Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[Primera]Części zawieszenia - JAKIEJ FIRMY?

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

Awatar użytkownika
vincetti
fanatyk nissana
Posty: 516
Rejestracja: 2011-07-18, 22:38
Lokalizacja: Częstochowa/Londyn

Post autor: vincetti » 2013-04-29, 21:34

Panowie to i ja dopytam coś niecoś od siebie. Gdy wyklepany jest wahacz, możliwe że autko pływa na drodze a przy np. zawracaniu jest uczucie jakby koło się kładło czy to coś innego? wahacz już zamówiony, martwię się czy to nie jest coś więcej... Pozatym skręcając w lewo (zjeżdżając z asfaltu ) słychać jedno puknięcie (dość donośne)
Pomogłem? Kliknij POMÓGŁ. Dzięki :)
Obrazek

elmer80
stały bywalec
Posty: 137
Rejestracja: 2011-02-06, 11:25
Lokalizacja: Wa-wa/Grochów

Post autor: elmer80 » 2013-04-29, 21:39

W poprzednim autku podobne objawy dawał sworzeń wahacza
na razie 120KW/270Nm

abc1234xx
doświadczony forumowicz
Posty: 231
Rejestracja: 2010-07-16, 23:17
Lokalizacja: KCH

Post autor: abc1234xx » 2013-04-29, 22:32

u mnie mielilo opony od zewnatrz na wywalonych gornych wahaczach.. na max skrecie piszczalo a na piachu auto przesuwalo az.. i bylo widac mega slad "zrycia" .. do garazu jak wjezdzalem do zrobilem sobie takie kreski od skretu heh a opona na boku zeszla prawie do zera :/ po wymianie obu gornych objawy ustaly ae pozostalo pukniecie przy najezdzie na krawezniki niskie

Awatar użytkownika
Toshiba
fanatyk nissana
Posty: 453
Rejestracja: 2011-04-10, 18:43
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Toshiba » 2013-04-29, 23:14

ja wymieniłem oba gorne na FEBI i po 1000 km zaczeło znowu stukać, doszliśmy dopiero na podnośniku za górny wahacz sie rusza na śrubie w przód i w tył przy ruszaniu i hamowaniu stuka.
Obrazek

to ma się tak ruszać czy może tam jakieś podkładki mają iść ?

Jutro jede kupić nowy ale tamten bede reklamował.

abc1234xx
doświadczony forumowicz
Posty: 231
Rejestracja: 2010-07-16, 23:17
Lokalizacja: KCH

Post autor: abc1234xx » 2013-04-29, 23:26

ja nie mialem podkladek. Febi jest gumowy i nieobrotowy. Zly zakup. Ma byc na lozyskach. albo te poliuretany ktore u mnie wpadna jak zdechna te srl ;)

Awatar użytkownika
Toshiba
fanatyk nissana
Posty: 453
Rejestracja: 2011-04-10, 18:43
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Toshiba » 2013-04-30, 12:34

ile kosztują poliuretany komplet na górne wahacze ?

Awatar użytkownika
polo33
aktywny forumowicz
Posty: 141
Rejestracja: 2011-05-26, 18:08
Lokalizacja: Wrocław/Oleśnica

Post autor: polo33 » 2013-06-06, 16:15

czas odświeżyć temat, po przejechaniu ok 15 tyś znowu mnie czekaw wymiana wahaczy górnych, obecnie założone mam łożyskowane z allegro chyba nawet takie: http://allegro.pl/ulozyskowany-wahacz-g ... 82149.html już nie bede się bawić w nowy zakup tylko chciałbym założyć poliuretany do nich co o tym sądzicie jaki wymiar kupić aby pasowały ? chce kupić od stronflexa ale które brać ? Tuleja 34mm czy Tuleja 33mm ? ;-)

Awatar użytkownika
DiLGT
fanatyk nissana
Posty: 670
Rejestracja: 2009-12-09, 20:14
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: DiLGT » 2013-06-06, 18:54

starych pewno nie masz, wiec albo rozbierzesz te i pomierzysz albo kupisz na allegro zuzyte i zregenerujesz, wtedy auto nie musi ci stac rozgrzebane podczas zamamawiania

Awatar użytkownika
ANDREW
fanatyk nissana
Posty: 682
Rejestracja: 2009-12-10, 12:25
Lokalizacja: Lodz,Kutno

Post autor: ANDREW » 2013-06-06, 22:54

Ja miałem oryginalne wahacze i średnica 34 pasowała. Jeśli są zamienniki to chyba średnica 33.
Jak coś nie będzie pasowało to wymienią.

Awatar użytkownika
jswistow
aktywny forumowicz
Posty: 170
Rejestracja: 2009-12-09, 12:58
Lokalizacja: Zamość

Post autor: jswistow » 2013-06-07, 10:49

a ja wszystkim polecam właśnie te łożyskowane wahacze, mam je u siebie założone i mam święty spokój już długi czas, żadnych luzów, skrzypień itd.
teraz też miałem właśnie primerkę na warsztacie i też je zakładałem, firma SR_LINE, cena konkurencyjna a jakość ok, w/g mnie najlepszy wybór

abc1234xx
doświadczony forumowicz
Posty: 231
Rejestracja: 2010-07-16, 23:17
Lokalizacja: KCH

Post autor: abc1234xx » 2014-03-12, 15:37

Moze sie podkleje. Dzis dostalem wyrok od diagnosty za jazde po kamienistym objezdzie po budowie mostu. Wywalone laczniki stabilizatora + sworznie obu dolnych wahaczy + tuleje tylne dolnych wahaczy. Powstalo pytanie czy kupic caly wahacz czy bawic sie w wybijanki? na gore zalozylem wahacze srl lozyskowane i odziwo dziaalaja dobrze. Pytanie czy brac dolne srl? czy wybijac tulejki i sworzna dac trw a tuleje sam nie wiem jaka bo malo produkuje firm ten elemenet? kosztowo jest tak ze wahacz caly srl to 130zl sztuka dolny a te czesci do wybijanek kolo 50zl sworzen i kolo 50zl tuleja plus wybicie. Doradzicie cos?

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2014-03-12, 15:40

abc1234xx kupuj poliuretany, bo zwykłe jakie byś nie kupił to Ci się i tak rozpadną

abc1234xx
doświadczony forumowicz
Posty: 231
Rejestracja: 2010-07-16, 23:17
Lokalizacja: KCH

Post autor: abc1234xx » 2014-03-12, 16:09

no tyle ze z poliuretana jest tylko z tego co chce tuleja tylna i nic wiecej.

[ Dodano: 2014-03-12, 16:10 ]
http://www.strongflex.eu/pl/nissan-prim ... tylna.html ta. Nie ma sworznia a tego trzeciego elementu wahacza nie chce bo jest jak nowy. Stabilizator chyba sie wywala nie na tych gumkach tzn lacznik tylko na tym takim przykreconym jak sworzen? http://www.strongflex.eu/pl/nissan-micr ... ladka.html

[ Dodano: 2014-03-12, 16:44 ]
a sidem?

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2014-03-12, 16:56

viewtopic.php?t=13567

Sworzeń wahacza to inna bajka

Awatar użytkownika
MagicalFire
doświadczony forumowicz
Posty: 252
Rejestracja: 2013-06-21, 21:38
Lokalizacja: Cybinka
Kontakt:

Post autor: MagicalFire » 2014-03-13, 14:13

jak ktoś chce bardzo dobrej jakości to tylko i wyłącznie Lemforder ale są one prawie 2 razy droższe od konkrecji (mowie tu o oryginalnych nie żadnych podróbach )

abc1234xx
doświadczony forumowicz
Posty: 231
Rejestracja: 2010-07-16, 23:17
Lokalizacja: KCH

Post autor: abc1234xx » 2014-03-13, 14:50

DOstalem oferte zestawu skladajacego sie z Sworznia TRW 53zl, Lacznika stabilizatora TRW 30zl, tulei wahacza 67zł YAMATO. Moze byc? posmigam? przebieg miesieczny dochodzi momentami nawet do 3500 km :>

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2014-03-13, 17:34

NIe

abc1234xx
doświadczony forumowicz
Posty: 231
Rejestracja: 2010-07-16, 23:17
Lokalizacja: KCH

Post autor: abc1234xx » 2014-03-13, 17:35

a moze jakies inne uzasadnienie poza nie?

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2014-03-13, 17:48

abc1234xx, na tym forum już wszysycy wszystkiego spróbowali i nic nie daje rady na polskich drogach, stąd decyzja o produkcji poliuretanów, a sam piszesz, że 3500 km robisz mieisicznie wiec nie oszczedzasz auta

Awatar użytkownika
Boro1989
fanatyk nissana
Posty: 1082
Rejestracja: 2011-01-16, 12:15
Lokalizacja: Kętrzyn/Giżycko

Post autor: Boro1989 » 2014-03-13, 18:16

Laczniki w naszych primkach padaja nadgminnie , wiec nie wazne co wladujesz jakiej firmy i tak padnie bo jakims przebiegu mniejszym czy wiekszym, ja mialem sachsa czy jakos tak. , wytrzymaly okolo 15tys i padly , teraz bd ladowal TRW z zoltym poli i zobaczymy jak to bedzie, :) ogolnie jak ktos robi duze przebiegi to polecam ladowac poli i tylee :)
viewtopic.php?t=4676 - Moja Ruda <3 "Kiedyś będę piękna"

abc1234xx
doświadczony forumowicz
Posty: 231
Rejestracja: 2010-07-16, 23:17
Lokalizacja: KCH

Post autor: abc1234xx » 2014-03-13, 19:04

ale moj lacznik jest wyprany na tej galce ruchomej a nie na gumkach ktore sa z poli. Obecny lacznik mam trw i 60tys na nim spokojnie zrobilem ja a ktos ile wczesniej? tego nie wiem. Nie byl nowy jak kupilem auto. Jedyne co z poliuretana moge wsadzic to tylna tuleje a sworzen trw. W sumie jedna cena. Ale jak mi zapiszczy to chyba mnie trafi :roll: , piszczaly mi juz gorne wahacze to myslalem ze wyjde z siebie :shock: zmienilem na lozyskowany srl po stowce sztuka i jak na razie 35tys bez luzu i pisku

nice-wawa
fanatyk nissana
Posty: 948
Rejestracja: 2009-12-09, 08:33
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: nice-wawa » 2014-03-13, 19:41

TRW to dobry zamiennik , mi przy standardowym zawieszeniu nie mogę nic złego powiedzieć na łączniki stabilizatora . Yomato i Trw zrobiły ponad 60 kkm ,i nic nie pukało i poszła do żyda . Łącznie stara P11 zrobiłem 100kkm i raz wymieniałem łączniki. Obecnie WP11.144 zrobione ponad 40kkm na łącznikach z jakimi kupiłem i cisza . Za poli jestem ale do dolnego wahacza i dać na stabilizator .
Te SLR do zwykłej jazdy może wystarcza ale nie wiadomo jak z wytrzymałością .Gumy mogą dłużej wytrzymać ale sworzeń to pewnie max 30 kkm.
jeśliś głupi to milcz niech pomyślę że mędrzec

abc1234xx
doświadczony forumowicz
Posty: 231
Rejestracja: 2010-07-16, 23:17
Lokalizacja: KCH

Post autor: abc1234xx » 2014-03-13, 21:18

sworznie mi poszly teraz dopiero po ponad roku pierwsze ale moja jazda codzienna to byl ten kawalek (tu cywilizowany wyglad jest jeszcze http://goo.gl/maps/AmAQW ) a mam samochod od 222tys. (obecnie 295) i jest tam trw wszystko w zawieszeniu. Poczytalem caly temat poliuretanow i daruje sobie . Piszczenia nie wytrzymam. Pukanie przezyje. Kupuje ten zestaw ktory pisalem czyli trw stabilizator + trw sworzen + yamato tuleja tylna przy okazji tez klocki przod i tyl ate zamowie bo sa i tak juz zuzyte . Korci mnie tuleja z poli ale gdzie bym nie wszedl na forum to pisza ze piszczy. Kontaktowalem sie z kolega offroad ma poli na calym zawieszeniu. Piszczy mu to niestety na mokrym i na mrozie. Smarowane juz chyba wszystkim i nic to nie pomaga.

Awatar użytkownika
Toshiba
fanatyk nissana
Posty: 453
Rejestracja: 2011-04-10, 18:43
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Toshiba » 2014-05-22, 17:31

Ja mam teraz poli zalożone i na jednym zaczeło mi zajeb.... skrzypieć Powód ?
zaczeło się obracać zamiast na tulejka-poli to obraca się na poli-wahacz. Skrzypienie jest niedoopisania. Drugi jest w stosunku do tego cichy chociaz i tak da dolkach skrzypi. Nie mam czasu w sumie bawić sie co chwile w smarowanie ich bo pod blokiem tego nie zrobie.
Nie wiem teraz co z nim zrobić zeszlifowac troche z czola poli zeby poli zrobil sie nieruchomy wzgledem wachacza ? Zastanawiam sie tez nad kupnem tych ułożyskowanych SRL.

Awatar użytkownika
Seba WWA
fanatyk nissana
Posty: 1323
Rejestracja: 2011-06-19, 11:23
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Seba WWA » 2014-05-23, 14:44

A ja powiem tak, nie opłaca się kupować wahaczy, bo same tuleje poliuretanowe wystarczą
Ja mam wsadzone w wahacz Yamato i pasują P&P a komplet na górne wahacze kosztuje ok 200zł za tyle to nie kupisz dobrych zamienników.
Chyba że wahacz jest w opłakanym stanie to trzeba by go wymienić, najlepiej na ori używkę, którą można kupić za 30zł
Przypominam że mamy tu zniżkę klubową 10% chyba http://www.strongflex.eu/pl/135-nissan

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2014-05-23, 19:26

Lemfordery wcale nie są aż tak drogie,, a jakość wykonania naprawdę w porządku. Jeżdżę po dziurawych łódzkich ulicach i na razie odpukać. Znowu tuleje z Strongflexa są trwałe i na lata, ale jak widać, potrafią wydawać nieprzyjemne dźwięki.
Ostatnio zmieniony 2014-05-24, 21:26 przez Wiooreck, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Seba WWA
fanatyk nissana
Posty: 1323
Rejestracja: 2011-06-19, 11:23
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Seba WWA » 2014-05-24, 21:09

Wiooreck, ale dziwne dźwięki wydaje wtedy jak się za mało posmaruje przy zakładaniu

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2014-05-25, 00:02

Obydwa wahacze mi skrzypiały i piszczały i... w ogóle :D dlatego od nieporządanych dźwięków chcę mieć spokój, nawet kosztem nowego wahacza :D

Awatar użytkownika
Toshiba
fanatyk nissana
Posty: 453
Rejestracja: 2011-04-10, 18:43
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Toshiba » 2014-10-12, 21:12

W maju kupiłem te wahacze z łożyskami SRL no i zrobione jest ponad 5000 km i jeden zaczął delikatnie skrzypieć czyli musi mieć już luz. Gwarancja jest 2 lata więc będe reklamował. Skrzypienie jest małe ale luz musi być bo źle się prowadzi ogólnie.

Prosiaq
nowy na forum
Posty: 6
Rejestracja: 2014-09-11, 19:21
Lokalizacja: Śląsk

[P11/WP11] Wahacze

Post autor: Prosiaq » 2014-10-19, 19:38

Witam.
Po zimie chce wymienić kompletne wahacze zawieszenia przedniego w P11 ,jakie na dzień dzisiejszy warto ?

Chodzi mi o górne i dolne, w styczniu przy przeglądzie regenerowałem łożyska zwrotnic, wymieniałem sworznie wahaczy dolnych i końcówki drążka kierowniczego,chyba łącznik stabilizatora tez wpadł

amorki plus sprezyny maja dwa lata KYB

Mechanik stwierdził że jeden z wahaczy dolnych jest już dość skorodowany i jeden ze sworzni trzyma tak na pół roku

no i ma racje mamy październik a mi zaczyna stukać pukać...

Do takich inwestycji muszę sie przygotować finansowo dlatego pytam i bede kupował części po malutku :oops:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie”