Strona 1 z 4

[ Maxima] Nissan Maxima QX A32 DARK PROJECT

: 2012-08-12, 18:50
autor: ciepanek
W końcu zebrałem się na prezentację mojej Maximy:)
Data zakupu : 23.04.2011 moją rudą Primerke zostawiłem w rozliczeniu ;(

Silnik VQ30DE + manualna skrzynia biegów

Wersja wyposażenia SE czyli:
-elektryczne szyby
-elektryczne podgrzewane lusterka
-automatyczna klima
-tempomat (chyba wszystkie 3.0 miały...)

Czyli dość uboga wersja, ale co mi tam, była w niezłym stanie więc się długo nie zastanawiałem :mrgreen:

Autko importowane od naszych zachodnich sąsiadów i nigdy nie jeździło po kraju.

Pierwsza jazda zakupioną Maxima była dość stresująca - po paru kilometrach urwał się wydech zaraz za katem i delikatnie mówiąc było dość głośno, ale pomógł przydrożny spawacz i dalsza droga upłyneła w błogiej ciszy :)

Autko jeżdziło na pełnym syntetyku więc i taki został zalany. Wybór padł na Shell 5w40 i taki pozostaje do tej pory - jakoś mam zaufanie od tej marki. Zaraz po pierwszej zmianie oleju została zamontowana instalacja elpidżi Landi Renzo Omegas iw tym momencie (już 20000km przejechałem na niej) muszę przyznac, że to był dobry wybór.

Niestety po jakiś 4 miesiącach jazdy zauważyłem, że zaczyna mi falować maska podczas jazdy. Po krótki oględzinach niestety okazało się, że cala przednia belka zgniła i padła decyzja o wymianie belki wraz z okularami. Muszę przyznać, że to wyjątkowo paskudna robota tym bardziej , że nowa belka wraz z okularami pochodziła od naszych skośnookich przyjaciół i nie mam wcale na myśli japończyków :)

Poniżej zdjęcia przedstawiające stan belki przed naprawą i po jej usunięciu:

Obrazek
By ciepanek at 2012-08-12

Obrazek
By ciepanek at 2012-08-12

Obrazek
By ciepanek at 2012-08-12

Mody:

- w najbliższym czasie zostaną zamontowane kolektory wydechowy wraz y-pipem importowane ze stanów
- w zeszłym tygodniu podłączyłem ecumaster det3 i jedyną modyfikacją jakiej dokonałem póki co to zmieniłem moment przełączania zmiennej fazy w mevi na 5300obr/min
- filtr stożkowy simota (w drodze już fujita 3")
- customowy wydech na dwóch przelotowo komorowych tłumikach 2.25" (odbieram we wtorek)
- u kuby czekają na mnie wtryski z ve

i chyba na razie tyle...
W przyszłym roku wpadną jakieś fajne felgi i modów część dalsza, ale ejeszcze nie mam dokładnych planów.

Przy podłączaniu ecumastera strasznie się namęczyłem z podpięciem zapłonu, ale niestety nic z tego nie wyszło. Auto niby chodziło i zapłon opuźniał ale odpalał ciężko i nawet nie próbowałem jeździć więc wpiąłem się tylko pod ignition in, żeby czytał obroty. Problem zgłosiłem do jadźwina ale niestety się na razie nie opdezwał...

Poniżej zamieszczam aktualne fotki (jeszcze ze stożkiem Simota)

Obrazek
By ciepanek at 2012-08-12

Obrazek
By ciepanek at 2012-08-12

Obrazek
By ciepanek at 2012-08-12

Obrazek
By ciepanek at 2012-08-12

Obrazek
By ciepanek at 2012-08-12

Obrazek
By ciepanek at 2012-08-12

: 2012-08-12, 22:19
autor: KTR
ładna ;-) ładnie tą belke zjadło. Trzymam kciuki za projekt ;-) jakieś rolki masz zamiar uskutecznić??

: 2012-08-12, 22:32
autor: ciepanek
Jak najbardziej ale dopiero po nowym stożku, wtryskach i kompletnym wydechu. Mam nadzieję, że do końca września się wyrobie bo ostatni mam sporo pracy...

: 2012-08-13, 07:48
autor: Coobcio
Przepustnice jeszcze fajnie by było do tego kompletu większą zapodać i już można siać postrach wśród maxim w Lodzi - gratki wygodnego wozu :)

: 2012-08-13, 09:52
autor: ciepanek
A od czego przepustnica? Bo myslelem o tym ale nie mam pomyslu... Widzialem ze szalony ma od pathfindera ale jaki model czy silnik? Moze ktos da propozycje od czego?

: 2012-08-13, 18:07
autor: dylson
ciepanek pisze: u kuby czekają na mnie wtryski z ve
Co ma na celu ten mod?

: 2012-08-13, 19:12
autor: ciepanek
dylson pisze:
ciepanek pisze: u kuby czekają na mnie wtryski z ve
Co ma na celu ten mod?
A to Kuby patent na regulacje zaplonu. Z mapy paliwowej sciagamy i automatycznie zaplon sie przypiesza (poprawcie mnie jezeli sie myle), a wtryski leja odpowiednia ilosc paliwska. Tu niech sie Kuba wypowie bo moze cos pomieszalem

: 2012-08-13, 19:43
autor: GRZECHu
Przyda się zrobić trochę miejsca pod maską, powywalaj te puchy z dolotu i tak nie są używane przy stożku, no i przyda się zamienić dolot ciepłego na troszkę zimniejsze powietrze z zewnątrz (lub nadkola?).

Ładna furka! Powodzenia w dalszych modach i więcej foty z prac wrzucaj!

: 2012-08-13, 20:06
autor: ciepanek
Bede wrzucal :) Juz ustalilem ze puchy wywale, co do dolotu to moze jakac grodz termiczna zastosuje ale jeszcze musze pomyslec. Zaslepilem jakis czas temu egr i bije sie z myslami czy go usunac calkowicie.... Wiecie moze czy sa tam jakies czujniki bo jeszcze w schematach nie sprawdzalem?

: 2012-08-13, 20:34
autor: Michalllo
No no no niedługo to ciężko będzie znaleźć niemodzoną maximę :)
Fajna furka wjeżdżaj na rolki :)

: 2012-08-13, 22:17
autor: MacGayver
Widzę że wreszcie się zdecydowałeś umieścić temacik, dobrze dobrze bo na bieżąco będziemy co tematem się dzieje :mrgreen: Autko znam już od jakiegoś czasu, a koncepcje właściciela na kolejne mody dość ciekawe i niekonwencjonalne :hah:
Coobcio pisze: już można siać postrach wśród maxim w Lodzi
co najwyżej można się ustawiać z Maximami w Łodzi :mrgreen: Póki co nakład i efekty mam ciut większe ale myślę że z ciepankiem uskutecznimy trochę modów i będziemy śmiało mogli wreszcie sprawdzać między sobą zrobione modyfikacje :-P

Co do dolotu to już też mamy ustaloną kwestię, a co do wydechu to tak jak mówiłem tego gejowskiego y-pipe'a trzeba zastąpić porządnym ślimaczkiem :mrgreen:

Co do egr to śmiało zaślepiaj, nic więcej nie rób. Chyba że usuniesz całość i tylko czujnik zostaw wiszący w komorze, podpięty musi być. Ja mam kolektory bez egr'u bo zaślepione i błędu nie wyrzuca :-P

: 2012-08-14, 07:53
autor: dylson
MacGayver pisze:Chyba że usuniesz całość i tylko czujnik zostaw wiszący w komorze, podpięty musi być. Ja mam kolektory bez egr'u bo zaślepione i błędu nie wyrzuca
Takie rzeczy tylko w wersjach US :mrgreen:

: 2012-08-14, 10:14
autor: ciepanek
MacGayver pisze:Co do egr to śmiało zaślepiaj, nic więcej nie rób. Chyba że usuniesz całość i tylko czujnik zostaw wiszący w komorze, podpięty musi być. Ja mam kolektory bez egr'u bo zaślepione i błędu nie wyrzuca
EGR mam zaslepiony juz od dawna ale wlasnie nie wiedzialem czy moge te dudy wyrzucic, no ale teraz juz nie mam watpliwosci :) Dzisiaj bedę zmienial przednie hamulce (tarcze + klocki) na bardzo wszystkim niedobrze znanej firmy :P A tak serio to wieczorem wrzuce zdjecia. Pzdr

[ Dodano: 2012-08-14, 20:29 ]
Dzisiaj dosc produktywny dzien :)
Wskoczyly nowe klocki i tarcze hamulcowe i przyszedl adapter przeplywomierza znanej i lubianej ( :P ) firmy jacky auto sport niby dedykowany do nissana ale juz widze, ze czeka mnie dremelkowanie. I nowy filtr stozkowy Fuijta :))
Ponizej foto

Obrazek
By ciepanek at 2012-08-14

Obrazek
By ciepanek at 2012-08-14

Obrazek
By ciepanek at 2012-08-14

Obrazek
By ciepanek at 2012-08-14

Maxima w koncu zaczela hamowac tak jak powinna :) I na koniec ciekawostka. tarcze ktore zamowilem i przyszly do maximy a32 97r. nie pasowaly u mnie, moje byly sporo grubsze i podobno sa od "nowszego modelu", ale juz nie wnikalem...

: 2012-08-15, 03:27
autor: Coobcio
Było z 200SX S14 4-ro tłoczka przeszczepić :P
Ale co tam MAxima lekka dość jest i daje radę :)
Grzebaj grzebaj, kolekotr ssący można jeszcze w środku wypolerować.

: 2012-08-15, 09:09
autor: MacGayver
ciepanek pisze:moje byly sporo grubsze i podobno sa od "nowszego modelu", ale juz nie wnikalem...
leżą gdzieś u mnie takowe, pasują też od S14 jeśli standardowo masz te grubsze

: 2012-08-15, 09:18
autor: dylson
QX ma standardowo dwutloczek i da sie zamontowac tarcze od a33 28x280mm wie tragedii nie ma.

: 2012-08-15, 11:10
autor: ciepanek
Coobcio pisze:Było z 200SX S14 4-ro tłoczka przeszczepić :P
Ale co tam MAxima lekka dość jest i daje radę :)
Grzebaj grzebaj, kolekotr ssący można jeszcze w środku wypolerować.
A pasuja te zaciski czterotloczkowe z s14 do maximy tak pnp?

Dzisiaj montuje stozek z adapterem i moze ta puche wywale :) Wydech mial mi dojechac wczoraj, ale jego dostawa sie przesunela o tydzien wiec dopiero w przyszlym tygodniu moze zaczne cos klecic z wydechem :/

: 2012-08-15, 22:10
autor: MacGayver
ciepanek pisze: A pasuja te zaciski czterotloczkowe z s14 do maximy tak pnp?
dzisiaj już zdążyliśmy sobie na ten i inne tematy podyskutować u mnie pod garage :-D oj będzie kilka ciekawych tematów z tego wszystkiego :mrgreen:

: 2012-08-16, 19:27
autor: ciepanek
No szykuje się pare ciekawostek :) Moze nie do konca zastosowanych w moim projekcie ale jezeli sie uda to mysle ze niektorzy forumowicza moga byc zainteresowani :) ale szerzej napisze po testach

: 2012-08-17, 05:18
autor: Lombardo88
witaj.ogarnięta Maxima się szykuje :) ! powodzenia w modach ;)

: 2012-08-21, 14:12
autor: ciepanek
No i jakis czas temu pojawil sie stozek :) Od cholery zabawy z adapterem od jacky, ale udalo sie :) na razie druciarko opaskami przymocowany ale....

Obrazek
By ciepanek at 2012-08-21

Mialem dzisiaj odebrac kompletny wydech ale podobno bedzie dopiero jutro albo pojutrze - zobaczymy co z tego bedzie. Jak sie okaze fajny to polece na forum bo z tego co wiem to jego cena bedzie oscylowala wokol standardowych cen czesci ukladow wydechowych a jakby nie patrzec to robiony na zamowienie :)

: 2012-08-22, 08:23
autor: GRZECHu
ciepanek pisze:No i jakis czas temu pojawil sie stozek
Nie ma to jak dolot gorącego powietrza :) A w maximie jest mało miejsca pod machą i duuużo kaloryfera który pilnuje żeby stożek nic zimnego nie zassał :( Miałem tak samo w swojej A32 :(

Zrób dolot z nadkola, dziurkę pod aku możesz walnąć, a jak aku przestawisz aby był bokiem to już w ogóle się miejsca zrobi aby odgrodzić lekko stożek od ciepłego.

: 2012-08-22, 08:43
autor: MacGayver
jak przerzucisz akumulator o 90 stopni to spokojnie przewody starczą. U mnie bez żadnego problemu. Filtr jest trochę odizolowany od gorącego, brakuje tylko napływu zimnego powietrza

: 2012-08-24, 08:39
autor: Szalony
POwitać ! Dziwi mnie trochę, że nie działa sterowanie zapłonem...... rozumie, że wszystko dobrze podpięte ? Sterowanie zapłonem w Maximie w det3 było robione na moją prośbę oraz w sposób w jaki chciałem. Mam również Det3 i w sumie gdyby mi nie wpadł w ręce Greddy EU to bym ten zapłon już dawno przetestował. Jak będzie jakaś Maxima chętna to mogę podpiąć moją det3 na testy :) Generalnie to może niebawem potestuje, na praktycznie identycznie jeżdżącej furze jaka jest różnica z przyspieszonym zapłonem i ustawionym na zero.

Powodzenia w projekcie i bez tajemnic proszę ! :P

Dobrze mi się zdaje, że założyłeś klocki Kashiyama ?

: 2012-09-01, 15:10
autor: erwin0917
bardzo ciekawe się zapowiada czekam z niecierpliwością na dalszy rozwój :D ehh teraz mi się marzy moją maxi dopieszczać szkoda ze to nie tanie zabawy :(

: 2012-11-09, 02:39
autor: ciepanek
No troche przestoju bylo bo mialem duzo innej roboty :/ Na szczescie temat powraca :) Z mackiem musze sie jakos niedlugo ustawic na wydech, ogarnac w wolnej chwili czujnik polozenia walu coby pare stopni do przodu zaplon przesunac, no i w wolnej chwili kwrc przelutowac w ecu (dzieki szalony za parametry rezystora) :) Ale zeby nie bylo ze sie obijalem ostatnio, ponizej jeden z projektów nad ktorymi kombinowalem :)

Lejdis and dzentelmen!!! wskaznik stuku :P

na razie w wersji alpha pokazuje stuk tylko na diodzie led ale dojdzie pewnie jakis przekaznik lub uklad z wyjsciem typu oc, zeby np. przelaczal ecumastera na delikatniejsze mapy zaplonowe badz cofal zaplon w mapach korekcyjnych.
Testowany na czujniku spalania stukowego DENSO z jakiejsc toyoty. Ponizej rezultaty

http://youtu.be/v14HDLP8Em4

: 2012-11-09, 11:32
autor: Coobcio
W imadło trzeba było zajeb...ć i sprawdzić :D

: 2012-11-09, 12:33
autor: ciepanek
Tez sprawdzalismy i dziala. Bardzo czule to cholerstwop jest. Fajnie ze ma potencjometr do regulacji czulosci, wiec mozna dostosowac pod silnik :)

: 2012-11-09, 12:43
autor: MacGayver
No mamy już pewien krok do przodu w temacie stuku :) Wczorajsza reakcja na działanie układu była bardzo pozytywna, po prostu był banan na twarzach :mrgreen: Co prawda nie od samego początku było tak kolorowo i nie wszystko przychodziło tak łatwo no ale cóż. Teraz trzeba dopracować układ i cieszyć się z bezpiecznego podkręcania silnika do granic jego możliwości, a konkretnie stuku :-P
W imadło trzeba było zajeb...ć i sprawdzić :D
to nie takie proste jak się wydaje :-P gdyby tak było to już z pół roku temu byłaby sprawa zakończona :-P Tak jest pewnie w przypadku układu seryjnie zamontowanego w samochodzie, a tutaj omijaliśmy to i jest to niezależny układ. Dzięki temu jest niezwykle uniwersalny i wpływa na bezpieczeństwo silnika.

Przy wkręconym w imadło czujniku wystarczyło tylko delikatnie kluczem puknąć i już na diodzie była reakcja, także stwierdzenie że bez młota to nie robota nie ma tu racji bytu :-D


Kombinuj czas ciepanek, podstawiaj auto i walczymy z wydechem :-D

: 2012-11-10, 09:07
autor: Coobcio
Kwestia jeszcze jest filtrowania częstotliwości stuku żeby czujnik nie reagował na np. pracę rozrządu czy zaworów...
Trzeba by na googlach poszukać jaką częstotliwość towarzyszy spalaniu stukowemu.