Strona 1 z 1

[P/WP11.144] Magiel

: 2018-01-30, 19:35
autor: bandito
Witam.
Mam od dłuższego czasu problem ze sterownością swojego auta.
Przy wyższych prędkościach odczuwałem nie stabilność podczas jazdy, pływał po drodze od lewej do prawej, trzeba było lekko kontrować. Teraz się nasiliły objawy i czuję to już przy prędkości 60-80 km/h.

Dziś ze szwagrem na kanale sprawdzaliśmy przednie zawieszenie i wychodzi że wszystko w porządku. Prócz tego że maglownica na gumach na postoju przy kręceniu kierownicą potrafi się przesunąć nawet o 0,5 cm w obie strony. Nie jest ona mocowana na sztywno tylko przez te gumy i obejmy co na obrazku ponizej:

Obrazek

Czy ten magiel powinien tam mieć jakikolwiek luz??
I czy ktoś już wgl wymieniał te gumy bo w katalogu IC ich nie ma

: 2018-01-31, 01:13
autor: polo32
Załóż poliuretany ze Strongflexu
Tuleje przekładni kierowniczej - masz czerwone (standard) 281261B oraz żółte 281261A

Poczytaj jeszcze tu;
]Poliuretany do P11 (i nie tylko)

[ Dodano: 2018-01-31, 01:16 ]
Maglownica nie ma prawa przemieszczać się.

: 2018-02-01, 05:30
autor: bandito
polo32, dzięki za odpowiedź, ale szczerze mówiąc od razu po napisaniu postu miałem telefon z informacjami właśnie o tym.

Wpadnie strong flex czerwony.

Odkąd go kupiłem miałem z tym problemy a teraz po półtora roku użytkowania nareszcie namierzone.

: 2018-02-01, 09:55
autor: polo32
OK. Amory z przodu masz chyba w porządku? Ja u siebie w WP dodatkowo założyłem na tył sprężyny z amorami z habety P12. Tył twardszy i prowadzenie od razu poprawiło się. Kuper nieznacznie podniósł się tylko :)

: 2018-02-01, 14:54
autor: bandito
Amorki przód czekają na swoją kolej. A tył to mam taki sam plan jak Ty. Tyle że nie wiem z pod jakiej wersji silnikowej szukać. Czytałem że montują od 2.2 dCi i tak o tym myślałem.

Bo tył i tak siedzi względem przodu jak by jakiś obsiadnięty

: 2018-02-01, 16:08
autor: polo32
Na tył nie jest ważne jaki silnik (silnik obciąża przód a nie tył) - tutaj tylko amortyzatory ze sprężynami od hatchback-a lub sedana (kombi ma za twarde). Montując p&p kompletny tylny McPherson z P12, rozwierć tylko istniejący środkowy otwór w podłużnicy (między otworami z gwintem mocującymi kolumnę) na fi 10 bo będzie Ci dobijał (stukał), zamiast obcinać końcówkę pręta amortyzatora :
OPADAJĄCY TYŁ

A przy okazji bytności w tyle, sprawdź stan gum w tylnym zawieszeniu (parcieją) - nie tylko przy budzie ale i przy wahaczu poprzecznym (szczególnie ten ozn. 425-60015RBI) - to również może mieć wpływ na prowadzenie - ewentualnie wymień na poliuretan Strongflexa.
Obrazek

Re: [P/WP11.144] Magiel

: 2018-04-17, 23:26
autor: bandito
Tył jeszcze nie był sprawdzany ale z przodu wleciały nowe sprężyny i amorki + maglownica z przed lifta. 2 mm szersza niż ta co była firmy TRW.
Zrobiło się sztywniej lecz przy bardziej obciazonym tyle robi się niebezpiecznie przy prędkościach ponad 100km/h . Rzuca nim że aż ciężko niekiedy utrzymać.

A może ktoś wrzucić jak wygląda górne mocowanie amorka z przodu? Chodzi mi o ten kielich co siedzi w nim guma i tłok amortyzatora jest przykręcony w nim?
Bo ta guma u mnie nie bardzo mi się podoba

Re: [P/WP11.144] Magiel

: 2018-04-18, 13:13
autor: cloud_9
Przednie mają numery OEM 561152F000 - nowy zestaw na strone to 130 zeta z OYODO, wlasnie mi sie zmienia:) raczej duży kawał gumy, google z numerem OEM i masz.
http://nissan4u.com/parts/primera/el_p1 ... tration_1/

jak masz problem głownie z tyłem to jednak zerknij na tylnie czy tam nie ma czegoś, wydaje mi się że tam gumy szybciej padają w górnym mocowaniu - a na pewno zerknij czy rdza nie wlazła. Może spróbuj też dociązyć tył i zerknij czy wtedy problem zniknie (wrzuć do bagażnika albo weź 3 pasażerow na kanapę)? Za duzo rzeczy może wplywać na prowadzenie, nawet źle wyważone opony:)

Re: [P/WP11.144] Magiel

: 2018-04-18, 19:25
autor: bandito
Właśnie jak tył dociążony to jest gorzej. W weekend pewnie sprawdzę tył bo czasu brak. A na przodzie górne mocowania są sprawne tylko ta poduchy górne walniete ( do takiego wniosku doszedłem). Już zamówione. Nr OEM 5621790J00. Najlepsze jest to że katalog intercarsu wgl do p11 nie pokazuje tego ;-)

Re: [P/WP11.144] Magiel

: 2018-04-18, 21:19
autor: bandito
A tak wygląda u mnie ta jedna poduszka
Obrazek

Re: [P/WP11.144] Magiel

: 2018-04-19, 19:15
autor: bandito
Tył sprawdzony dziś. Obydwa amory wylane. Żadnych luzów ani sparcialych gum nie widać na belce i wahaczu.

Założone nowe poduszki z przodu. Jak by trochę lepiej się zrobiło.

Re: [P/WP11.144] Magiel

: 2018-04-19, 21:27
autor: polo32
Jak masz do wymiany amory z tyłu,(wiem, powtarzam się :) ), pokusiłbym się na wymianę całych używanych McPhersonów z habety P12 (nie z kombi bo twarde). U siebie wymieniłem i poprawa zdecydowana w prowadzeniu :)
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?f=41&t=9031&start=30

Re: [P/WP11.144] Magiel

: 2018-04-20, 00:12
autor: bandito
Już właśnie wczoraj rozpoczęłem poszukiwania tych amorków z P12. Jutro jeszcze zadzwonię do Nieznajka. Może coś poratuje

Re: [P/WP11.144] Magiel

: 2018-04-20, 05:35
autor: polo32
Bierz całe McPh (amory ze sprężynami) - pasują idealnie.

Re: [P/WP11.144] Magiel

: 2018-04-20, 12:51
autor: bandito
Zamówione u Nieznajka. W przyszłym tygodniu będą. A tak w ramach sprostowania, kolumna zawieszenia MacPhersona to kolumna skrętna a w P11 wszystkie cztery to kolumny zawieszenia 'sztywne'. Czytalem właśnie dużo tematów na temat amortyzatorów tył i wiele osób mylnie to nazywa;-)
Nie to żebym się czepiał ale chciałem sprostować :-)

Re: [P/WP11.144] Magiel

: 2018-04-20, 20:48
autor: janusz
Tak właściwie, to z przodu w P10/P11 nie ma MacPhersona, choć ludzie mówią, że to MacPherson :]

Re: [P/WP11.144] Magiel

: 2018-04-24, 17:47
autor: bandito
Przyszły dziś amorki. Zadowolony z paczką w bagażniku spakowany we wszystko co niezbędne jadę do szwagra wymieniać. Na miejscu otwieram przesyłkę s tu zonk złamana sprężyna. Ale już nadana druga od sprzedającego. Więc czekam.

Rozłożyłem tą kolumnę sprawdzam amorek (OEM Nissan Monroe) i wciskam. I znów zdziwko nie wychodzi. Wyciągam idzie opornie. Tzn że działa pod warunkiem że to olejowy.

I teraz właśnie pytamie, czy w P12 były olejowe amortyzatory na tyle? Bo moje nissanowskie amorki przód Monroe były gazowe i wybijało je.

Re: [P/WP11.144] Magiel

: 2018-04-26, 14:22
autor: bandito
Amorki wymienione. Różnica na bardzo duży PLUS :)

Re: [P/WP11.144] Magiel

: 2018-05-05, 17:35
autor: bandito
Niestety problem rzucania po drodze po został. Teraz jest pewien że to przednia oś