Zawieszenia P11
Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol
Zawieszenia P11
Witajcie,
W swojej primerce zacząłem czuć drgania na kierownicy przy przejeżdżaniu przez nierówności lub na kostce (najbardziej na skręconych kołach odczuwalne) Podejrzewam, że są to końcówki drążków kierowniczych (Czy może się mylę?).
Przy okazji które gumy mógłbym wymienić aby było troszkę ciszej? Innych luzów nie stwierdzono, sprawdzane przy okazji wymiany łączników i gum stabilizatora.
Warto zamieniać gumy na poliuretany?
W swojej primerce zacząłem czuć drgania na kierownicy przy przejeżdżaniu przez nierówności lub na kostce (najbardziej na skręconych kołach odczuwalne) Podejrzewam, że są to końcówki drążków kierowniczych (Czy może się mylę?).
Przy okazji które gumy mógłbym wymienić aby było troszkę ciszej? Innych luzów nie stwierdzono, sprawdzane przy okazji wymiany łączników i gum stabilizatora.
Warto zamieniać gumy na poliuretany?
- Dreams
- fanatyk nissana
- Posty: 2177
- Rejestracja: 2011-04-29, 22:58
- Lokalizacja: Sweden/Cz-wa
- Kontakt:
Lub zmień opony...
Może to się wydać śmieszne ale mój kumpel kiedyś tak miał gadałem z nim właśnie...
I tez mu trzepało kierą ale jak wymienił na letnie to ustały drgania a tak miał że łapy urywało.
Może ci to w czymś pomoże.
Przyczyny związane Z drganiem kierownicy mogą być jeszcze takie...
Uszkodzenie opony powodujące bicie kierownicy
niepoprawna geometria zawieszenia
usterki zawieszenia
przegub wewnętrzny ( miałem to ostatnio )
drgania mogą pochodzić również od układu hamulcowego (pulsowanie pedału hamulca)
Luzowanie nakrętki przegubu
Może to się wydać śmieszne ale mój kumpel kiedyś tak miał gadałem z nim właśnie...
I tez mu trzepało kierą ale jak wymienił na letnie to ustały drgania a tak miał że łapy urywało.
Może ci to w czymś pomoże.
Przyczyny związane Z drganiem kierownicy mogą być jeszcze takie...
Uszkodzenie opony powodujące bicie kierownicy
niepoprawna geometria zawieszenia
usterki zawieszenia
przegub wewnętrzny ( miałem to ostatnio )
drgania mogą pochodzić również od układu hamulcowego (pulsowanie pedału hamulca)
Luzowanie nakrętki przegubu
Maserti albo jedź na przeważenie opon. U mnie w P10 też tak było powyżej 100km/h nie dało się jechać - rzucało kierownicą. Po przeważeniu skończyło się rzucanie kierownicy.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Przyczyny związane Z drganiem kierownicy
Uszkodzenie opony powodujące bicie kierownicy
niepoprawna geometria zawieszenia
usterki zawieszenia
przegub wewnętrzny ( miałem to ostatnio )
drgania mogą pochodzić również od układu hamulcowego (pulsowanie pedału hamulca)
Luzowanie nakrętki przegubu[/quote]
Amortyzatory sprawnosc po 90%, sprawdzone na SKP.
Luzu na kolumnie brak. Uklad hamulcowy tez odpada.
Przy wyzszych predkosciach rowniez jest w porzadku.
Ewidentnie cos z zawieszenia. Bede to musial na kanale zdiagnozowac. Co przy okazji koncowek drazkow kierowniczych wymienic? Trzeba zbieżnosc po ich wymianie ustawiac?
P.S. zbieznosc robiona na lato.
Uszkodzenie opony powodujące bicie kierownicy
niepoprawna geometria zawieszenia
usterki zawieszenia
przegub wewnętrzny ( miałem to ostatnio )
drgania mogą pochodzić również od układu hamulcowego (pulsowanie pedału hamulca)
Luzowanie nakrętki przegubu[/quote]
Amortyzatory sprawnosc po 90%, sprawdzone na SKP.
Luzu na kolumnie brak. Uklad hamulcowy tez odpada.
Przy wyzszych predkosciach rowniez jest w porzadku.
Ewidentnie cos z zawieszenia. Bede to musial na kanale zdiagnozowac. Co przy okazji koncowek drazkow kierowniczych wymienic? Trzeba zbieżnosc po ich wymianie ustawiac?
P.S. zbieznosc robiona na lato.
Łączniki stabilizatorów sprawdź jeszcze.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
- Dreams
- fanatyk nissana
- Posty: 2177
- Rejestracja: 2011-04-29, 22:58
- Lokalizacja: Sweden/Cz-wa
- Kontakt:
Maserti Sprawdz ciężarek na feldze...
źle pracujące przegub napędowy
może masz delikatnie podgiętą półoś??
Bicie może wystąpić również, gdy zamontujesz aluminiowe felgi bez plastikowego pierścienia centrującego
Nawet minimalne przesunięcie koła na piaście skutkuje drganiami
A najpewniej wymień koła tak jak pisałem wyżej.
źle pracujące przegub napędowy
może masz delikatnie podgiętą półoś??
Bicie może wystąpić również, gdy zamontujesz aluminiowe felgi bez plastikowego pierścienia centrującego
Nawet minimalne przesunięcie koła na piaście skutkuje drganiami
A najpewniej wymień koła tak jak pisałem wyżej.
Dzieki za info. W ciagu dwoch tyg. bede zmienial felgi na letnie i wtedy zobaczymy. Oczywiscie napisze czy cos pomoglo. Jeszcze raz dzieki za wskazowki!NissanDreams pisze:Maserti Sprawdz ciężarek na feldze...
źle pracujące przegub napędowy
może masz delikatnie podgiętą półoś??
Bicie może wystąpić również, gdy zamontujesz aluminiowe felgi bez plastikowego pierścienia centrującego
Nawet minimalne przesunięcie koła na piaście skutkuje drganiami
A najpewniej wymień koła tak jak pisałem wyżej.
Maserti pisze:Co przy okazji koncowek drazkow kierowniczych wymienic? Trzeba zbieżnosc po ich wymianie ustawiac?
Bezapelacyjnie tak. Trzeba ustawiać zbieżność.
A przy okazji końcówek wymień wszystko co ma luzy/jest zużyte.
Zwróć uwagę na drążki kierownicze. U nas w mieście mało kto na przeglądzie sprawdza drążki kierownicze, raczej skupiają się na końcówkach kierowniczych.
Ja kiedyś miałem taką sytuacje, że coś mi pukało z przodu po prawej stronie. Wahacz górny wymieniłem, sworzeń wymieniłem no ale dalej puka. Pojechałem na SKP mówią że wszystko ok. No ale dalej pukało. Wtedy byłem mało obeznany w primerach. No ale podniosłem sobie auto i wyczułem na drążku kierowniczym delikatny luz więc drążek do wymiany. No ale dalej puka. Byłem na każdej SKP w okolicy w każdym warsztacie i niby wszystko jest ok, usłyszałem też, że "ten typ tak ma". No i w końcu pewnego dnia rozkręciłem na części pierwsze całe zawieszenie i się okazało że sworzeń królewski był już zużyty i łożysko miało na min luz. Po wymianie zwrotnicy jak ręką odjął.