Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Zawieszenia P11

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

Maserti
wiem o czym pisze
Posty: 54
Rejestracja: 2012-09-30, 12:24
Lokalizacja: Szczecin

Zawieszenia P11

Post autor: Maserti » 2013-03-17, 20:19

Witajcie,

W swojej primerce zacząłem czuć drgania na kierownicy przy przejeżdżaniu przez nierówności lub na kostce (najbardziej na skręconych kołach odczuwalne) Podejrzewam, że są to końcówki drążków kierowniczych (Czy może się mylę?).

Przy okazji które gumy mógłbym wymienić aby było troszkę ciszej? Innych luzów nie stwierdzono, sprawdzane przy okazji wymiany łączników i gum stabilizatora.

Warto zamieniać gumy na poliuretany?

Awatar użytkownika
Dreams
fanatyk nissana
Posty: 2177
Rejestracja: 2011-04-29, 22:58
Lokalizacja: Sweden/Cz-wa
Kontakt:

Post autor: Dreams » 2013-03-17, 22:50

Maserti sprawdz czy masz jakiś wyciek z któregoś amortyzatora.

A uszkodzony amortyzator powoduje drgania kierownicy podczas jazdy np. po kostce.
Niestabilność samochodu jak najbardziej, szczególnie na koleinach i wchodzeniu dynamicznie w zakręty.

Awatar użytkownika
polo33
aktywny forumowicz
Posty: 141
Rejestracja: 2011-05-26, 18:08
Lokalizacja: Wrocław/Oleśnica

Post autor: polo33 » 2013-03-17, 23:08

sprawdź tez czy sama kolumna kierownicza Ci nie stuka, złap kiere na godz 9:15 i sprawdz czy nie ma luzow jedna reka w swoja strone druga w strone kabiny :-) lub postukaj w kiere z lewej badz z prawej strony po srodku bedzie najbardziej słychac jesli bedzie luz.

Awatar użytkownika
Dreams
fanatyk nissana
Posty: 2177
Rejestracja: 2011-04-29, 22:58
Lokalizacja: Sweden/Cz-wa
Kontakt:

Post autor: Dreams » 2013-03-17, 23:28

Lub zmień opony...

Może to się wydać śmieszne ale mój kumpel kiedyś tak miał gadałem z nim właśnie...

I tez mu trzepało kierą ale jak wymienił na letnie to ustały drgania a tak miał że łapy urywało.
Może ci to w czymś pomoże.


Przyczyny związane Z drganiem kierownicy mogą być jeszcze takie...


Uszkodzenie opony powodujące bicie kierownicy
niepoprawna geometria zawieszenia
usterki zawieszenia
przegub wewnętrzny ( miałem to ostatnio )
drgania mogą pochodzić również od układu hamulcowego (pulsowanie pedału hamulca)
Luzowanie nakrętki przegubu

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2013-03-17, 23:56

Maserti albo jedź na przeważenie opon. U mnie w P10 też tak było powyżej 100km/h nie dało się jechać - rzucało kierownicą. Po przeważeniu skończyło się rzucanie kierownicy.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2013-03-18, 05:08

SPrawdź opony czy przypadkiem gdzieś bania nie wyskoczyła ;)
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Maserti
wiem o czym pisze
Posty: 54
Rejestracja: 2012-09-30, 12:24
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Maserti » 2013-03-18, 12:21

Przyczyny związane Z drganiem kierownicy


Uszkodzenie opony powodujące bicie kierownicy
niepoprawna geometria zawieszenia
usterki zawieszenia
przegub wewnętrzny ( miałem to ostatnio )
drgania mogą pochodzić również od układu hamulcowego (pulsowanie pedału hamulca)
Luzowanie nakrętki przegubu[/quote]

Amortyzatory sprawnosc po 90%, sprawdzone na SKP.
Luzu na kolumnie brak. Uklad hamulcowy tez odpada.
Przy wyzszych predkosciach rowniez jest w porzadku.
Ewidentnie cos z zawieszenia. Bede to musial na kanale zdiagnozowac. Co przy okazji koncowek drazkow kierowniczych wymienic? Trzeba zbieżnosc po ich wymianie ustawiac?

P.S. zbieznosc robiona na lato.

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2013-03-18, 12:31

Łączniki stabilizatorów sprawdź jeszcze.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Dreams
fanatyk nissana
Posty: 2177
Rejestracja: 2011-04-29, 22:58
Lokalizacja: Sweden/Cz-wa
Kontakt:

Post autor: Dreams » 2013-03-18, 13:36

Maserti Sprawdz ciężarek na feldze...
źle pracujące przegub napędowy
może masz delikatnie podgiętą półoś??
Bicie może wystąpić również, gdy zamontujesz aluminiowe felgi bez plastikowego pierścienia centrującego
Nawet minimalne przesunięcie koła na piaście skutkuje drganiami
A najpewniej wymień koła tak jak pisałem wyżej.

Maserti
wiem o czym pisze
Posty: 54
Rejestracja: 2012-09-30, 12:24
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Maserti » 2013-03-18, 13:48

NissanDreams pisze:Maserti Sprawdz ciężarek na feldze...
źle pracujące przegub napędowy
może masz delikatnie podgiętą półoś??
Bicie może wystąpić również, gdy zamontujesz aluminiowe felgi bez plastikowego pierścienia centrującego
Nawet minimalne przesunięcie koła na piaście skutkuje drganiami
A najpewniej wymień koła tak jak pisałem wyżej.
Dzieki za info. W ciagu dwoch tyg. bede zmienial felgi na letnie i wtedy zobaczymy. Oczywiscie napisze czy cos pomoglo. Jeszcze raz dzieki za wskazowki!

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2013-03-18, 20:04

Maserti pisze:Co przy okazji koncowek drazkow kierowniczych wymienic? Trzeba zbieżnosc po ich wymianie ustawiac?

Bezapelacyjnie tak. Trzeba ustawiać zbieżność.

A przy okazji końcówek wymień wszystko co ma luzy/jest zużyte.
Zwróć uwagę na drążki kierownicze. U nas w mieście mało kto na przeglądzie sprawdza drążki kierownicze, raczej skupiają się na końcówkach kierowniczych.
Ja kiedyś miałem taką sytuacje, że coś mi pukało z przodu po prawej stronie. Wahacz górny wymieniłem, sworzeń wymieniłem no ale dalej puka. Pojechałem na SKP mówią że wszystko ok. No ale dalej pukało. Wtedy byłem mało obeznany w primerach. No ale podniosłem sobie auto i wyczułem na drążku kierowniczym delikatny luz więc drążek do wymiany. No ale dalej puka. Byłem na każdej SKP w okolicy w każdym warsztacie i niby wszystko jest ok, usłyszałem też, że "ten typ tak ma". No i w końcu pewnego dnia rozkręciłem na części pierwsze całe zawieszenie i się okazało że sworzeń królewski był już zużyty i łożysko miało na min luz. Po wymianie zwrotnicy jak ręką odjął.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie”