Klub zrzeszającym miłośników marki nissan. Dzielimy się informacjami na temat nissana, udzielamy porad, organizujemy spoty lokalne jak również zloty ogólnopolskie. Łączny nas wspólna pasja do marki.
Siema, ostatnio zaczęło stukać mi coś w zawieszeniu, na początku myślałem, że to tulejka w dolnym wahaczu, jednak po podniesieniu auta, zobaczyłem takie coś:
boro pisze:Siema, ostatnio zaczęło stukać mi coś w zawieszeniu, na początku myślałem, że to tulejka w dolnym wahaczu, jednak po podniesieniu auta, zobaczyłem takie coś:
Do wymiany sprężyna .
Ale pamiętaj przy kupnie że sprężyny przednie różnią się też twardością w zależności od rodzaju silnika .
Każda sprężyna jest oznaczona dwoma kolorami więc przy kupnie używki sprawdź żeby pochodziły z kompletu.
[ Dodano: 2010-06-11, 18:20 ]
Jak byś bardzo chciał i jutro podjechał do Międzylesia około 13:00 to za 2x4-pak kasztelana niepasteryzowanego mogę oddać komplet sprężyn bez amorków które pochodzą z mojego autka .
Ja wsadziłem od 1,8 do siebie sprężyny żeby troszkę wyrównać tył z przodem .
[ Dodano: 2010-06-11, 18:21 ]
Jak coś to pisz na PW.
No tak, ale to są seryjne eibachy, które wychodziły w wersji GT sportline, dlatego wleci jakiś komplet podobnych używek. Generalnie namierzyłem, ale od kombi
witam, chce podniesc zawieszennie w swojej p11 z 2001 roku po lifcie. mam pytania czy ktos z was to robił? w jaki sposób i jakie koszty? i czy jest mozliwe podniesienie zawieszenia sporo powiedzmy z 15cm czy tylko mozliwe sa jakies podkladki aby zdobyc kilka cm?
Hej .. tył najprościej podnieść zapodając przednie sprężyny na tył W sunnym to działa co do przodu .. podejrzewam, że trza kolumnę przerobić .. nie wiem czy tak duże podniesienie (15cm) nie będzie wymagało całkowitej zmiany zawiechy
mazabarzena pisze:witam, chce podniesc zawieszennie w swojej p11 z 2001 roku po lifcie. mam pytania czy ktos z was to robił? w jaki sposób i jakie koszty? i czy jest mozliwe podniesienie zawieszenia sporo powiedzmy z 15cm czy tylko mozliwe sa jakies podkladki aby zdobyc kilka cm?
po co ?
Ktoś kiedyś powiedział, że dawniej auta naprawdę budowano z blachy i stali, drewno było dodatkiem a plastiku używano do wysadzania mostów ...
scubzik pisze:Hej .. tył najprościej podnieść zapodając przednie sprężyny na tył W sunnym to działa co do przodu .. podejrzewam, że trza kolumnę przerobić .. nie wiem czy tak duże podniesienie (15cm) nie będzie wymagało całkowitej zmiany zawiechy
ok dzieki pokombinuje ze spezynami i z podkladkami zobaczymy ile cm zyskam. a podniesc chce najwiecej jak sie da, poniewaz drogi sa jakie sa, krawezniki tez wysokie o zimowych zaspach nie wspomne, chce samochod funkcjonalny a nie super sportowy niziutki (bo wiekszosc obniza ) na terano mnie nie stac a po drugie to primera cholernie mi sie podoba z wygladu
[ Dodano: 2010-12-12, 16:19 ]
i zapomnialam wspomniec ze dodatkowo butla z gazem obniza i tak juz niski samochód
No to widzę, że trafiłem na "bratnią duszę" U mnie dokładnie te same powody zadziałały gdy zmieniałem zawias w całym aucie .. o ile przód jakoś "sterczy" to tył siedział... a po dodaniu butli .. dodatkowe 50kg dodało "swoje" . Na samych sprężynach zyskasz jakieś 5 cm (u mnie podniosło się gdzieś koło 5-7cm. ale ja miałem styrane sprężyny z tyłu), ale uzyskasz też inny efekt.. Auto zrobi się "twarde" no i wysokie:) Jak chcesz to wpadaj na spota .. to pokażę Ci na żywca jak to działa
Też mi to chodziło po głowie, koszt jest dosyć wysoki bo trzeba liczyć ponad 5kpln na sam przód i znaleźć kogoś kto dobrze się na tym zna i się podejmie.
Słyszałem o kilku magikach od 4x4 bawili się w takie rzeczy w zwykłych osobówkach, ale nie wiem jak z trwałością takich wynalazków.
Była Y10 2.0D
Była W10 1.6
Była P11 2.0TD
Była K11 1.0 Jive
Było jakieś kombi, i kolejne kombi.
Teraz jest Smok chociaż z fabryki wyjechał jako Subaru Forester
załóż wieksze kola a tak ogolnie na allegro poszukaj masz gumy ok 10cm ktore podkladasz pod amorki (tył) ale przy wiekszym obciazeniu np 5 ludzi bedzie cie troche miotało ja bym na twoim miejscu tego nie robil
Ostatnio zmieniony 2010-12-23, 09:45 przez D@wiD, łącznie zmieniany 1 raz.
Pierwszy w polsce klub nissana Primery--->>> www.PrimeraKlub.pl Dołącz do nas juz dziś!!!
D@wiD pisze:załóż wieksze kola a tak ogolnie na allegro poszukaj masz gumy ok 10cm ktore podkladasz pod amorki (tył) ale przy wiekszym obciazeniu np 5 ludzi i troche w bagazniku
Jak masz pisać takie głupoty to lepiej nic nie pisz.
mazabarzena Moim zdaniem tył podniesiesz tylko o kilka centymetrów. Tam jest ten układ scotta-rusela i w związku z tym tył ma bardzo ograniczony skok. Amortyzatory same w sobie mają mały skok więc jeśli za dużo podniesiesz tył na sprężynach to wtedy amor będzie tłukł po wjechaniu w dziurę (głębszą) bo nie będzie miał dość zapasu ruchu ku dołowi. Nie wiem jak takie podniesienie by zniósł ten element pod środkiem bagażnika. Eksperymentów z odsuwaniem górnego mocowania amora od nadwozia nie polecam bo są tam krótkie śruby a ich wymiana nie należy do łatwych (chyba są zgrzane z nadwoziem w bagażniku) Już chyba lepiej jak by Ci ślusarz dorobił małą "przedłużkę" dolnego mocowania amortyzatora do wahacza- belki. Jak masz możliwość to jedź na szrot i poszukaj sprężyn pasujących na średnicę ale wyższych i twardszych. Ale tak to zyskasz tylko z 5-8 cm. I tak naprawdę to jest już dużo i bardzo to pomaga w głębokim śniegu Odnośnie przedniego zawieszenia się nie wypowiem bo nie wiem czy po jego podniesieniu zmieni się jego geometria. Ja proponuję stosować metody możliwie najtańsze i w pełni odwracalne. A przeglądami technicznymi się nie przejmuj, jak wszystko starannie pomalujesz po przeróbkach to prawie żaden diagnosta nie pozna czy to tak ma być
Witam czy sprężyny w P11 były jednakowe do każdego rodzaju nadwozia bo chcę kupić używane od kolesia z tym że on miał wp11(benzyna) a ja mam sedana (diesel) i nie wiem czy będą dobre. Proszę o szybką odpowiedz.
Kurde no to lipa. Mam w tej chwili 4 sztuki einbach'a i niestety jedna pękła zostawił bym na przodzie te dwie które są dobre i na tył nowe ale obawiam się że wtedy tył może być za wysoko bo te które mam są obniżające o 4 cm Orientuje się ktoś może czy było by to znacznie widoczne i czy w ogóle ma to sens ?
Sprężyny od WP11 od P11 różnią się długością i z tego co patrzyłem kombi wg. katalogu ma takie same sprężyny z tyłu co GT .
Więc musisz szukać od hatchback lub sedan .
Wczoraj się dowiadywałem i sprężyny podobno różnią się tylko twardością. Zakupiłem już komplecik na tył dziś w leciały i jest gicior nic nie tłucze okazało się że miałem pęknięte dwie tylne tak wiec nieźle w dupsko amory dostawały z czego jedna sprężyna złamana w 3 miejscach a 2 miesiące temu przegląd robiony i co oczywiście wszystko ok 100 zł zapłacone a stan techniczny nieważny ! Patałachy
Primera98, a przednie nie podpasują na tył? W sunnym tak się da więc może ... auto Ci się podniesie . a ponieważ przednie sprężyny są nieco twardsze to Ci "dupka" nie siądzie