Strona 2 z 4

: 2012-11-10, 17:46
autor: foo
1:0 dla Coobcia ;) ale... prosty filtr nie wystarczy.

Coś tam kiedyś już ruszałem temat, ale czasowo nie wyrabiam, weźcie ogarnijcie to i dajcie info na pw, linki poniżej powinny pomóc.

http://www.ti.com/lit/ds/symlink/tpic8101.pdf
http://www.intersil.com/content/dam/Int ... fn4367.pdf

Pozdr,
foo

: 2012-11-10, 17:53
autor: Pawel18PL
przema72 ma taki filtr home made...Jak stroiliśmy mojego to przykręcaliśmy do głowicy i nawet szmer przed stukiem wykrywał tyle, że on nie miał diody a w słuchawkach słuchał...Może podbijcie do niego na gg to coś podpowie.

: 2012-11-10, 22:22
autor: scubzik
Temat jest dobrze opisany tutaj /:

http://www.rhinopower.org/knock/knock.html

: 2012-11-11, 10:24
autor: Coobcio
Dolny filtr do 6khz dać i góry od 9khz i będzie dobrze :)

: 2012-11-11, 13:25
autor: scubzik
generalnie ten układ (jeśli się nie mylę) bazuje na zwykłym (w zmodyfikowanej aplikacji) wzmacniaczu operacyjnym A jeśli ma sterować ECU to trzeba jedynie wyprowadzić układ logiczny - bo dobrze kombinuję że ECU jest sterowany (chodzi np. o sygnał przełączający tryb pracy) stanem logicznym wysokim lub niskim a nie np. potencjometrycznie ?

: 2012-11-11, 13:34
autor: ciepanek
Dobrze skubzik kombinujesz, Dlatego wczesniej pisalem o dolozeniu ukladu z wyjsciem oc dzieki ktoremu bedziemy mogli wlasnie cos wysterowac.
Dolny filtr do 6khz dać i góry od 9khz i będzie dobrze
Wiem wiem kuba. Juz sie jakis czas interesuje i zdazylem doczytac :)Filtry juz ze 2 miechy temu kupielm tylko na razie chcielismy sprobowac czy w ogóle ruszy ten ukladzik... na razie jak wspomnialem jest to wersja alpha , ale nalezy pamietac ze ma ona potenscjometr ktorym sie ustwai czulosc ukladu pod dane auto.

: 2012-11-11, 13:50
autor: scubzik
ciepanek, na czym fizycznie chcesz zorganizować wyjście OC? Tranzystor czy przekaźnik ?
PS: pomysł generalnie rewelacyjny .. muszę się chyba do Was uśmiechnąć o taki układ .. wiem, że nie mam "w czym" go montować .. ale przy gaźniku nie ma w ogóle żadnych systemów monitorujących także może warto :)

: 2012-11-11, 14:57
autor: ciepanek
Mysle ze bedzie i tranzystor i przekaznik. Wyprowadzenie z tranzystora bedzie sluzylo do informowania np. ecumastera, a przekaznik do bardziej prozaicznych rzeczy jka np. buzzer. ale jeszcze zobaczymy :)

: 2012-11-11, 15:21
autor: scubzik
ciepanek, daj buzzer i alarm świetlny (duży led) .. Między układem a ECUmasterem dajesz jakąś seperację ? np.. na układzie opto ?

: 2012-11-11, 18:10
autor: ciepanek
Jezeli chodzi o izolacje to nie zastanawialem sie... mysle ze zrobie stareowanie stanem niskim ktory bedzie pochodzil bezposrednio z masy wiec nie wiem czy izolacja bedzie wymagana

: 2012-11-11, 18:44
autor: scubzik
ciepanek, czy tak czy tak warto zabezpieczyć wejście Ecumajstra .. :)

[ Dodano: 2012-11-11, 18:54 ]
ciepanek pisze:stanem niskim
ale czekaj .. z tego co wyczytałem (bo będziesz korzystał z któregoś z tzw . analog input) to ono jest sterowane stanem wysokim .. - przy nieużywanym złączu musi być ono podpięte do masy .. i to 5V ( nie 12V) . Zasilanie to nie problem bo sam Ecumajster "produkuje" takie napięcie na złączu "12" .. także w sumie na upartego można nie stosować zabezpieczenia ..

: 2012-11-12, 00:52
autor: ciepanek
No to zrobimy sterowanie wysokim stanem :P Wrocilem dopiero do domu wiec uzupelnie temat od strony merytorycznej. Do filtrowanie uzyje ukladu lm324n ktorego zastosowanie jako podwojnego filtra stosowanego w czujnikach spalania stukowego znalazlm w otchlaniach internetu. Czestotliwosc spalania stukowego to 4.8khz do 6.4 khz i wlasnie w takich przedzialach uklad bedzie wykrywal stuk. I na koniec chcialem napisac ze elektronikiem nie jestem takze prosze o wyrozumialosc :)

[ Dodano: 2013-02-17, 21:47 ]
W koncu maly update odnosnie zmian w samochodzie :) Uzbieralo sie pare rzeczy i mysle ze w koncu czas o tym wspomniec. Mianowicie jakis czas temu maxima pojechala na hamownie do nagaz i ponizej wynik.

Obrazek

Rewelacji nie ma ale przynajmniej zdrowa seria :)

Nastepny zakup to felgi 17'' 7.5'' szerokosc et 38 firmy Alessio. Wiem ze chu***nia, ze miekkie itd ale wzor mi sie podoba i tanie byly wiec :D

Obrazek



Kolejny zakup to zestaw Innovate Lc1 z niebieskim zegarem. Sonda bedzie na stale umieszczona zaraz za kolektorami i jeden analog out bedzie wykorzystany do podlaczenia zegara a drugi (i tutaj sie pojawia kolejny frut) do greddy emanage blue. Ten ostatni kupilem na allegro za bardzo rozsadne pieniadze ze wszystkimi wiazkami przewodow i przewodem komunikacyjnym.
Niestety odnosnie tego przewodu komunikacyjnego mialem tyddzien zabawy - mianowicie ani ten dostarczony z greddym (samojebka) ani kolejny ktory zrobilem sam nie chcialy dzialac. Dopiero kupno kabaelka od nokii ca42 za 9,99zl i przelutowanie koncowki dalo pozytywny wynik.

Nastepnie przyszla pora na podlaczenie tego ustrojstwa a fakt ze ma to 10 razy wiecej przewodów niz poprzedni ecumaster nie pomoglo.... Bluznilem na czym swiat stoi, ale wszelkie cierpienia w wazkim, zle oswietlonym i zminym garazu wynagrodzil dzwiek odpalonego auta :) Autko jeszcze nie wystrojone, na razie tylko mevi na 5300obr/min ustawione ale wszystko dziala jak nalezy. Ponizej zdjecia z tej strasznej meki:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

I na koniec dzieki wskazowko Szalonego zostala przesunieta odcinka na 7150obr/min.
ponizej jako ciekawostka prezent od nissana, ktory znalazlem w ecu. Az sie boje pomyslec co by sie stalo jakby ta kropla cyny wypadla i sobie latala w srodku ecu....

Obrazek

: 2013-02-17, 22:57
autor: Szalony
Wygląda na to, że powstaje kolejna szybka limuzyna ;-) i jak nic po wydechu wypadałoby przeprowadzić konfrontacje z VQ30 Maca :->

Fajnie, że za moim przykładem kolejny komp Greddyego wylądował w Maximie. Ogromną zaletą jest, to iż jest możliwość modyfikacji zapłonu z czym niestety det3 do tej pory sobie nie radzi :-/

: 2013-02-18, 08:50
autor: Ad@mus
felga naprawde ladna-dokladnie jest to alessio model alaska :) najladniejszy model alessio wg mnie :) a co do twardosci alessio to jest ona na przyzwoitym poziomie

coraz bardziej maxa mi sie podoba
i to nie jako dupowoz a jako zapindalacz :x

: 2013-02-24, 20:13
autor: ciepanek
Szalony pisze:Wygląda na to, że powstaje kolejna szybka limuzyna ;-) i jak nic po wydechu wypadałoby przeprowadzić konfrontacje z VQ30 Maca :->

Fajnie, że za moim przykładem kolejny komp Greddyego wylądował w Maximie. Ogromną zaletą jest, to iż jest możliwość modyfikacji zapłonu z czym niestety det3 do tej pory sobie nie radzi :-/
... i radzil sobie nie bedzie jak wynika z mojej rozmowy z jadzwinem. Ale jako ciekawostke dodam ze podobno smt6 obsluguje maxime :-o Widzalem jakies szczatkowe wypowiedzi na maxima.org ktore to potwierdzaja, wiec warto by bylo przetestowac jezeli ktos ma dostep.

: 2013-02-24, 20:50
autor: Pawel18PL
Lombardo ma moje smt6 :D

: 2013-02-25, 07:23
autor: Lombardo88
no ma ma :) ale czy da radę to nie wiem... fajnie by było. zupełnie przypadkiem nabyłem tą świnkę tylko po to żeby zasterować zmienną długością a tu taki myk wyszedł..hmmm :)

: 2013-02-26, 13:11
autor: ciepanek
No to sprawdzaj. Na zachete tu masz link jak podlaczyc i skonfigurowac :)
http://nismo.strefa.pl/Pliki/a32.pdf

: 2013-04-08, 23:05
autor: MacGayver
Do zlotu coraz bliżej więc czas trochę odgrzać kotleta :-D

Przyszedł czas na powerup więc pierwsze co powinno lecieć w Maxi to wydech :-P Jako że wszem i wobec ogłosiłem że kolektorów do Maxi już robić nie będę Ciepanek musiał zamówić cały zestaw ze stanów a dokładniej made in china. Jak sama nazwa wskazuje nie należy od do super wykonanych więc y-pipe od razy z góry wyleciał z projektu. Z zew wszystko wygląda fajnie i estetycznie, ale na tym plusy się skończyły. Wew to z lekka mówiąc porażka. Ktoś narzekał na wykonanie moich kolektorów itp więc niech sam sobie zajrzy co śkośnookie odwalili :-P

Obrazek

Obrazek

Już samo zejście bez ślimaka wiele mówi

Obrazek

Obrazek

wyjście z kolektora fi65 a wejście do y-pipe fi50 - resztę przeanalizaujcie sami :-P

Obrazek

O wyjściu z głowicy już nawet nie mówię :-P Trzeba było trochę to dopracować ale mimo wszystko nie jest to to co zrobiłem u siebie

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Tak mniej więcej wyglądałoby zderzenie spalin ze ścianką w oryginalnym y-pipe

Obrazek

Tu już kolektor zamontowany i przy okazji profi zaślepienie EGR'a

Obrazek

A tu kolejny stage jeśli chodzi o przejście 2-1

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Łagodne zejście z fi65 na fi50 y-pipe'a

Obrazek

Gotowy Y-pipe

Obrazek

Obrazek

Środkowy tłumik na zamówienie RM

Obrazek

I końcowy tłumik na zamówienie RM

Obrazek

Tak prezentuje się na aucie


Obrazek


CDN....

: 2013-04-09, 05:07
autor: Lombardo88
dlatego jak już iść w koszty i kupować takie coś, to tylko cattman lub ostatecznie OBX. oczywiście wersje do VQ35. :) dobra robota Macu! zrobiłeś prawie od nowa to co ciapanek zamówił :P

: 2013-04-09, 07:15
autor: ciepanek
Lombardo88 pisze:dlatego jak już iść w koszty i kupować takie coś, to tylko cattman lub ostatecznie OBX. oczywiście wersje do VQ35. :) dobra robota Macu! zrobiłeś prawie od nowa to co ciapanek zamówił :P
Takie było założenie - Macu powiedział, że kolektorów wydechowych nie robi więc trzeba było cos wykombinować zza wielkiej wody, a że nie da się kupić samych kolektorów bez y-pipa....

: 2013-04-09, 07:54
autor: Szalony
Ja tam widzę, że na warsztacie stoi również jakaś Maxima ( czyżby Twoja ? ) Maca... tuningujesz coś czy przerzucasz lepsze graty do siebie od Ciapanka :-P :evil:

: 2013-04-09, 08:00
autor: Maro
Wczoraj byłem i osobiście widziałem wydeszek naprawdę good job :-D

: 2013-04-09, 08:11
autor: vixo
W końcowy mozna spokojnie browara schować :D jakiś filmik jak to buczy huczy :?:

Maro coś kombinuje bo za często coś Maca odwiedza :-P

: 2013-04-09, 08:38
autor: Maro
Nic nie kombinuje tylko pilnuje "jełOPa" :-P
Właśnie Macu zapodaj jakiś filmik jak maszyna teraz gaworzy

: 2013-04-09, 08:48
autor: misiar90
Szalony pisze:Ja tam widzę, że na warsztacie stoi również jakaś Maxima ( czyżby Twoja ? )
Macu wyciągał pewnie y-pipa na wzór od siebie.

Szkoda ,ze taki komin z tyłu zamiast duzej puchy i ładnej końcówki ale dźwięk pewnie będzie donośniejszy.

: 2013-04-09, 08:52
autor: MacGayver
przeca napisałem że cdn :-P jeszcze nie skończone, połapane wszystko ale trzeba jeszcze obspawać b-pipe'a i końcowy.
Lombardo88 pisze:zrobiłeś prawie od nowa to co ciapanek zamówił :P
a co Ciepanek zamówił bo nie bardzo załapałem :-P Bo z tego co zamówił to tylko kolektory przecież wziąłem :-P
Szalony pisze:Ja tam widzę, że na warsztacie stoi również jakaś Maxima ( czyżby Twoja ? ) Maca... tuningujesz coś czy przerzucasz lepsze graty do siebie od Ciapanka :-P :evil:
tak tak, tajny przedzlotowy project ]:->

: 2013-04-09, 10:22
autor: ciepanek
misiar90 pisze:
Szalony pisze:Ja tam widzę, że na warsztacie stoi również jakaś Maxima ( czyżby Twoja ? )
Macu wyciągał pewnie y-pipa na wzór od siebie.

Szkoda ,ze taki komin z tyłu zamiast duzej puchy i ładnej końcówki ale dźwięk pewnie będzie donośniejszy.
Mi sie podoba ta koncowka:))) Jak odbiore auto to nagram jakis filmik jak gra wydech:)

: 2013-04-09, 21:52
autor: MacGayver
Jak tam droga powrotna do domu? :-D

: 2013-04-09, 22:02
autor: ciepanek
No autko odebrane :))) niestety wiekszosc trasy do domu bylem zmuszony ogladac tyl avensisa kombi w kolorze zielonym :/ ale nie ma tego zlego bo na ostatniej prostej przyszedl czas zemsty :P no i musze przyznac ze to jak auto przyspiesza przeroslo moje oczekiwania.... a jeszcze go nie stroilem :-o

Modyfikacje poczynione przez MacGayver'a:

Kompletny costomowy wydech na rurach 65mm oparty o dwa tlumiki (rowniez customowe) RM Motors i tzw. Mac(y)Pipe :)

short shifter rowniez by MacGayver

rura z trzema kroccami do ukladu dolotowego zamiast wielkiej czarnej paskudnej puszki robiace za rezonator drgan (chyba)

Efekt powalajacy... banan na pysku pozostanie dlugo :evil: