Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Dziwny Luz w Zawieszeniu? P11.144 silnik 1.6

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

Karol_P88
nowy na forum
Posty: 35
Rejestracja: 2011-06-27, 10:40
Lokalizacja: Siedlce

Dziwny Luz w Zawieszeniu? P11.144 silnik 1.6

Post autor: Karol_P88 » 2014-10-17, 19:09

Sprawa wygląda następująco.

Otóż jakiś czas temu coś strzeliło w zawieszeniu i samochód doprowadziłem do mechanika jadąc 5km/h bo można powiedzieć że nie było sterowania. Jak się okazało przerdzewiał i pękł prawy górny wahacz...., wahacz wymienili i niby wszystko ok ale teraz przy jeździe na wprost kierownica musi być lekko skręcona w lewo, bo gdy jest na prosto samochód ściąga nieco w prawo, czuje tak jakby luz na kierownicy podczas kręcenia w lewo, podczas kręcenia w prawo luzu nie ma.....domyślam się że coś się spierdzieliło/skrzywiło podczas doprowadzania auta do mechanika pytanie tylko co to mogło być? Jakieś sugestie?

Awatar użytkownika
jswistow
aktywny forumowicz
Posty: 170
Rejestracja: 2009-12-09, 12:58
Lokalizacja: Zamość

Post autor: jswistow » 2014-10-17, 20:27

Proste
Po wymianie wahacza na nowy należy zrobić zbieżność i geometrie,nie napisałeś jakiej firmy Ci go założyli, ale co firma to różni się wykonaniem, dokładnością, nie wielkie odchyłki i masz przekręconą kierownicę.

Awatar użytkownika
Rysiu83
fanatyk nissana
Posty: 2197
Rejestracja: 2009-12-09, 05:39
Lokalizacja: WWL

Post autor: Rysiu83 » 2014-10-17, 20:51

Wiele wahaczy wymieniałem,ale nigdy nie było potrzeby robić geometrii,co za firmę kupiłeś? zamontowane to zostało jak powinno?
Po kolei..N14 GA14DE,P10 SRi,P11GT SportLine ----> :)

Awatar użytkownika
grzeg255
doświadczony forumowicz
Posty: 239
Rejestracja: 2009-12-11, 17:10
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: grzeg255 » 2014-10-17, 21:15

Przez 8 lat też kilka wahaczy przeszło przez moją primę i w końcu raz trafiło tak,że zbieżność trzeba było zrobić, więc nie ma na to reguły. A wahacze zawsze ładuję lemfo.
Był: Sunny n14, Primera P11.144
Jest: Almera N16, Bravo II T-Jet Sport TdP 150km,
Giulietta 1,4TB

Awatar użytkownika
jswistow
aktywny forumowicz
Posty: 170
Rejestracja: 2009-12-09, 12:58
Lokalizacja: Zamość

Post autor: jswistow » 2014-10-17, 21:26

Rysiu83 pisze:Wiele wahaczy wymieniałem,ale nigdy nie było potrzeby robić geometrii,co za firmę kupiłeś? zamontowane to zostało jak powinno?
No widzisz,zależy co zakładasz do naszych nysek,ingerencji w kąty to u nas nie ma,jedyny ratunek to zbieżność,powiem tylko że po wymianie na te wahacze łożyskowane należy ją zrobić, niby wyglądają tak samo ale to nie jest to co oryginał.
Generalnie każda ingerencja w zawieszenie powinna być zakończona ustawieniem geometrii o ile jest to możliwe, ale sprawdzenie zbieżności to podstawa
Prosty przykład, wymiana sworznia wahacza w audi 80 kończy się ustawieniem kąta pochylenia koła, naprawa tylnego zawieszenie tam gdzie jest zawieszenie niezależne bez geometrii i zbieżności się nie obędzie.

Karol_P88
nowy na forum
Posty: 35
Rejestracja: 2011-06-27, 10:40
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: Karol_P88 » 2014-10-18, 20:58

Nie mam pewności czy to aby na pewno przez to kierownica była skręcona, auto mimo tego jedzie prosto jak wcześniej. Ale mam do wymiany jeszcze sworzeń wahacza to zrobię to i podjedzie się na zbieżność.

Dzięki za odpowiedzi.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie”