Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P/WP/11/11.144] Sprężyny

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

boro

[P/WP/11/11.144] Sprężyny

Post autor: boro » 2010-06-06, 13:17

Witam, jakie sprężyny podejdą pod p11 GT? Chodzi mi tu czy do wersji GT są inne mocowania sprężyn i czy sprężyny od p10 i p12 podejdą pod p11GT. ;-)

Pozdrwiam :D
Ostatnio zmieniony 2014-01-20, 15:25 przez boro, łącznie zmieniany 1 raz.

nice-wawa
fanatyk nissana
Posty: 948
Rejestracja: 2009-12-09, 08:33
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: nice-wawa » 2010-06-06, 22:05

Kolego sprężyny na tył do P11 GT powinny pasować od WP11 czyli kombi z tego co się orientuję .
jeśliś głupi to milcz niech pomyślę że mędrzec

boro

Post autor: boro » 2010-06-06, 23:11

A przód ?

[ Dodano: 2010-06-09, 01:34 ]
Od kombi tył nie będzie wyżej stał ? :D :D

boro

[P11/WP11] Pęknięta sprężyna ?

Post autor: boro » 2010-06-11, 14:56

Siema, ostatnio zaczęło stukać mi coś w zawieszeniu, na początku myślałem, że to tulejka w dolnym wahaczu, jednak po podniesieniu auta, zobaczyłem takie coś:

http://img31.imageshack.us/img31/6442/sp3n.jpg
http://img63.imageshack.us/img63/7480/sp2u.jpg
http://img191.imageshack.us/img191/564/sp1xk.jpg

Do wymiany?

Awatar użytkownika
alfabox
fanatyk nissana
Posty: 1023
Rejestracja: 2009-12-04, 23:42
Lokalizacja: Bydgoszcz-Kapy
Kontakt:

Re: Pęknięta sprężyna ?

Post autor: alfabox » 2010-06-11, 16:50

boro pisze:Siema, ostatnio zaczęło stukać mi coś w zawieszeniu, na początku myślałem, że to tulejka w dolnym wahaczu, jednak po podniesieniu auta, zobaczyłem takie coś:

http://img31.imageshack.us/img31/6442/sp3n.jpg
http://img63.imageshack.us/img63/7480/sp2u.jpg
http://img191.imageshack.us/img191/564/sp1xk.jpg

Do wymiany?
boro,niestety muszę Ciebie zmartwić ,ale tylko wymiana :-?
ale dla pocieszenia można dorwać niedrogo na allegro,na przykład
http://moto.allegro.pl/item1063403430_n ... _amor.html ;-)
ObrazekObrazek

nice-wawa
fanatyk nissana
Posty: 948
Rejestracja: 2009-12-09, 08:33
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: nice-wawa » 2010-06-11, 17:11

Do wymiany sprężyna .
Ale pamiętaj przy kupnie że sprężyny przednie różnią się też twardością w zależności od rodzaju silnika .
Każda sprężyna jest oznaczona dwoma kolorami więc przy kupnie używki sprawdź żeby pochodziły z kompletu.

[ Dodano: 2010-06-11, 18:20 ]
Jak byś bardzo chciał i jutro podjechał do Międzylesia około 13:00 to za 2x4-pak kasztelana niepasteryzowanego mogę oddać komplet sprężyn bez amorków które pochodzą z mojego autka .
Ja wsadziłem od 1,8 do siebie sprężyny żeby troszkę wyrównać tył z przodem .

[ Dodano: 2010-06-11, 18:21 ]
Jak coś to pisz na PW.
jeśliś głupi to milcz niech pomyślę że mędrzec

boro

Post autor: boro » 2010-06-11, 17:34

No tak, ale to są seryjne eibachy, które wychodziły w wersji GT sportline, dlatego wleci jakiś komplet podobnych używek. Generalnie namierzyłem, ale od kombi

mazabarzena
nowy na forum
Posty: 2
Rejestracja: 2010-12-12, 12:29
Lokalizacja: łódź

p11 podniesienie zawieszenia

Post autor: mazabarzena » 2010-12-12, 12:31

witam, chce podniesc zawieszennie w swojej p11 z 2001 roku po lifcie. mam pytania czy ktos z was to robił? w jaki sposób i jakie koszty? i czy jest mozliwe podniesienie zawieszenia sporo powiedzmy z 15cm czy tylko mozliwe sa jakies podkladki aby zdobyc kilka cm?

Awatar użytkownika
scubzik
fanatyk nissana
Posty: 3435
Rejestracja: 2009-12-09, 22:56
Lokalizacja: TrzyKorony

Post autor: scubzik » 2010-12-12, 13:45

Hej .. tył najprościej podnieść zapodając przednie sprężyny na tył :) W sunnym to działa :) co do przodu .. podejrzewam, że trza kolumnę przerobić .. nie wiem czy tak duże podniesienie (15cm) nie będzie wymagało całkowitej zmiany zawiechy
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"

B 52
fanatyk nissana
Posty: 895
Rejestracja: 2009-12-20, 19:43
Lokalizacja: Warszawa

Re: p11 podniesienie zawieszenia

Post autor: B 52 » 2010-12-12, 14:15

mazabarzena pisze:witam, chce podniesc zawieszennie w swojej p11 z 2001 roku po lifcie. mam pytania czy ktos z was to robił? w jaki sposób i jakie koszty? i czy jest mozliwe podniesienie zawieszenia sporo powiedzmy z 15cm czy tylko mozliwe sa jakies podkladki aby zdobyc kilka cm?
po co ?
Ktoś kiedyś powiedział, że dawniej auta naprawdę budowano z blachy i stali, drewno było dodatkiem a plastiku używano do wysadzania mostów ...

Awatar użytkownika
bonzo
fanatyk nissana
Posty: 4005
Rejestracja: 2009-11-29, 12:58
Lokalizacja: Bolechowo Osiedle
Kontakt:

Post autor: bonzo » 2010-12-12, 14:23

mazabarzena pisze:15cm
:-o kup sobie terrano
Datsun280Z
Przyszła pora na Patrola
był Z31 Y60 N14 gti, gti-r,C23M



SCHODY DREWNIANE

B 52
fanatyk nissana
Posty: 895
Rejestracja: 2009-12-20, 19:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: B 52 » 2010-12-12, 15:13

bonzo pisze:
mazabarzena pisze:15cm
:-o kup sobie terrano
No chyba, że do orania pola to będzie lepszy jakiś ciągnik he, he, he.

Ale jak zrobisz takie zmiany to uważaj na zakrętach i wrzuć fotki tego ciekawego projektu.

Ciekawe jak to się będzie miało na badaniu technicznym auta.
Ktoś kiedyś powiedział, że dawniej auta naprawdę budowano z blachy i stali, drewno było dodatkiem a plastiku używano do wysadzania mostów ...

mazabarzena
nowy na forum
Posty: 2
Rejestracja: 2010-12-12, 12:29
Lokalizacja: łódź

Post autor: mazabarzena » 2010-12-12, 16:18

scubzik pisze:Hej .. tył najprościej podnieść zapodając przednie sprężyny na tył :) W sunnym to działa :) co do przodu .. podejrzewam, że trza kolumnę przerobić .. nie wiem czy tak duże podniesienie (15cm) nie będzie wymagało całkowitej zmiany zawiechy
ok dzieki pokombinuje ze spezynami i z podkladkami zobaczymy ile cm zyskam. a podniesc chce najwiecej jak sie da, poniewaz drogi sa jakie sa, krawezniki tez wysokie o zimowych zaspach nie wspomne, chce samochod funkcjonalny a nie super sportowy niziutki (bo wiekszosc obniza ) na terano mnie nie stac a po drugie to primera cholernie mi sie podoba z wygladu ;)

[ Dodano: 2010-12-12, 16:19 ]
i zapomnialam wspomniec ze dodatkowo butla z gazem obniza i tak juz niski samochód :/

Awatar użytkownika
scubzik
fanatyk nissana
Posty: 3435
Rejestracja: 2009-12-09, 22:56
Lokalizacja: TrzyKorony

Post autor: scubzik » 2010-12-12, 20:28

No to widzę, że trafiłem na "bratnią duszę" :)) U mnie dokładnie te same powody zadziałały gdy zmieniałem zawias w całym aucie .. o ile przód jakoś "sterczy" to tył siedział... a po dodaniu butli .. dodatkowe 50kg dodało "swoje" . Na samych sprężynach zyskasz jakieś 5 cm (u mnie podniosło się gdzieś koło 5-7cm. ale ja miałem styrane sprężyny z tyłu), ale uzyskasz też inny efekt.. Auto zrobi się "twarde" no i wysokie:) Jak chcesz to wpadaj na spota .. to pokażę Ci na żywca jak to działa :)
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"

Awatar użytkownika
Wieshaq
fanatyk nissana
Posty: 1721
Rejestracja: 2009-12-06, 18:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wieshaq » 2010-12-12, 20:28

Też mi to chodziło po głowie, koszt jest dosyć wysoki bo trzeba liczyć ponad 5kpln na sam przód i znaleźć kogoś kto dobrze się na tym zna i się podejmie.
Słyszałem o kilku magikach od 4x4 bawili się w takie rzeczy w zwykłych osobówkach, ale nie wiem jak z trwałością takich wynalazków.
Była Y10 2.0D
Była W10 1.6
Była P11 2.0TD
Była K11 1.0 Jive
Jest jakieś kombi

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13189
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2010-12-12, 21:52

Najprostsza opcja. Oddac sprezyny do kowala. Rozhartuje, rozciągnie i zahartuje. KIedys za całośc w Szczecinie liczył sobie 400 zł

D@wiD
wiem o czym pisze
Posty: 48
Rejestracja: 2010-11-08, 13:14
Lokalizacja: Świecie
Kontakt:

Post autor: D@wiD » 2010-12-22, 19:27

załóż wieksze kola :-P a tak ogolnie na allegro poszukaj masz gumy ok 10cm ktore podkladasz pod amorki (tył) ale przy wiekszym obciazeniu np 5 ludzi bedzie cie troche miotało ja bym na twoim miejscu tego nie robil
Ostatnio zmieniony 2010-12-23, 09:45 przez D@wiD, łącznie zmieniany 1 raz.
Pierwszy w polsce klub nissana Primery--->>> www.PrimeraKlub.pl Dołącz do nas juz dziś!!!

nice-wawa
fanatyk nissana
Posty: 948
Rejestracja: 2009-12-09, 08:33
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: nice-wawa » 2010-12-22, 23:54

D@wiD pisze:załóż wieksze kola :-P a tak ogolnie na allegro poszukaj masz gumy ok 10cm ktore podkladasz pod amorki (tył) ale przy wiekszym obciazeniu np 5 ludzi i troche w bagazniku
Jak masz pisać takie głupoty to lepiej nic nie pisz.
jeśliś głupi to milcz niech pomyślę że mędrzec

hary7
stały bywalec
Posty: 136
Rejestracja: 2010-01-02, 00:03
Lokalizacja: Susz

Post autor: hary7 » 2010-12-23, 17:45

mazabarzena Moim zdaniem tył podniesiesz tylko o kilka centymetrów. Tam jest ten układ scotta-rusela i w związku z tym tył ma bardzo ograniczony skok. Amortyzatory same w sobie mają mały skok więc jeśli za dużo podniesiesz tył na sprężynach to wtedy amor będzie tłukł po wjechaniu w dziurę (głębszą) bo nie będzie miał dość zapasu ruchu ku dołowi. Nie wiem jak takie podniesienie by zniósł ten element pod środkiem bagażnika. Eksperymentów z odsuwaniem górnego mocowania amora od nadwozia nie polecam bo są tam krótkie śruby a ich wymiana nie należy do łatwych (chyba są zgrzane z nadwoziem w bagażniku) Już chyba lepiej jak by Ci ślusarz dorobił małą "przedłużkę" dolnego mocowania amortyzatora do wahacza- belki. Jak masz możliwość to jedź na szrot i poszukaj sprężyn pasujących na średnicę ale wyższych i twardszych. Ale tak to zyskasz tylko z 5-8 cm. I tak naprawdę to jest już dużo i bardzo to pomaga w głębokim śniegu :) Odnośnie przedniego zawieszenia się nie wypowiem bo nie wiem czy po jego podniesieniu zmieni się jego geometria. Ja proponuję stosować metody możliwie najtańsze i w pełni odwracalne. A przeglądami technicznymi się nie przejmuj, jak wszystko starannie pomalujesz po przeróbkach to prawie żaden diagnosta nie pozna czy to tak ma być :)

Awatar użytkownika
waichwaich
fanatyk nissana
Posty: 309
Rejestracja: 2009-12-22, 10:19
Lokalizacja: Kamionka/Swindon UK

[P11/WP11] Sprężyny

Post autor: waichwaich » 2011-04-05, 16:32

Witam czy sprężyny w P11 były jednakowe do każdego rodzaju nadwozia :?: bo chcę kupić używane od kolesia z tym że on miał wp11(benzyna) a ja mam sedana (diesel) i nie wiem czy będą dobre. Proszę o szybką odpowiedz.
Obrazek

Awatar użytkownika
ANDREW
fanatyk nissana
Posty: 687
Rejestracja: 2009-12-10, 12:25
Lokalizacja: Lodz,Kutno

Post autor: ANDREW » 2011-04-05, 16:53

Mi się wydaje, że są inne.Kombii jest chyba cięższe.

Awatar użytkownika
ulisses
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2009-12-20, 10:02
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: ulisses » 2011-04-05, 17:43

Są inne.
Obrazek

Awatar użytkownika
waichwaich
fanatyk nissana
Posty: 309
Rejestracja: 2009-12-22, 10:19
Lokalizacja: Kamionka/Swindon UK

Post autor: waichwaich » 2011-04-05, 18:59

Kurde no to lipa. Mam w tej chwili 4 sztuki einbach'a i niestety jedna pękła :/ zostawił bym na przodzie te dwie które są dobre i na tył nowe ale obawiam się że wtedy tył może być za wysoko bo te które mam są obniżające o 4 cm :/ Orientuje się ktoś może czy było by to znacznie widoczne i czy w ogóle ma to sens ?
Obrazek

nice-wawa
fanatyk nissana
Posty: 948
Rejestracja: 2009-12-09, 08:33
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: nice-wawa » 2011-04-06, 09:28

Sprężyny od WP11 od P11 różnią się długością i z tego co patrzyłem kombi wg. katalogu ma takie same sprężyny z tyłu co GT .
Więc musisz szukać od hatchback lub sedan .
jeśliś głupi to milcz niech pomyślę że mędrzec

Awatar użytkownika
nowak
fanatyk nissana
Posty: 480
Rejestracja: 2010-11-07, 21:17
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: nowak » 2011-04-06, 21:06

niewiem jak sprężyny, ale amorki od sedana i hatchbacka są inne.

Awatar użytkownika
waichwaich
fanatyk nissana
Posty: 309
Rejestracja: 2009-12-22, 10:19
Lokalizacja: Kamionka/Swindon UK

Post autor: waichwaich » 2011-04-07, 17:37

Wczoraj się dowiadywałem i sprężyny podobno różnią się tylko twardością. Zakupiłem już komplecik na tył dziś w leciały i jest gicior nic nie tłucze :) okazało się że miałem pęknięte dwie tylne tak wiec nieźle w dupsko amory dostawały z czego jedna sprężyna złamana w 3 miejscach a 2 miesiące temu przegląd robiony i co oczywiście wszystko ok 100 zł zapłacone a stan techniczny nieważny !!! Patałachy :shock:
Obrazek

Awatar użytkownika
Primera98
wiem o czym pisze
Posty: 45
Rejestracja: 2011-11-12, 16:54
Lokalizacja: Poznań

[P11/WP11] Sprężyny tylnej osi kombi

Post autor: Primera98 » 2011-11-12, 19:40

Witam!

Mam pytanie

Co radzicie na tylną os jakie sprezyny!

NOWE?

Czy robione na zamowienie wzmacniane.Jest to kombi z duzą butlą pełną LPG ,plus pasazerowie i zakupy.

Tył mi nieco siedzi i mysle jak najlepiej zrobic.Regeneracja? chyba na krotko bedzie stał wyzej.

Jesli nowe to jakie są warte montazu

Awatar użytkownika
scubzik
fanatyk nissana
Posty: 3435
Rejestracja: 2009-12-09, 22:56
Lokalizacja: TrzyKorony

Post autor: scubzik » 2011-11-12, 20:56

Primera98, a przednie nie podpasują na tył? W sunnym tak się da więc może ... auto Ci się podniesie . a ponieważ przednie sprężyny są nieco twardsze to Ci "dupka" nie siądzie :)
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"

nice-wawa
fanatyk nissana
Posty: 948
Rejestracja: 2009-12-09, 08:33
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: nice-wawa » 2011-11-12, 22:42

Przednie nie pasują w P11 na tył .
Ja bym oddał stare do kowala żeby wzmocnił bo nawet jak wymienisz na nowe to tył za dużo się nie podniesie .
jeśliś głupi to milcz niech pomyślę że mędrzec

Awatar użytkownika
ulisses
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2009-12-20, 10:02
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: ulisses » 2011-11-13, 08:21

Ktoś kiedyś wstawiał całe kolumny z P12 i pasowało.
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie”