Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P/WP11.144] Skrzypienie w prawym przednim kole - koszmar

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

Awatar użytkownika
cichy_lis
wiem o czym pisze
Posty: 76
Rejestracja: 2010-03-13, 14:26
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

[P/WP11.144] Skrzypienie w prawym przednim kole - koszmar

Post autor: cichy_lis » 2010-03-13, 14:47

Witam, posiadam P11.144 z 99 roku z silnikiem 2.0 16v

Mam problem ze skrzypieniem "czegoś" w przednim lewym kole - wcześniej takie coś się działo ,ale szybko ustało, teraz to jest ciągle i nie strasznie wkurza mnie :-(

skrzypienie występuje przy kołach prostych i skręconych w lewo- przy skręconych w prawo jest cicho.
Pytanie moje - co to może być?
Szukałem na Google ale nic ciekawego się nie dowiedziałem
wyciągałem górny wahacz, sprawdzałem inne graty- organoleptycznie i nic nie znalazłem co mogło by być podejrzane .
Lewy górny łożyskowany - lekko ponad rok życia ...

Awatar użytkownika
grzeg255
doświadczony forumowicz
Posty: 239
Rejestracja: 2009-12-11, 17:10
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: grzeg255 » 2010-03-13, 15:01

Sprawdź jeszcze sworzeń dolnego wahacza,jeżeli górny jest ok.Wystarczy,że wilgoci złapał i skrzypienie gwarantowane.

Awatar użytkownika
cichy_lis
wiem o czym pisze
Posty: 76
Rejestracja: 2010-03-13, 14:26
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Post autor: cichy_lis » 2010-03-13, 15:10

Dzięki- ciut ta guma taka nie za bardzo(jakby sparciała - nie wykluczam mikro pęknięć)- można np wstrzyknąć mu smaru płynnego ? zmieni to coś czy tylko wymiana ?
Lewy górny łożyskowany - lekko ponad rok życia ...

koziro
stały bywalec
Posty: 113
Rejestracja: 2009-12-09, 21:57
Lokalizacja: Oborniki Wlkp.

Post autor: koziro » 2010-03-13, 15:30

sprawdź górny wachacz.czasem jak woda się dostanie do tuleji to lubi skrzypieć.
nissan.. i wszystko jasne..

Sznurek
stały bywalec
Posty: 129
Rejestracja: 2009-12-08, 22:55
Lokalizacja: Piła

Post autor: Sznurek » 2010-03-13, 15:47

Podczepię się tematu :->

Powiedzcie jak z wymianą dolnego wahacza to cały nowy wymieniacie czy bawicie się w wciśnięcie tylko sworznia ?


A jak to jest z górnym wahaczem da się go jakoś reanimować rozbierając i smarując itp. ? jak na razie mam 555 zrobiłem gdzieś 7k km

I mi zaczęło skrzypieć i na nierównościach dochodzą stuki..
. coś Obrazek

koziro
stały bywalec
Posty: 113
Rejestracja: 2009-12-09, 21:57
Lokalizacja: Oborniki Wlkp.

Post autor: koziro » 2010-03-13, 16:26

ja kupiłem same tuleje i sworzeń i sam wprasowałem w imadle.gdzieś wyczytałem,że nowe wachacze (podróby) są kiepskie i ławo je skrzywić.
Ostatnio zmieniony 2010-03-13, 16:28 przez koziro, łącznie zmieniany 1 raz.
nissan.. i wszystko jasne..

Awatar użytkownika
Rysiu83
fanatyk nissana
Posty: 2197
Rejestracja: 2009-12-09, 05:39
Lokalizacja: WWL

Post autor: Rysiu83 » 2010-03-13, 16:28

grzeg255 pisze:Powiedzcie jak z wymianą dolnego wahacza to cały nowy wymieniacie czy bawicie się w wciśnięcie tylko sworznia ?
jeśli na przeglądzie zawiasu wyjdzie tylko sworzeń to wymieniaj sworzeń ewentualnie jeszcze łączniki stabilizatora - ale to po oględzinach a tak poza tym to innych niż (oryginalne - 555) nie polecam bo to po prostu ch....nia jest o yamato nawet nie wspomnę bo miały być super a po pół roku wymiana :-/ nie oszczędzając naprawiamy zawieszenie na częściach TRW

[ Dodano: 2010-03-13, 16:31 ]
Sznurek pisze:A jak to jest z górnym wahaczem da się go jakoś reanimować rozbierając i smarując itp. ? jak na razie mam 555 zrobiłem gdzieś 7k km

I mi zaczęło skrzypieć i na nierównościach dochodzą stuki..
ja kontrolnie szukałem skrzypienia tak....wpuszczałem wd-40 jednego dnia w wachacz...drugiego dnia gdzie indziej...następnego jeszcze w inne miejsce i tak wychodziło co do wymiany

ale obstawiam górny wachacz odnośnie skrzypów co do pukania może to być łożysko w zwrotnicy
Po kolei..N14 GA14DE,P10 SRi,P11GT SportLine ----> :)

koziro
stały bywalec
Posty: 113
Rejestracja: 2009-12-09, 21:57
Lokalizacja: Oborniki Wlkp.

Post autor: koziro » 2010-03-13, 16:37

..albo sworzeń
nissan.. i wszystko jasne..

Awatar użytkownika
Rysiu83
fanatyk nissana
Posty: 2197
Rejestracja: 2009-12-09, 05:39
Lokalizacja: WWL

Post autor: Rysiu83 » 2010-03-13, 17:30

albo sworzeń..
Po kolei..N14 GA14DE,P10 SRi,P11GT SportLine ----> :)

Awatar użytkownika
cichy_lis
wiem o czym pisze
Posty: 76
Rejestracja: 2010-03-13, 14:26
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Post autor: cichy_lis » 2010-03-13, 19:00

górny wahacz wygląda git- gdzie się dało to posmarowałem- więc odpada :-(
Lewy górny łożyskowany - lekko ponad rok życia ...

koziro
stały bywalec
Posty: 113
Rejestracja: 2009-12-09, 21:57
Lokalizacja: Oborniki Wlkp.

Post autor: koziro » 2010-03-14, 01:30

a u mnie na pierwszy rzut oka wszystko też było z tulejami górnego wachacza ale jak je wyciągnąłem to okazało się,że w środku było pęknięte.te tuleje były z plastiku a teraz mam metalowe i jest git.
nissan.. i wszystko jasne..

Awatar użytkownika
cichy_lis
wiem o czym pisze
Posty: 76
Rejestracja: 2010-03-13, 14:26
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Post autor: cichy_lis » 2010-03-14, 04:39

Ciekawe- jak zajrzałem w tuleję górnego wahacza to właśnie wygląda jak by były dzielone- może pęknięte? Ogólnie to są metalowe i poszło w nie sporo smaru a skrzypią bez zmian: :-|
Druga sprawa to dlaczego nie skrzypi przy skręconych kołach w prawo ? Coś czuję że będzie z tym niezły kosmos :-?
Lewy górny łożyskowany - lekko ponad rok życia ...

Sznurek
stały bywalec
Posty: 129
Rejestracja: 2009-12-08, 22:55
Lokalizacja: Piła

Post autor: Sznurek » 2010-03-14, 09:06

to z wahacza górnego (555) da się wyciągnąć te tuleje ?
. coś Obrazek

nice-wawa
fanatyk nissana
Posty: 948
Rejestracja: 2009-12-09, 08:33
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: nice-wawa » 2010-03-14, 10:51

Da się wyciągnąć tuleje . Sam wyciągałem z 555 i smarowałem wahacz .
Co do skrzypienia zdarza się że łącznik stabilizatora może skrzypieć .
Kolego CICHY_LAS z twoejgo opisu wnioskuję że nie przesmarowałeś dobrze wahacza , smaru nie daję się tam gdzie przechodzi śruba.
Trzeba wahacz wykręcić zdjąć boczne uszczelnienia i wyciągnąć tuleje . Na każdą stronę masz 2 tuleje .W wahaczu łącznie 4 więc trzeba wszystkie wymontować i przesmarować .
Ja od siebie polecam górne wahacze Lemfordera ponad 15 kkm i cisza .
jeśliś głupi to milcz niech pomyślę że mędrzec

Sznurek
stały bywalec
Posty: 129
Rejestracja: 2009-12-08, 22:55
Lokalizacja: Piła

Post autor: Sznurek » 2010-03-14, 12:05

nice-wawa pisze:Co do skrzypienia zdarza się że łącznik stabilizatora może skrzypieć .
Łącznik stabilizatora YAMATO
końcówkę drążka kierowniczego 555
wahacz górny 555

wymieniłem i czasem stuka chyba że gniazdo w amortyzatorze ?

rozbiorę tak jak mówisz wahacz górny i tuleje przesmaruję , smarem łożysk ?
. coś Obrazek

nice-wawa
fanatyk nissana
Posty: 948
Rejestracja: 2009-12-09, 08:33
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: nice-wawa » 2010-03-14, 12:24

Smarem do łożysk , czytałem na NKP że dodają Hipolu do smaru i taką miksturą smarują tuleje.
Ale ja jeszcze nie próbowałem z tą miksturą bo na razie u mnie cisza .
jeśliś głupi to milcz niech pomyślę że mędrzec

Awatar użytkownika
cichy_lis
wiem o czym pisze
Posty: 76
Rejestracja: 2010-03-13, 14:26
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Post autor: cichy_lis » 2010-03-14, 16:09

Rano śnieg straszny- wsiadam to mojej strasznie piszczącej maszyny- Metalica zagłusza skutecznie skrzypienie, przed zgaszeniem auta słyszę że jeszcze skrzypi , zostawiłem go tak na parkingu- nadkola ufajdane śniegiem- za dwie godziny wsiadam i Kur..a cicho :shock: rozwala mnie to- cieszę się ze jest spokój :-D tylko jak długo :->
Lewy górny łożyskowany - lekko ponad rok życia ...

Awatar użytkownika
Rysiu83
fanatyk nissana
Posty: 2197
Rejestracja: 2009-12-09, 05:39
Lokalizacja: WWL

Post autor: Rysiu83 » 2010-03-14, 17:05

zapewne do momentu aż się zrobi ciepło i sucho :lol:
Po kolei..N14 GA14DE,P10 SRi,P11GT SportLine ----> :)

Awatar użytkownika
cichy_lis
wiem o czym pisze
Posty: 76
Rejestracja: 2010-03-13, 14:26
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Post autor: cichy_lis » 2010-03-17, 17:29

nie pocieszające to:-/ Jak zacznie wkurzać to wykonam patent z tym górnym wahaczem- że pogoda jest jaka jest a mój warsztat pod chmurką - wolę nie ruszać

[ Dodano: 2010-03-27, 17:09 ]
Więc- korzystając z pogody i waszych rad ( Naprawdę jestem Bardzo wdzięczny) Udało mi się pokonać problem- Napoiłem go olejem- zgodnie ze wskazówkami i cisza :-)

Dzięki
Lewy górny łożyskowany - lekko ponad rok życia ...

Awatar użytkownika
rambo321
wiem o czym pisze
Posty: 79
Rejestracja: 2010-01-03, 20:56
Lokalizacja: lubuskie

Post autor: rambo321 » 2010-04-19, 14:49

Więc dzisiaj byłem na sprawdzić geometrię i okazało się ze luzy na wahaczach górnych się pojawiły wcześniej lewy skrzypiał jak stara hehe wiecie kto :)
Warsztat miał w ofercie 4 firm wahacze
Kager 200zl szt
Sidem 280zl szt
Moog 540zł szt ---- duuuża przesada
Lemforder 225zl szt

Oczywiście szukam na własną rękę i natrafiłem na te aukcje
http://www.allegro.pl/item997624591_nis ... japan.html niby łożyskowane
http://moto.allegro.pl/item996233123_no ... pr_lr.html
http://moto.allegro.pl/item1002179230_w ... 0_p11.html
i teraz pytanie w które warto zainwestować?
Rambo321 ma się dobrze :)
Obrazek

nice-wawa
fanatyk nissana
Posty: 948
Rejestracja: 2009-12-09, 08:33
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: nice-wawa » 2010-04-19, 17:56

1 : wersja 555 dobry wahacz łożyskowany 555 ,
2: nigdy nie miałem części tego producenta
3: febi dobra firma ale nigdy nie miałem do czynienia z wahaczami do primery

Ja mogę polecić Lemfordery .
jeśliś głupi to milcz niech pomyślę że mędrzec

Awatar użytkownika
ulisses
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2009-12-20, 10:02
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: ulisses » 2010-04-19, 18:42

nice-wawa pisze:1 : wersja 555 dobry wahacz łożyskowany 555 ,
Ja mogę polecić Lemfordery .
Również polecam Lemfordery :)
Obrazek

Awatar użytkownika
rambo321
wiem o czym pisze
Posty: 79
Rejestracja: 2010-01-03, 20:56
Lokalizacja: lubuskie

Post autor: rambo321 » 2010-04-20, 15:53

To że wahacze 555 posiadają łożyska to wiem a jak to jest rozwiązane w Lemforderach?
W ogóle ktoś rozbierał jakiś wahacz i wie jak to wygląda w środku, a może ktoś posiada zdjęcia?
Znalazłem też Lemfordery
http://www.allegro.pl/item979211670_wah ... order.html
cena nie jest odbiegająca od reszty wahaczy. :lol:
Kwestia decyzji.
Rambo321 ma się dobrze :)
Obrazek

Awatar użytkownika
BULI
aktywny forumowicz
Posty: 185
Rejestracja: 2009-12-07, 10:02
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: BULI » 2010-04-20, 16:34

Ja kupowałem górne wahacze w tym sklepie i inne części też, mają dobre ceny.
www.auto-hurt.pl
Smarowanie wahaczy na długo nie pomoże.
BULI
Reklamacji na zamknięte tematy nie uwzględniam :)
Obrazek

nice-wawa
fanatyk nissana
Posty: 948
Rejestracja: 2009-12-09, 08:33
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: nice-wawa » 2010-04-20, 18:32

rambo321 pisze:To że wahacze 555 posiadają łożyska to wiem a jak to jest rozwiązane w Lemforderach?
W ogóle ktoś rozbierał jakiś wahacz i wie jak to wygląda w środku, a może ktoś posiada zdjęcia?
Znalazłem też Lemfordery
http://www.allegro.pl/item979211670_wah ... order.html
cena nie jest odbiegająca od reszty wahaczy. :lol:
Kwestia decyzji.
Teraz mam lemfordery zamontowane i widzę że jest cisza i żadnych luzów a przelatałem koło 20kkm .
Yamato -rozbierałem i smarowałem ale nawet nie dotrzymały 10kkm
555- przelatały około 20kkm ale już był luz
Budowa Yamato i 555 jest na takiej samej zasadzie i działa na zasadzie łożyska ślizgowego a Lemfordera jeszcze nie miałem powodu rozbierać .
jeśliś głupi to milcz niech pomyślę że mędrzec

Awatar użytkownika
rambo321
wiem o czym pisze
Posty: 79
Rejestracja: 2010-01-03, 20:56
Lokalizacja: lubuskie

Post autor: rambo321 » 2010-04-20, 18:43

Dzięki nice-wawa chyba się zdecyduje na lemfordery w warsztacie też podpowiadali tę firmę niemieckie dobre wykonanie 8-)
Decyzja zapadła, wahacze już czekają na zamontowanie.
http://img651.imageshack.us/img651/4899/dsc00764fi.jpg
http://img15.imageshack.us/img15/7062/dsc00763cp.jpg
http://img15.imageshack.us/img15/4664/dsc00765hb.jpg
Ostatnio zmieniony 2010-04-23, 18:13 przez rambo321, łącznie zmieniany 2 razy.
Rambo321 ma się dobrze :)
Obrazek

Awatar użytkownika
kejno
wiem o czym pisze
Posty: 62
Rejestracja: 2010-04-23, 15:38
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: kejno » 2010-04-23, 16:10

Raport z wahaczy górnych Febi-Bilstein:
Po 60 000 km od wymiany trzymają nadal :)
pozdrawiam, Krzysztof

WP11.144 SR20DE
P11.144 HB SR20DE
Espace Gr IV V4Y/VQ35DE --> Szklarnia

hary7
stały bywalec
Posty: 132
Rejestracja: 2010-01-02, 00:03
Lokalizacja: Susz

Post autor: hary7 » 2010-04-27, 18:16

Raport z wahaczy górnych Lemforter:
Na razie przelatane 20.000 km i cisza :mrgreen:

macig7
wiem o czym pisze
Posty: 62
Rejestracja: 2009-12-09, 13:08
Lokalizacja: Kórnik

Post autor: macig7 » 2010-05-03, 11:31

a ja mam Yamato (górne ) , dopiero od 2 tygodni, i mimo wszystko jestem dobrej myśli ,jeśli chodzi o ich żywotność

Awatar użytkownika
Rysiu83
fanatyk nissana
Posty: 2197
Rejestracja: 2009-12-09, 05:39
Lokalizacja: WWL

Post autor: Rysiu83 » 2010-05-03, 13:53

macig7 pisze:a ja mam Yamato (górne ) , dopiero od 2 tygodni, i mimo wszystko jestem dobrej myśli ,jeśli chodzi o ich żywotność
rok czasu w moim aucie był spokój z yamato..na szczęście wymieniałem jeden - teraz 555 siedzi
Po kolei..N14 GA14DE,P10 SRi,P11GT SportLine ----> :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie”