Strona 1 z 1
[P/WP11.144] Piasta tylnego koła a jej dokręcenie - pytanie
: 2016-06-07, 20:09
autor: tompatrz
Witam,
Wymieniłem sobie piasty w tylnich kołach. Dokręciłem kluczem dynamometrycznym tym wychylnym na ok 200 nM (wg instrukcji dokręcić w przedziale 187-255) więc za dużo to nie jest. Problem mam w lewej stronie koło kręci się jakby ciężej ale jak zluzuje te nakrętkę od piasty opór się zmniejsza i koło chodzi lepiej. Teraz pytanie ufać temu kluczowi i zostawić ok 200 czy poluzować i dokręcić ją na czuja aby koło luźno chodziło czy zorganizować sobie "porządny" klucz dynamometryczny co klika itp?
Przez to cięższe chodzenie koło mi się w zasadzie mocno grzeje i już nie wiem co robić.
Pozdrawiam i liczę na rady.
: 2016-06-08, 07:33
autor: nice-wawa
Popuść trochę nakrętkę na piaście żeby lekko koło się kręciło bez wyraźnego oporu .
: 2016-06-08, 08:59
autor: tompatrz
Czyli odpuścić klucz dynamometryczny i dokręcić na tzw czuja.?
: 2016-06-08, 10:25
autor: marlos90
a jarzmo i prowadnice zacisku chodzą tip top?
: 2016-06-08, 19:36
autor: tompatrz
oczywiście wszystko wyczyszczone, i nowe zaciski (ogólnie całe hamulce nowe tarcze, klocki, zaciski) itp więc to jest coś z tym dokręceniem łożyska tym śmiesznym dynamometrycznym wychylnym kluczem.
: 2016-06-08, 22:39
autor: zuh
Tam jest łożysko podobne do tego co jest w przednim kole. Wewnętrzna bieżnia składa się z dwóch części i po ich ściśnięciu (dokręceniu nakrętki) kasuje się ewentualny luz. Podobnie z resztą jak w przednim kole. Po dokręceniu nakrętki nie powinno być efektu blokowania koła, to nie jest stożkowe łożysko. Ja bym obstawiał, że coś z łożyskiem nie halo.
: 2016-06-09, 09:10
autor: tompatrz
jednak łożysko ok, coś jest jednak nie teges z zaciskiem lub jego mocowaniem.Jak troche pukałem młotkiem to tak jakby sie ułożył i kolo zaczeło luźno chodzić. Więc musze sie temu bliżej przyjrzeć.Pozdrawiam
: 2016-06-09, 09:25
autor: nice-wawa
Sprawdź jak jest wkręcony tłoczek w zacisku powinien być tak ustawiony żeby cycek z klocka trafił w wycięcie w tłoczku .
: 2016-06-09, 20:54
autor: tompatrz
Jak wkręcam tłoczek to przykłada właśnie klocek jak pasuje, ale może w jarzmie jakleży to pare mm się może przesuwa, nie wiem obadam. Bo już powoli chyba zdecyduje się na jakiegoś mechanika...bo ile może tarcza się grzać.
: 2016-06-09, 21:13
autor: marlos90
wkręcasz tłoczek, ustawiasz aby wycięcie pasowało do klocka, sprawdzasz czy prowadnice chodzą ładnie, dajesz na prowadnicę wazelinę techniczną albo smar ( ja np daje boscha do hamulców ), miejsca w których chodzą klocki też czyścisz, dajesz smar miedziany składasz i naciskasz kilka razy hamulec nożny aby tłoczek doszedł, sprawdzasz jak się koło kręci, jak ok to zaciągasz ręczny - sprawdzasz czy działa próbując pokręcić kołem, jak jest ok to dokręcasz koło, wyjmujesz podnośnik i ma banglać.. piasty nie da się za bardzo dokręcić bo tak jak pisał zuh, tam nie ma łożysk stożkowych
: 2016-06-11, 11:27
autor: tompatrz
No ponownie dziś poskładałem wszystko od nowa i zobaczymy jak będzie.Jak nadal będzie źle umawiam się z mechanikiem bo już nie mam głowy.
Może nie w temacie ale przy okazji może ktoś wie jak zdiagnozować czy może przewód hamulcowy elastyczny się popsuł i może od tego to się dzieje?
: 2016-06-11, 15:15
autor: vixo
Jak leci płyn to znaczy, że się popsuł
: 2016-06-11, 17:29
autor: tompatrz
Nie leci wycieków nie ma. Ale obawiam się że jak wymieniałem zacisk to wężyk miałem ściśnięty 2 dni (czekając na nowy zacisk) i mógł się podbno rozwarswtić w środku. Ale cóż nie będę gdybał umawiam się z mechanikiem i zobaczymy.