Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Obniżenie Autka a Awarie? Mit czy Prawda?

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

Awatar użytkownika
Boro1989
fanatyk nissana
Posty: 1082
Rejestracja: 2011-01-16, 12:15
Lokalizacja: Kętrzyn/Giżycko

Obniżenie Autka a Awarie? Mit czy Prawda?

Post autor: Boro1989 » 2014-07-02, 07:11

chciałem poruszyć tutaj jeden temat który nie zauważyłem aby był tak typowo poruszony, a więc wczoraj postawiłem moją primerke do mechanika na założenie poli żółtego na górne wachacze, owy pan mechanik najpierw pojechał na diagnostyke, po czasie wrócił i stwierdził że wszelkiej maści problemy z zawieszeniem u mnie powodują sprężyny obniżające , nadmieniam że posiadam H&R -40 około z przodu, i niby to było u mnie powodem padnięcia wachaczy górnych, problemów wcześniejszych z przegubem ( 3 wymienione w ciągu miesiąca...ale okazało się że przeguby były wadliwe :-| ) a więc jaka jest wasza opinia na ten temat ?? czy obniżenie zawieszenia na prawdę powoduje awarie całego układu?
viewtopic.php?t=4676 - Moja Ruda <3 "Kiedyś będę piękna"

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2014-07-02, 07:17

Boro1989 przy seryjnym amorku jest gorsza amortyzacja, bo nie chodzi on w swoim zakresie. Jednakże górne wahacze w Primerze, to element tak szybko padający, że nawet seria zawias nie jest w stanie tego pociągnąć. Przeguby padają, bo masz VE i na bank spokojnie nie ruszasz :)

Awatar użytkownika
Boro1989
fanatyk nissana
Posty: 1082
Rejestracja: 2011-01-16, 12:15
Lokalizacja: Kętrzyn/Giżycko

Post autor: Boro1989 » 2014-07-02, 07:38

Czyli do obniżających sprężyn najlepiej jest dodać od razu jakiś lepszy amor? np. KYB, a odnośnie górnych wachaczy to wiem że to temat bajka :) dlatego montuje Poli, ale mimo wszystko nie chce mi się wierzyć że problem z przegubami to wina sprężyn :) , chwilowo mam spokój z przegubami bo zrobiłem całe 300km i nic nie stuka :D , i no wiadomo VE to VE hehe nie zawsze da się spokojnie ruszyć :)
viewtopic.php?t=4676 - Moja Ruda <3 "Kiedyś będę piękna"

Awatar użytkownika
nismo46
fanatyk nissana
Posty: 348
Rejestracja: 2012-02-22, 13:54
Lokalizacja: Głogów
Kontakt:

Post autor: nismo46 » 2014-07-02, 08:16

od obniżenia tez padaja przeguby bo poloska jest pod innym kątem i bardziej napiera u mnie co calkiem w drugą strone jak powinny byc
Nie sztuką jest kupić gotowy projekt..
Sztuka jest go zbudować!

Awatar użytkownika
Boro1989
fanatyk nissana
Posty: 1082
Rejestracja: 2011-01-16, 12:15
Lokalizacja: Kętrzyn/Giżycko

Post autor: Boro1989 » 2014-07-02, 08:20

i właśnie to samo usłyszałem ale jakoś do końca mi się wierzyć w to nie chcę...
viewtopic.php?t=4676 - Moja Ruda <3 "Kiedyś będę piękna"

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2014-07-02, 08:21

Moim zdaniem do przegubów i częstotliwości ich padania najbardziej przyczynia się moc auta i sposób użytkowania, szczególnie częste przeciążanie na skręconych kołach skraca ich żywot. Twadsza obniżająca sprężyna nie wpływa na ten element w żaden sposób, bo jedyne jego obciążenia biorą się ze skrzyni (bynajmniej takie jest założenie w 100% sprawnego zawieszenia z niewybitymi tulejami, aby koła się nie rozjeżdżały). Wysokość nie, ale twardość sprężyn natomiast będzie miała znaczenie w przypadku wybijania się tulejek w zawieszeniu, ponieważ te same siły z poruszającego się koła są o wiele bardziej przenoszone na budę niż przy seryjnym setupie. Dlatego warto pomyśleć o amortyzatorach o sportowej charakterystyce, bo inaczej pracują.

Awatar użytkownika
nismo46
fanatyk nissana
Posty: 348
Rejestracja: 2012-02-22, 13:54
Lokalizacja: Głogów
Kontakt:

Post autor: nismo46 » 2014-07-02, 09:16

tu sie mylisz ze nie wplywa bo wplywa i to bardzo bo przy obnizeniu p&#242;loska idzie do gory i w tym momecie ona bardziej wchodzi w przegub a nie jest prawie prosto jak na seri wiec przy duzej glebie leciej skrócić wiem z wlasnego doświadczenia bo lekkie obniżenie to nie jest gleba
Nie sztuką jest kupić gotowy projekt..
Sztuka jest go zbudować!

Awatar użytkownika
Boro1989
fanatyk nissana
Posty: 1082
Rejestracja: 2011-01-16, 12:15
Lokalizacja: Kętrzyn/Giżycko

Post autor: Boro1989 » 2014-07-03, 09:52

czyli teoretycznie złotym środkiem jest przerobienie półośki ?
viewtopic.php?t=4676 - Moja Ruda <3 "Kiedyś będę piękna"

Awatar użytkownika
nismo46
fanatyk nissana
Posty: 348
Rejestracja: 2012-02-22, 13:54
Lokalizacja: Głogów
Kontakt:

Post autor: nismo46 » 2014-07-03, 10:37

owszem moglem sie nie udzielac w tym poscie bo wlasnie wczoraj sie odezwal przegub haha
Nie sztuką jest kupić gotowy projekt..
Sztuka jest go zbudować!

primeraP10
fanatyk nissana
Posty: 723
Rejestracja: 2011-11-17, 22:28
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: primeraP10 » 2014-07-03, 11:17

niestety nizsze twardsze zawieszenie wplywa na szybsze wykonczenie , sworzni tulei i lacznikwo z powodu wiekszych przeciazen. dlatego zalecane poli. ale to nie znaczy ze wszystko bedzie padac co 5k km. co do przegubow nie wiem ale mam niski twardy zawias i jedyne co przez rok urzytkowania popsulem to urwalem polos ale to inna bajka. moze te przeguby badziewia kupujesz.
mój super wóz --> viewtopic.php?t=15014
Byla Primera P10eGT
Jest Primera P10SLX/eGT

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie”