[ Maxima] Nissan Maxima QX A32 DARK PROJECT
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq
- ciepanek
- stały bywalec
- Posty: 117
- Rejestracja: 2010-04-25, 10:20
- Lokalizacja: Kwiatkowice (Łódź)
- Kontakt:
[ Maxima] Nissan Maxima QX A32 DARK PROJECT
W końcu zebrałem się na prezentację mojej Maximy:)
Data zakupu : 23.04.2011 moją rudą Primerke zostawiłem w rozliczeniu
Silnik VQ30DE + manualna skrzynia biegów
Wersja wyposażenia SE czyli:
-elektryczne szyby
-elektryczne podgrzewane lusterka
-automatyczna klima
-tempomat (chyba wszystkie 3.0 miały...)
Czyli dość uboga wersja, ale co mi tam, była w niezłym stanie więc się długo nie zastanawiałem
Autko importowane od naszych zachodnich sąsiadów i nigdy nie jeździło po kraju.
Pierwsza jazda zakupioną Maxima była dość stresująca - po paru kilometrach urwał się wydech zaraz za katem i delikatnie mówiąc było dość głośno, ale pomógł przydrożny spawacz i dalsza droga upłyneła w błogiej ciszy
Autko jeżdziło na pełnym syntetyku więc i taki został zalany. Wybór padł na Shell 5w40 i taki pozostaje do tej pory - jakoś mam zaufanie od tej marki. Zaraz po pierwszej zmianie oleju została zamontowana instalacja elpidżi Landi Renzo Omegas iw tym momencie (już 20000km przejechałem na niej) muszę przyznac, że to był dobry wybór.
Niestety po jakiś 4 miesiącach jazdy zauważyłem, że zaczyna mi falować maska podczas jazdy. Po krótki oględzinach niestety okazało się, że cala przednia belka zgniła i padła decyzja o wymianie belki wraz z okularami. Muszę przyznać, że to wyjątkowo paskudna robota tym bardziej , że nowa belka wraz z okularami pochodziła od naszych skośnookich przyjaciół i nie mam wcale na myśli japończyków
Poniżej zdjęcia przedstawiające stan belki przed naprawą i po jej usunięciu:
By ciepanek at 2012-08-12
By ciepanek at 2012-08-12
By ciepanek at 2012-08-12
Mody:
- w najbliższym czasie zostaną zamontowane kolektory wydechowy wraz y-pipem importowane ze stanów
- w zeszłym tygodniu podłączyłem ecumaster det3 i jedyną modyfikacją jakiej dokonałem póki co to zmieniłem moment przełączania zmiennej fazy w mevi na 5300obr/min
- filtr stożkowy simota (w drodze już fujita 3")
- customowy wydech na dwóch przelotowo komorowych tłumikach 2.25" (odbieram we wtorek)
- u kuby czekają na mnie wtryski z ve
i chyba na razie tyle...
W przyszłym roku wpadną jakieś fajne felgi i modów część dalsza, ale ejeszcze nie mam dokładnych planów.
Przy podłączaniu ecumastera strasznie się namęczyłem z podpięciem zapłonu, ale niestety nic z tego nie wyszło. Auto niby chodziło i zapłon opuźniał ale odpalał ciężko i nawet nie próbowałem jeździć więc wpiąłem się tylko pod ignition in, żeby czytał obroty. Problem zgłosiłem do jadźwina ale niestety się na razie nie opdezwał...
Poniżej zamieszczam aktualne fotki (jeszcze ze stożkiem Simota)
By ciepanek at 2012-08-12
By ciepanek at 2012-08-12
By ciepanek at 2012-08-12
By ciepanek at 2012-08-12
By ciepanek at 2012-08-12
By ciepanek at 2012-08-12
Data zakupu : 23.04.2011 moją rudą Primerke zostawiłem w rozliczeniu
Silnik VQ30DE + manualna skrzynia biegów
Wersja wyposażenia SE czyli:
-elektryczne szyby
-elektryczne podgrzewane lusterka
-automatyczna klima
-tempomat (chyba wszystkie 3.0 miały...)
Czyli dość uboga wersja, ale co mi tam, była w niezłym stanie więc się długo nie zastanawiałem
Autko importowane od naszych zachodnich sąsiadów i nigdy nie jeździło po kraju.
Pierwsza jazda zakupioną Maxima była dość stresująca - po paru kilometrach urwał się wydech zaraz za katem i delikatnie mówiąc było dość głośno, ale pomógł przydrożny spawacz i dalsza droga upłyneła w błogiej ciszy
Autko jeżdziło na pełnym syntetyku więc i taki został zalany. Wybór padł na Shell 5w40 i taki pozostaje do tej pory - jakoś mam zaufanie od tej marki. Zaraz po pierwszej zmianie oleju została zamontowana instalacja elpidżi Landi Renzo Omegas iw tym momencie (już 20000km przejechałem na niej) muszę przyznac, że to był dobry wybór.
Niestety po jakiś 4 miesiącach jazdy zauważyłem, że zaczyna mi falować maska podczas jazdy. Po krótki oględzinach niestety okazało się, że cala przednia belka zgniła i padła decyzja o wymianie belki wraz z okularami. Muszę przyznać, że to wyjątkowo paskudna robota tym bardziej , że nowa belka wraz z okularami pochodziła od naszych skośnookich przyjaciół i nie mam wcale na myśli japończyków
Poniżej zdjęcia przedstawiające stan belki przed naprawą i po jej usunięciu:
By ciepanek at 2012-08-12
By ciepanek at 2012-08-12
By ciepanek at 2012-08-12
Mody:
- w najbliższym czasie zostaną zamontowane kolektory wydechowy wraz y-pipem importowane ze stanów
- w zeszłym tygodniu podłączyłem ecumaster det3 i jedyną modyfikacją jakiej dokonałem póki co to zmieniłem moment przełączania zmiennej fazy w mevi na 5300obr/min
- filtr stożkowy simota (w drodze już fujita 3")
- customowy wydech na dwóch przelotowo komorowych tłumikach 2.25" (odbieram we wtorek)
- u kuby czekają na mnie wtryski z ve
i chyba na razie tyle...
W przyszłym roku wpadną jakieś fajne felgi i modów część dalsza, ale ejeszcze nie mam dokładnych planów.
Przy podłączaniu ecumastera strasznie się namęczyłem z podpięciem zapłonu, ale niestety nic z tego nie wyszło. Auto niby chodziło i zapłon opuźniał ale odpalał ciężko i nawet nie próbowałem jeździć więc wpiąłem się tylko pod ignition in, żeby czytał obroty. Problem zgłosiłem do jadźwina ale niestety się na razie nie opdezwał...
Poniżej zamieszczam aktualne fotki (jeszcze ze stożkiem Simota)
By ciepanek at 2012-08-12
By ciepanek at 2012-08-12
By ciepanek at 2012-08-12
By ciepanek at 2012-08-12
By ciepanek at 2012-08-12
By ciepanek at 2012-08-12
Ostatnio zmieniony 2014-01-25, 17:20 przez ciepanek, łącznie zmieniany 1 raz.
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
Przepustnice jeszcze fajnie by było do tego kompletu większą zapodać i już można siać postrach wśród maxim w Lodzi - gratki wygodnego wozu
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
- ciepanek
- stały bywalec
- Posty: 117
- Rejestracja: 2010-04-25, 10:20
- Lokalizacja: Kwiatkowice (Łódź)
- Kontakt:
A to Kuby patent na regulacje zaplonu. Z mapy paliwowej sciagamy i automatycznie zaplon sie przypiesza (poprawcie mnie jezeli sie myle), a wtryski leja odpowiednia ilosc paliwska. Tu niech sie Kuba wypowie bo moze cos pomieszalemdylson pisze:Co ma na celu ten mod?ciepanek pisze: u kuby czekają na mnie wtryski z ve
- GRZECHu
- fanatyk nissana
- Posty: 2365
- Rejestracja: 2009-12-06, 19:54
- Lokalizacja: z internetu
- Kontakt:
Przyda się zrobić trochę miejsca pod maską, powywalaj te puchy z dolotu i tak nie są używane przy stożku, no i przyda się zamienić dolot ciepłego na troszkę zimniejsze powietrze z zewnątrz (lub nadkola?).
Ładna furka! Powodzenia w dalszych modach i więcej foty z prac wrzucaj!
Ładna furka! Powodzenia w dalszych modach i więcej foty z prac wrzucaj!
100nx - sprzedany
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz"
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz"
No no no niedługo to ciężko będzie znaleźć niemodzoną maximę
Fajna furka wjeżdżaj na rolki
Fajna furka wjeżdżaj na rolki
Nasze Nisma
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM
Widzę że wreszcie się zdecydowałeś umieścić temacik, dobrze dobrze bo na bieżąco będziemy co tematem się dzieje Autko znam już od jakiegoś czasu, a koncepcje właściciela na kolejne mody dość ciekawe i niekonwencjonalne
Co do dolotu to już też mamy ustaloną kwestię, a co do wydechu to tak jak mówiłem tego gejowskiego y-pipe'a trzeba zastąpić porządnym ślimaczkiem
Co do egr to śmiało zaślepiaj, nic więcej nie rób. Chyba że usuniesz całość i tylko czujnik zostaw wiszący w komorze, podpięty musi być. Ja mam kolektory bez egr'u bo zaślepione i błędu nie wyrzuca
co najwyżej można się ustawiać z Maximami w Łodzi Póki co nakład i efekty mam ciut większe ale myślę że z ciepankiem uskutecznimy trochę modów i będziemy śmiało mogli wreszcie sprawdzać między sobą zrobione modyfikacjeCoobcio pisze: już można siać postrach wśród maxim w Lodzi
Co do dolotu to już też mamy ustaloną kwestię, a co do wydechu to tak jak mówiłem tego gejowskiego y-pipe'a trzeba zastąpić porządnym ślimaczkiem
Co do egr to śmiało zaślepiaj, nic więcej nie rób. Chyba że usuniesz całość i tylko czujnik zostaw wiszący w komorze, podpięty musi być. Ja mam kolektory bez egr'u bo zaślepione i błędu nie wyrzuca
- ciepanek
- stały bywalec
- Posty: 117
- Rejestracja: 2010-04-25, 10:20
- Lokalizacja: Kwiatkowice (Łódź)
- Kontakt:
EGR mam zaslepiony juz od dawna ale wlasnie nie wiedzialem czy moge te dudy wyrzucic, no ale teraz juz nie mam watpliwosci Dzisiaj bedę zmienial przednie hamulce (tarcze + klocki) na bardzo wszystkim niedobrze znanej firmy A tak serio to wieczorem wrzuce zdjecia. PzdrMacGayver pisze:Co do egr to śmiało zaślepiaj, nic więcej nie rób. Chyba że usuniesz całość i tylko czujnik zostaw wiszący w komorze, podpięty musi być. Ja mam kolektory bez egr'u bo zaślepione i błędu nie wyrzuca
[ Dodano: 2012-08-14, 20:29 ]
Dzisiaj dosc produktywny dzien
Wskoczyly nowe klocki i tarcze hamulcowe i przyszedl adapter przeplywomierza znanej i lubianej ( ) firmy jacky auto sport niby dedykowany do nissana ale juz widze, ze czeka mnie dremelkowanie. I nowy filtr stozkowy Fuijta
Ponizej foto
By ciepanek at 2012-08-14
By ciepanek at 2012-08-14
By ciepanek at 2012-08-14
By ciepanek at 2012-08-14
Maxima w koncu zaczela hamowac tak jak powinna I na koniec ciekawostka. tarcze ktore zamowilem i przyszly do maximy a32 97r. nie pasowaly u mnie, moje byly sporo grubsze i podobno sa od "nowszego modelu", ale juz nie wnikalem...
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
Było z 200SX S14 4-ro tłoczka przeszczepić
Ale co tam MAxima lekka dość jest i daje radę
Grzebaj grzebaj, kolekotr ssący można jeszcze w środku wypolerować.
Ale co tam MAxima lekka dość jest i daje radę
Grzebaj grzebaj, kolekotr ssący można jeszcze w środku wypolerować.
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
- ciepanek
- stały bywalec
- Posty: 117
- Rejestracja: 2010-04-25, 10:20
- Lokalizacja: Kwiatkowice (Łódź)
- Kontakt:
A pasuja te zaciski czterotloczkowe z s14 do maximy tak pnp?Coobcio pisze:Było z 200SX S14 4-ro tłoczka przeszczepić
Ale co tam MAxima lekka dość jest i daje radę
Grzebaj grzebaj, kolekotr ssący można jeszcze w środku wypolerować.
Dzisiaj montuje stozek z adapterem i moze ta puche wywale Wydech mial mi dojechac wczoraj, ale jego dostawa sie przesunela o tydzien wiec dopiero w przyszlym tygodniu moze zaczne cos klecic z wydechem
-
- fanatyk nissana
- Posty: 1189
- Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
- Lokalizacja: Warszawa
- ciepanek
- stały bywalec
- Posty: 117
- Rejestracja: 2010-04-25, 10:20
- Lokalizacja: Kwiatkowice (Łódź)
- Kontakt:
No i jakis czas temu pojawil sie stozek Od cholery zabawy z adapterem od jacky, ale udalo sie na razie druciarko opaskami przymocowany ale....
By ciepanek at 2012-08-21
Mialem dzisiaj odebrac kompletny wydech ale podobno bedzie dopiero jutro albo pojutrze - zobaczymy co z tego bedzie. Jak sie okaze fajny to polece na forum bo z tego co wiem to jego cena bedzie oscylowala wokol standardowych cen czesci ukladow wydechowych a jakby nie patrzec to robiony na zamowienie
By ciepanek at 2012-08-21
Mialem dzisiaj odebrac kompletny wydech ale podobno bedzie dopiero jutro albo pojutrze - zobaczymy co z tego bedzie. Jak sie okaze fajny to polece na forum bo z tego co wiem to jego cena bedzie oscylowala wokol standardowych cen czesci ukladow wydechowych a jakby nie patrzec to robiony na zamowienie
- GRZECHu
- fanatyk nissana
- Posty: 2365
- Rejestracja: 2009-12-06, 19:54
- Lokalizacja: z internetu
- Kontakt:
Nie ma to jak dolot gorącego powietrza A w maximie jest mało miejsca pod machą i duuużo kaloryfera który pilnuje żeby stożek nic zimnego nie zassał Miałem tak samo w swojej A32ciepanek pisze:No i jakis czas temu pojawil sie stozek
Zrób dolot z nadkola, dziurkę pod aku możesz walnąć, a jak aku przestawisz aby był bokiem to już w ogóle się miejsca zrobi aby odgrodzić lekko stożek od ciepłego.
100nx - sprzedany
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz"
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz"
POwitać ! Dziwi mnie trochę, że nie działa sterowanie zapłonem...... rozumie, że wszystko dobrze podpięte ? Sterowanie zapłonem w Maximie w det3 było robione na moją prośbę oraz w sposób w jaki chciałem. Mam również Det3 i w sumie gdyby mi nie wpadł w ręce Greddy EU to bym ten zapłon już dawno przetestował. Jak będzie jakaś Maxima chętna to mogę podpiąć moją det3 na testy Generalnie to może niebawem potestuje, na praktycznie identycznie jeżdżącej furze jaka jest różnica z przyspieszonym zapłonem i ustawionym na zero.
Powodzenia w projekcie i bez tajemnic proszę !
Dobrze mi się zdaje, że założyłeś klocki Kashiyama ?
Powodzenia w projekcie i bez tajemnic proszę !
Dobrze mi się zdaje, że założyłeś klocki Kashiyama ?
└(-.-)┘┌(-.-)┘┌(-.-)┐└(-.-)┐
- ciepanek
- stały bywalec
- Posty: 117
- Rejestracja: 2010-04-25, 10:20
- Lokalizacja: Kwiatkowice (Łódź)
- Kontakt:
No troche przestoju bylo bo mialem duzo innej roboty Na szczescie temat powraca Z mackiem musze sie jakos niedlugo ustawic na wydech, ogarnac w wolnej chwili czujnik polozenia walu coby pare stopni do przodu zaplon przesunac, no i w wolnej chwili kwrc przelutowac w ecu (dzieki szalony za parametry rezystora) Ale zeby nie bylo ze sie obijalem ostatnio, ponizej jeden z projektów nad ktorymi kombinowalem
Lejdis and dzentelmen!!! wskaznik stuku
na razie w wersji alpha pokazuje stuk tylko na diodzie led ale dojdzie pewnie jakis przekaznik lub uklad z wyjsciem typu oc, zeby np. przelaczal ecumastera na delikatniejsze mapy zaplonowe badz cofal zaplon w mapach korekcyjnych.
Testowany na czujniku spalania stukowego DENSO z jakiejsc toyoty. Ponizej rezultaty
http://youtu.be/v14HDLP8Em4
Lejdis and dzentelmen!!! wskaznik stuku
na razie w wersji alpha pokazuje stuk tylko na diodzie led ale dojdzie pewnie jakis przekaznik lub uklad z wyjsciem typu oc, zeby np. przelaczal ecumastera na delikatniejsze mapy zaplonowe badz cofal zaplon w mapach korekcyjnych.
Testowany na czujniku spalania stukowego DENSO z jakiejsc toyoty. Ponizej rezultaty
http://youtu.be/v14HDLP8Em4
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
W imadło trzeba było zajeb...ć i sprawdzić
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
No mamy już pewien krok do przodu w temacie stuku Wczorajsza reakcja na działanie układu była bardzo pozytywna, po prostu był banan na twarzach Co prawda nie od samego początku było tak kolorowo i nie wszystko przychodziło tak łatwo no ale cóż. Teraz trzeba dopracować układ i cieszyć się z bezpiecznego podkręcania silnika do granic jego możliwości, a konkretnie stuku
Przy wkręconym w imadło czujniku wystarczyło tylko delikatnie kluczem puknąć i już na diodzie była reakcja, także stwierdzenie że bez młota to nie robota nie ma tu racji bytu
Kombinuj czas ciepanek, podstawiaj auto i walczymy z wydechem
to nie takie proste jak się wydaje gdyby tak było to już z pół roku temu byłaby sprawa zakończona Tak jest pewnie w przypadku układu seryjnie zamontowanego w samochodzie, a tutaj omijaliśmy to i jest to niezależny układ. Dzięki temu jest niezwykle uniwersalny i wpływa na bezpieczeństwo silnika.W imadło trzeba było zajeb...ć i sprawdzić
Przy wkręconym w imadło czujniku wystarczyło tylko delikatnie kluczem puknąć i już na diodzie była reakcja, także stwierdzenie że bez młota to nie robota nie ma tu racji bytu
Kombinuj czas ciepanek, podstawiaj auto i walczymy z wydechem
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
Kwestia jeszcze jest filtrowania częstotliwości stuku żeby czujnik nie reagował na np. pracę rozrządu czy zaworów...
Trzeba by na googlach poszukać jaką częstotliwość towarzyszy spalaniu stukowemu.
Trzeba by na googlach poszukać jaką częstotliwość towarzyszy spalaniu stukowemu.
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM