Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P/WP11.144] Skrzypienie w prawym przednim kole - koszmar

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

Awatar użytkownika
beatfanatic
nowy na forum
Posty: 4
Rejestracja: 2010-04-22, 08:00
Lokalizacja: Poznań

Post autor: beatfanatic » 2010-05-13, 16:11

2 tygodnie temu podczas w trasie zaczęło się skrzypienie w zawieszeniu w prawym nadkolu. dźwiek jak stara wersalka.. bylem u mechaników naoliwili wszystko,nasmarowali,wymontowali wahacz górny i dalej to samo. dopiero w stacji diagnostycznej poradzili mi żebym wymienił kompletny wachacz z tulejami.Wymieniłem i strzał w dziesiątkę :) jest cisza jak makiem zasiał

wahacz górny lewy w inter-cars - 180zł
wymiana - 120zł

Awatar użytkownika
ulisses
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2009-12-20, 10:02
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: ulisses » 2010-05-13, 20:31

beatfanatic pisze:2 tygodnie temu podczas w trasie zaczęło się skrzypienie w zawieszeniu w prawym nadkolu. dźwiek jak stara wersalka.. bylem u mechaników naoliwili wszystko,nasmarowali,wymontowali wahacz górny i dalej to samo. dopiero w stacji diagnostycznej poradzili mi żebym wymienił kompletny wachacz z tulejami.Wymieniłem i strzał w dziesiątkę :) jest cisza jak makiem zasiał

wahacz górny lewy w inter-cars - 180zł
wymiana - 120zł
No to chyba rekord jak za wymianę górnego wahacza... :-/
Obrazek

nice-wawa
fanatyk nissana
Posty: 948
Rejestracja: 2009-12-09, 08:33
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: nice-wawa » 2010-05-13, 21:11

Sporo kasy dałeś za wymianę górnego wahacza , ja wymieniam w 30 min pod blokiem na lewarku.
A za ten wahacz górny tez drogo dałeś więc obstawiam że Lemforder lub 555 bo inne raczej nie warte tej ceny.

http://moto.allegro.pl/item1039767648_j ... a_p10.html

http://moto.allegro.pl/item1008561238_w ... 0_p11.html
jeśliś głupi to milcz niech pomyślę że mędrzec

Awatar użytkownika
waichwaich
fanatyk nissana
Posty: 308
Rejestracja: 2009-12-22, 10:19
Lokalizacja: Kamionka/Swindon UK

Post autor: waichwaich » 2010-07-13, 15:11

kn pisze:Raport z wahaczy górnych Febi-Bilstein:
Po 60 000 km od wymiany trzymają nadal :)
No to ładne drogi masz w okolicy bo mi po niecałych 30 000 prawy tak piszczał ze się jeździć nie dało teraz siedzi 555 :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Kiwi
stały bywalec
Posty: 131
Rejestracja: 2010-07-24, 09:22
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Kiwi » 2010-08-31, 19:19

Witam!!!
Odświeżę temat.
Czy trudno jest wymienić górny wahacz samemu :?: :?: :?: Na co zwrócić uwagę :?: :?:

Pozdrawiam :-D

Awatar użytkownika
Rysiu83
fanatyk nissana
Posty: 2197
Rejestracja: 2009-12-09, 05:39
Lokalizacja: WWL

Post autor: Rysiu83 » 2010-08-31, 19:39

nie jest trudno...dwie narętki na klucz 17 o ile dobrze pamiętam...no i trochę lewarkiem musisz podeprzeć tarczę coby regulować sobie wysokość zawiasu w celach zamontowania wachacza do skręcenia..trochę ciężko długa szpilka wewnętrzna wchodzi w wachacz (mało miejsca tam jest z racji tego iż sprężyna lekko przeszkadza) ale dasz radę :-)

prosta robota tylko należy pamiętać że skręcenie na gotowo powinno być na opuszczonym aucie!!
Po kolei..N14 GA14DE,P10 SRi,P11GT SportLine ----> :)

Awatar użytkownika
Kiwi
stały bywalec
Posty: 131
Rejestracja: 2010-07-24, 09:22
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Kiwi » 2010-08-31, 19:46

Dzięki Rysiu83, na pewno się przyda :mrgreen:

nice-wawa
fanatyk nissana
Posty: 948
Rejestracja: 2009-12-09, 08:33
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: nice-wawa » 2010-08-31, 21:08

U mnie ja odkręcam z uchwytem który montuje górny wahacz do karoserii . Szpilka od strony karoserii nie cofnie się na tyle żebyś mógł wymontować wahacz .
Dobre klucze nasadowe 17 i 19 potrzebne , roboty na 15 min gdzie wliczyłem czas na jednego browarka.

[ Dodano: 2010-08-31, 22:09 ]
Nie potrzeba żadnego lewarka podstawiać pod tarczę ,nie rozpinasz przecież zawieszenia i półoś ci się nie wysunie z skrzyni.
jeśliś głupi to milcz niech pomyślę że mędrzec

Awatar użytkownika
Grimm
wiem o czym pisze
Posty: 48
Rejestracja: 2010-01-06, 12:38
Lokalizacja: WROCŁAW

Post autor: Grimm » 2010-09-01, 08:09

Też musiałem cały uchwyt odkręcać przez śrubę, jak składałem to śrubę przełożyłem od sprężyny tak na przyszłość.
Lewarek potrzebny lub kilka cegieł aby oprzeć primke na dolnym wahaczu by móc porządnie dokręcić górny wahacz, na podniesionym się tego nie robi bo za małe jest obciążenie które normalnie nie występuje przy opuszczonym aucie.
patrzę w dół na góry

gniado
nowy na forum
Posty: 20
Rejestracja: 2010-12-19, 22:19
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: gniado » 2011-05-01, 11:21

przepraszam panowie za odgrzanie kotleta, chcę być po prostu pewny:

http://allegro.pl/2-wahacze-przod-lemfo ... 68812.html

te wahacze górne spoko?

TeroM
wiem o czym pisze
Posty: 65
Rejestracja: 2009-12-11, 12:32
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: TeroM » 2011-05-01, 11:32

Tak. Są "spoko".
Było: Micra K10, Sunny N14 GA14DS 4d, Sunny N14 GA14DE 3d

Jest: Primera P11 SE -> GT SR20DEH

hary7
stały bywalec
Posty: 132
Rejestracja: 2010-01-02, 00:03
Lokalizacja: Susz

Post autor: hary7 » 2011-06-04, 16:07

Raport z górnych wahaczy Lemforder - po około 28.000km prawy zaczął trzeszczeć i na obydwu czuć luz :(

Qszi
stały bywalec
Posty: 117
Rejestracja: 2010-05-18, 10:19
Lokalizacja: Kruszwica

Post autor: Qszi » 2011-06-30, 20:49

Ja mam 555 i na razie przejechałem jakieś 13.000 i jest OK :d
Moja Primerka P11 Hatchback (Pomarańczowy metalik - lub jak kto woli Rudy :P)
2.0 16V 131KM Pb + LPG SLX z 97r

Awatar użytkownika
nicchi
nowy na forum
Posty: 12
Rejestracja: 2010-02-19, 17:48
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: nicchi » 2011-07-01, 22:50

Ja tylko "piątki" kupuję do Primer. W P10 zaczęły się odzywać: lewy po ok 80kkm, prawy po ok 65kkm bo wiadomo, że prawy więcej dziur łapie. W P11 mam od momentu zakupu prawy 555, na razie dwie wymiany oleju więc 30tys km i jest cisza. Trzeba tylko uważać na podróby niestety...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie”