Strona 1 z 3

[ Sunny GTI-R] NISSAN SUNNY GTI-R SR20DET

: 2012-09-02, 10:01
autor: michalbtl
To może i ja opiszę swój samochód.


Nissan Sunny GTI-R. Oryginalny LHD. Samochód od nowości jeździł w Niemczech. W Polsce miał oprócz mnie dwóch właścicieli.


Silnik: panewki ACL, turbo GT2871R, szpilki ARP, uszczelka Cosworth

Układ dolotowy: grzybek HKS, brak przepływomierza.

Układ paliwowy: wtryski 630, pompa 255, wywalone ITB. jedna przepustnica.

Elektronika: komputer VEMS, EBC Grredy II, cewki Splitfire, wiązka by BRT, strojenie BRT. W bliskiej przyszłości pojawią się dodatkowe zegary.

Chłodzenie: chłodnica większa alu, wentylatory Spal, FMIC IVECO, chlodnica oleju z podstawą Grexa

Układ napędowy: docisk EXEDY i spiek Radzikowski.

Koła: OZ Superturismo WRC 16”, opony Federal 595 RS-R

Wydech: cały 3”

Hamulce: przód 300mm z zaciskiem Bremo, tył z nissana 200sx, w planie jakiś ręczny, bo teraz brak, pewnie hydraulik.

Zawieszenie: kilka poliuretanów, TEIN SS

Na zewnątrz i wewnątrz jest oryginał. Jedynie pojawiły się zapinki do maski. I raczej tak zostanie.



W planie mam doprowadzenie samochodu do 100% sprawności. Do zrobienia są jakieś pierdoły typu otwieranie szyby, zbieżność, ABS.
Później będzie czas na zawieszenia i napędy.
Zawieszenie to nie kłopot, bo oferta jest spora.
Napęd już jest większym wyzwaniem. Zobaczymy ile wytrzyma oryginalna skrzynia i dyfer a później będziemy kombinować. Kiedyś założenie było, że samochód ma służyć do upalania. Założenia się zmieniły wraz zakupem innego samochodu bardziej dostosowanego do upalania. Ten będzie do lansowania ;-) , więc skrzynia i napęd pewnie dadzą rade.
Bardziej odległe plany to całkowita renowacja budy i lakieru.

O postępach będę informować na bieżąco. Lecz nie śpieszę się jakoś mocno, więc pewnie trochę to potrwa.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

: 2012-09-02, 10:08
autor: Pawel18PL
Gtir`ów jak mrówków ! Jak kogoś objedziesz i zapyta czy pod maską faktycznie jest 1.6 to powiedz, że tak ale strumiennice wspawałeś :P

: 2012-09-02, 10:19
autor: Tony
michalbtl pisze:Ten będzie do lansowania ;-)
Z 400hp ciężko będzie się lansować... Może Ci w tym przeszkadzać "dolegliwość" typu - permanentny przeprost prawego kolana :D
Pawel18PL pisze:ale strumiennice wspawałeś :P
i ....kupiłeś najnowszy magnetyzer na allegro :P

Wstaw foto wnętrza jeśli masz :)
Pzdr

: 2012-09-02, 10:49
autor: BANIAK
Nareszcie witamy w naszych szeregach! Auto mistrz i chyle czoło jak przebije 400 Hp!

: 2012-09-02, 10:56
autor: mimier
michalbtl pisze: Na ostatecznym strojeniu myślę, że z przekroczeniem 400KM i 400Nm nie będzie najmniejszego problemu.
Po tym zabiegu to będzie najmocniejsze...i pewnie najszybsze auto w Klubie :)
Mamy kolejny przykład, że białe OZ Superturismo super się prezentują na Sunnym. Ps. Czy to nie jest to auto? http://www.youtube.com/watch?v=iL-w5QRH-TQ

: 2012-09-02, 10:58
autor: Rysiu83
I te 1.6 na klapie...uwielbiam :-)

: 2012-09-02, 12:37
autor: Ryba
W końcu opisałeś furke na Nz projekt bacznie oglądałem na RS. Gratuluje wykonanej pracy.

Gdybyś mógł opisać szczegółowo system zapłonowy był bym wdzięczny. :)

: 2012-09-02, 17:32
autor: Coobcio
Witamy !
GTI-R z kierą po lewej w oryginale to prawdziwa rzadkość - Gratki !!!
No i kolor także rzadko spotykany, do tej pory styczność miałem z czarnymi i szarymi a tu proszę czerwień :)

Trochę trwało budowanie tej maszyny o ile dobrze liczę to ok. półtora roku ale coś czuję że będzie się to naprawdę grubo odpychało... :)

360KM (GT2871r 1 bar) odpycha się tak:
http://www.youtube.com/watch?v=f7n-Y374 ... e=youtu.be

378KM (GT2876r 1,3bara) pali 4x R888 w rozmiarze 205/40 R17, kręcąc przy tym 11,94 na ćwiartkę przy ok. 185km/h:
http://www.youtube.com/watch?v=EVsWRgG9 ... el&list=UL
http://www.youtube.com/watch?v=dSpvkgxY3VA

To 400KM będzie prze kozakiem, na dobrym laczu 11,5 będzie jak nic :)

: 2012-09-02, 17:52
autor: Ali-En
Nie dało się 4 przepustnic z gti-r zostawić?

: 2012-09-02, 17:54
autor: Coobcio
W turbo wydaje mi się że jest to całkowicie zbędne, nawet grubo grzebane SKY LINE GTR zamiast 6 przepustnic mają jedną męską 100mm :D

: 2012-09-02, 18:01
autor: Hahkuh
Piękna sucz! Gratuluję włożonej pracy.
Mega projekt - obserwuję ;-)

: 2012-09-02, 18:02
autor: bombel
NA jakim doładowaniu ta moc?

: 2012-09-02, 18:03
autor: Coobcio
Ps. Intercooler masz bardzo wydajny z tego co widzę to pochodzi z IVECO Eurocargo, kosztuje grosze a spokojnie do 420KM można na nim robić :)

: 2012-09-02, 18:17
autor: Tony
NA jakim doładowaniu ta moc?
michalbtl pisze:doładowaniem około 0,8- 0,9 bara autko wypluło około 310KM

: 2012-09-02, 18:28
autor: bombel
NIe doczytałem :/

: 2012-09-03, 10:57
autor: michalbtl
Pawel18PL pisze:Jak kogoś objedziesz i zapyta czy pod maską faktycznie jest 1.6 to powiedz, że tak ale strumiennice wspawałeś
Ja zawsze mówię że są ostre wałki. :-D
BANIAK pisze:Nareszcie witamy w naszych szeregach! Auto mistrz i chyle czoło jak przebije 400 Hp!
Coobcio pisze:Trochę trwało budowanie tej maszyny o ile dobrze liczę to ok. półtora roku ale coś czuję że będzie się to naprawdę grubo odpychało...

360KM (GT2871r 1 bar) odpycha się tak:
http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be

378KM (GT2876r 1,3bara) pali 4x R888 w rozmiarze 205/40 R17, kręcąc przy tym 11,94 na ćwiartkę przy ok. 185km/h:
http://www.youtube.com/wa...channel&list=UL
http://www.youtube.com/watch?v=dSpvkgxY3VA

To 400KM będzie prze kozakiem, na dobrym laczu 11,5 będzie jak nic
Chłopaki.... dobrze wiecie że same KM nie dają jeszcze ostatecznego efektu. Żeby na torze wykorzystać KM trzeba jeszcze sporo włożyć w zawieszenia. A może okazać się, że i heble nie dają rady.
A na pierwszym miejscu trzeba nauczyć się jeździć. :-)
Dobrze wiecie i ja też to wiem jak to jest, gdy o wiele słabszy samochód, często z napędem na jedną oś daje lanie w d....
Przy tym setupie największe szanse są w ściganiu na 1/4 mili. Pod warunkiem, że napędy dadzą rade. Zawsze z obawą podchodzę do napędów. Może niepotrzebnie, ale w GTI-R podobno nie są najmocniejszą stroną. Pociesza mnie tylko to, że obserwuje inne GTI-R, które bywają na różnych wyścigach i jakoś dają rade.
Jeżli chodzi o napędy to rozkminialem temat wkładów do skrzyni, które nie dają sensownej gwarancji i dużo kosztują.
Zastanawiałem się nawet czy dałoby się tam upchać zestaw skrzynia, transfer i dyfer od jakiegoś EVO. Wtedy z profi sprzęgłem byłby to niezły kiler.
http://www.nissangtir.co.uk/forum/forum ... ?TID=32494

[ Dodano: 2012-10-13, 13:35 ]
Więc GTI-R ponownie ożył. Już 2 tygodnie temu. Nie miałem nawet napisać o tym.

Silnik pracuje ładnie. Jest na etapie "docierania". Chce przejechać parę km i dopiero pojechać na strojenie. Myślę, że potrwa to około 2-3 tygodni.

W międzyczasie seryjne zawieszenie zostało doprowadzone do stanu używalności. Nowe amortyzatory tył. Parę gumek i jest dużo lepiej. Do modów zawieszenia wrócę po zrobieniu pozostałych rzeczy.

Zrobiłem geometrie.

Dodatkowo pojawił się zegar od temp wody.

Trochę zostało poskręcane wnętrze. Chociaż i tak jeszcze jest bałagan. :lol:

Zrobiłem kika fot.

Obrazek
Obrazek

Aku w bagażniku. Chyba o tym nie pisałem.
Obrazek

Hamulec przód....
Obrazek

Hamulec tył...
Obrazek

Kiera Sparco...
Obrazek

Mały bałagan. Zegar i EBC....
Obrazek

Aktualnie pod maską....
Obrazek


Następna aktualizacja po rolkach.... :-D

: 2012-10-13, 17:15
autor: Ryba
Ładna robota :)

Widze że IC owinięty bandażem.

Pytanie, jak te opony które masz na przodzie zachowują sie na mokrej nawierzchni ?

: 2012-10-13, 17:48
autor: Arbuz
Wóz poezja ! Mam nadzieje że zaprezentujesz jego osiągi i możliwości na pojeżdżawkach w 2013 ! ;)

: 2012-10-13, 21:40
autor: Kruczek
Kawał dobrej roboty i auto konkret zwłaszcza z kierą po właściwej stronie ;-)

: 2012-10-13, 22:37
autor: michalbtl
Ryba pisze:Pytanie, jak te opony które masz na przodzie zachowują sie na mokrej nawierzchni ?
W GTI-R jeszcze nie testowałem. W innym samochodzie jak dla mnie w warunkach drogowych dają rade. Według mnie bardziej czuć niską temperaturę. Przynajmniej takie są moje odczucia.
Arbuz pisze:Mam nadzieje że zaprezentujesz jego osiągi i możliwości na pojeżdżawkach w 2013
Na pewno gdzieś sie pojawię bo sam jestem ciekawy możliwości tego samochodu vs evo którym już trochę pojeździłem na rożnych imprezach.
Na pewno wcześniej trzeba dopracować jeszcze sporo tematów. A termin który podałeś jest jak najbardziej odpowiedni. 2013 i to pewnie po zimie :-D

: 2012-10-14, 00:49
autor: BANIAK
Trzeba zainstalować w chlodnice oleju wielkości chłodnicy wody w bagażniku jak w rallycrossie! Prócz tego lekka buda, klatka i minimmum 400 PS + slick, dyfuzor, duży hebel, trochę odwagi i pucharki bedą!

[ Dodano: 2012-10-14, 02:05 ]
to auto ma potencjał większy niż evo i sti!!! jest nietuzinkowe i orginalne, potrafi wiele, trzeba pokazać wszystkim co to nissan pulsar gti-r :-D

: 2012-10-14, 06:50
autor: Beliar
Te alusy wymiataja.! O.Z <3

: 2012-10-14, 09:19
autor: Coobcio
Kurcze super będzie w 2013 polać na parę GTI-R na pojeżdżawkach czy to na poznaniu czy na Ułężu.
Nie szaleć z mocami niech każdy ma zaledwie po 400KM żeby to wytrzymywało te 8 kółek na pełnym ogniu po Poznaniu i już :)

Nad zawieszeniami trzeba popracować, bo seryjne napędy i silniki nie do zabicia są na szczęście :)
Jedynie to to grzanie się wody i oliwy...

: 2012-10-14, 13:25
autor: michalbtl
Coobcio pisze:Jedynie to to grzanie się wody i oliwy...
Zobaczymy jak będzie. Chłodnice wody mam niby większą alu, ale to jakiś chinol. Zobaczymy czy da rade. Jak nie to ją wywalę bo mnie denerwuje bo od nowości ma defekt. jest krzywa. :-D Chińskie łapki dały ciała.

Chłodnice oleju mam Mocala 13 rzędów. Z tego, co widziałem Baniak ma większą. U niego dawała rade ta większa?
BANIAK pisze:to auto ma potencjał większy niż evo i sti!!!
Dużą zaletą na wstępie jest niska masa.
Coobcio pisze:Nad zawieszeniami trzeba popracować
No właśnie. Czy macie jakieś konkretne doświadczenia, co do zawiasu? Jaki? Ile kg sprężyny przód a ile tył? Jakie rozpórki i stabilizatory?
Oczywiście tak żeby dało się przejechać po mieście. :lol:

: 2012-10-14, 17:37
autor: Limon
Baniak ma chłodnice oliwy 32 rzędy z wiatrakiem i będziemy dokładać jeszcze jedną połączoną szeregowo ;)
Chłodnice wody trzeba mega grubą dodajac jakieś mocne wentylatory i brak termostatu ;)

Co do zawiasu to poliuretan gdzie sie da, grubsze stablizatory whiteline, i porządny gwint ;)

Z tego co widze to u Ciebie koniecznie trzeba zrobić Swirl Pot-a bo latajac po zakretach bedzie odpływać Ci paliwo ;-)

: 2012-10-14, 17:53
autor: Coobcio
No i w skrócie Limon napisał co i jak :D
Jeszcze kąty odpowiednie bo seryjne to dramat jedynie do hamowania się nadają...

: 2012-10-14, 18:00
autor: michalbtl
Limon pisze:i porządny gwint
A wiadomo jaki to ten porządny? :-D
Coobcio pisze:Jeszcze kąty odpowiednie bo seryjne to dramat jedynie do hamowania się nadają...
Będzie gwint z top mountami to i konty sie zrobi.
Limon pisze:Baniak ma chłodnice oliwy 32 rzędy z wiatrakiem i będziemy dokładać jeszcze jedną połączoną szeregowo
Chłodnice wody trzeba mega grubą dodajac jakieś mocne wentylatory i brak termostatu
Swoją drogą to zastanawia mnie kwestia chłodzenia oliwy. Bo to co ma Baniak powinno w 300% wystarczyć.

: 2012-10-14, 19:47
autor: foo
Dobry wariat będzie i europejczyk, piękna maszyna :D

: 2012-10-14, 20:33
autor: Coobcio
michalbtl pisze:Swoją drogą to zastanawia mnie kwestia chłodzenia oliwy. Bo to co ma Baniak powinno w 300% wystarczyć.
Jak grubo idzie to na 6 kółku w Poznaniu łapie 125 stopni olej w dość chłodny dzień, na lato trzeba usprawnić chłodzenie oleju...

: 2012-10-14, 22:14
autor: michalbtl
Coobcio pisze:Jak grubo idzie to na 6 kółku w Poznaniu łapie 125 stopni olej w dość chłodny dzień, na lato trzeba usprawnić chłodzenie oleju...
Ile trwa jedno okrążenie na Poznaniu?