:57
- Lokalizacja: CHOJNICE
- Kontakt:
Masakra. U Nas robią to za 50 zł.Piotrek_S pisze:jedno ustawianie zbieżności 120 zł
U mnie właśnie takie wyniki były na obniżających sprężynach. Po założeniu standardowych wszystko wróciło do normy.Wieshaq pisze:Nie masz czasem obniżonego zawiasu z przodu
Znowu z NISSANem
Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.
http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl
Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.
http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl
Ale tylko zbieżność czy cała geometria? Podejrzewam, że tylko zbieżność tak z grubszanice-wawa pisze:Piotrek podjedź do Feu Vert w gazetce reklamowej widziałem że od 12 września kontrola zbieżności 29 zł .
Kiedyś jak podjechałem na szarpaki na stacje diagnostyczną to koleś wjechał na takie płyty i mówi mi, że mam zbieżność źle ustawioną - czy o takie badanie chodzi?