[ Sunny GTI-R] NISSAN SUNNY GTI-R SR20DET
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq
[ Sunny GTI-R] NISSAN SUNNY GTI-R SR20DET
To może i ja opiszę swój samochód.
Nissan Sunny GTI-R. Oryginalny LHD. Samochód od nowości jeździł w Niemczech. W Polsce miał oprócz mnie dwóch właścicieli.
Silnik: panewki ACL, turbo GT2871R, szpilki ARP, uszczelka Cosworth
Układ dolotowy: grzybek HKS, brak przepływomierza.
Układ paliwowy: wtryski 630, pompa 255, wywalone ITB. jedna przepustnica.
Elektronika: komputer VEMS, EBC Grredy II, cewki Splitfire, wiązka by BRT, strojenie BRT. W bliskiej przyszłości pojawią się dodatkowe zegary.
Chłodzenie: chłodnica większa alu, wentylatory Spal, FMIC IVECO, chlodnica oleju z podstawą Grexa
Układ napędowy: docisk EXEDY i spiek Radzikowski.
Koła: OZ Superturismo WRC 16”, opony Federal 595 RS-R
Wydech: cały 3”
Hamulce: przód 300mm z zaciskiem Bremo, tył z nissana 200sx, w planie jakiś ręczny, bo teraz brak, pewnie hydraulik.
Zawieszenie: kilka poliuretanów, TEIN SS
Na zewnątrz i wewnątrz jest oryginał. Jedynie pojawiły się zapinki do maski. I raczej tak zostanie.
W planie mam doprowadzenie samochodu do 100% sprawności. Do zrobienia są jakieś pierdoły typu otwieranie szyby, zbieżność, ABS.
Później będzie czas na zawieszenia i napędy.
Zawieszenie to nie kłopot, bo oferta jest spora.
Napęd już jest większym wyzwaniem. Zobaczymy ile wytrzyma oryginalna skrzynia i dyfer a później będziemy kombinować. Kiedyś założenie było, że samochód ma służyć do upalania. Założenia się zmieniły wraz zakupem innego samochodu bardziej dostosowanego do upalania. Ten będzie do lansowania , więc skrzynia i napęd pewnie dadzą rade.
Bardziej odległe plany to całkowita renowacja budy i lakieru.
O postępach będę informować na bieżąco. Lecz nie śpieszę się jakoś mocno, więc pewnie trochę to potrwa.
Nissan Sunny GTI-R. Oryginalny LHD. Samochód od nowości jeździł w Niemczech. W Polsce miał oprócz mnie dwóch właścicieli.
Silnik: panewki ACL, turbo GT2871R, szpilki ARP, uszczelka Cosworth
Układ dolotowy: grzybek HKS, brak przepływomierza.
Układ paliwowy: wtryski 630, pompa 255, wywalone ITB. jedna przepustnica.
Elektronika: komputer VEMS, EBC Grredy II, cewki Splitfire, wiązka by BRT, strojenie BRT. W bliskiej przyszłości pojawią się dodatkowe zegary.
Chłodzenie: chłodnica większa alu, wentylatory Spal, FMIC IVECO, chlodnica oleju z podstawą Grexa
Układ napędowy: docisk EXEDY i spiek Radzikowski.
Koła: OZ Superturismo WRC 16”, opony Federal 595 RS-R
Wydech: cały 3”
Hamulce: przód 300mm z zaciskiem Bremo, tył z nissana 200sx, w planie jakiś ręczny, bo teraz brak, pewnie hydraulik.
Zawieszenie: kilka poliuretanów, TEIN SS
Na zewnątrz i wewnątrz jest oryginał. Jedynie pojawiły się zapinki do maski. I raczej tak zostanie.
W planie mam doprowadzenie samochodu do 100% sprawności. Do zrobienia są jakieś pierdoły typu otwieranie szyby, zbieżność, ABS.
Później będzie czas na zawieszenia i napędy.
Zawieszenie to nie kłopot, bo oferta jest spora.
Napęd już jest większym wyzwaniem. Zobaczymy ile wytrzyma oryginalna skrzynia i dyfer a później będziemy kombinować. Kiedyś założenie było, że samochód ma służyć do upalania. Założenia się zmieniły wraz zakupem innego samochodu bardziej dostosowanego do upalania. Ten będzie do lansowania , więc skrzynia i napęd pewnie dadzą rade.
Bardziej odległe plany to całkowita renowacja budy i lakieru.
O postępach będę informować na bieżąco. Lecz nie śpieszę się jakoś mocno, więc pewnie trochę to potrwa.
Ostatnio zmieniony 2014-01-25, 16:15 przez michalbtl, łącznie zmieniany 5 razy.
Gtir`ów jak mrówków ! Jak kogoś objedziesz i zapyta czy pod maską faktycznie jest 1.6 to powiedz, że tak ale strumiennice wspawałeś
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
Z 400hp ciężko będzie się lansować... Może Ci w tym przeszkadzać "dolegliwość" typu - permanentny przeprost prawego kolanamichalbtl pisze:Ten będzie do lansowania
i ....kupiłeś najnowszy magnetyzer na allegroPawel18PL pisze:ale strumiennice wspawałeś
Wstaw foto wnętrza jeśli masz
Pzdr
Prędkość nigdy Cię nie zabije... Jedynie nagłe zatrzymanie...
Po tym zabiegu to będzie najmocniejsze...i pewnie najszybsze auto w Klubiemichalbtl pisze: Na ostatecznym strojeniu myślę, że z przekroczeniem 400KM i 400Nm nie będzie najmniejszego problemu.
Mamy kolejny przykład, że białe OZ Superturismo super się prezentują na Sunnym. Ps. Czy to nie jest to auto? http://www.youtube.com/watch?v=iL-w5QRH-TQ
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
Witamy !
GTI-R z kierą po lewej w oryginale to prawdziwa rzadkość - Gratki !
No i kolor także rzadko spotykany, do tej pory styczność miałem z czarnymi i szarymi a tu proszę czerwień
Trochę trwało budowanie tej maszyny o ile dobrze liczę to ok. półtora roku ale coś czuję że będzie się to naprawdę grubo odpychało...
360KM (GT2871r 1 bar) odpycha się tak:
http://www.youtube.com/watch?v=f7n-Y374 ... e=youtu.be
378KM (GT2876r 1,3bara) pali 4x R888 w rozmiarze 205/40 R17, kręcąc przy tym 11,94 na ćwiartkę przy ok. 185km/h:
http://www.youtube.com/watch?v=EVsWRgG9 ... el&list=UL
http://www.youtube.com/watch?v=dSpvkgxY3VA
To 400KM będzie prze kozakiem, na dobrym laczu 11,5 będzie jak nic
GTI-R z kierą po lewej w oryginale to prawdziwa rzadkość - Gratki !
No i kolor także rzadko spotykany, do tej pory styczność miałem z czarnymi i szarymi a tu proszę czerwień
Trochę trwało budowanie tej maszyny o ile dobrze liczę to ok. półtora roku ale coś czuję że będzie się to naprawdę grubo odpychało...
360KM (GT2871r 1 bar) odpycha się tak:
http://www.youtube.com/watch?v=f7n-Y374 ... e=youtu.be
378KM (GT2876r 1,3bara) pali 4x R888 w rozmiarze 205/40 R17, kręcąc przy tym 11,94 na ćwiartkę przy ok. 185km/h:
http://www.youtube.com/watch?v=EVsWRgG9 ... el&list=UL
http://www.youtube.com/watch?v=dSpvkgxY3VA
To 400KM będzie prze kozakiem, na dobrym laczu 11,5 będzie jak nic
Ostatnio zmieniony 2012-09-02, 18:04 przez Coobcio, łącznie zmieniany 1 raz.
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
W turbo wydaje mi się że jest to całkowicie zbędne, nawet grubo grzebane SKY LINE GTR zamiast 6 przepustnic mają jedną męską 100mm
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
- Hahkuh
- fanatyk nissana
- Posty: 2020
- Rejestracja: 2010-05-03, 22:18
- Lokalizacja: Olsztyn / Bartoszyce
- Kontakt:
Piękna sucz! Gratuluję włożonej pracy.
Mega projekt - obserwuję
Mega projekt - obserwuję
-=MY GREEN HORNET=-
______
...nie golę klaty - nie znam się na tym...
"Zwykle nie pijam na trzeźwo..."
______
...nie golę klaty - nie znam się na tym...
"Zwykle nie pijam na trzeźwo..."
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
Ps. Intercooler masz bardzo wydajny z tego co widzę to pochodzi z IVECO Eurocargo, kosztuje grosze a spokojnie do 420KM można na nim robić
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
Ja zawsze mówię że są ostre wałki.Pawel18PL pisze:Jak kogoś objedziesz i zapyta czy pod maską faktycznie jest 1.6 to powiedz, że tak ale strumiennice wspawałeś
BANIAK pisze:Nareszcie witamy w naszych szeregach! Auto mistrz i chyle czoło jak przebije 400 Hp!
Chłopaki.... dobrze wiecie że same KM nie dają jeszcze ostatecznego efektu. Żeby na torze wykorzystać KM trzeba jeszcze sporo włożyć w zawieszenia. A może okazać się, że i heble nie dają rady.Coobcio pisze:Trochę trwało budowanie tej maszyny o ile dobrze liczę to ok. półtora roku ale coś czuję że będzie się to naprawdę grubo odpychało...
360KM (GT2871r 1 bar) odpycha się tak:
http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be
378KM (GT2876r 1,3bara) pali 4x R888 w rozmiarze 205/40 R17, kręcąc przy tym 11,94 na ćwiartkę przy ok. 185km/h:
http://www.youtube.com/wa...channel&list=UL
http://www.youtube.com/watch?v=dSpvkgxY3VA
To 400KM będzie prze kozakiem, na dobrym laczu 11,5 będzie jak nic
A na pierwszym miejscu trzeba nauczyć się jeździć.
Dobrze wiecie i ja też to wiem jak to jest, gdy o wiele słabszy samochód, często z napędem na jedną oś daje lanie w d....
Przy tym setupie największe szanse są w ściganiu na 1/4 mili. Pod warunkiem, że napędy dadzą rade. Zawsze z obawą podchodzę do napędów. Może niepotrzebnie, ale w GTI-R podobno nie są najmocniejszą stroną. Pociesza mnie tylko to, że obserwuje inne GTI-R, które bywają na różnych wyścigach i jakoś dają rade.
Jeżli chodzi o napędy to rozkminialem temat wkładów do skrzyni, które nie dają sensownej gwarancji i dużo kosztują.
Zastanawiałem się nawet czy dałoby się tam upchać zestaw skrzynia, transfer i dyfer od jakiegoś EVO. Wtedy z profi sprzęgłem byłby to niezły kiler.
http://www.nissangtir.co.uk/forum/forum ... ?TID=32494
[ Dodano: 2012-10-13, 13:35 ]
Więc GTI-R ponownie ożył. Już 2 tygodnie temu. Nie miałem nawet napisać o tym.
Silnik pracuje ładnie. Jest na etapie "docierania". Chce przejechać parę km i dopiero pojechać na strojenie. Myślę, że potrwa to około 2-3 tygodni.
W międzyczasie seryjne zawieszenie zostało doprowadzone do stanu używalności. Nowe amortyzatory tył. Parę gumek i jest dużo lepiej. Do modów zawieszenia wrócę po zrobieniu pozostałych rzeczy.
Zrobiłem geometrie.
Dodatkowo pojawił się zegar od temp wody.
Trochę zostało poskręcane wnętrze. Chociaż i tak jeszcze jest bałagan.
Zrobiłem kika fot.
Aku w bagażniku. Chyba o tym nie pisałem.
Hamulec przód....
Hamulec tył...
Kiera Sparco...
Mały bałagan. Zegar i EBC....
Aktualnie pod maską....
Następna aktualizacja po rolkach....
W GTI-R jeszcze nie testowałem. W innym samochodzie jak dla mnie w warunkach drogowych dają rade. Według mnie bardziej czuć niską temperaturę. Przynajmniej takie są moje odczucia.Ryba pisze:Pytanie, jak te opony które masz na przodzie zachowują sie na mokrej nawierzchni ?
Na pewno gdzieś sie pojawię bo sam jestem ciekawy możliwości tego samochodu vs evo którym już trochę pojeździłem na rożnych imprezach.Arbuz pisze:Mam nadzieje że zaprezentujesz jego osiągi i możliwości na pojeżdżawkach w 2013
Na pewno wcześniej trzeba dopracować jeszcze sporo tematów. A termin który podałeś jest jak najbardziej odpowiedni. 2013 i to pewnie po zimie
Trzeba zainstalować w chlodnice oleju wielkości chłodnicy wody w bagażniku jak w rallycrossie! Prócz tego lekka buda, klatka i minimmum 400 PS + slick, dyfuzor, duży hebel, trochę odwagi i pucharki bedą!
[ Dodano: 2012-10-14, 02:05 ]
to auto ma potencjał większy niż evo i sti!!! jest nietuzinkowe i orginalne, potrafi wiele, trzeba pokazać wszystkim co to nissan pulsar gti-r
[ Dodano: 2012-10-14, 02:05 ]
to auto ma potencjał większy niż evo i sti!!! jest nietuzinkowe i orginalne, potrafi wiele, trzeba pokazać wszystkim co to nissan pulsar gti-r
NISSAN PULSAR GTI-R
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
Kurcze super będzie w 2013 polać na parę GTI-R na pojeżdżawkach czy to na poznaniu czy na Ułężu.
Nie szaleć z mocami niech każdy ma zaledwie po 400KM żeby to wytrzymywało te 8 kółek na pełnym ogniu po Poznaniu i już
Nad zawieszeniami trzeba popracować, bo seryjne napędy i silniki nie do zabicia są na szczęście
Jedynie to to grzanie się wody i oliwy...
Nie szaleć z mocami niech każdy ma zaledwie po 400KM żeby to wytrzymywało te 8 kółek na pełnym ogniu po Poznaniu i już
Nad zawieszeniami trzeba popracować, bo seryjne napędy i silniki nie do zabicia są na szczęście
Jedynie to to grzanie się wody i oliwy...
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
Zobaczymy jak będzie. Chłodnice wody mam niby większą alu, ale to jakiś chinol. Zobaczymy czy da rade. Jak nie to ją wywalę bo mnie denerwuje bo od nowości ma defekt. jest krzywa. Chińskie łapki dały ciała.Coobcio pisze:Jedynie to to grzanie się wody i oliwy...
Chłodnice oleju mam Mocala 13 rzędów. Z tego, co widziałem Baniak ma większą. U niego dawała rade ta większa?
Dużą zaletą na wstępie jest niska masa.BANIAK pisze:to auto ma potencjał większy niż evo i sti!!!
No właśnie. Czy macie jakieś konkretne doświadczenia, co do zawiasu? Jaki? Ile kg sprężyny przód a ile tył? Jakie rozpórki i stabilizatory?Coobcio pisze:Nad zawieszeniami trzeba popracować
Oczywiście tak żeby dało się przejechać po mieście.
Baniak ma chłodnice oliwy 32 rzędy z wiatrakiem i będziemy dokładać jeszcze jedną połączoną szeregowo
Chłodnice wody trzeba mega grubą dodajac jakieś mocne wentylatory i brak termostatu
Co do zawiasu to poliuretan gdzie sie da, grubsze stablizatory whiteline, i porządny gwint
Z tego co widze to u Ciebie koniecznie trzeba zrobić Swirl Pot-a bo latajac po zakretach bedzie odpływać Ci paliwo
Chłodnice wody trzeba mega grubą dodajac jakieś mocne wentylatory i brak termostatu
Co do zawiasu to poliuretan gdzie sie da, grubsze stablizatory whiteline, i porządny gwint
Z tego co widze to u Ciebie koniecznie trzeba zrobić Swirl Pot-a bo latajac po zakretach bedzie odpływać Ci paliwo
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
No i w skrócie Limon napisał co i jak
Jeszcze kąty odpowiednie bo seryjne to dramat jedynie do hamowania się nadają...
Jeszcze kąty odpowiednie bo seryjne to dramat jedynie do hamowania się nadają...
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
A wiadomo jaki to ten porządny?Limon pisze:i porządny gwint
Będzie gwint z top mountami to i konty sie zrobi.Coobcio pisze:Jeszcze kąty odpowiednie bo seryjne to dramat jedynie do hamowania się nadają...
Swoją drogą to zastanawia mnie kwestia chłodzenia oliwy. Bo to co ma Baniak powinno w 300% wystarczyć.Limon pisze:Baniak ma chłodnice oliwy 32 rzędy z wiatrakiem i będziemy dokładać jeszcze jedną połączoną szeregowo
Chłodnice wody trzeba mega grubą dodajac jakieś mocne wentylatory i brak termostatu
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
Jak grubo idzie to na 6 kółku w Poznaniu łapie 125 stopni olej w dość chłodny dzień, na lato trzeba usprawnić chłodzenie oleju...michalbtl pisze:Swoją drogą to zastanawia mnie kwestia chłodzenia oliwy. Bo to co ma Baniak powinno w 300% wystarczyć.
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM