Strona 2 z 2

: 2011-11-13, 09:08
autor: Primera98
Jest firma z poznania-smochowice polspring ktora wykonuje na wzor seryjnej wzmocnioną.

Tyle ze są troche drogie bo około 180 pare zł sztuka.A zwykłe typu lejsfors około 120zł allegro.

Ale tak jak piszecie na zwykłej niewiele dupa sie podniesie,szczegolnie ze jest duza ciezka butla z lpg :evil:

: 2011-11-14, 08:39
autor: nice-wawa
Ale jest możliwość tańszej opcji podniesienia tyłu .
Trzeba rozebrać kolumnę do samego amortyzatora i zdjąć koszyk trzymający sprężynę z amorka .Pod koszyk podkładamy jakąś tulejkę (najłatwiej jest dobrać w sklepie z łożyskami łożysko o średnicy wewnętrznej jak amortyzator ). Nabijamy tulejkę na amortyzator dajemy koszyk i wszystko skręcamy do kupy .
Wysokość tulejki zależy od twoich potrzeb ale bym proponował 15mm do 20mm , wybór należy do ciebie .

: 2011-11-15, 19:28
autor: Primera98
Ciekawa opcja i całosc sie dobrze trzyma kupy jak cos jest podłozone? ze nie zgubie sprezyn ? warto wziasc tą opcje pod uwage.Zapytam mojego mechanika czy by mi to wykonał. :evil: :evil: :evil:

: 2011-11-15, 20:17
autor: nice-wawa
Koszyk amortyzatora w którym sprężyna się opiera można zbić i podłożyć tulejkę . Sprawdzone bo sam tak miałem i zrobiłem 40 kkm , teraz mam całe kolumny używane kupione bardzo tanio w dobrym stanie od anglika .

: 2011-11-16, 17:33
autor: vincetti
Primera98, ubrudź łapki i sam tego dokonaj :-P tosz to tylko 4 śróbki są :mrgreen:

: 2011-11-16, 20:40
autor: Primera98
vincetti pisze:Primera98, ubrudź łapki i sam tego dokonaj :-P tosz to tylko 4 śróbki są :mrgreen:
Nie mam gdzie ,puki co mieszkam w bloku.bez garazu.A nie bede pod blokiem robic widowiska :evil: :evil: :evil: wiadomo jacy są SĄSIEDZI :medit:

Sprężyny do P11 GT

: 2012-07-18, 20:26
autor: TeO
Jak kupowałem swoją P11 GT to dostałem sprężyny i zastanawiam się o ile obniżą mi auto, może ktoś z Was orientuje się po fotce...
Obrazek

: 2012-07-18, 20:31
autor: Fenr1r
Niestety, po samym zdjęciu nie da się sprawdzić właściwości sprężyn. Najlepiej będzie po prostu poświęcić dzionek i sprawdzić jak to się ułoży :)

: 2012-07-18, 20:44
autor: bombel
Przednie są hardcorowe. Myślę, że -50 mm moga byc

[P/WP11.144] pęknięta sprężyna przód

: 2012-07-24, 17:40
autor: filtron
siemka wlasnie mam wymiane amorkow na przedzie i mam zonka peknieta sprezyna na pierwszym pierscieniu od gory wiesniaka wcale nie bylo widac ze cos nie tak i mam mozliwosc odrazu dostac uzywki tylko ze od dizla a ja mam p11 144 bendzyne 2l podejda takie i czy od starej p 11 beda pasowac

: 2012-07-24, 18:19
autor: bombel
Beda pasować. Jakby co to mam komplet od 2,0

: 2012-07-31, 12:49
autor: TeO
Czeka mnie wymiana amorków z tyłu - doradzi ktoś jakiej firmy kupić lub jaki model (P11 GT 1997r. sedan).

: 2012-07-31, 16:34
autor: bombel
TeO pisze: Czeka mnie wymiana amorków z tyłu - doradzi ktoś jakiej firmy kupić lub jaki model (P11 GT 1997r. sedan).
Jak standard to KAYABA

: 2012-07-31, 17:19
autor: Rysiu83
Tak troszkę z innej beki..wie ktoś coś na temat wymiarów tylnych sprężyn od zwykłej P11 i GT?

: 2012-07-31, 20:59
autor: TeO
Jakby ktoś potrzebował to znalazłem takie:
MONROE (MON 23868)
lub
KAYABA (KYB 341228)

: 2012-07-31, 21:33
autor: bombel
TeO monroe to syf. Bierz KYB

: 2012-08-01, 11:15
autor: TeO
też tak myślę bombel :->

: 2012-08-01, 15:00
autor: Martin
ja polecam także szwedzkiego Lesjoforsa - sprężyny

: 2012-08-18, 18:51
autor: rafi1990
TeO bierz KYB
sam wiesz co miałem u siebie w Magdzie za problemy gdy kupiłem Monroe i więcej ich nie wezmę :P

: 2012-08-21, 13:51
autor: TeO
KYB zamówione - dziś odbieram... cena przystępna 180PLN/szt i komplet gumowych osłon też firmy KYB 70PLN
viewtopic.php?t=8915

: 2015-01-15, 23:38
autor: tmx
JOł,

Poszukuje sprężyn zawieszenia tylnego Nissan Primera p11 1998 2.0 110kW (GT/Top sport) sedan. W katalogu KYB są one oznaczone numerem RI6147 który jak rozumiem jest odpowiednikiem oem nissan nr: 550202F516.
Jednak w katalogu sprężyna RI6147 jest wspólna dla wszystkich modeli silnikowych modelu P11, od 1.6 do 2.0, podczas gdy fabrycznie mają dodatkowe oznaczenia barwne (np. GT ma kolor pomarańczowy).
Czy sprężyny RI6147 będą dość sztywne (model 1.6 do sztywnych nie należy a GT raczej tak) a chciałbym sztywność zawieszenia zachować. Czy KYB grzmoci takie same sprężyny do wszystkich modeli silnikowych na tył
Może korzystniejsze jest nabycie sprężyn RI6145 (model kombi). Wg katalogu parametry kombiakowe są o 1 cm dłuższe, o 0,5mm grubsze (drut). Chce sztywność zachować. teraz tył siedzi troche nisko - jak by poszedł 1-2 cm do góry byłoby ok.
Ktoś kiedyś z tym walczył?

: 2015-02-05, 15:48
autor: NismoMan1
Rowniez potrzebuje podniesc troche tyl w P11.144 Hatchback. Butla LPG robi swoje i tyl jest o te kilka cm za nisko. Jakie sprezyny polecacie? Czy te z polspringa daly by rade? Brac do kombi czy do hatchbacka? Nie chce zeby atuo zmienilo swoje wlasciwosci jezdne na gorsze.

: 2015-02-05, 15:50
autor: janusz
NismoMan1, spróbuj od P12 sedna/hatchback

: 2015-02-05, 16:39
autor: NismoMan1
janusz: Dzieki. Ale powiedz mi czy one wchodza zamiennie? Nie chce mi sie bawic w przerobki. Chcialbym kupic nowe sprezyny zamontowac i miec z banki :)

: 2015-02-05, 17:10
autor: nice-wawa
Wchodzą temat był już przerabiany na forum.
viewtopic.php?t=9031

: 2015-02-05, 17:22
autor: janusz
Ja u siebie wrzuciłem amor z Almery N16 2.2di i do tego sprężyna OEM :]