Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P/WP/11/11.144] Sprężyny

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

Awatar użytkownika
Primera98
wiem o czym pisze
Posty: 45
Rejestracja: 2011-11-12, 16:54
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Primera98 » 2011-11-13, 09:08

Jest firma z poznania-smochowice polspring ktora wykonuje na wzor seryjnej wzmocnioną.

Tyle ze są troche drogie bo około 180 pare zł sztuka.A zwykłe typu lejsfors około 120zł allegro.

Ale tak jak piszecie na zwykłej niewiele dupa sie podniesie,szczegolnie ze jest duza ciezka butla z lpg :evil:

nice-wawa
fanatyk nissana
Posty: 948
Rejestracja: 2009-12-09, 08:33
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: nice-wawa » 2011-11-14, 08:39

Ale jest możliwość tańszej opcji podniesienia tyłu .
Trzeba rozebrać kolumnę do samego amortyzatora i zdjąć koszyk trzymający sprężynę z amorka .Pod koszyk podkładamy jakąś tulejkę (najłatwiej jest dobrać w sklepie z łożyskami łożysko o średnicy wewnętrznej jak amortyzator ). Nabijamy tulejkę na amortyzator dajemy koszyk i wszystko skręcamy do kupy .
Wysokość tulejki zależy od twoich potrzeb ale bym proponował 15mm do 20mm , wybór należy do ciebie .
jeśliś głupi to milcz niech pomyślę że mędrzec

Awatar użytkownika
Primera98
wiem o czym pisze
Posty: 45
Rejestracja: 2011-11-12, 16:54
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Primera98 » 2011-11-15, 19:28

Ciekawa opcja i całosc sie dobrze trzyma kupy jak cos jest podłozone? ze nie zgubie sprezyn ? warto wziasc tą opcje pod uwage.Zapytam mojego mechanika czy by mi to wykonał. :evil: :evil: :evil:
POZDRAWIAM Robert

nice-wawa
fanatyk nissana
Posty: 948
Rejestracja: 2009-12-09, 08:33
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: nice-wawa » 2011-11-15, 20:17

Koszyk amortyzatora w którym sprężyna się opiera można zbić i podłożyć tulejkę . Sprawdzone bo sam tak miałem i zrobiłem 40 kkm , teraz mam całe kolumny używane kupione bardzo tanio w dobrym stanie od anglika .
jeśliś głupi to milcz niech pomyślę że mędrzec

Awatar użytkownika
vincetti
fanatyk nissana
Posty: 516
Rejestracja: 2011-07-18, 22:38
Lokalizacja: Częstochowa/Londyn

Post autor: vincetti » 2011-11-16, 17:33

Primera98, ubrudź łapki i sam tego dokonaj :-P tosz to tylko 4 śróbki są :mrgreen:
Pomogłem? Kliknij POMÓGŁ. Dzięki :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Primera98
wiem o czym pisze
Posty: 45
Rejestracja: 2011-11-12, 16:54
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Primera98 » 2011-11-16, 20:40

vincetti pisze:Primera98, ubrudź łapki i sam tego dokonaj :-P tosz to tylko 4 śróbki są :mrgreen:
Nie mam gdzie ,puki co mieszkam w bloku.bez garazu.A nie bede pod blokiem robic widowiska :evil: :evil: :evil: wiadomo jacy są SĄSIEDZI :medit:
POZDRAWIAM Robert

Awatar użytkownika
TeO
stały bywalec
Posty: 93
Rejestracja: 2012-04-17, 20:59
Lokalizacja: wlkp
Kontakt:

Sprężyny do P11 GT

Post autor: TeO » 2012-07-18, 20:26

Jak kupowałem swoją P11 GT to dostałem sprężyny i zastanawiam się o ile obniżą mi auto, może ktoś z Was orientuje się po fotce...
Obrazek
kAżDy jEsT kOwAlEm SwOJeGo LoSu...
Obrazek

Awatar użytkownika
Fenr1r
fanatyk nissana
Posty: 480
Rejestracja: 2011-01-09, 02:44
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Fenr1r » 2012-07-18, 20:31

Niestety, po samym zdjęciu nie da się sprawdzić właściwości sprężyn. Najlepiej będzie po prostu poświęcić dzionek i sprawdzić jak to się ułoży :)

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2012-07-18, 20:44

Przednie są hardcorowe. Myślę, że -50 mm moga byc

Awatar użytkownika
filtron
stały bywalec
Posty: 124
Rejestracja: 2009-12-10, 17:16
Lokalizacja: Elbląg

[P/WP11.144] pęknięta sprężyna przód

Post autor: filtron » 2012-07-24, 17:40

siemka wlasnie mam wymiane amorkow na przedzie i mam zonka peknieta sprezyna na pierwszym pierscieniu od gory wiesniaka wcale nie bylo widac ze cos nie tak i mam mozliwosc odrazu dostac uzywki tylko ze od dizla a ja mam p11 144 bendzyne 2l podejda takie i czy od starej p 11 beda pasowac
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... mera/52351 LPG BLOS STOZEK K&N 2.0 16V tlumik mungena BORSK 2007 USTKA 2007 SYLWESTER 2007/2008 USTKA BORSK 2008 OSTRÓDA 2008 KARPICKO 2009 OSTRÓDA 2009

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2012-07-24, 18:19

Beda pasować. Jakby co to mam komplet od 2,0

Awatar użytkownika
TeO
stały bywalec
Posty: 93
Rejestracja: 2012-04-17, 20:59
Lokalizacja: wlkp
Kontakt:

Post autor: TeO » 2012-07-31, 12:49

Czeka mnie wymiana amorków z tyłu - doradzi ktoś jakiej firmy kupić lub jaki model (P11 GT 1997r. sedan).
kAżDy jEsT kOwAlEm SwOJeGo LoSu...
Obrazek

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2012-07-31, 16:34

TeO pisze: Czeka mnie wymiana amorków z tyłu - doradzi ktoś jakiej firmy kupić lub jaki model (P11 GT 1997r. sedan).
Jak standard to KAYABA

Awatar użytkownika
Rysiu83
fanatyk nissana
Posty: 2197
Rejestracja: 2009-12-09, 05:39
Lokalizacja: WWL

Post autor: Rysiu83 » 2012-07-31, 17:19

Tak troszkę z innej beki..wie ktoś coś na temat wymiarów tylnych sprężyn od zwykłej P11 i GT?
Po kolei..N14 GA14DE,P10 SRi,P11GT SportLine ----> :)

Awatar użytkownika
TeO
stały bywalec
Posty: 93
Rejestracja: 2012-04-17, 20:59
Lokalizacja: wlkp
Kontakt:

Post autor: TeO » 2012-07-31, 20:59

Jakby ktoś potrzebował to znalazłem takie:
MONROE (MON 23868)
lub
KAYABA (KYB 341228)
kAżDy jEsT kOwAlEm SwOJeGo LoSu...
Obrazek

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2012-07-31, 21:33

TeO monroe to syf. Bierz KYB

Awatar użytkownika
TeO
stały bywalec
Posty: 93
Rejestracja: 2012-04-17, 20:59
Lokalizacja: wlkp
Kontakt:

Post autor: TeO » 2012-08-01, 11:15

też tak myślę bombel :->
kAżDy jEsT kOwAlEm SwOJeGo LoSu...
Obrazek

Martin
nowy na forum
Posty: 13
Rejestracja: 2011-07-13, 09:19
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Martin » 2012-08-01, 15:00

ja polecam także szwedzkiego Lesjoforsa - sprężyny

Awatar użytkownika
rafi1990
wiem o czym pisze
Posty: 69
Rejestracja: 2010-03-10, 15:15
Lokalizacja: Turek

Post autor: rafi1990 » 2012-08-18, 18:51

TeO bierz KYB
sam wiesz co miałem u siebie w Magdzie za problemy gdy kupiłem Monroe i więcej ich nie wezmę :P
[center]Obrazek [/center]

Awatar użytkownika
TeO
stały bywalec
Posty: 93
Rejestracja: 2012-04-17, 20:59
Lokalizacja: wlkp
Kontakt:

Post autor: TeO » 2012-08-21, 13:51

KYB zamówione - dziś odbieram... cena przystępna 180PLN/szt i komplet gumowych osłon też firmy KYB 70PLN
viewtopic.php?t=8915
kAżDy jEsT kOwAlEm SwOJeGo LoSu...
Obrazek

Awatar użytkownika
tmx
stały bywalec
Posty: 100
Rejestracja: 2011-01-29, 23:02
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: tmx » 2015-01-15, 23:38

JOł,

Poszukuje sprężyn zawieszenia tylnego Nissan Primera p11 1998 2.0 110kW (GT/Top sport) sedan. W katalogu KYB są one oznaczone numerem RI6147 który jak rozumiem jest odpowiednikiem oem nissan nr: 550202F516.
Jednak w katalogu sprężyna RI6147 jest wspólna dla wszystkich modeli silnikowych modelu P11, od 1.6 do 2.0, podczas gdy fabrycznie mają dodatkowe oznaczenia barwne (np. GT ma kolor pomarańczowy).
Czy sprężyny RI6147 będą dość sztywne (model 1.6 do sztywnych nie należy a GT raczej tak) a chciałbym sztywność zawieszenia zachować. Czy KYB grzmoci takie same sprężyny do wszystkich modeli silnikowych na tył
Może korzystniejsze jest nabycie sprężyn RI6145 (model kombi). Wg katalogu parametry kombiakowe są o 1 cm dłuższe, o 0,5mm grubsze (drut). Chce sztywność zachować. teraz tył siedzi troche nisko - jak by poszedł 1-2 cm do góry byłoby ok.
Ktoś kiedyś z tym walczył?
sprzedam wałki p11 gt, półoś lewą używaną 395mm 32/32 zęby

NismoMan1
aktywny forumowicz
Posty: 165
Rejestracja: 2011-11-14, 15:26
Lokalizacja: Legnica

Post autor: NismoMan1 » 2015-02-05, 15:48

Rowniez potrzebuje podniesc troche tyl w P11.144 Hatchback. Butla LPG robi swoje i tyl jest o te kilka cm za nisko. Jakie sprezyny polecacie? Czy te z polspringa daly by rade? Brac do kombi czy do hatchbacka? Nie chce zeby atuo zmienilo swoje wlasciwosci jezdne na gorsze.

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8402
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-02-05, 15:50

NismoMan1, spróbuj od P12 sedna/hatchback
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

NismoMan1
aktywny forumowicz
Posty: 165
Rejestracja: 2011-11-14, 15:26
Lokalizacja: Legnica

Post autor: NismoMan1 » 2015-02-05, 16:39

janusz: Dzieki. Ale powiedz mi czy one wchodza zamiennie? Nie chce mi sie bawic w przerobki. Chcialbym kupic nowe sprezyny zamontowac i miec z banki :)

nice-wawa
fanatyk nissana
Posty: 948
Rejestracja: 2009-12-09, 08:33
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: nice-wawa » 2015-02-05, 17:10

Wchodzą temat był już przerabiany na forum.
viewtopic.php?t=9031
jeśliś głupi to milcz niech pomyślę że mędrzec

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8402
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-02-05, 17:22

Ja u siebie wrzuciłem amor z Almery N16 2.2di i do tego sprężyna OEM :]
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie”